Zobacz pełną wersję : przepustnica B18 i ssak z Z6 do D14A8 MB2
Wybaczcie mi ze pytam sie o to w 2 działach ale jestem w dupie i potrzebuje szybkiej pomocy... chodzi o to ze mam silnik D14A8 (obd2) gdzie silniczek krokowy jest pod przepustnica, założyłem ssaka z D16Z6 i przepustnice z B18C4, kłopot w tym ze krokowiec w D16Z6 jest mocowany do ssaka z tylu i jest na kostkę 2 pinowa a oryginalny z D14 ten pod przepustnica jest na kostkę 3 pinowa, wiecie może jak to obejść? jest na to jakiś sposób żeby podłączyć ten krokowiec z Z6 do angielki z OBD2? W przepustnicy z B18C4 tez nie ma krokowca wiec muszę podłączyć jakoś ten z Z6.
Czy można jakoś wyjść z tego gówna czy wszystko jest na marne i mogę zapomnieć o większej przepustnicy? ewentualnie ktoś wie która przepustnica 60mm ma krokowca na 3 piny? ssaka juz mam rozwierconego.... na chwile założyłem ten cały setup bez krokowca żeby sprawdzić jak to działa i jest miodzio.... musi być jakiś sposób...
Czara nie jestem pewny na 100% ale z EK4 B16A2 było by wszystko cacy ja kiedyś też szukałem przepustnicy i koles mi polecił włąśnie z EK4 ale plany sie zmieniły i odpuściłem sobie :) bo cena troche powala
Djadi dzieki za pomoc ale taka przepustnica nic mi nie da bo ona jest praktycznie taka sama jak ta z B18 chodzi o to żeby znaleźć przepustnice 60mm z silniczkiem krokowym na 3 piny albo sam silniczek krokowy pasujący do Z6 ale na 3 piny, ewentualnie jakiś patent na podłączenie krokowca z Z6 (2 piny) pod kostkę 3 pinową. Nikt nigdy nie wymieniał ssaka i przepustnicy w silniku D14A8?
...Nikt nigdy nie wymieniał ssaka i przepustnicy w silniku D14A8?
Nikt bo to nie opłacalne :p
skolopendra
11-05-10, 19:28
Nikt bo to nie opłacalne
ba .nawet ja swojego czau sobie odpuściłem ,gdyż sensu nie widziałem
lecz teraz mam w serii ;)
no nie przesadzajcie ze nie opłacalne, ssak 100 przepustnica druga 100 wiec to jeszcze nie taki majątek, z reszta mam juz rozwierconego ssaka pod 60mm :D jest małe światełko w tunelu mamy juz pewien plan jak to obejść będzie trochę rzeźby ale zobaczymy :D
a nie lepiej odpuscic sobie tego typu mody dozbierac kasy i kupic silnik B18 czy cos bo po takich modach palil pewnie bedzie nie wiele mniej niz b18 a przynajmniej bedzie baza lepsza do dalszego modzenia
Xus nie przesadzaj będzie palił praktycznie tyle samo z reszta tu wydam max 300zł a swap to jakieś 8000 zł albo więcej jeśli ma to być zrobione porządnie i tak żeby ciągle nie jeździć później po mechanikach i czegoś nie poprawiać.
Daniello205
12-05-10, 15:25
Czara popieram twój to myślenia. Będę śledził twoje poczynania bo też planuję takie mody;)
skolopendra
12-05-10, 15:54
ze nie opłacalne, ssak 100 przepustnica druga 100
to nie kwestia kasy tylko przyrostów
a to się odczuje tylko na samej górze ..jakieś trzy koniki maksymalnie
ale właśnie oto chodzi małymi kroczkami do celu tu 3 koniki tam 4, tu parę niutkow itd ii coś sie uzbiera :D to nie ma byc auto wyścigowe albo na tor to jest 1.4 i raczej nikt tu cudów nie oczekuje, to jest moje można powiedzieć hobby :D coś kupić nie drogiego, poszperać w necie, poszukać na allegro, zamontować w weekend, pow****... sie porzeźbić przy piwku,ale jak juz wszystko zagra to dopiero jest radość :D a oczywiście jak dojdzie te parę chociaż koników to tez będzie nieźle :D
a co do odczuć to nie zgodzę sie ze odczuje na samej gorze bo wyraźnie czułem ze lepiej sie auto zbiera na poszczególnych biegach juz z małych prędkości a 2 bieg jak dla mnie i jak na 1.4 to zrobił sie nieziemski hehe startuje nim od zera i ciągnie od samego dołu:D tak samo reakcja na gaz dla mnie bardzo pozytywna zmiana..
tomson1192
12-05-10, 21:20
dokładnie popieram Czare, tez uważam ze mozna spokojnie inwestowac w d14, nie kazdy potrzebuje samochodu na wyścigi a jedynie troche szybszego motoru i frajdy z modzenia ;)
no masz racje ale jak lubisz grzebac i zawsze zbierac gdzies te koniki to ladujesz w 1,4 siano ktorego nie oddzyskasz a za jakis czas bedzie ich znow malo i wtedy bedziesz myslal nad 1,8;)
skolopendra
13-05-10, 13:31
myslal nad 1,8
a później będzie mało (bardzo szybko) i 2,2 lub turbo :D
a za jakis czas bedzie ich znow malo
itd ;)
Akurat jestem po przesiadce z 1.4 na 1.8 więc mogę się wypowiedzieć, że rzeczywiscie nie ma sensu, bo przy b18 masz frajde z jazdy. Lepiej już wrzucić wg mnie z6 czy jakieś inne 1.6 i wyjdzie taniej niż robić 1.4.
tomson1192
13-05-10, 15:23
a jakie sa nieporownywalne koszta, powiedzmy 1000 zl ktory wpadkuje w 1,4 a 4-6 tysiecy na swap na d16 i potem trzbea zmienac i hamulce zeby to wyhamowac
A w z6 myślisz ze ze jakie są hamulce?Takie jak masz w 1.4. Poza tym swap d16z6 można już kupić w normalnej cenie 2400zł...
1000zł to pewnie Czara już dawno przekroczył?! ;p
Kolega z dwóch postów wyżej niech się wypowie ile włożył w 1.4 żeby osiągnąć te 123 konie?
zaraz zaraz trzeba pamiętać ze swap to nie tylko 2500zł za Z6, do tego ok 1000 zł włożenie tego silnika + zmiana wiązki, 1000 zł rozrządy, oleje i płyny, łapy itd ze jzu nie wspomnę ze jak bym miał robić swap i to jeszcze na starszy silnik niż mam to kapitalny by sie przydał żeby wiedzieć co sie wkłada w auto. Druga sprawa to wszyscy wiemy jak jest z tymi swapami jedne wychodzą a inne nie, i trzeba co tydzień jeździć cos poprawiać. Majac zdrowe 1.4 serynie spasowane w ta budę, które od prawie 3 lat nigdy mnie nie zwiodło, odpalało przy -30, jedzie ponad 200km/h i pali przy spokojnej jeździe 6,8l mogę sobie pomału drobnymi kosztami podnosić jego osiągi a nie pakować 5 koła (mowie o 1.6) albo 8 w nowy motor a i tak nikt mi nie da 100% pewności ze swap zadziała idealnie. Oczywiście chciał bym mieć B18 pod maska z reszta chyba każdy by chciał :) ale albo kupie od razu seryjne vti tak jak Ty Suchy albo musiał by mi sie mój 1.4 kompletnie rozpaść i nie będę miał wybory będę musiał go wymienić wtedy może cos sie pomyśli ale póki co na moja biedna kieszeń w zupełności mi wystarczy 1.4 :D Z reszta nigdy nic nie miałem wspólnego z mechanika wiec do nauki, zabawy i sobotniego dłubania przy piwku jak najbardziej D14 :D
do tego ok 1000 zł włożenie tego silnika + zmiana wiązki
Jak masz jaki taki garaż i kanał to sam to ogarniesz:o
A ja mam już od dwóch tygodni przeszczepiony "motorek" i banan mi z twarzy jeszcze nie zszedł. Praca spędzona w garażu, godziny w kanale - koszmar, frajda z jazdy zrobionym przez siebie swapem - bezcenna:D
A i różnica miedzy D16B2 a B18C4 jest straszna - miażdzy cyce:eek:
no zapewne :D tez bym skakał z radości ale powiedz czy zmieniałeś motor tylko dla osiągów czy stary juz Ci zaczął delikatnie sie sypać? no i podstawowa sprawa garaż i kanał marzenie ech... :D
no właśnie tamten stary motorek był/jest w stanie idealnym (maly przebied, syntetyk shella itd) ale ja poleciałem do GB zwlokłem sobie angielskie VTI i przezuciłem co nie co - zawieszenie, hamulce, siedzienia no i teraz silnik. Zostały jeszcze jakies piedoły typu halogeny, dokładka przód, spojler tył i bedzie "prawie" rasowe VTI.
A cały ten plan sie urodził bo od początku kiedy zaczołem szperac w temacie "HONDA" to takie VTI mi sie marzyło:o Taki rodzinny samochodzik a z zębami no ale finanse nie pozwoliły na taki zakup. No ale cóz można powiedziec - siła marzen chyba bo przeciez teraz to juz "prawie" VTI:D
a suma sumaru jakie koszta? z przyjazdem do GB, kupnem drugiego auta silnikiem itd.:D
brat u którego byłem zwrócił poł kosztów beznyny i chyba prom (wiozłem mu graty o polski). Ogólnie jak policzyłem to wyszło mi nicałe 8k złotych monet. Doszedł do tego grati w postaci fleg momo gtr 17 z oponami yokohama oraz wydech na dwoch przelotach.
Wyszczególniając
przelot 75 zł
kiwik 1400 f
ubez 100 f
prom 100 f - brat :)
paliwko - chyba 3 zbiorniki starczyły nie pamiętam juz:/
ale teraz jak miałbym to powtórzyc to zmotałbym jakis transport z GB do PL bo jest troche ogłoszeń i to w dobrych pieniądzach a tak to jechałem ponad 24 h i pawie 2 tys km - oczywiscie przejechane ciagiem :D
no to tylko potwierdziłeś moje słowa 8 kola nie wyjęte a z tego co mówiłeś montowałeś Sam i brat trochę pomógł :D także zostaje przy d14 hehe
no przyznam Ci sie ze to w 8 k sie nie zamkło. Całkowity koszt tych przeszczepów to około 10 k (rozrząd,kpl sprzęgło, paski, uszczelki, wszytskie płyny itd). Sprzedne zostało - silnik, maska, błotniki i jeszcze pare pierdół. Póki co jestem pod kreską niecałe 7 k ale mam mase, podkreśle MASĘ gratów od cześci mechanicznych, po blacharskich i elektrycznych oraz multum innych pierdół. Bede to wszystko wywalał na aledrogo i oscyluje ze te 7k stopnieje do około 2k a może do zera:D
A vti w garażu stoi:D
Czara a co myślisz o d16b2?Sam słupek wstawiasz, skrzynia od twojego, elektryki podobno nie trzeba przerabiać...
I masz 116 koni z potencjałem(twój dolot i wydech i masz te 120 kilka koni. A silnik kosztuje właśnie w granicach 1000zł na allegro.
chodził mi swego czasu ten pomysł z podmianka głowicy :D ale sam bym tego nie ogarnął wiec trzeba jeszcze doliczyć robociznę :D ale przyszedł kryzys robota juz nie jest tak pewna, doszly nowe wydatki wiec odpuściłem. póki co jestem na razie bardzo zadowolony z mojego D14, cala zimę palił idealnie, nie bierze nawet grama oleju, wszystko jest szczelne i naprawdę w dobrej kondycji wiec narazie zostaje :) wiadomo ze ciężko czasem przełknąć jak cie jakiś kolo w dobitym BMW robi na światłach ale przynajmniej uczę sie pokory w takich sytuacjach hehehe
... wiadomo ze ciężko czasem przełknąć jak cie jakiś kolo w dobitym BMW robi na światłach ale przynajmniej uczę sie pokory w takich sytuacjach hehehe
W VTI patrzysz na miny kierowców takich beemek, którzy myślą że łoi ich normalne 1.4 i nic nie mogą z tym zrobić ;p
Czara a co myślisz o d16b2?
wg mnie nie ma sensu swapowac z d14 na d16 bo wielkiej róznicy nie odczujesz a kasy sporo poleci jak juz swap to tylko b18. Jak by mi ktoś w nocy podmienił silnik na d14 to bym tego nawet nie odczuł, zresztą ja w swoim d16y2 nie odczuwam tych 126km a moze ich tam tylu nie ma:>
Prawie 40 koni więcej... Myślisz, że ich się nie odczuje? Może poprostu przyzwyczaiłes sie do mocy swojego auta. Dla mnie też już w b18 mało mocy ;p
bardziej chodziło mi o to ze np po swapie z powiedzmy d14 na d16z6 nie odczujesz takiej różnicy jak po swapie z d16z6 na b18c4
Cytat:Napisał suchy2004
Czara a co myślisz o d16b2?
wg mnie nie ma sensu swapowac z d14 na d16 bo wielkiej róznicy nie odczujesz a kasy sporo poleci jak juz swap to tylko b18. Jak by mi ktoś w nocy podmienił silnik na d14 to bym tego nawet nie odczuł, zresztą ja w swoim d16y2 nie odczuwam tych 126km a moze ich tam tylu nie ma:>
Miałem d14 z pełnym przelotem 2' El-Teca i dolotem (potwierdzone na hamowni +10KM), rozbiłem, udało mi się kupić d16b2 gdzie przełożyłem wydech i dolot. Czy czuć różnicę ? Jak cholera ! W końcu nie muszę czaić się i brać tirów z dojazdu, redukcja i wiooo :)
Czy gdyby nie kasacja d14 zrobił bym swapa na d16 bez vteca ? Chyba nie... przynajmniej nie prędko. Dlaczego ? Koszty i fakt że za robociznę trzeba drugie tyle co wart jest sam silnik wywalić. Może pomału kompletując graty i odkładając kasę doprowadził bym swap do realizacji... Sam nie wiem. Jakbym miał umiejętności w łapach i warunki by samemu to ogarnąć to na taki zabieg zdecydował bym się napewno :)
jeździłem trochę kumpla d14 i tak jak pisze kolega wcześniej czuć ta różnice dosyć znacznie. zresztą to w końcu 26 kuniów więcej:)
brak.loginu87
17-05-10, 22:41
ee samochód ma przede wszystkim bezawaryjnie jeździć. Szef ma karawana-volvo 2,5 litrowe i co? w zimie to ja najpierw moją biedną Hanką do roboty przyjeżdżałem by pomóc odpalić mu samochód. A swoją drogą to nawet dość żwawe są te 1,4, firmowego Eskorta 1,8 115 km to zostawia z tyłu.
kamil-wawa
28-06-10, 12:03
http://www.jdmuniverse.com/forums/view_minime.html a tu nie ma czegos o krokowym ???
Przeczytałem cały wątek i nasuwa mi się pytanie, w tabeli silników występujących w 5D jest jeszcze jeden ciekawy motor o którym nikt nie wspomina:
D16W4 - 125kucy , 144Nm, Vtec
Sprawdziłem na alledrogo - są swapy - około 2k zł.
Przy okazji - zgłebiłem temat i małe porównanie silników
D16Z6+ vs D16W4+ vs B18C4
http://www.youtube.com/watch?v=H-YPrvZXXps
skolopendra
29-06-10, 07:30
D16W4 - 125kucy , 144Nm, Vtec
tam od razu nie wspomina ,;)już kilka osób na forum jeździ na taki swapie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.