Zobacz pełną wersję : Jaki silnik pod turbo + ceny
Witam,
chciałbym się dowiedzieć jakie są koszty zakucia silnika z serii D i serii B (który ewentualnie będzie lepszy pod turbospreżarkę)
Docelowo chciałbym osiągnąć 200 + koni. Obecnie posiadam silnik d14z2, czy może opłaca się go zostawić i przygotować pod turbo. Jakiego spalania mogę się spodziewać po samym swapie na B serie a jakie po zainstalowaniu turbo ( na tym co mam na v-teca i na B serię).
Pozdrawiam
ps. Na prawdę używałem opcji szukaj i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania :)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=65509&highlight=wiedzy
słabo szukasz:rolleyes:
Jak chcesz kosztorys to może po prostu zadzwoń do którejś firmy tuningowej? Przecież my tego silnika Ci składać nie będziemy.
Jak wystarczy Ci 200+KM to rób B serie + soft turbo
W tym linku nie ma odpowiedzi na moje pytania, wolałbym tak ogólniej. Co bardziej mi sie opłaci finansowo i pod względem tego ile takie silniki z turbo mogą palic.
Co bardziej mi sie opłaci finansowo i pod względem tego ile takie silniki z turbo mogą palic.
Chcesz uturbiać silnik i zastanawiasz się ile będzie palić? :D
Albo rybki albo pipki :D
Chcesz uturbiać silnik i zastanawiasz się ile będzie palić? :D
Albo rybki albo pipki :D
Wiem ze nie bedzie to 8 l. Ale ma byc to auto na codzien wiec zastanawiam sie czy zmieszcze w 14-15l
Bo jesli nie to rozwaze zakup czegos uturbionego fabrycznie co pali 13l :)
A wacha ma iść w gore aż do 5 zł
Ale czy bedzie roznica znaczaca w spalaniu jak dam mniejsze turbo do B lub wieksze do D ?
I czy w ogole opłaca mi sie swapowac a potem uturbiac czy zrobic turbo w tym co mam.
Czy w ogole ktos uturbił d14z2 ? Ile wyjdzie zakucie d16z7 lub b18c4 tak pod 200-250 km, wiem iz podobny temat juz jest ale nie do końca mogę znaleźć tam odpowiedz ile w sumie to wyjdzie.
Spalanie jest takie samo jak na serii przy normalnej jeździe nie zależnie jakie turbo wsadzisz.
Generalnie ciężko przekroczyć 12l
Masz 2 drogi:
D16Z6/Z9/Y8 + soft turbo ~200KM
B16A2/B18C4 + soft turbo ~250KM
Zakuty motor przy twoich potrzebach jest zbędny
Spalanie jest takie samo jak na serii przy normalnej jeździe nie zależnie jakie turbo wsadzisz.
Generalnie ciężko przekroczyć 12l
Masz 2 drogi:
D16Z6/Z9/Y8 + soft turbo ~200KM
B16A2/B18C4 + soft turbo ~250KM
Zakuty motor przy twoich potrzebach jest zbędny
A kosztorys to bedzie tak jak mysle, czyli :
swap na D 3,5k + 5k za turbo
swap na B 5,5k + 5k za turbo
a d14z2 (czyli to co mam) sie nie uturbia ?
5000 za turbo? 5000 czego? :D
[H] Dylu [H]
10-05-10, 18:29
5000 za turbo? 5000 czego? :D
softa do B już chyba za tyle ogarniesz........ czy nie ?? :D
Tanio - 5000
Dobrze - 13000
Kompromisowo myślę że za ~8k można coś wystrugać
[H] Dylu [H]
10-05-10, 18:39
Tanio - 5000
Dobrze - 13000
Kompromisowo myślę że za ~8k można coś wystrugać
no ale to Twoje Dobrze to już są koszty kutej D napompowanej do ~300HP - tak jak u Ciebie :p
A przyzwoity soft na B, bez ruszania silnika (jeżeli jest on w dobrym stanie) na ~250HP myślę, że za 5-6k dało by radę zbudować, tak jak to zrobił Macias_OS :)
Dylu [H];999549']no ale to Twoje Dobrze to już są koszty kutej D napompowanej do ~300HP - tak jak u Ciebie :p
Ostatnio liczyłem koszt samych części u mnie to powiem Ci że "1" nie jest pierwszą cyfrą kwoty :eek:
Rozumiem ze d16 trzeba byłoby już kuc i koszta automatycznie rosną do turbo, ale sam swap jest tańszy o te 1,5k-2k.
Chciałbym się zamknąć w 10k i żeby spalanie było mniejsze (bo auto będzie swoje jeździć).
A co z tym silnikiem co mam d14z2 -nadaje się to do czegoś ( podejmnie sie ktos odpowiedzi na to pytanie ;p?)
nie ma szans na swapa B seria za 5 koła i nie ma szans zrobienia za 5k softa który się nie rozsypie :D no,zawsze możesz udowadnic że się mylę... bynajmniej mi się nie udało ani to ani to, dodam że u mnie jest to zrobione własnoręcznie ;)
jak dobrze poszukasz i będziesz robic sam to 7-8 jest do zrobienia (ze strojeniem)
swap na B serie ... jaka b serie? za 4 koła można złapac jakąś przeoraną b16a1 :o
Nie bede sam niczego robił, liczyłem z robocizna. Skoro piszecie ze nie zrobie swapa i turbo na b18 za 10k (łącznie) to za ile zrobie. Czy taniej bedzie swap na d16 + turbo ? Czy opłaca sie turbic d14z2 ??
Zmień auto na takie, które już ma 200 koni. Pamiętaj, że wymagasz od auta jazdy na co dzień - czyli musi być zrobione dobrze. A przy tym warunku to tanio nigdy nie będzie.
Ja bym odpuścił temat. Z resztą już odpuściłem.
d14 zniesie te 160+KM, ale ani to opłacalne ani bezawaryjne...
Najlepiej sprzedaj Hondę i kup coś szybkiego...
Jeździłem pół roku D14 turbo, możesz odnaleźć mój samochód w profilu. Przyspieszał bardzo zadowalająco, spalał około 12-13l/100, ceny części były niższe niż do kolekcjonerskich resoraków :) Generalnie mając porównanie jeśli chodzi o koszty zbudowania/utrzymania według mnie najlepszym wyborem w Civicu jest D16Z6 soft turbo. Spokojnie wciągasz Civica B18, masz przyjemną charakterystykę pracy silnika, a na przykład skrzynia biegów nadal kosztuje 200zł, a nie 1500. Półoś z przegubami 100zł, a nie 600zł . Przypadkowe przykłady których jest więcej. Dłubanie w D14 bez stabilizatorów, tarcz z tyłu, itd. wiąże się z koniecznością wymiany wielu podzespołów które mają związek z Twoim bezpieczeństwem i prowadzeniem samochodu. Jeśli byś się decydował na uturbienie D14 daj znać na PW, przekaże Ci szczegóły co, jak i za ile. Wg mnie softa warto, bo w zasadzie plug&play możesz go przełożyć do D16Z6 jeśli byś się ewentualnie decydował w przyszłości na swap.
Jakie byłyby koszty turbo do d16 oraz swap tego silnika. Soft turbo ile koni by dawał?
I dziękuje za posta powyżej, bardzo mi rozjaśnił wiele spraw. A ile wyciagales koni tym softem w d14?
Jakie byłyby koszty turbo do d16 oraz swap tego silnika. Soft turbo ile koni by dawał?
silnik d16z6 kpl. na swapa kosztuje ~2000zł (robota za przekładke/swap silnika w Twojej budzie to 900-1400zł)
soft turbo do takiego silnika z wystrojeniem i profi robotą to pewnie od ok 6000zł w góre.
bez zakucia silnika (czyli na seryjnych gratach/dodajesz tylko w/w 'softa' za 6klocków) bezpiecznie jeżdzą na 180PS.
p.s
ja bym zrobił swap na wspomniany D16Z6 i zrobił kompresor. (poszukaj bo jest ktos kto robi i stroi bdb. D16+kompresor).
moc 180-200km i 210NM a to już nie będzie wolne auto.
ceny:
kompresor Eaton M62 1500zł+ lub
kompresor Eato M40 800zł+
robota ze strojeniem ok. 1500zł
do tego jakies "grosze" na intercooler i kwasówke na zrobienie dolotu+filtr powietrza+dodatkowe zegary itp.
w 4-5kpln zmieścic się spokojnie.
że niby kompresor wychodzi taniej od turbo? Jak chce się zrobić dobrze to kosztuje to tyle samo.
Jedyna różnica w cenie to kolektor wychowy pod turbo vs mocowanie kompresora
no przy kompresorze nie kupujesz kolektora wydech wiec zaoszczedzasz troche, no IC sie kupi z kompresorem w USA taniej (nieraz naprawde sie tanio kupi) wiec dajmy na to trzeba miec 5k zl zeby wsadzic kompresor i 4k zl na ew. D16Z6 ;) :D czyli ok. 9k na gotowo swap i strojenia
ale do turbo też można kupić IC za grosze, ja szczerze mówiąc nie widzę żadnej różnicy w kosztach poza wspomnianym kolektorem wydechowym czyli oszczędność nie wielka a potencjał większy w turbo.
W kompresorze trzeba dorobić mocowanie, co za darmo też nie jest. A najtańsze kolektory pod turbo kosztują 400pln raptem. A w przypadku D serii można przerobić seryjny kolektor od D15Z1/Z6.
pomijacie jeszcze jeden fakt - ten silnik o ktorym mowa jest co najmniej 15to letni. fajnie by bylo go otworzyc i sprawdzic w jakim jest stanie. no chyba ze to silnik prosto z anglii z przebiegiem ponizej 100 000km. wtedy spoko - mozna w ciemno uturbiac :D
to ja moze podsune jeszcze inny pomysl...
wez sobie zeswapuj civa na h22a, masz koszta okolo 10k, i 200 KM, mniej awaryjne niz turbo, troche drozsze w utrzymaniu, apalanie mozna utrzymac na poziomie okolo 13L
ja bym swapowal na D16Z6, silnik z kompletem to okolo 2500pln, + swap okolo 1000pln, i wydaje mi sie ze to bedzie najlepsza opcja, ale do tego jeszcze jakis drobny remont, paski, rozrzad, oleje, i wyjdzie spokojnie ponad 4k pln, i ew do tego soft turbo, tak czy siak wyjdzie te 10k pln zeby to jakos jezdzilo i bylo bez awaryjne
tak każdy mówi o tych swapach na H22, na K20 jak to super jest i w ogóle. A czy ktoś z Was widział jak nisko jest miska olejowa nad asfaltem po takim swapie? Dramat w co dziennym użytkowaniu wg mnie.
to ja podsune jeszcze inny pomysl - Bseria (dość seryjna) z parametrami K20 za około 10k taniej niż K20. bardzo kompletny swap za relatywnie rozsądne pieniądze. a silnik praktycznie nowy...
chętnie sprzedam.
jak auto ma jezdzdic glownie na wprost to polecam volvo t4:)
tak każdy mówi o tych swapach na H22, na K20 jak to super jest i w ogóle. A czy ktoś z Was widział jak nisko jest miska olejowa nad asfaltem po takim swapie? Dramat w co dziennym użytkowaniu wg mnie.
Zaraz dramat. Mam H22A w Coupe 5 gen. i jakoś żadnych problemów nie miałem a jeżdże autem normalnie do pracy po dziurawych drogach. Wystarczy dobry zawias to i przy obniżonym aucie z H22 się normalnie jeździ.
Wystarczy dobry zawias to i przy obniżonym aucie z H22 się normalnie jeździ.
mozna tez sie pokusic o plyte pod silnik
Możecie polecić jakaś firme tuningowa ktora ma o tym pojęcie i jest jak najblizej Szczecina?
O zakładaniu turbo do silnikow hondy.
jak najblizej to chyba poznan...
Zielona Góra , pisz do ziomka o nicku djjack , jest moderatorem w grupie LUBUSKIE
kaczka208D
06-07-14, 16:28
Witam. Mam pytanie jaką d-serie kupić pod turbo lub eatona (nie mogę się jeszcze do końca zdecydować :)). D16z6, d16Y8, d16z9 ????
Cel - 200-220km
Silnik oczywiście przejdzie kapitalny remont, ale bez kucizny ze względu na koszta. Myślę że taki soft turbo, albo kompresor 0.6bara zniesie po remoncie.
Dużo jest tych d-serii z vteckiem i za bardzo nie wiem na jaki słupek się zdecydować ? Istotną sprawą jest to, że nie chcę kupować całego swapa tylko sam słupek. Całość ma być zamontowana w ej2 zamiast d15b7 więc cały osprzęt, wiązki itp. zostają. Kompa P06 też mam przerobionego, więc fajnie by było gdyby wystarczyło tylko wymienić sam kolektor ssący na taki z d16z6 i obudową aparatu, i dociągnąć kabelki do zaworu vteca.
kaczka208D
06-07-14, 18:39
A coś konkretniej. Bo z tego co wiem to d-serie są na różnym obd. W d15b7 ma obd1 to wszystkie czujniki w słupku np d16y8 (to chyba obd2 tak?) będą takie same - jednym słowem czy podpasi mi to do seryjnej wiązki silnika z d15b7 ?
Druga sprawa to wiek silnika chyba lepiej kupić nowszy silnik - mniejsze prawdopodobieństwo że wał będzie na śmietnik, bo d16z6 ze zdrowym wałem będzie chyba ciężko kupić ?
Dlatego jaką nowszą d-serię zaproponowalibyście - coś pokrewnego do d16z6 vtec.
y8 lub y2, co za róznica jakie obd ma jak i tak kupisz sam słupek.
Poza tym pytasz o rzeczy które w tym dziale były wałkowane 1000x
Witam, nie chcę zakładać nowego wątku i śmiecić, a chcę zadać pytanie, ile kosztuje wyremontowanie B18c4 na dobrych częściach, aby w przyszłości można było wsadzić soft turbo? Myślę o remoncie głowicy, wymianie panewek, motor składam sam ale będą musiały dojść koszty takich usług jak pasowanie panewek i remontu głowicy, oczywiście koszty uszczelek i niezbędnych części, bez kutych korb itp, chcę zrobić dobry remont aby silnik był pewny. Śruby do głowicy pewnie będą kute ARP. Jakie to będą koszty? około 3 tys pln? pozdrawiam.
kute ARP
o.
A za 3 tysiące to na pewno tak remontu nie wykonasz. Braknie na robociznę i panewki :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.