Zobacz pełną wersję : D13B2 + gas JAK SIE NAGRZEJE GORZEJ PRZYSPIESZA
Witam.
Mam taki problem.Posiadam Civic V D13B2 + LPG, jak rano uruchamiam samochód - zimny to przyspieszenie jest całkiem ok, silnik chodzi fajnie. Natomiast po przejechaniu kilku kilometrów kiedy silnik się nagrzeje, to strasznie spadają osiągi, wolniej się wkręca na obroty. Proszę o jakiekolwiek wskazówki, bo różnica w osiągach jest naprawdę spora.
Pozdrawiam
wiadome na pewno jest to, ze na gazie auto traci na mocy
Tak, Wiem o tym tylko jak już pisałem kiedy samochód jest zimny i jadę na gazie ( mam manualny przełącznik) to jeździ naprawdę dobrze , bez problemu przyspiesza, a kiedy tylko się nagrzeje to masakra jest :<
a jak się rozgrzeje na benzynie to też spadek mocy ? sprawdź od zapłonu
tak , na benzynie też jest o wiele słabiej.. ;/ jasiek09, co dokładnie mam sprawdzić ? powiem szczerze że zielony jestem w kwestii mechaniki
benzyna , samochód ciepły - przyspieszenie 0-100:
http://www.youtube.com/watch?v=BnxzX6GtyyE
no fakt nie jedzie rewelacyjnie:( a 2 przepustnica ci sie otwiera?
Do ustawienia zaplonu potrzebujesz lampy stroboskopej,kiedy byl sprawdzany luz zaworowy?
samochod mam od pol roku, ja nic przy nim nie robilemm
kaaliber, szczerze powiedziawszy nie wiem, w jaki sposób to sprawdzić? i czy możliwe jest żeby otwierała się ona kiedy silnik jest zimny a kiedy sie nagrzeje to nie ?
jasiek09, jeśli wg był to przez poprzedniego właściciela, ja jeszcze nie sprawdzałem..
A mam jeszcze jedno pytanie czy może mieć na to wpływ że w silniku jest olej 15w40 castrol motor oil, z tego co czytalem to wielu forumowiczów niezbyt zaleca tą odmianę, (jest za gęsty?) z takim olejem samochód kupiłem, ale nie dlugo szykuje mi sie jego wymiana wiec wymienie na 10w40
nieee!!!! teraz już nie wlewaj półsyntetyka!!! możesz przejść niżej czyli np. z 10W40 na 15W40 ale nie odwrotnie.
to że masz mineralny olej zalany nie ma wpływu na osiągi. gdyby to był VTEC to tak ale nie w twoim przypadku
Ty ruszałeś na pewno z jedynki? ;) Faktycznie trochę to nie jedzie. Od zakupu tak było? Sprawdź błędy na komputerze. Jeśli możesz, zrób zdjęcie miksera LPG jaki masz zamontowany. Być może to on jest przyczyną (za bardzo dławi dopływ powietrza).
jesli boisz sie ze sam nie ogarniesz do konca to podjedz do kogos na ustawienie luzow zaworowych, byc moze sa nie ustawione prawidlowo i gdy silnik jest goracy i luz sie zmienia zawory sie za pozno otwieraja-zamykaja i bedzie spadek mocy
kaaliber, dzięki za uprzedzenie ;) - zostanę przy tym co jest
yautja, tak.. z jedynki ;p problem na maksa pojawił mi się po założeniu gazu ( wcześniej jakoś nie zauważałem dramatycznej różnicy) ... jak będę miał wolna chwile to podjadę do elektryka sprawdzić błędy... też tak się zastawiam nad dopływem powietrza bo powietrze im cieplejsze tym rzadsze i mniej jego sie dostaje do silnika przez co mogą słabnąć osiągi...
Zdjęcia silnika:
http://img687.imageshack.us/img687/3245/dsc06669w.th.jpg (http://img687.imageshack.us/i/dsc06669w.jpg/)http://img52.imageshack.us/img52/4708/dsc06668.th.jpg (http://img52.imageshack.us/i/dsc06668.jpg/)http://img263.imageshack.us/img263/7388/dsc06667v.th.jpg (http://img263.imageshack.us/i/dsc06667v.jpg/)http://img525.imageshack.us/img525/8060/dsc06666g.th.jpg (http://img525.imageshack.us/i/dsc06666g.jpg/)
miksera niestety nie widać. musiałbyś ściągnąć pokrywe patelni i wtedy cyknij foto:D
PS. moje d13 po założeniu gazu też było mulaste ale to była wina regulacji. fakt faktem że paliła (+ -) 7/100km a teraz pali (+ -) 10/100km ale bez spadku mocy :D:D
a widzisz a mi nie schodzi spalanie poniżej 10 , zawsze mam 10 z hakiem i muł do tego ;/ jutro postaram się wrzucić foto ;) koleś na regulacji jak mu sie skarzylem (bylem jakos w lutym) powiedzial mi , Pan sie nie przejmuje teraz jest zimno jak bedzie cieplej to Panu na pewno spalanie spadnie 2 litry i co ? :D i g.... spadło :P
No więc z tego co widzę, to ktoś zrobił niezłą rzeźbę... Po pierwsze - kup oryginalną rurę od dolotu i załóż zamiast tej "uciachanej" tak jak ma być. Po drugie odepnij wężyk nr. 8 od tego grzybka na "patelni" i zaślep go śrubką. Odpowiada on za dopływ ciepłego powietrza podczas ssania i przy jeździe na LPG wprowadza zamęt. Przy ssaniu (zimny silnik) masz dzięki temu "grzybkowi" poprawną mieszankę a po wyłączeniu ssania zbyt ubogą. Po odpięciu wężyka i założeniu rury jedź na regulację jeszcze raz (jeśli do tego samego warsztatu, który montował LPG to pogratuluj im "profesjonalnego montażu" i regulacji instalacji na ssaniu).
Zdjęcia miksera jak najbardziej wskazane.
yautja, to w jakim celu Panowie gazowcy ją uciachali ? :P jeśli chodzi o dolot to kupić rurę samą czy z filtrem stożkowym ?
coś takiego sie nada ? http://www.allegro.pl/item1001527680_uklad_dolotowy_honda_del_sol_civic_ 92_95_dolot.html
czy oryginal z fabryki hondy http://www.allegro.pl/item1028984810_rura_dolot_powietrza_honda_civic_3d _92_95_1_3_16v.html
wężyk nr 8 ? :) o to chodzi ? - > http://img15.imageshack.us/img15/7370/dsc06669z.th.jpg (http://img15.imageshack.us/i/dsc06669z.jpg/)
zdjęcia miksera ->http://img132.imageshack.us/img132/558/dsc06673e.th.jpg (http://img132.imageshack.us/i/dsc06673e.jpg/)http://img59.imageshack.us/img59/143/dsc06672e.th.jpg (http://img59.imageshack.us/i/dsc06672e.jpg/)http://img130.imageshack.us/img130/9970/dsc06671m.th.jpg (http://img130.imageshack.us/i/dsc06671m.jpg/)http://img193.imageshack.us/img193/383/dsc06670l.th.jpg (http://img193.imageshack.us/i/dsc06670l.jpg/)
Wężyk tak - ten.
Mikser trochę masakra. Oby Ci ten silikon się nie oderwał i nie wpadł do gaźnika...
oby.. ehh fachowcy... :/
póki co na dolot nie mam kasy.. wiec spróbuję tylko zaślepić ten wężyk, i napiszę jakie zaszły zmiany;)
więc powiem tak, nie wiem w jakim stopniu zaślepienie tego wężyka miało pomóc, ale różnicy.. żadnej jak mulił tak muli :confused:
A byłeś na ponownej regulacji?
jestem na środę umówiony, sama zaślepka powinna pomóc ?
kolego podjedź niech sprawdzą Ci zawory, zapłon , rozrząd później będziesz szukał dalej ale to powinno pomóc
Samo zaślepienie wężyka 8 może pomóc, jeśli instalacja jest w tej konfiguracji wyregulowana. Z "domowych sposobów" możesz spróbować skręcić troszkę register na wężu doprowadzającym gaz do miksera. Jednak dobra regulacja u gazownika to podstawa. Dobrze by było, gdybyś do czasu regulacji zrobił porządek z tą rurą dolotu, bo może się okazać że potem będziesz to jeszcze raz regulował.
ale skoro problem tkwił by w rurze dolotu to dlaczego , mechanicy zakładający lpg ją rozcinają ? :/
na razie poczekam do środy po regulacji zobacze co i jak i napiszę.. póki co dzięki za wszelkie sugestie :)
ja bym zaczoł regulacji gaźnika
Rozcinają, bo tak im wygodniej regulować. Ja mam w pełni seryjny dolot (poza zaślepionym wężykiem 8 i zwężką) i działa poprawnie, czyli da się bez "ciachania"...
Jak zamontowali mi gaz do byłego d13 też miałem problem z muleniem na gazie i benie, problemem okazał się mikser ten w patelni (miał za mały otwór), i nie dostawał tyle powietrza.
byłem na regulacji Pan zasugerował wymienić przewody, kopułkę i palec... pokazał ze są już dojechane... ale niestety kilka dni temu sarna wybiegła mi na drogę ;/ wiec samochód u blacharza :(
Witam nie wiem czy w dobrym dziale pisze ale przejde do rzeczy a wiec tak wymienilem reduktor na nowy bo stary podobno byl juz wykonczony i nie trzymal obrotow ale problem z obrotami nie ustapil na luzie nadal spadaly prawie do 0 wiec pojechalem do gazownika i powiedzialem zeby zaslepil wezyk nr 8 i nastapila duza poprawa obroty trzyma fajnie tylko jest teraz taki problem ze nie da sie zapalic zimnego silnika na gazie a przed zaslepieniem palil jak igla nawet na mrozie i tu moje pytanie czy da sie cos jeszcze zrobic zeby odpalal po ostygnieciu na gazie silnik d13b2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.