Zobacz pełną wersję : pogromcy mitów, czy to prawa że każdy vtec bierze olej?
Jak w temacie.. czytałem że każdy bierze.. jakie są to ilości?
jezdze ostro, 300-400ml na 1000. nie kopci, nie dymi, dolewam i jezdze :) d16y2.
skolopendra
07-05-10, 19:05
Jak w temacie..
ma prawo wziąć więcej tylko B seria . a to ze względu na natrysk oleju ba denka tłoków
Każdy VTEC "bierze" olej ponieważ wynika to z jego zasady działania, gdyż zawór VTECa wykorzystuje olej pod ciśnieniem do załączania dodatkowych krzywek na wałku/wałkach rozrządu w głowicy silnika...
Że zacytuję fragment tekstu z innego forum motoryzacyjnego
"...Po przekroczeniu
pewnej prędkości obrotowej (zależnej od obciążenia silnika, otwarcia przepustnicy i temperatury płynu chłodzącego), komputer sterujący pracą silnika otwiera zawór elektromagnetyczny, doprowadzając do dźwigni zaworowych olej pod ciśnieniem. Dźwignie par zaworów dolotowych i wylotowych każdego z cylindrów zostają dzięki temu spięte w jeden mechanizm, a do pracy wchodzi trzecia, środkowa dźwignia zaworowa..."
no ja co do tego brania oleju to mam swoje zdanie. Mam d16y2 jeżdżę raczej spokojnie tylko czasem pociągnę pod czerwoną kreskę (powiedzmy na 100km vteca załącze kilka razy) a tak to jazda w przedziale 2 -3k rpm auto mam od niedawna zrbiłem nim 4000km na motulu 5w40 i nie wziął ani kropli oleju. Uważam ze te silniki zaczynają brać olej po prostu po dość ostrym ich użytkowaniu, (dużo jazdy na wysokich obrotach) i po latach takiej jazdy oleju zaczyna ubywac.
(powiedzmy na 100km vteca załącze kilka razy)
VTEC bierze olej na zalaczonym VTEC'u wiec u ciebie (podobnie jak i umnie) brac go nie moze :]
Z ciekawości, skąd wynika to, że VTEC bierze olej gdy załączony jest VTEC? Z powodu wyższego ciśnienia pod pokrywą olej wylatuje przez odmę olejową?
moim zdaniem vtec nie ma tu nic do rzeczy. wysokie obroty za to maja. jak wytlumaczycie w takim razie, ze wiekszosc d15b7 albo b2 tez biora olej? d13 nie biora bo maja inaczej skonstruowane pierscienie tlokowe chyba. poza tym sprobujecie np z6 jezdzic spokojnie, do 4k to nie powinien wziac ani kropli. po dobrym remoncie takie silniki jak z6 czy kazdy inny nie powinny brac oleju prawie w ogole.
silniki biorą olej bo są stare i zużyte
a czy to vtec czy nie to co za różnica
i w sumie j/w
x2
wiem tylko z doswiadczenia, ze jedyne silniki, ktore mimo ogromnego przebiegu nie biora oleju to d13 wlasnie ze wzgledu na inna budowe czegos tam. mialem d13 ktore mialo nabite ponad 200k i olej nie znikal a jezdzlem jak szlifierka. teraz mam d16y2 z przebiegiem 160k i dolewam. poowtarzam, poki nie kopci mysle, ze mozna jezdzic, jak zaczynasz robic za zaslone dymna to czas na remont.
Dokładnie. Wg mnie także załączanie się VTEC-a nie ma nic do rzeczy, stąd było moje pytanie. Olej który jest używany do przesunięcia tłoczków wraca z powrotem do głowicy. Tak więc albo olej wylatuje z powodu podwyższonego ciśnienia przez odmę albo po prostu chodzi o obroty. Trzeba by pojeździć z odłączonym zaworem VTEC i porównać zużycie oleju przy takich samych obrotach aby to zweryfikować, mam racje?
maciek070188
08-05-10, 15:00
macie zajechane silniki to za wam olej i tyle mi moje d14 je bardzo malo i mam luz
Misiekemeryt160
08-05-10, 15:09
Każdy VTEC "bierze" olej ponieważ wynika to z jego zasady działania, gdyż zawór VTECa wykorzystuje olej pod ciśnieniem do załączania dodatkowych krzywek na wałku/wałkach rozrządu w głowicy silnika...
heh...dobre...
kolega markotny źle to ujął chyba. Owszem każdy vtec POBIERA olej zeby pod jego ciśnieniem przestawić krzywki na wałku, ale później go całkowicie zwraca. A jeżeli oleju ubywa to tylko przez to ze jest spalany w cylindrach i tyle ( no albo jest gdzies wyciek )
kolega markotny źle to ujął chyba. Owszem każdy vtec POBIERA olej zeby pod jego ciśnieniem przestawić krzywki na wałku
Dokładnie...chodziło mi o pobieranie dlatego też ująłem słowo "bierze" w cudzysłów:D:D....ot takie małe sprostowanko
Reasumując jednym słowem - mit :)
kurde to ja chyba mam zepsuty silnik.
Mam D15B 3 stage vtec czyli jakby nie było posiadam dwa VTECi i ... Między wymianami schodzi mi maxymalnie 1cm na bagnecie...Auto jeżdżone po torze Poznań a i na mieście nie traktowane lekko. 5w50 oliwa lana. Wie ktoś może co na to poradzić?
skolopendra
08-05-10, 20:08
5w50 oliwa lana. Wie ktoś może co na to poradzić?
zalej 15W :D
kurde to ja chyba mam zepsuty silnik.
Mam D15B 3 stage vtec czyli jakby nie było posiadam dwa VTECi i ... Między wymianami schodzi mi maxymalnie 1cm na bagnecie...Auto jeżdżone po torze Poznań a i na mieście nie traktowane lekko. 5w50 oliwa lana. Wie ktoś może co na to poradzić?
zadzwoń po Moto doktóra:D
Każdy VTEC "bierze" olej ponieważ wynika to z jego zasady działania, gdyż zawór VTECa wykorzystuje olej pod ciśnieniem do załączania dodatkowych krzywek na wałku/wałkach rozrządu w głowicy silnika..
Tak, a potem ten wyfruwa czy wyparowuje? :p
D15Z8, 260kkm, chodzi nierówno i jak traktor a co 10-15kkm bierze może 1mm z podziałki na bagnecie.
Wszystko inne niż B seria chlapiące olej to zło.
nowe passaty z salonu też żrą olej, po pół litra na 1000km i jezdzic trzeba
jak nam stare hondy olej piją, to dolewać trzeba i jezdzic, nie ma co płakać jak auta strare, pewnie kazde po 300-400 tys przebiegu (tylko w polsce każdy ma białego kruka po 180-220 tys, piękny kraj prawda?), z czego kilkanascie procent na obrotach, to co sie dziwic i rozpaczac?
innych minusów niż niebieskie obłoki za nami, i koszt oleju który dolać trzeba - nie ma.
o!
ps.
no chyba że ktoś puszcza obłoki na 3tys obr, no to kaszana i nawet najlepsze dokładki nie zakryją chańby i -50% do lansu.
sorry za dygresje ironie itp.
Tak, a potem ten wyfruwa czy wyparowuje?
Na poprzedniej stronie masz sprostowane jasno i wyraźnie o co mi chodziło pisząc "bierze". PEACE:D:D
silniki biorą olej bo są stare i zużyte
a czy to vtec czy nie to co za różnica
x2
zużyty silnik pali olej przy wyższych obrotach, a że przy VTECu silnik jest bardziej obciążony, to u nas jest bardziej "widoczna" granica pobierania oleju.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.