PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z obrotami zaraz po odpaleniu silnika.



Maciek_20
19-09-06, 10:40
Jak w temacie mam problem z obrotami w mojej hondzie (D13B2).

Mianowicie jak tylko ją odpale po jakims dłuższym postoju, silnik odrazu wchodzi na *****iste obroty i po jakis 4 -5 minutach zchodzi i normalnie cichutko pracuje.

Troche mnie to niepokoi bo chyba nie za dobrze jest kiedy nierozgrzany silnik dostaje takich obrotów.

Podejrzewam że może miec to związek z ssaniem, ale sam już niewiem. Moze ktoś mógłby pomóc dobra radą ??


(PS: szukałem pdobnego tematu ale nic nie znalazłem jesli jednak okazałby się ze taki temat już istniej to z góry przepraszam za zasmiecanie .)

kozik555
19-09-06, 12:54
Może silniczek krokowy jest juz tak zabrudzony albo kwalifikuje sie do wymiany wyczyść go i zobaczysz czy cos pomoze a jak to zrobic to jest na forum dokładnie opisane http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=251149#251149

mariuszwro
19-09-06, 12:59
niczym sie nie przejmuj. u mnie jest to samo. po prostu ssanie sie wlacza i tyle. :)

[ Dodano: Wto 19 Wrz, 2006 ]
a no zalezy jakie to obroty... bo jak grubo powyzej 3 tys. to faktycznie cos nie tak

jogal
19-09-06, 13:31
chłopaki wyregulujcie sobie ssanie, na odłączonym wężyku przy takim siłowniku (nie wiem jak to nazwać) z lewej strony gażnika i rozgrzanym uprzednio silniku ustawcie sobie obroty na 2200 obr/min. U mnie ssanie nie przekracza 1500 obr/min na zimnym silniku. Inaczej sprawa wygląda jak wskazówka od temperatury zaczyna się podnosić wtedy występuje efekt jakby zawieszonej linki od gazu i obroty utrzymują się na 2500-3000 obr/min. Pomaga wdepnięcie pedału gazu do podłogi, wtedy obroty spadną, czasami nawet do 500 obr/min. Po całkowitym rozgrzaniu silnika tzn. wskazówka od temperatury ląduje na połowie problem ten już nie występuje...

mariuszwro
19-09-06, 15:43
hmm. u mnie jest tak, ze jak odpale zimny silnik to obroty po 2-3 sek. wedruja na 2,5-3 tys i za chwile(ok. 5 sek) spadaja na 1,5 tys. i tak juz zostaje dopoki silnik sie troche nie zagrzeje. mniej wiecej gdy wskazowka temp. mija "c) to spadaja na 700. tyle
pozdro

Maciek_20
20-09-06, 07:31
Dzieki za rady, dzis sie zabieram za ich sprawdzenie.

Zapomniałem wspomniec że opisywany problem pojawił sie w momencie gdy wymieniony został aparat zapłonowy, moze to naprowadzi kogos na odnalezienie przyczyny...

YodaMaster.
20-09-06, 22:31
Ja tez mam tak ze jak odpale to wchodzi "tylko na 1,5 tys." ale po kilku chwilach wraca na swoje prawidlowe obroty. Mechanik mowil ze to normalka.

Maciek_20
21-09-06, 09:03
Normalka, normalką
jesli silnik nie jest za bardzo przejechany...
ale jesli silnik ma jakis konkretniejszy przebieg to może sie to skończyc nie zawesoło...
niestety patent z czyszczeniem silniczka krokowego nie wchodzi w gre bo jest to silnik gaźnikowy (D13B2), z regulowaniem ssania też chyba nie bardzo bo gdyby była to wina ssania to po gwałtownym nacisnieciu pedału gazy powinien zejść z obrotów a tak sie nie dzieje....

powoli trace nadzieje..., ale moze jeszce mnie ktos poratuje.

jeszcze jedno co zaówazyłem to to że gdy samochód nie jest na biegu,silnik sobie pracuje a ja wcisne sprzegło i je puszce to motor wchodzi na jeszce wyższe obroty,
i jak już wspomniałem cała sytuacja nastopiła po wymianie aparatu zapłonowego, wczesniej nie bylo takich kłopotów.

prosze o pomoc ...;)

[ Dodano: Pią 22 Wrz, 2006 ]
niemozliwe żeby nikt niemiał pomysłu jak temu zaradzic ...??

bartek3
31-12-06, 11:00
ja tez mam problemy z obrotami,ale nie wiem czy to normalne czy nie.gdy zapale i po nagrzaniu silnika obroty raz mam jakies 850 a raz 1000obr.nie wiem czy to wina tez silniczka krokowego czy moze cos innego.poprosze o jakies wskazowki.silnik d15b2.

[ Dodano: Nie 31 Gru, 2006 ]
pomoze ktos???