PDA

Zobacz pełną wersję : D13B2 - co zrobic zeby bylo szybciej :-)



wieshaq
18-03-05, 12:32
kto ma jakies sugestie jak przerobic tanim kosztem cos co sie nazywa D13B2? :-) 5 genaracja/
moze storzek? ale czy przy gazniku cos to da?
probowalem z zaplonem kombinowac - zero efektu. diagnosta tez nie pomogl za bardzo.
magnetyzery tez prtzerabialem.
jak ktos ma pomysly najlepiej wyprobowane to chetnie poznam!!!!
jedyne co mam na mysli to przerobic pneumatyczne sterowanie zaplonem zeby od zera startowal na dwóch dyszach a nie od 5000rpm jak to jest w standardzie. ale obawiam sie o spalanie :-))


z gory dzieki za pomysly!!!!
jak ktos chce poznac szczegoly do dwóch dysz to oczywiscie odpowiem

Furious
18-03-05, 12:36
Nie wiem czy wogole da sie cos z tym zrobic... standardowo pewnie kolektor wydechowy z calym wydechem, wydasz duuzo kasy a dostaniesz pewnie i tak nieduzo... z 10kucy max

wieshaq
18-03-05, 12:39
wydech mam taki sobie. srodkowy jest. katalizator wypadl ale jakos nie czuje roznicy. koncowy przelotowy.

ten silnik to problem :-) ale za duzo chajcu wladowalem w stan techniczny i szkoda mi sprzedawac po dzisiejszych cenach

elmer
18-03-05, 12:47
Ten silnik ma dosc fajny dol jesli chodzi o znoszenie wysokich obrotow, ale na tym sie koncza jego zalety. Mozna pokombinowac zmieniajac zasilanie na wstryk, albo przeszczepic cala glowice od jakiegos D16. Jesli chodzi o ECU, to przy tej pojemnosci pewnie najrozsadniejszy by byl komputer od D14A2 (bo to chyba najmniejszy MPI na OBD-1).

Mozesz tez powalczyc wymieniajac gazniki, gdzies w internecie widzialem konkretnie wykrecone D13 wlasnie na duzych gaznikach.

Tylko moim zdaniem prezerabianie tego silnika w ogole nie ma sensu, rozsadniej po prostu kupic jakies 1.6 i przelozyc caly silnik. D13 nie ma potencjalu, szkoda rzezbic w gownie.

Tomo
18-03-05, 13:08
szkoda rzezbic w gownie.

To jest stary silnik i daj mu umrzec smiercia naturalna.

LIO
18-03-05, 13:54
w miare tanim kosztem na ten silnik, to albo gazniki (ale malo o tym info w necie z tym silnikiem)
albo przeszczep na pelen wtrysk (czego na naszym forum w FAQ masz pod dostatkiem).
Reszta jest juz drozsza, ale po swapie na wtrysk, mozesz sie juz bawic w dolocik.
Wydech pelen mozesz juz zrobic teraz, ale taki z prawdziwego zdarzenia. Jednakze, jakiekolwiek konkretne przyrosty troszke kosztuja, wiec na tuning na poziomie magnetyzera nie licz :-)

A najlepiej chyba zrobic, jak proponuje Tomo

Peter
18-03-05, 13:55
Ja bym pomogl w meczrani tego silnika strzałem +50KM :)

ignac
18-03-05, 14:01
dokladnie tak jak napisal peter ja bym nawet dal strzal +75 i nakleil nakleije z grzybem z tymu aby umarl jak powinnien :D

Peter
18-03-05, 14:04
nakleije z grzybem z tymu aby umarl jak powinnien

To by było odejście z fasonem taki "Złoty Strzał", a do wydechu bym wiaderko przyczepił zeby potem nie zbierac wszedzie tłoków i reszty :)

Amadeus
18-03-05, 14:09
Założ MAGNETYZER bedziesz mial przy*****ie jak Kamaz z gorki , buhaha :lol: :lol: :lol: :lol:

ignac
18-03-05, 14:10
a ten silnik ma wogole tłoki:)

LIO
18-03-05, 14:13
ej nie róbcie burdelu. To dzial techniczy, a nie ogólny, z tych tematow, ktos potem bedzie chcial sie dowiedziec.
Rozumiem, zart jest spoko, ale tu jak zwykle seria.
Pozdrawiam gejów :-)

Amadeus
18-03-05, 14:14
taa ma jeden po srodku i sie kreci w okol wlasniej osi :lol: :lol: :lol:

P.S ok sorry dosyc zartów , buhaha

mufaz
18-03-05, 15:27
Nie rozumiem tej pojechany po silniku 1.3..mam taki silnik..nie rozumiem dlaczego sie tak podniecacie...niby silnik np: 1.5 jest taki rewelacyjny roznica w osiagach(oczywiscie chodzi mi o standardowe silniki) jest znikoma.......a co do tuninkofania silnika 1.3,,,stozka odradzam(sppalanie i zerowy efekt).. malym kosztem napewno nic nie zrobisz to nie jest fiat..tylko japonski plastix..hehehhe napewno nie bedzie tanio.

SAJENS
18-03-05, 16:09
Ja tez w sumie nie rozumiem tej przesmiewki z tego modelu sam mam taki i nie jednego 1.5 objade :) HEHEHE
SAJENS

wieshaq
18-03-05, 16:17
dzieki za opinie (oczywiscie tym powaznym uzytkownikom)

ps. magnetyzery juz po tygodniu wyje...lem i nie polecam a nie rozumiem watpliwie dowcipnych tekstow jak powyzej bo jak LIO zauwazyl to jest dzial techniczny i ma sluzyc innym celom

Pozdrawiam

Peter
18-03-05, 16:26
Nie rozumiem tej pojechany po silniku 1.3.

Nie zrozumiałeś mnie. Wydaje mi sie, iż lepiej zmienić silnik, niz pakowac kase w ten nierozwojowy silnik. Ja bym wrzucił D16Z6 i cieszył sie dodatkowymi koniami, ni martwiac sie o trwałość :)

wieshaq
18-03-05, 16:33
zmienic silnik? - jestem za!!!

ale calosc operacji finansowo prawie rownowartosc auta. jesli mowimy o silniku w dobrnym stanie i profesjonalnym montazu

Peter
18-03-05, 16:48
Czy ja wiem... Policzmy:

Slinik D16Z6 w dobrym stanie z komputerem, wiązką i skrzynką to koszt 3-4 tysie. Swap w zaleznosci od firmy i miasta to 1-2 tysie

Małe przerobki, czyli dolot, wydech, kolektor i nie wiem co tam jeszcze to jakieś 3 tysie chyba, ze sam bedziesz wszystko spawał, to tylko liczysz koszt kwasówki, a mocy nie odczujesz zbytnio...

To tylko moje prywatne zdanie. Pomysl jeszcze jak w przyszlosci bedziesz mial kase i nadal bedziesz chcial dlubać 1.3 to co wtedy? A tak masz dobra baze na przyszłość :)

Amadeus
18-03-05, 19:25
Zrob swapa ma Diesla i wsadz chip tani koszt tuningu a jaki moment obrotowy maja diesle :grin: 8) :grin:

badyl
18-03-05, 19:50
w twoim i moim przypadku to pozostaje tylko swap na b16

duchu
18-03-05, 22:15
Ja tez w sumie nie rozumiem tej przesmiewki z tego modelu sam mam taki i nie jednego 1.5 objade :) HEHEHE
SAJENS
popieram 1,3 nie jest najgorsze a twoje zwłaszcza :D :D


ps. pamiętaj co mówiłem na spocie jak będziesz zmieniał silnik to ja twoje 1,3 chętnie przytulę :twisted:

pozdro

ARTX
18-03-05, 22:33
o 1.3 to z tego co pamietam było juz pare razy a wy w kolko to samo wielkie smiechy i kolejny temat na OT.. wiec ZAMYKAM bo mysle, ze kolega tu juz nic sensownego nie uslyszy poza kolejna opcja "spal silnik"