Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Koniec pompy wody?



klubowicz
03-05-10, 16:14
silnik to D14A8

Od kilku dni zauważyłem takie oto zjawisko.


Podczas normalnej jazdy, zarówno na wysokich jaki niskich obrotach wszystko jest ok. Przy prędkościach rzędu 150km/h również.
Natomiast podczas stania w korku lub zwykłym staniu na wolnych obrotach po mniej więcej minucie zaczyna rosnąć temperatura na wskaźniku do mniej więcej 3/4 (więcej nie dopuściłem odkręcając ogrzewanie na full + dodanie gazu na 3kprm).

Powtarzam - podczas jazdy problem nie wsytępuje.

Co sprawdziłem, co było JUŻ zrobione - auto ma aktualnie przebieg 255tysięcy:

- uszczelka głowicy była robiona przy 225kkm (niestety Honda zagazowana), więc to nie uszczelka, bo wtedy miałem również cyrki ze skokiem temp. ale właśnie przy ostrzejszej jeździe
- płynu nie ubywa, nie przybywa
- Chłodnica na całej swej powierzchni (po jeździe oczywiście) jest równomiernie gorąca)
- oba węże od chłodnicy (górny i dolny) są tak samo gorące


Stawiam na pompę wody dlatego, że:

- była wymieniana tylko raz, na 100kkm, potem była wymiana samego paska i napinacza na 190kkm
- jak temperatura na postoju idzie w górę to zwiększenie obrotów do 2,5-3krpm momentalnie ją obniża do normalnego stanu 1/3 wskaźnika


Generalnie tak czy siak planowałem wymieniać cały rozrząd z pompą ale w czerwcu, na 260kkm ale jak widać muszę to przyspieszyć.


Podpowiedzcie mi tylko czy to na pewno jest objaw padniętej pompy, czy dobrze kombinuję?

demonobiker
03-05-10, 16:44
kolego ja miałem taki sam objaw jak mialem zapowietrzony układ chłodzenia, u mnie wystarczyło odpowietrzenie i remont silnika niestety bo żona go przegotowała parę razy pozwalająć by temperatura doszła do maxa :(

reXio
03-05-10, 16:47
A termostat? :confused:

I na cholere ktos wymienial pompe wody przy 100.000 ?? Jeszcze pewnie na zamiennik to se wlasnie pierdyknal!

klubowicz
03-05-10, 16:53
A termostat? :confused:

I na cholere ktos wymienial pompe wody przy 100.000 ?? Jeszcze pewnie na zamiennik to se wlasnie pierdyknal!



1) wentylator się włącza jak temp. rośnie
2) oba węże gorąca = termostat otwiera

Kolejna sprawa to fakt, iż wzrost obrotów powoduje chłodzenie silinika, co w przypadku termostatu by się raczej nie działo.

IMO łopatki pompy są już mocno zdemolowane i tylko wzrost obrotów wirnika spowodowany wzrostem obrotów silnika powoduje, iż jakoś ta pompa pompuje


A termostat? :confused:

I na cholere ktos wymienial pompe wody przy 100.000 ?? Jeszcze pewnie na zamiennik to se wlasnie pierdyknal!



co do zasadności wymiany pompy przy 100kkm - kupiłem to auto ze 100kkm na liczniku, więc standardowo do wymiany poszedł kompletny rozrząd. Na pewno nie zaszkodziłem tym działaniem także tego typu dywagacje może zostawmy na boku.

Djadi
04-05-10, 00:57
Ja wymieniałem pompe na GMB przy 151tyś razem z resztą rozrządu teraz ma 209tys przy 211 szykuje się wymian rozrządu ale pompy nie ruszam bo po co? wymienimy ją następnym razem :) a co do twojej sytuacji to spróbuj odpowietrzyć układ :) ale jak piszesz że na postoju rośnie a gdy jedziesz to maleje to raczej obstawiam pompę

Budziniak
04-05-10, 01:27
A pompę wody w ogóle się wymienia ? No w sumie taa ona jest napędzana tylko paskiem rozrządu a 100 tysięcy dla pompy to pryszczyk i straszny koszt nowej ale po co spać spokojnie skoro można mieć wydumkę wytrzyma czy nie. Rexio piszesz o tym jak o pompie wspomagania :D

reXio
05-05-10, 12:38
Z ta pompa wody to ludzie szaleja na potege i jak widac czesto zapedzaja sie w kozi rog.

Moja ma 14 lat, 170k nalatane, 2 wymiany rozrzadu za soba i sobie dalej pracuje.