Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wysokie obroty



hondaWL
01-05-10, 21:46
Witam czytałem forum jak regulować obroty ale nie doszedłem do tego jak to zrobić w ej9 d14z2. Po przeczyszczeniu dokładnie krokowego obroty po odpaleniu wskoczyły na stałe na 2000 , przy jedzie lub luzie obroty falują 1000-2000. Czy sam mogę wyregulować te obroty?Wcześniej była czyszczona przepustnica (od góry/bez wyjmowania,ale nie bylo żadnych negatywnych objawów. Z góry dzięki za odpowiedz , pozdrawiam
Honda Civic ej9 D14Z2

WaSSIL
01-05-10, 23:08
zrób reset kompa i zobaczysz czy coś pomogło. Szukałem podobnych tematów w ogóle ??

hondaWL
02-05-10, 09:54
Reset był robiony przez bezpiecznik 7,5 i klema tez była zdejmowana, nic nie pomogło

Skoti
02-05-10, 10:06
Na pewno dobrze złożyłeś krokowy spowrotem ?

teg
02-05-10, 10:43
Nie chce mi się znowu pisać, szukaj :)

lozek
02-05-10, 14:12
Też chciałbym wiedzieć czy da radę wyregulować obroty (podobno istnieje jakaś śruba od ich podkręcania - tak tylko słyszałem). Ja z kolei mam taki problem, że obroty są za niskie. Krokowy wyczyszczę dopiero za 1,5tyg (już 1,5 miesiąca się z tym męczę ), chciałbym póki co delikatnie wyższe obroty ustawić, żeby mi nie trzęsło tak budą.

Jak ktoś wie gdzie w D14A4 można mechanicznie wyregulować obroty to proszę o info. Jeżeli nie ma takiej opcji to też proszę, żeby to ktoś napisał :D

xandu
03-05-10, 12:22
mialem identyczne objawy, krokowy byl uszkodzony. dopiero jak wyczyscilem i zlozylem wszystko sie wada pokazala. takze rozbierze moze jeszcze raz i zobacz czy jest ok, u mnie do wymiany poszedl.

hondaWL
03-05-10, 12:58
hm u mnie jak narazie objaw obrotów zanikł, po kilku odpaleniach i przejechaniu paru km obroty wróciły do normy. Z rana przez chwile po wyjechaniu z garażu obroty spadły ku zerowi ,ale po chwili było już ok. Teraz zostaje mi tylko wyeliminowanie problemu mulenia podczas jazdy, narazie czekam na sondę lambda , po wymianie wszystko się okaże. pzdr

_Mucha_
07-06-13, 09:49
Aby nie zakładać nowego tematu :)
Wczorajszego dnia wyczyściłem przepustnicę z nagaru, nie zdejmując jej, tylko szmatką ze specyfikiem, nie lałem do środka tylko na szmatkę i ręcznie myłem. Poskładałem wszystko elegancko, odpaliłem i chodził na ssaniu norma 1300-1400 obr, po rozgrzaniu silnika i przejechaniu kilkunastu km obroty cały czas są takie same tj. ok. 1400 obr. Jechałem akurat do pracy więc wyciągnąłem bezp. od backup-a i sprawdziłem połączenia bo może coś źle złożyłem. Śrubka od regulacji wkręcona na maxa już. Czy macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ? Dodam że wcześniej przed tym było wszystko ok i auto jeździło i nie było problemu z obrotami. Tylko po przeczyszczeniu coś zaczęło się dziać. Proszę o jakieś info bo piątek to może coś przez weekend naprawie.

RPK
07-06-13, 09:54
mi po przejsciu na mpfi obroty trzymaja sie na poziomie 2500k ;/ i teraz probowalem krecic ta sruba na przepustnicy i tez nic nie pomoglo reset kompa tez robilem

_Mucha_
07-06-13, 10:21
dodam jeszcze że wczoraj robiłem małe czyszczenie wd40 na śrubach co poniektórych, i oblałem też sonde na wydechowym, też może być jakąś przyczyną ?

_Mucha_
07-06-13, 21:53
Wyjąłem dziś przepustnice i przczyściłem razem z krokowym. Map nie dał się odkręcić, wcześniej nie miałem takich sytuacji aby obroty stały na 1400 obr, tak jak by ze ssania nie schodził.
Macie jakieś pomysły jeszcze ?

_Mucha_
08-06-13, 11:37
Hallo, ja wiem że dużo ludzi na zlocie :) ale może jakieś sugestie :)

_Mucha_
09-06-13, 18:41
Dziś na pracującym i rozgrzanym silniku odpiełem sonde pierwszą przy kolektorze i nie było żadnej reakcji, czy mogła umrzeć czy taka ma być reakcja po odpięciu ?

_Mucha_
09-06-13, 21:43
Na pracującym silniku:

Odpiełem TPS - obroty spadły bardzo nisko po czym skoczyły na prawie 2000 i stały w miejscu
Odpiełem Map Sensor - taka sama reakcja jak w przypadku TPS
Odpiełem czujnik temp. ten bliżej przodu silnika - i taka sama reakcja jak dwa poprzednie czujniki
A po odpięciu sondy - żadnej reakcji

Gdy chodzi na tych 1400-1500 to gdy depnę lekko w gaz to spadają do około 800 i spowrotem wracają na te 1400 i tak za każdym razem.

Brylant1
09-06-13, 23:02
Cos mi sie wydaje ze lapie gdzies lewe powietrze.

_Mucha_
10-06-13, 11:49
Składałem wszystko od nowa. A gdy modziłem pod maską to nic nie odpinałem, więc raczej wątpie aby samo z siebie gdzieś lewe powietrze łapało :)

w_rebacz
10-06-13, 12:28
No a krokowca jak czyściłeś, bez odkręcania?? :D Sprawdź czy nie łapie lewego tak jak kolega wyżej pisze, a nie że Ci się wydaje, bo w ten sposób nigdy nie dojdziesz do składu.

Obroty obrotami, a jak jedzie? Wkręca się i ma moc?
Proponuję zrobić samodiagnostykę, może coś pokaże. Odepnij jeszcze krokowca i zobacz na reakcję.

_Mucha_
10-06-13, 13:01
Krokowca czyściłem i w środku bo jak miałem zdjętą przepustnicę to i jego rozebrałem przy okazji i wyczyściłem, a nie mogłem odkręcić Map Senosora. Jedzie kiepsko tak samo jak i przed tym cyrkiem z obrotami.
Samodiagnostyka pokazuje tylko błąd 65 czyli druga sonda, co nie ma wpływu na pracę silnika.
Już powoli mi się pomysły kończą :)

_Mucha_
10-06-13, 21:02
Dziś byłem u znajomego i poregulował śrubką którą niby się nie powinno,czyli tą przy motylku przepustnicy od strony linki gazu. I obroty wróciły do normy auto jeździ normalnie tak jak i przed tym wszystkim.
Powiedział aby narazie jeździć bo prawdopodobnie może być to chwilowe i problem może zaraz wrócić. Trochę dziwne to zachowanie jest tego silnika nie sądzicie ?

RPK
11-06-13, 16:41
mi wlasnie to nie pomoglo bo nie moglem tej sruby nizej juz dac ;/ i teraz mam 1600 obrotow a jak odepne krokowca to spadaja do 950 i tak balansuja -/+ 50.. sam nie wiem co robic ;/ a jak odepne map sensor to spadna na okolo 1000 za chwile w dol poleca i w gore i nagle gasnie

_Mucha_
11-06-13, 20:47
RPK po odpięciu krokowca powinien szybko nabierać obrotów i szybko z nich spadać, jak odepniesz MAP-a to powinien zejść z obrotów ale raczej nie gasnąć. A tak śruba którą u mnie było zmniejszenie obrotó to jest ta której PODOBNO nie można ruszać, mi narazie pomogło, ale raczej to nie jest to, chyba żeby :)

RPK
11-06-13, 22:34
no to mi na chwile pojda w gore potem w dol i nagle padnie ;/ jutro przeczyszcze przepustnice krokowca i zloze jeszcze raz mzoe cos pomoze... i teraz nie dziala mi dodatkowo wskaznik temp. ;/

_Mucha_
12-06-13, 09:05
i teraz nie dziala mi dodatkowo wskaznik temp. ;/
To musiał się wypiąć kabel lub umrzeć czujnik, bo są dwa jak się nie myle, jeden od wskaźnika na wpinke, a drugi do kompa na wtyczkę - ale mogę się mylić :)