Zobacz pełną wersję : Czyszczenie silniczka krokowego - faq
Witam,
jako ze nie znalazlem na forum instrukcji jak wyczyscic silniczek krokowy, zamieszczam tutaj krotki opis dla zainteresowanych majacych zdolnosciaci do grzebania w swojej hani;)
Opis rysunki dotycza modelu 96 1.6VTEC 5D ale w wielu modelach jest taki sam silniczek tylko gdzie indziej umiejscowiony.
Objawy byly takie ze uto mi na gazie wogóle gasło na wolnych obrotach i miało dziwne zachowanie np: po wciśnięciu i nagłym puszczeniu pedalu gazu silnik prawie że gasł. Komputer nie wskazywał błedu!
Czas pracy: ok. 1h
Narzedzia: kombinerki, krzyzak, klucz plaski (u mnie 10-tka), szmata, pedzelek maly ok 0.5cm, 1litr benzyzy ekstrakcyjnej (chyba rozcienczalnik tez moze byc, nawet taniej wyjdzie), sloik jako naczynie do mycia(1 litr u mnie)
1. Umiejscowienie silniczka u mnie w hondzie (Civik 96 5D 1996r. 1.6VTEC) zaraz przy przepustniocy od strony szyby:
http://images4.fotosik.pl/129/8c136630c3d72fca.jpg
2. Teraz zaczynamy jego demontaż - odkręcamy dwie śruby kluczem płaskim (u mnie "10-tka"). Uważamy na uszczelke w kształcie "8ki" może odpaść pod maske jeśli nie będziemy ostrożni-lepiej podstawić coś żeby jej poźniej nie szukać ..
Uwaga jak śruba popuści można sie skaleczyć - lepiej uważać:)
PS. Można wcześniej rozłączyk złącze którego tutaj akurat nie widać , ale możemy to zrobić w następnym kroku jak napisałem.
http://images3.fotosik.pl/165/46eb58dfdc8be68d.jpg
3. Rozpinamny złączke elektryczną (sterowanie silniczkiem - tak naprawde to jest to elektrozawór) .
Musimy jeszcze zdjąc dwa wężyki gumowe - w tym celu kombinerkami zwlaniamy zaciski (nie widac na rysunku) - każdy będzie wiedział o co chodzi.
Teraz najgorsze ściągnąc je - mi to zajęłó dużo czasu - ale można posmarować je szmatą zanurzoną w benzynce extrakcyjnej-guma przy niej mieknie;p
Poczekać jakieś 5-10 minutek i powinny lekko zejść.
Uwaga
Aby latwo bylo zalozyc wezyki gumowe , jak silniczek bedzie gotowy do przykrecenia-lepiej wsadzic do kazdego kawalki szmatki nasaczone z benzynce! Mowie wam pozniej nie trzeba sie silowac z nimi:P
PS.
Można wężyków nie ściągac - odkręcić dwie śruby krzyzakiem widoczne na rysunku ale nie zaznacznone, ale ja je ściągnąlem.
http://images3.fotosik.pl/165/000cf3449455a091.jpg
Nagar jest duży .
4. Tak wygląda silniczek już na warsztacie:) Czarna sadza to nagar ! Pewnie od LPG bo mam zwykłą instalacje...
http://images4.fotosik.pl/129/9903eb8ebf0a41ff.jpg
5. Teraz wypadałoby go umyć - ja stosowałem słoik litrowy wypełniony benzynka ekstarkcyjna ale silniczek nie chcial sie w nim miescic. Odkrecilem wiec krzyzakiem zaznaczone na rycunku doprowadzenie wezykow - ale nie wiem jak to sie nazywa - tam po prostu nie ma "nic":)
Po odkreceniu tego "nic" w srodku jest uszczelka ktorej pod zadnym pozorem nie wsadzamy w benzynka na dluzej niz 30 sekund! Ja wsadzilem i zobaczcie nizej jak sie powiekszyla - ledwie ja upchalem przy skladaniu:)
Myjemy pedzelkiem gdzie tylko mozna dojsc. W srodku powinno byc widac "biala harmonijke" - to jest tloczek od elektrozaworu - on reguluje doplyw powietrza do przepustnicy na biegu jalowym.
Ruszamy sloikiem zeby przemylo dobrze silniczek. Uszczelka w ksztalcie "8ki" rowniez moze siedziec w tej "myjni".
UWAGA!
http://images4.fotosik.pl/129/2637b147ea9fa17f.jpg
A to "powiekszona" uszczelka, ech niezdara ze mnie na przyszlosc bede wiedzial:
http://images4.fotosik.pl/129/0cf1311bbd2e9e75.jpg
6. A tak wyglada po umyciu bez uszczelek:
http://images2.fotosik.pl/166/9c9989ee2e921f36.jpg
7. I po dokręceniu tego "nic" (do 2 gumowych wezykow ) z punktu 5.
http://images2.fotosik.pl/166/d580d6c0200e7c24.jpg
Teraz zakladamy wezyki gumowe, obejmki na nie, nie zapominamy o uszczelce w ksztalcie "8ki" !
Dokrecamy silniczek..... i hania chodzi jak "nowa";) Resetujemy kompa i uczymy. Ot cala godzina za nami.
Pozdrawiam
No fajny i dokładny opisik :) Na stronie Wombata też jest taki manual, ale ten zapewne równiż się przyda. Fajnie by było, jak by to ktoś do tekstów wrzucił :)
Zostalo dodane do dzialu artykuly 8)
bardzo szcegolowy opis, przydalo by sie takich wiecej...
sory za OT ale przydalo by sie gdyby ktos zrobil tak dobry i szczegolowy opis wymiany sprzegla, bo ja nie zabardzo wiem jak sie za to zabrac :oops:
przydalo by sie gdyby ktos zrobil tak dobry i szczegolowy opis wymiany sprzegla, bo ja nie zabardzo wiem jak sie za to zabrac
jak nie masz o tym pojecia to sie nie zabieraj, tak trudno zajrzec do manulala czy ksiazki obslugi? tam jest wszystko krok po kroku.. wystarczy poszukac
no jeszcze tego nie robilem, ale czuje sie na silach, mniej wiecej wiem o co chodzi, ale moze o czyms nie wiem ;) o czym bym zapomnial ;) (nie mam na mysli , ze zapomne wymienic tarcze sprzegla :P )
troche nie bardzo wiem jak sie centruje sprzeglo, nie mam tego przyzadu a slyszalem ze mozna to czyms zastapic(a jesli nie, to znajde to w kazdym sklepie z czesciami do aut i sa one uniwersalne czy tylko do civica musze kupic?).
jak by sie trafil taki manual to by mi bylo razniej :D
tymbardziej ze nie zdejmowalem jeszcze skrzyni, ale na nauke nigdy nie jest zapozno...prawda :?:
a jesli chodzi o manuala, to "studiowalem" go i nie zucilo mi sie w oczy nic na ten temat(ale moze slepy jestem :lol: ), a w "sam naprawiam" pominieto ten temat.
bardzo fajnie opisane :) Dzięki
Czarna sadza to nagar ! Pewnie od LPG bo mam zwykłą instalacje...
nie nagar a syf który leci z odmy, tym samym olejem jest upaprana przepustnica i cały kolektor ssący wewnątrz
opis bardzo ładny :)
masterminds
18-09-06, 15:40
moze glupie pytanie ale dzisiaj wykrecalem do czyszczenia swoj silniczek krokowy d15b2 i odpinajac jeden waz zaczal leciec plyn chlodniczy? czy to normalne?? przepraszam ale jestem posiadaczem cifa od kilku dni.
pozdrawiam
a mozna by prosic o foteczke z zazznaczniem, gdzie jest silniczek krokowy w d16y7 i innych z pionowa przepustnica?
a mozna by prosic o foteczke z zazznaczniem, gdzie jest silniczek krokowy w d16y7 i innych z pionowa przepustnica?
włóż głowe pod maske!! wyglada tak samo!!
Super opisik. W starej robiłem. Niemiałem aparatu aby pofotować. Mam w planach mycie przepustnicy jak kupie uszczelke. To moge porobić troche fotek :).
hej!
wyjąłem ostatnio krokowca i dupa-nie mogłem za cholerę go rozkręcić- wypłukałem go trochę w ekstraksyjnej smyrając go pędzelkiem, ale na niewiele sie to zdało-dalej często lubi zgasnąć na zimnym. macie jakiś sposób na odkręcenia tych śrub?
To żes sie popisał. Po 2 latach odgrzałeś kotleta. do odkręcenia WD40 i komplet porządnych kluczy
no rzeczywiscie leciwy temat:rolleyes: WD40 nie oszczedzałem, ale za cholerę nie mogę odkręcić tego elementu na który zakłada sie 2 gumowe wężyki-przepłukałem go w ekstrakcyjnej i tyle- a efektów piorunujących niestety nie ma!.
zastanawiam sie nad preparatem czyszczącym przepustnicę, ale jakoś sceptycznie jestem nastawiony-ktoś stosował moze takowy?
preparat do czyszczenia gażników STP działa. obroty idealne zarówno na benzynie jak i na gazie no i przede wszystkim nie gaśnie!
To żes sie popisał. Po 2 latach odgrzałeś kotleta
chyba po to są tematy, żeby je czytać i kontynuować, a nie zakładać nowy żeby potem wyświetlał się milion tematów w szukajce, a w żadnym nie ma wszystkiego...
a ja hm sam nie wiem falują mi obroty i po czytaniu i kilku opiniach wiem że to silniczek krokowy, posiadacze hond mówią jednogłośnie czyścić....ale pytałem mechaników i stwierdzili że czyszczenie jest chwilowe i lepiej kupić nowy, co Wy na to ?
Wiem o tym i bardzo dobrze zrobił pisząc tutaj a nie na nowo. tylko temat był dawno nie ruszany więc tak pozwoliłem sobie napisać
a ja hm sam nie wiem falują mi obroty i po czytaniu i kilku opiniach wiem że to silniczek krokowy, posiadacze hond mówią jednogłośnie czyścić....ale pytałem mechaników i stwierdzili że czyszczenie jest chwilowe i lepiej kupić nowy, co Wy na to ?
Czyszczenie jest prawie za friko jeśli robisz sam. Więc warto wyczyścić i sprawdzić czy pomogło. Kupić nowy można jak drugie czyszczenie nie dało efektu. Nic nie tracisz a możesz zyskać.
Ja czyściłem swojego "krokowca" 2 lata temu i od tej pory jest OK.
S
mh w takim układzie tylko szukać manuala z moim silnikiem (1.4 75 km) i do dzieła,
z góry Dzięki za pomoc
poszukaj lepiej w ASO podkładki pod przepustnice i wymień żeby mieć nie 75 a 90 koni :p
bolzZ po pierwsze primo wiem o tym a po drugie primo nie ten temat
witam
odświeżę temat co do krokowego w D16Y7 wiem ze jest przyczepiony do przepustnicy ale nie jestem pewien czy to to bo jest inny niż w manualu czy to jest to
http://images49.fotosik.pl/126/3565e04760243769m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3565e04760243769)
skolopendra
18-05-09, 16:14
czy to jest to
to
więcej znajdziesz tu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=16456&highlight=czyszczenie+silniczka+krokowego
moje pytanie: czy silniczek krokowy może aż tak zje#%#$ny ze pomimo wielokrotnego czyszczenia nie bedzie działał?
obroty faluja jak szalone 0-1000 przy zerze nawet miga kontrolka aku.albo gaśnie. próba ruszenia z miejsca kończy sie "uduszeniem" silnika który ledwo kręci sie do 2500 obr czasem więcej. od czasu do czasu problem całkowice ustępuje i wszystko wraca do normy. sprawy elektryczne odrzucam bo na gazie wszystko śmiga jak należy
eg4 d15b2
ja dzisiaj czyscilem krokowca bo obroty szalaly i znalazlem takie cos
http://images38.fotosik.pl/124/1ea7ff3f832bc448med.jpg
papierek na siteczku,mysle ze jak ostatnio mialem auto u mechanika to musieli to specjalnie wsadzic:mad:
skolopendra
21-05-09, 16:39
obroty faluja jak szalone 0-1000
najprawdopodobniej łapie lewe powietrze
Tak na marginesie kilka porad dotyczących czyszczenia korkowca:
- Czyści się ze zdjętą uszczelką (uszczelkę dobrze jest przetrzeć jakimś odtłuszczaczem)
- Nie można moczyć go zbyt długo w benzynie ekstrakcyjnej (wpływa to niekorzystnie na tłoczek w środku)
- Znacznie lepiej niż benzyną ekstrakcyjną czyści się go środkiem do czyszczenia gaźników w sprayu (wtryskiwany pod ciśnieniem czyści mocniej)
- Po czyszczeniu warto prysnąć do środka WD-40 i na chwile tak zostawić
- Można spróbować regulacji (przynajmniej w D13B2) "pięciokątnym imbusem" jeśli się całkowicie nie domyka
- Przed montażem należy miejsce na kolektorze ssącym, gdzie będzie on zainstalowany odtłuścić
- Należy go naprawdę porządnie przykręcić - ponieważ trzyma się tylko na dwóch śrubach, to łatwo o nieszczelność (uszczelka jest raczej symboliczna)
Dodatkowo:
- Silniczek krokowy w D13B2 odpowiada nie tylko za bieg jałowy ale także za mieszankę w całym zakresie obrotów; jeśli jest niesprawny auto może niepoprawnie przyśpieszać.
obrotki falowały mi tylko na zimnym silniku, zaraz po puszczeniu gazu spadłay do prawie zera a potem od razu na normalny poziom. postanowiłem przeczyścić dziś krokowca. zrobiłem go według instrukcji które znalazłem min. tutaj na forum. wyczyszczonego zamontowałem, reset zrobiłem, potem nawet odpowietrzyłem układ no i jest tak:
na początku po odpaleniu jest ok, trzyma obroty, powoli je zmniejsza a jak dojdą do zera to obroty na jałowym falują od 0 do 1000, auto się trzepie a dodam gazu czy dużo czy mało - auto gaśnie.
przedtem tak nie było, temp. łapie. co źle zrobiłem ?
silniczek chodzi jak odkurzacz ! wyje buczy ale nie reguluje obrotów. co sie stało ??
czy musze szukać nowego i czy tylko konkretnie od d16z6 podchodzi czy od innego 1.6 też ?
kuba_guzik110
23-01-10, 16:21
Mam taki problem po swapie z d16z6 na d16z6 komp zaczął wywalać mi błąd nr. 41 i obroty na zimnym silniku wskakują na 2500obr/min, a po nagrzaniu spadają do 2000obr/min czyściłem już przepustnice, fitv oraz krokowca dałem też nową uszczelke pod przepustnice z aso i dalej jest tak samo. Co możecie poradzić w tym temacie żeby obroty wróciły do seri jak kiedyś, czyli około 900obr/min. Napisze jeszcze tylko że komp był już resetowany kilka razy i nic to nie dało, ale odkryłem coś takiego że jak zdejmuje rure dolotową i zatkam górną dziurke od przepustnicy to obroty spadają i to sporo mniej wiecej właśnie do 1000obr/min. Jest jakaś rada co mam zrobić zeby bylo ok ??
ja odkope lekko bo ten temat chyba najlepiej pasuje. mam problem z obrotami jak na filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=WoRO5615pho
po rozkreceniu i przetarciu krokowca widac najpradwopodobniej przyczyne:
http://img641.imageshack.us/img641/8890/240420101979.th.jpg (http://img641.imageshack.us/i/240420101979.jpg/)
chcialbym tylko potwierdzenie ze musze szukac nowego krokowca.
skolopendra
24-04-10, 19:46
widac najpradwopodobniej przyczyne:
tak do wymiany
majlo_civic
31-05-10, 12:52
Dodatkowo:
- Silniczek krokowy w D13B2 odpowiada nie tylko za bieg jałowy ale także za mieszankę w całym zakresie obrotów; jeśli jest niesprawny auto może niepoprawnie przyśpieszać.
Ten manual, który jest zamieszczony na początku tego tematu, pasuje też do D13B2?
majlo_civic
01-06-10, 14:37
Mógłby ktoś mi potwierdzić, czy to jest krokowy w D13B2?
http://img249.imageshack.us/img249/2744/img3503be.jpg (http://img249.imageshack.us/my.php?image=img3503be.jpg)
http://img29.imageshack.us/img29/9672/img3502q.jpg (http://img29.imageshack.us/my.php?image=img3502q.jpg)
Panowie czy ten manual sprawdzi się przy d14a4?
skolopendra
21-07-10, 15:54
Panowie czy ten manual sprawdzi się przy d14a4?
który?
prawdopodobnie koledze chodzilo o caly pierwszy post. z tego co wiem to w d14a4 jest innaczej to rozwiazane i raczej pierwszy post w tym temacie Ci za wiele nie pomoze.
skolopendra
21-07-10, 16:11
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=16456&highlight=silniczka+krokowego
Nowakman85
05-08-10, 21:25
Ja zabralem sie za czyszczenie krokowego jakims wynalazkiem niemieckim odrdzewiacz + odtluszczacz wszystko ladnie pieknie tylko ze ten zabieg czyszczenia starczyl na 5 dni:P pozatym nie zaladnie sie do wyczyscilo wiec teraz spróbuje z benzyną ekstrakcyjną bo juz mnie denerwuja te obroty.
PS:oczywiscie nie widzialem tego artykułu na forum o czyszczeniu krokowego ale cóż zdarza sie
można użyć do tego rozcienczalnika ekstrakcyjnego?( niby to to samo co benzyna ekstrakcyjna) Rozcięczyć to trochę z wodą? Neie uszkodzę sobie cześci plastikowych?
Panowie a czy w moim D14A3 też trzeba będzie przeczyścić krokowca?
Otóż wolne obroty trzyma idealnie. Lekie falowanie (w granicach 200-300 RPM) zaczyna się gdy dodam gazu i próbuję trzymać auto np na 3000 RPM... Czy może nie zwracać na to uwagi i jeździć dalej tak jak jest? :)
skolopendra
16-05-11, 19:46
nie zwracać na to uwagi i jeździć dalej tak jak jest?
tak
można użyć do tego rozcienczalnika ekstrakcyjnego?( niby to to samo co benzyna ekstrakcyjna) Rozcięczyć to trochę z wodą? Neie uszkodzę sobie cześci plastikowych?
A jakie Ty tam masz części plastikowe? Obudowa zaworu, ale tego nie myjesz :) Zresztą myj tylko metal, nie lej do zaworu. Ale plastiku nie uszkodzisz jeśli nie będziesz długo w tym trzymał. Zresztą, czekam na zdjęcia! :)
można użyć do tego rozcienczalnika ekstrakcyjnego?( niby to to samo co benzyna ekstrakcyjna) Rozcięczyć to trochę z wodą? Neie uszkodzę sobie cześci plastikowych?
Oczywiscie mozna gdyz "rozcienczalnik ekstrakcyjny" to po prostu "benzyna ekstrakcyjna" (nazwy zmieniono bo akcyza jest wieksza dla towaru, ktory ma w nazwie "benzyna":) ). Benzyna ekstrakcyjna nie jest agresywna dla plastyku, nota bene stosuje sie ja do odtluszczania przed malowaniem rowniez plastykow.
witam jestem nowy mam pytanie przy czyszczeniu silniczka krokowego odkręciłem ta śrubkę na imbus czy to ma jakieś znaczenie jak ja teraz wkręcę?
podobno lepiej tego nie ruszac tak gdzies ktos pisal :) a tak zciekawosci co sie stalo jak to odkreciles :)
Pewnie wyskoczyła sprężynka ;)
Generalnie lepiej jej nie ruszać ale skoro to już nastąpiło, to wkręć ją tak żeby tłoczek był szczelny (możesz dmuchać i sprawdzać, czy ucieka powietrze) i powinno być OK.
wkręciłem ta śrubkę i sprawdzałem na szczelność silniczek i puszczał mi tam gdzie jest kostka na około czy to jest normalne czy musi być szczelny? jeszcze mam jedno pytanie czemu po na grzaniu falują obroty ? czy to może być wina silniczka krokowego czy sondy lambda ?
Może to być wina nieszczelnego silniczka krokowego. Jak długo moczyłeś go w benzynie ekstrakcyjnej? Może tłoczek się odkształcił?
nie moczyłem tylko wymyłem lekko bo był dość czysty
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.