PDA

Zobacz pełną wersję : Czyszczenie silniczka krokowego - faq



cubah
17-09-06, 11:29
Witam,
jako ze nie znalazlem na forum instrukcji jak wyczyscic silniczek krokowy, zamieszczam tutaj krotki opis dla zainteresowanych majacych zdolnosciaci do grzebania w swojej hani;)
Opis rysunki dotycza modelu 96 1.6VTEC 5D ale w wielu modelach jest taki sam silniczek tylko gdzie indziej umiejscowiony.
Objawy byly takie ze uto mi na gazie wogóle gasło na wolnych obrotach i miało dziwne zachowanie np: po wciśnięciu i nagłym puszczeniu pedalu gazu silnik prawie że gasł. Komputer nie wskazywał błedu!

Czas pracy: ok. 1h
Narzedzia: kombinerki, krzyzak, klucz plaski (u mnie 10-tka), szmata, pedzelek maly ok 0.5cm, 1litr benzyzy ekstrakcyjnej (chyba rozcienczalnik tez moze byc, nawet taniej wyjdzie), sloik jako naczynie do mycia(1 litr u mnie)

1. Umiejscowienie silniczka u mnie w hondzie (Civik 96 5D 1996r. 1.6VTEC) zaraz przy przepustniocy od strony szyby:

http://images4.fotosik.pl/129/8c136630c3d72fca.jpg

2. Teraz zaczynamy jego demontaż - odkręcamy dwie śruby kluczem płaskim (u mnie "10-tka"). Uważamy na uszczelke w kształcie "8ki" może odpaść pod maske jeśli nie będziemy ostrożni-lepiej podstawić coś żeby jej poźniej nie szukać ..
Uwaga jak śruba popuści można sie skaleczyć - lepiej uważać:)
PS. Można wcześniej rozłączyk złącze którego tutaj akurat nie widać , ale możemy to zrobić w następnym kroku jak napisałem.

http://images3.fotosik.pl/165/46eb58dfdc8be68d.jpg

3. Rozpinamny złączke elektryczną (sterowanie silniczkiem - tak naprawde to jest to elektrozawór) .
Musimy jeszcze zdjąc dwa wężyki gumowe - w tym celu kombinerkami zwlaniamy zaciski (nie widac na rysunku) - każdy będzie wiedział o co chodzi.
Teraz najgorsze ściągnąc je - mi to zajęłó dużo czasu - ale można posmarować je szmatą zanurzoną w benzynce extrakcyjnej-guma przy niej mieknie;p
Poczekać jakieś 5-10 minutek i powinny lekko zejść.
Uwaga
Aby latwo bylo zalozyc wezyki gumowe , jak silniczek bedzie gotowy do przykrecenia-lepiej wsadzic do kazdego kawalki szmatki nasaczone z benzynce! Mowie wam pozniej nie trzeba sie silowac z nimi:P
PS.
Można wężyków nie ściągac - odkręcić dwie śruby krzyzakiem widoczne na rysunku ale nie zaznacznone, ale ja je ściągnąlem.

http://images3.fotosik.pl/165/000cf3449455a091.jpg
Nagar jest duży .

4. Tak wygląda silniczek już na warsztacie:) Czarna sadza to nagar ! Pewnie od LPG bo mam zwykłą instalacje...

http://images4.fotosik.pl/129/9903eb8ebf0a41ff.jpg

5. Teraz wypadałoby go umyć - ja stosowałem słoik litrowy wypełniony benzynka ekstarkcyjna ale silniczek nie chcial sie w nim miescic. Odkrecilem wiec krzyzakiem zaznaczone na rycunku doprowadzenie wezykow - ale nie wiem jak to sie nazywa - tam po prostu nie ma "nic":)
Po odkreceniu tego "nic" w srodku jest uszczelka ktorej pod zadnym pozorem nie wsadzamy w benzynka na dluzej niz 30 sekund! Ja wsadzilem i zobaczcie nizej jak sie powiekszyla - ledwie ja upchalem przy skladaniu:)

Myjemy pedzelkiem gdzie tylko mozna dojsc. W srodku powinno byc widac "biala harmonijke" - to jest tloczek od elektrozaworu - on reguluje doplyw powietrza do przepustnicy na biegu jalowym.
Ruszamy sloikiem zeby przemylo dobrze silniczek. Uszczelka w ksztalcie "8ki" rowniez moze siedziec w tej "myjni".
UWAGA!

http://images4.fotosik.pl/129/2637b147ea9fa17f.jpg

A to "powiekszona" uszczelka, ech niezdara ze mnie na przyszlosc bede wiedzial:
http://images4.fotosik.pl/129/0cf1311bbd2e9e75.jpg

6. A tak wyglada po umyciu bez uszczelek:

http://images2.fotosik.pl/166/9c9989ee2e921f36.jpg

7. I po dokręceniu tego "nic" (do 2 gumowych wezykow ) z punktu 5.

http://images2.fotosik.pl/166/d580d6c0200e7c24.jpg

Teraz zakladamy wezyki gumowe, obejmki na nie, nie zapominamy o uszczelce w ksztalcie "8ki" !
Dokrecamy silniczek..... i hania chodzi jak "nowa";) Resetujemy kompa i uczymy. Ot cala godzina za nami.

Pozdrawiam

mighty
17-09-06, 11:48
brawo :)

tomekk
17-09-06, 12:27
No fajny i dokładny opisik :) Na stronie Wombata też jest taki manual, ale ten zapewne równiż się przyda. Fajnie by było, jak by to ktoś do tekstów wrzucił :)

Rikoo
17-09-06, 12:35
Zostalo dodane do dzialu artykuly 8)

qba1983
17-09-06, 21:46
bardzo szcegolowy opis, przydalo by sie takich wiecej...

sory za OT ale przydalo by sie gdyby ktos zrobil tak dobry i szczegolowy opis wymiany sprzegla, bo ja nie zabardzo wiem jak sie za to zabrac :oops:

Furious
17-09-06, 21:50
przydalo by sie gdyby ktos zrobil tak dobry i szczegolowy opis wymiany sprzegla, bo ja nie zabardzo wiem jak sie za to zabrac
jak nie masz o tym pojecia to sie nie zabieraj, tak trudno zajrzec do manulala czy ksiazki obslugi? tam jest wszystko krok po kroku.. wystarczy poszukac

qba1983
17-09-06, 21:58
no jeszcze tego nie robilem, ale czuje sie na silach, mniej wiecej wiem o co chodzi, ale moze o czyms nie wiem ;) o czym bym zapomnial ;) (nie mam na mysli , ze zapomne wymienic tarcze sprzegla :P )
troche nie bardzo wiem jak sie centruje sprzeglo, nie mam tego przyzadu a slyszalem ze mozna to czyms zastapic(a jesli nie, to znajde to w kazdym sklepie z czesciami do aut i sa one uniwersalne czy tylko do civica musze kupic?).
jak by sie trafil taki manual to by mi bylo razniej :D
tymbardziej ze nie zdejmowalem jeszcze skrzyni, ale na nauke nigdy nie jest zapozno...prawda :?:

a jesli chodzi o manuala, to "studiowalem" go i nie zucilo mi sie w oczy nic na ten temat(ale moze slepy jestem :lol: ), a w "sam naprawiam" pominieto ten temat.

ppm702
17-09-06, 23:54
bardzo fajnie opisane :) Dzięki

MacK
18-09-06, 14:22
Czarna sadza to nagar ! Pewnie od LPG bo mam zwykłą instalacje...
nie nagar a syf który leci z odmy, tym samym olejem jest upaprana przepustnica i cały kolektor ssący wewnątrz

opis bardzo ładny :)

masterminds
18-09-06, 15:40
moze glupie pytanie ale dzisiaj wykrecalem do czyszczenia swoj silniczek krokowy d15b2 i odpinajac jeden waz zaczal leciec plyn chlodniczy? czy to normalne?? przepraszam ale jestem posiadaczem cifa od kilku dni.
pozdrawiam

LIO
18-09-06, 16:34
normalne

cinq
18-09-06, 21:50
a mozna by prosic o foteczke z zazznaczniem, gdzie jest silniczek krokowy w d16y7 i innych z pionowa przepustnica?

Furious
19-09-06, 09:30
a mozna by prosic o foteczke z zazznaczniem, gdzie jest silniczek krokowy w d16y7 i innych z pionowa przepustnica?

włóż głowe pod maske!! wyglada tak samo!!

Lord_ZED
20-09-06, 17:02
Super opisik. W starej robiłem. Niemiałem aparatu aby pofotować. Mam w planach mycie przepustnicy jak kupie uszczelke. To moge porobić troche fotek :).

maciak
08-12-08, 20:30
hej!

wyjąłem ostatnio krokowca i dupa-nie mogłem za cholerę go rozkręcić- wypłukałem go trochę w ekstraksyjnej smyrając go pędzelkiem, ale na niewiele sie to zdało-dalej często lubi zgasnąć na zimnym. macie jakiś sposób na odkręcenia tych śrub?

Skoti
08-12-08, 21:31
To żes sie popisał. Po 2 latach odgrzałeś kotleta. do odkręcenia WD40 i komplet porządnych kluczy

maciak
09-12-08, 22:12
no rzeczywiscie leciwy temat:rolleyes: WD40 nie oszczedzałem, ale za cholerę nie mogę odkręcić tego elementu na który zakłada sie 2 gumowe wężyki-przepłukałem go w ekstrakcyjnej i tyle- a efektów piorunujących niestety nie ma!.
zastanawiam sie nad preparatem czyszczącym przepustnicę, ale jakoś sceptycznie jestem nastawiony-ktoś stosował moze takowy?

maciak
13-12-08, 15:22
preparat do czyszczenia gażników STP działa. obroty idealne zarówno na benzynie jak i na gazie no i przede wszystkim nie gaśnie!

BolzZ
13-12-08, 16:04
To żes sie popisał. Po 2 latach odgrzałeś kotleta

chyba po to są tematy, żeby je czytać i kontynuować, a nie zakładać nowy żeby potem wyświetlał się milion tematów w szukajce, a w żadnym nie ma wszystkiego...

pobo22
14-12-08, 10:08
a ja hm sam nie wiem falują mi obroty i po czytaniu i kilku opiniach wiem że to silniczek krokowy, posiadacze hond mówią jednogłośnie czyścić....ale pytałem mechaników i stwierdzili że czyszczenie jest chwilowe i lepiej kupić nowy, co Wy na to ?

Skoti
15-12-08, 15:46
Wiem o tym i bardzo dobrze zrobił pisząc tutaj a nie na nowo. tylko temat był dawno nie ruszany więc tak pozwoliłem sobie napisać

StefanS
15-12-08, 19:25
a ja hm sam nie wiem falują mi obroty i po czytaniu i kilku opiniach wiem że to silniczek krokowy, posiadacze hond mówią jednogłośnie czyścić....ale pytałem mechaników i stwierdzili że czyszczenie jest chwilowe i lepiej kupić nowy, co Wy na to ?

Czyszczenie jest prawie za friko jeśli robisz sam. Więc warto wyczyścić i sprawdzić czy pomogło. Kupić nowy można jak drugie czyszczenie nie dało efektu. Nic nie tracisz a możesz zyskać.

Ja czyściłem swojego "krokowca" 2 lata temu i od tej pory jest OK.

S

pobo22
15-12-08, 20:17
mh w takim układzie tylko szukać manuala z moim silnikiem (1.4 75 km) i do dzieła,

z góry Dzięki za pomoc

BolzZ
16-12-08, 09:59
poszukaj lepiej w ASO podkładki pod przepustnice i wymień żeby mieć nie 75 a 90 koni :p

pobo22
16-12-08, 21:35
bolzZ po pierwsze primo wiem o tym a po drugie primo nie ten temat

Przemo570
17-05-09, 22:51
witam
odświeżę temat co do krokowego w D16Y7 wiem ze jest przyczepiony do przepustnicy ale nie jestem pewien czy to to bo jest inny niż w manualu czy to jest to
http://images49.fotosik.pl/126/3565e04760243769m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3565e04760243769)

skolopendra
18-05-09, 16:14
czy to jest to

to
więcej znajdziesz tu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=16456&highlight=czyszczenie+silniczka+krokowego

Przemo570
19-05-09, 10:30
dzięki wielkie

wastag
21-05-09, 16:16
moje pytanie: czy silniczek krokowy może aż tak zje#%#$ny ze pomimo wielokrotnego czyszczenia nie bedzie działał?
obroty faluja jak szalone 0-1000 przy zerze nawet miga kontrolka aku.albo gaśnie. próba ruszenia z miejsca kończy sie "uduszeniem" silnika który ledwo kręci sie do 2500 obr czasem więcej. od czasu do czasu problem całkowice ustępuje i wszystko wraca do normy. sprawy elektryczne odrzucam bo na gazie wszystko śmiga jak należy
eg4 d15b2

astra
21-05-09, 16:33
ja dzisiaj czyscilem krokowca bo obroty szalaly i znalazlem takie cos
http://images38.fotosik.pl/124/1ea7ff3f832bc448med.jpg
papierek na siteczku,mysle ze jak ostatnio mialem auto u mechanika to musieli to specjalnie wsadzic:mad:

skolopendra
21-05-09, 16:39
obroty faluja jak szalone 0-1000

najprawdopodobniej łapie lewe powietrze

yautja
21-05-09, 19:27
Tak na marginesie kilka porad dotyczących czyszczenia korkowca:
- Czyści się ze zdjętą uszczelką (uszczelkę dobrze jest przetrzeć jakimś odtłuszczaczem)
- Nie można moczyć go zbyt długo w benzynie ekstrakcyjnej (wpływa to niekorzystnie na tłoczek w środku)
- Znacznie lepiej niż benzyną ekstrakcyjną czyści się go środkiem do czyszczenia gaźników w sprayu (wtryskiwany pod ciśnieniem czyści mocniej)
- Po czyszczeniu warto prysnąć do środka WD-40 i na chwile tak zostawić
- Można spróbować regulacji (przynajmniej w D13B2) "pięciokątnym imbusem" jeśli się całkowicie nie domyka
- Przed montażem należy miejsce na kolektorze ssącym, gdzie będzie on zainstalowany odtłuścić
- Należy go naprawdę porządnie przykręcić - ponieważ trzyma się tylko na dwóch śrubach, to łatwo o nieszczelność (uszczelka jest raczej symboliczna)

Dodatkowo:
- Silniczek krokowy w D13B2 odpowiada nie tylko za bieg jałowy ale także za mieszankę w całym zakresie obrotów; jeśli jest niesprawny auto może niepoprawnie przyśpieszać.

zabas
19-01-10, 14:31
obrotki falowały mi tylko na zimnym silniku, zaraz po puszczeniu gazu spadłay do prawie zera a potem od razu na normalny poziom. postanowiłem przeczyścić dziś krokowca. zrobiłem go według instrukcji które znalazłem min. tutaj na forum. wyczyszczonego zamontowałem, reset zrobiłem, potem nawet odpowietrzyłem układ no i jest tak:
na początku po odpaleniu jest ok, trzyma obroty, powoli je zmniejsza a jak dojdą do zera to obroty na jałowym falują od 0 do 1000, auto się trzepie a dodam gazu czy dużo czy mało - auto gaśnie.
przedtem tak nie było, temp. łapie. co źle zrobiłem ?

silniczek chodzi jak odkurzacz ! wyje buczy ale nie reguluje obrotów. co sie stało ??
czy musze szukać nowego i czy tylko konkretnie od d16z6 podchodzi czy od innego 1.6 też ?

kuba_guzik110
23-01-10, 16:21
Mam taki problem po swapie z d16z6 na d16z6 komp zaczął wywalać mi błąd nr. 41 i obroty na zimnym silniku wskakują na 2500obr/min, a po nagrzaniu spadają do 2000obr/min czyściłem już przepustnice, fitv oraz krokowca dałem też nową uszczelke pod przepustnice z aso i dalej jest tak samo. Co możecie poradzić w tym temacie żeby obroty wróciły do seri jak kiedyś, czyli około 900obr/min. Napisze jeszcze tylko że komp był już resetowany kilka razy i nic to nie dało, ale odkryłem coś takiego że jak zdejmuje rure dolotową i zatkam górną dziurke od przepustnicy to obroty spadają i to sporo mniej wiecej właśnie do 1000obr/min. Jest jakaś rada co mam zrobić zeby bylo ok ??

xandu
24-04-10, 18:40
ja odkope lekko bo ten temat chyba najlepiej pasuje. mam problem z obrotami jak na filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=WoRO5615pho

po rozkreceniu i przetarciu krokowca widac najpradwopodobniej przyczyne:

http://img641.imageshack.us/img641/8890/240420101979.th.jpg (http://img641.imageshack.us/i/240420101979.jpg/)

chcialbym tylko potwierdzenie ze musze szukac nowego krokowca.

skolopendra
24-04-10, 19:46
widac najpradwopodobniej przyczyne:


tak do wymiany

majlo_civic
31-05-10, 12:52
Dodatkowo:
- Silniczek krokowy w D13B2 odpowiada nie tylko za bieg jałowy ale także za mieszankę w całym zakresie obrotów; jeśli jest niesprawny auto może niepoprawnie przyśpieszać.

Ten manual, który jest zamieszczony na początku tego tematu, pasuje też do D13B2?

majlo_civic
01-06-10, 14:37
Mógłby ktoś mi potwierdzić, czy to jest krokowy w D13B2?

http://img249.imageshack.us/img249/2744/img3503be.jpg (http://img249.imageshack.us/my.php?image=img3503be.jpg)
http://img29.imageshack.us/img29/9672/img3502q.jpg (http://img29.imageshack.us/my.php?image=img3502q.jpg)

zakit
01-06-10, 16:31
tak

wydma8
20-07-10, 23:36
Panowie czy ten manual sprawdzi się przy d14a4?

skolopendra
21-07-10, 15:54
Panowie czy ten manual sprawdzi się przy d14a4?

który?

xandu
21-07-10, 16:05
prawdopodobnie koledze chodzilo o caly pierwszy post. z tego co wiem to w d14a4 jest innaczej to rozwiazane i raczej pierwszy post w tym temacie Ci za wiele nie pomoze.

skolopendra
21-07-10, 16:11
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=16456&highlight=silniczka+krokowego

Nowakman85
05-08-10, 21:25
Ja zabralem sie za czyszczenie krokowego jakims wynalazkiem niemieckim odrdzewiacz + odtluszczacz wszystko ladnie pieknie tylko ze ten zabieg czyszczenia starczyl na 5 dni:P pozatym nie zaladnie sie do wyczyscilo wiec teraz spróbuje z benzyną ekstrakcyjną bo juz mnie denerwuja te obroty.
PS:oczywiscie nie widzialem tego artykułu na forum o czyszczeniu krokowego ale cóż zdarza sie

dR.LasCa
16-05-11, 18:10
można użyć do tego rozcienczalnika ekstrakcyjnego?( niby to to samo co benzyna ekstrakcyjna) Rozcięczyć to trochę z wodą? Neie uszkodzę sobie cześci plastikowych?

w_rebacz
16-05-11, 19:11
Panowie a czy w moim D14A3 też trzeba będzie przeczyścić krokowca?
Otóż wolne obroty trzyma idealnie. Lekie falowanie (w granicach 200-300 RPM) zaczyna się gdy dodam gazu i próbuję trzymać auto np na 3000 RPM... Czy może nie zwracać na to uwagi i jeździć dalej tak jak jest? :)

skolopendra
16-05-11, 19:46
nie zwracać na to uwagi i jeździć dalej tak jak jest?
tak

taz666
17-05-11, 10:53
tak

Saiti
17-05-11, 23:41
można użyć do tego rozcienczalnika ekstrakcyjnego?( niby to to samo co benzyna ekstrakcyjna) Rozcięczyć to trochę z wodą? Neie uszkodzę sobie cześci plastikowych?

A jakie Ty tam masz części plastikowe? Obudowa zaworu, ale tego nie myjesz :) Zresztą myj tylko metal, nie lej do zaworu. Ale plastiku nie uszkodzisz jeśli nie będziesz długo w tym trzymał. Zresztą, czekam na zdjęcia! :)

cubah
18-10-11, 20:33
można użyć do tego rozcienczalnika ekstrakcyjnego?( niby to to samo co benzyna ekstrakcyjna) Rozcięczyć to trochę z wodą? Neie uszkodzę sobie cześci plastikowych?
Oczywiscie mozna gdyz "rozcienczalnik ekstrakcyjny" to po prostu "benzyna ekstrakcyjna" (nazwy zmieniono bo akcyza jest wieksza dla towaru, ktory ma w nazwie "benzyna":) ). Benzyna ekstrakcyjna nie jest agresywna dla plastyku, nota bene stosuje sie ja do odtluszczania przed malowaniem rowniez plastykow.

piotrsz44
04-04-13, 21:12
witam jestem nowy mam pytanie przy czyszczeniu silniczka krokowego odkręciłem ta śrubkę na imbus czy to ma jakieś znaczenie jak ja teraz wkręcę?

Paputek
05-04-13, 09:03
podobno lepiej tego nie ruszac tak gdzies ktos pisal :) a tak zciekawosci co sie stalo jak to odkreciles :)

yautja
05-04-13, 14:38
Pewnie wyskoczyła sprężynka ;)
Generalnie lepiej jej nie ruszać ale skoro to już nastąpiło, to wkręć ją tak żeby tłoczek był szczelny (możesz dmuchać i sprawdzać, czy ucieka powietrze) i powinno być OK.

piotrsz44
05-04-13, 16:35
wkręciłem ta śrubkę i sprawdzałem na szczelność silniczek i puszczał mi tam gdzie jest kostka na około czy to jest normalne czy musi być szczelny? jeszcze mam jedno pytanie czemu po na grzaniu falują obroty ? czy to może być wina silniczka krokowego czy sondy lambda ?

yautja
06-04-13, 22:08
Może to być wina nieszczelnego silniczka krokowego. Jak długo moczyłeś go w benzynie ekstrakcyjnej? Może tłoczek się odkształcił?

piotrsz44
07-04-13, 15:39
nie moczyłem tylko wymyłem lekko bo był dość czysty