Zobacz pełną wersję : Ciśnienie w cylindrach
Witka, mierzylem sobie ciśnienie w cylindrach w moim nowym nabyku D13B2 1.3 i mam po 10 na każdym.
No więc, ile powinno być w tym autku i czy 10 to jest ok jak na 11 letnie autko.
Pozdrawiam
10? To chyba troche mało, w passacie kombi który jest w agoni mam 9. W cifie chyba oki to 13 atm.
10 to zdecydowanie za malo.dobrze ze jest rowno.znaczy ze silnik ciagle jest sprawny.tez wszystko zalezy jak mierzyles.bo poprawnie jest na rozgrzanym silniku z pedalem gazu w podlodze(otw. przepustnica).Zdrowy silnik to 13 i w gore.bardzo zdrowy to ok 15.Radzilbym powtorzyc test na innym urzadzeniu/zgodnie z instrukcja jak wyjdzie w okolicach 10 to czas zaczac zbierac pieniadze na remoncik. (szlif cylindrow/tloki/pierscienie/naprawienie przylgni zaworowych/usczelka pod glowice. sprzeglo i rozrzad przy okazji mozna zrobic bo silnik i tak trzeba wyjac z samochodu)
ogolnie cena wychodzi za czesci (bez sprzegla) ok 1200 obrobka glowicy jakies 250. ale samochod bedzie w stanie zrobic dodatkowe 200tys bez dalszych wiekszych wkladow.
Szarn dobrze mowi. czeka cie remoncik.mozliwe ze obedzie sie bez szlifu.na rozgrzanym silniku z przepustnica otwarta zrob test normalnie a potem wlej lyzeczke oleju do kazdego
cylindra i powtorz test. jak skocza ci znaczaco wyniki (np do 13tu) to znaczy ze pierscienie ci padly i czeka cie szlif bardzo szybko. jak nie skoczy zbytnio to znaczy ze przylgnie zaworowe puszczaja. tak czy siak zdejmujesz glowice i robisz remont kapitalny tylko albo gory albo calosci.
peace
No ja robilem na prawie zimnym silniku, a jest duża rożnica? Pedał gazumiałem w podłodze.
Test wykonywałem sam bo mam miernik ciśnienia.
Ale zastanawia mnie to bo autko sprawuje się bardzo dobrze, ma dobrego kopa, ale może da sie wyciągnąc jeszcze więcej z niego :) Na autostradce wycisłem z niego 170 i wiecej nie probowalem.
Na rozgrzanym powinno pokazywać dużo wiecej?
Troche więcej ;)
W końcu części są spasowane tak, żeby odpowiednio pracowały na ciepłym silniku...
A znacie jakis warsztacik co dobrze robią taki remoncik? Nie chce jeszcze teraz bo jezdzi bardzo ladnie i kopa ma, ale jak cos sie zacznie piepszyc to pomysle nad tym :)
tego silnika nie warto remontowac, lepiej wymienic na nowszy i mocniejszy
Na nowszy to raczej nie bo mam już 1995, a mocniejszy jak bym mial kupować to bym wolał tego civica sprzedać i kupić odrazu mocniejszą hanie zamiast sie bawić w takie zmiany silnikow.
Pozatym narazie nie narzekam, mam 10 ale autko zbiera sie bardzo ładnie. Może była to wina tego ze mierzylismy na zimnym silniku.
Powtorze badanie na ciepłym i zobaczymy :)
ja mam 6 atm na cylinder.. koszmar jestem zalamany.. pewnie pierscionki sa zurzyte... ale to cisnienia nie podniesie.... zbytnio a jesli tak to o ile? 6 atm czyli silnik jest zajechany.... na maxa!! choc na 3 to 100 jechalem..
ja mam 6 atm na cylinder.. koszmar jestem zalamany.. pewnie pierscionki sa zurzyte... ale to cisnienia nie podniesie.... zbytnio a jesli tak to o ile? 6 atm czyli silnik jest zajechany.... na maxa!! choc na 3 to 100 jechalem..
mierzyłeś przy gazie oporowo w spód?
mierzyli tam gdzie sa swiece.... na mniej wiecej rozgrzanym silniku i gaz do dechy... na zaplonie. auto sie ladnie zbiera.... ale ma 6 atm.... w cylindrach. A w spod nie rozumiem jak.. chodzi o gaz do deski to tak bylo... bo ojciec mi tak mowil ze kazali mu gaz wcisnac ehs
moze sie myle ale przy 6 auto nie powinno ci nawet odpalic
hm.... nie odpalic? odpala idealnie wszystko pieknie.... co teraz robic?
ja mam 6 atm na cylinder.. koszmar jestem zalamany.. pewnie pierscionki sa zurzyte... ale to cisnienia nie podniesie.... zbytnio a jesli tak to o ile? 6 atm czyli silnik jest zajechany.... na maxa!! choc na 3 to 100 jechalem.. ... dużo Ci bierze oleju ?
wogole nie bierze stale ten sam poziom!! moze minimalnie. auto ma kopa nieziemskiego na 2 do 100! dlawi sie tylkok na niskich obrotach jak go sie klepnie jak lekko dodaje sie gaz na niskich obrotach jest ok potem jak sie go klepnie to wgniata w fotek chodzi o 1.3 16v 75km. 6atm? czy to mozliwe? niby dowiedzialem sie ze auto nie powinno odpalac!! prawda??
marcin EZG
27-11-06, 20:26
cos mi sie zdaje ze mają padniety przyrząd ...6.0 toż to smierc kliniczna,silnik raczej nie pracuje normalnie ,ciezko to nawet opalic..
jak bede mial pieniadze czyli po wyplacie jade jeszcze raz ale gdzie indziej... musze wymienic tez tarcze z klockami i swiece. pozdrawiam. dzieki jeszcze raz.
Hmmm... W piatek wyjechalem do dziewczyny (250 km) i przed wyjazdem sprawdzilem poziom oleju w silniku... zrobilem mala dolewke bo wiedzialem ze silnik bierze mi olej... zalalem do 3/4 poziomu miedzy min a max granica na patyku.
W sumie przez ten weekend zrobilem okolo 600 km, ale nie szczedzilem obrotow, na trasie przez dluzszy czas jezdzilem w granicy od 4000 do 5500... 6000 obrotow. Dzis sprawdzilem poziom oleju... !!! ledwo przekraczal dolna kreske !!! Jutro jade sprawdzic cisnienie w cylindrach...
Przebieg silnika w tym momencie to 163 000 km wg licznika, a olej chyba (zbyt rzadki) Castrol Magnatec 10W40 syntetyk. Co do osiagow to wycisnalem 180 km/h i to chyba koniec ale przyspieszenie wydaje mi sie OK, w zeszlym tygodniu robilem regulacje zaworow a jutro jade na ustawienie zaplonu.
Co polecacie zeby zmniejszyc zuzycie oleju? Zalac 15W40? Jezeli pomiar cisnienia wykarze okolo 10 atm. to czas zbierac na remont (pierscienie, tloki, szlif glowicy i uszczelka) czy zbierac na nowy silnik? Jezli zmienic silnik to jaki najlepiej i czy wymiana np. na D15Z3 VTEC-E lub wersja VTEC D16Z... (125KM) wymaga dodatkowego wzmocnienia silnika?
Moja buda to EG4 z silnikiem D15B2... Szukacz nie znalazl wszystkich informacji o jakie pytam.
nightcrawler
28-11-06, 12:52
bowwer mi sie widzi ze zle ci to zmierzyli, musza wsadzic przyzad gleboko tam gdzie sie juz wkreca swiece, moze nie mieli przejsciowki i przylozli tylko na wysokosci oslony zaworow i zmierzyli kompresje ale juz rozprezona :roll:
Hmmm... W piatek wyjechalem do dziewczyny (250 km) i przed wyjazdem sprawdzilem poziom oleju w silniku... zrobilem mala dolewke bo wiedzialem ze silnik bierze mi olej... zalalem do 3/4 poziomu miedzy min a max granica na patyku.
W sumie przez ten weekend zrobilem okolo 600 km, ale nie szczedzilem obrotow, na trasie przez dluzszy czas jezdzilem w granicy od 4000 do 5500... 6000 obrotow. Dzis sprawdzilem poziom oleju... !!! ledwo przekraczal dolna kreske !!! Jutro jade sprawdzic cisnienie w cylindrach...
Przebieg silnika w tym momencie to 163 000 km wg licznika, a olej chyba (zbyt rzadki) Castrol Magnatec 10W40 syntetyk. Co do osiagow to wycisnalem 180 km/h i to chyba koniec ale przyspieszenie wydaje mi sie OK, w zeszlym tygodniu robilem regulacje zaworow a jutro jade na ustawienie zaplonu.
Co polecacie zeby zmniejszyc zuzycie oleju? Zalac 15W40? Jezeli pomiar cisnienia wykarze okolo 10 atm. to czas zbierac na remont (pierscienie, tloki, szlif glowicy i uszczelka) czy zbierac na nowy silnik? Jezli zmienic silnik to jaki najlepiej i czy wymiana np. na D15Z3 VTEC-E lub wersja VTEC D16Z... (125KM) wymaga dodatkowego wzmocnienia silnika?
Moja buda to EG4 z silnikiem D15B2... Szukacz nie znalazl wszystkich informacji o jakie pytam.
Spalanie oleju ma się nijak do cisnionka w cylindrach...
przejechalem 5 km. jak w drodze zgasl mi samochod przy malej predkosci.... a gdy dojechalem do domu otworzylem mache leciala apra z misy olejowej chcialem sprawdzic poziom oleju czyli wyjalem ten drut i para z otworu leciala co to moze byc? oleju jest na jeden cypek.? ehs
Hmmm... W piatek wyjechalem do dziewczyny (250 km) i przed wyjazdem sprawdzilem poziom oleju w silniku... zrobilem mala dolewke bo wiedzialem ze silnik bierze mi olej... zalalem do 3/4 poziomu miedzy min a max granica na patyku.
W sumie przez ten weekend zrobilem okolo 600 km, ale nie szczedzilem obrotow, na trasie przez dluzszy czas jezdzilem w granicy od 4000 do 5500... 6000 obrotow. Dzis sprawdzilem poziom oleju... !!! ledwo przekraczal dolna kreske !!! Jutro jade sprawdzic cisnienie w cylindrach...
Przebieg silnika w tym momencie to 163 000 km wg licznika, a olej chyba (zbyt rzadki) Castrol Magnatec 10W40 syntetyk. Co do osiagow to wycisnalem 180 km/h i to chyba koniec ale przyspieszenie wydaje mi sie OK, w zeszlym tygodniu robilem regulacje zaworow a jutro jade na ustawienie zaplonu.
Co polecacie zeby zmniejszyc zuzycie oleju? Zalac 15W40? Jezeli pomiar cisnienia wykarze okolo 10 atm. to czas zbierac na remont (pierscienie, tloki, szlif glowicy i uszczelka) czy zbierac na nowy silnik? Jezli zmienic silnik to jaki najlepiej i czy wymiana np. na D15Z3 VTEC-E lub wersja VTEC D16Z... (125KM) wymaga dodatkowego wzmocnienia silnika?
Moja buda to EG4 z silnikiem D15B2... Szukacz nie znalazl wszystkich informacji o jakie pytam.
Spalanie oleju ma się nijak do cisnionka w cylindrach...
Zapomnialem dodac ze aktualnie jezdze na Castrolu GTX Magnatec 10W40 syntetyk, nie wiem co zalewal poprzedni wlasciciel ale moze na poczatek po prostu zmienie olej na polsyntetyk?
przejechalem 5 km. jak w drodze zgasl mi samochod przy malej predkosci.... a gdy dojechalem do domu otworzylem mache leciala apra z misy olejowej chcialem sprawdzic poziom oleju czyli wyjalem ten drut i para z otworu leciala co to moze byc? oleju jest na jeden cypek.? ehs... Mógłbyś przeredagować ten post ? Nie bardzo zrozumiały jest hehe
sorki zle napisałem. przjechałem się jeszcze raz.... olej jest w idealnym poziomie. lecz z obudowy od silnikia tam gdzie jest dziurka do wyjecia tego przewodu do spr. oleju paruje jak sie przejade z 3 km jak drugi raz jechalem do slabo a za pierwszym razem wrocilem to chwilowo mi z machy leciala para.... silnik chodzi ladnie lekko sie dlawi jak go przycisne na maxa dopiero na swoich obrotach idzie jak przecinak. co to moze byc skad ta para mowie ze to nie z misy olejowej....
co to moze byc skad ta para mowie ze to nie z misy olejowej....
Moze puszcza gdzies przy kolektorze wydechowym...
była wymieniana uszczlke pod kolektor ssący... kurde i znow mam jakis problem ehs... tak samo jak mu depne gaz na maxa na nizszych obrotach to sie dlawi i szarpie dopiero jak wejdzie w swoje obroty to idzie... ehs ale dolek.... ale ta para mnie wkurza....
Piotrek Klag
28-11-06, 18:18
Zapomnialem dodac ze aktualnie jezdze na Castrolu GTX Magnatec 10W40 syntetyk
kolegio jeździsz na półsyntetyku bo 10w40 to nic innego jak klasyczny PÓŁSYNTETYK :!: wiec jak zmieniasz to na mineral - ale to zamiast zmieniac olej to zmień silnik albo remont.
była wymieniana uszczlke pod kolektor ssący.
Wydechowy a ssacy to jednak wielka roznica :lol:
wiesz co. przejechalem sie przed chwila dluzsza trasa niz wtedy co mi dym lecial..... i teraz nie bylo nic.... minimalnie lekki dymek poszedl... ale to z temperatury bo tam jest przeciez z 600 stopni albo i wiecej. auto idzie jak przecinak odpala bardzo dobrze zawsze za 1 razem. Niby jest Ok poza tym duszeniem jak wcisne gaz do oporu dopiero jak 2 przepustnica sie zalaczy to sie nie dusi. Nie wiem co mam myslec o tym dymie co m iz machy poszlo przed chwilke jak dojechalem do domu.... moze olej spadl na obudowe i parowal dawal dym?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.