PDA

Zobacz pełną wersję : Reset radia po wyjęciu kluczyka



w_rebacz
30-04-10, 20:19
Witam ponownie.

Problem polega na tym, że po zgaszeniu silnika i odczekaniu ok 10-20 sec. radio restartuje się, funkcje wcześniej ustawione powracają do fabrycznych, radio trzeba od nowa włączać i grzebać w ustawieniach. Dodatkowo mam pytanie: czy w każdej Hondzie VI gen po wyłączeniu zapłonu gaśnie również zegarek na konsoli środkowej? :)

PS: Radio jakie posiadam to Pioneer(nie pamiętam modelu, ale jeśli potrzeba podam).

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam, Wojtek.

mozes
30-04-10, 20:47
źle podłączone, zółty przewód/pamięć ustawień/ musi być podłączony do stałego plusa.
pozdr

LIO
30-04-10, 21:08
sprawdz jeszcze w konsoli bezpieczników odpowiedni bezpiecznik od radia/zegarka

w_rebacz
30-04-10, 21:11
źle podłączone, zółty przewód/pamięć ustawień/ musi być podłączony do stałego plusa.
pozdr

Czy jest jakaś reguła w Hondzie co do stałego plusa? Niestety elektronika nie jest moją mocną dziedziną, nie mam zielonego pojęcia gdzie wepchnąć żółty kabel :D

dsdamian
30-04-10, 21:13
jak na moje, to bezpiecznik gdzies poszedł.

w_rebacz
30-04-10, 21:19
Sprawdzę jutro bezpiecznik od radia/zegarka tak jak pisał @LIO.

Muzyk-Grzes
30-04-10, 21:52
Brawo... a jak ma radio działać ze spalonym bezpiecznikiem? pobiera lewy prąd czy co? Mozes napisał wyraźnie źle podłączony żółty przewód od pamięci ustawień. Jeśli nie potrafisz sam to podjedź do elektryka. Jeśli używasz standardowych kostek ISO tak w radio jak i w Hondzie to powinno ci wszystko działać bez zarzutu. Żółty przewód powinien być podłączony na stałe do plusa, czerwony do plusa kiedy kluczyk jest w pozycji IG2 czyli przed zapaleniem wszystkich lampek.

LIO
30-04-10, 21:59
ja u siebie przerabialem problem kasowania pamieci radia i wiem, ze odpowiedzialny za to byl brak stalego pradu
ale zeby nie powielac odpowiedzi, to zasugerowalem bezpiecznik
bo zrozumialem, ze zegarek tez sie kasuje po wylaczeniu zaplonu, a ze obie tez rzeczy mają wspólny bezpiecznik, to pomyslalem ze jest on odpowiedzialny za pamiec, bo prad ze stacyjki mają doprowadzony...

frytas
30-04-10, 22:07
nie wiem jakie masz dokladnie radio ale czesto przy kostkach od radia masz mozliwosc przepiecia zoltego kabla z czerwonym.. po przepieciu powinno byc wszystko ok

Muzyk-Grzes
30-04-10, 22:35
Panowie żeby nie powtarzać w elektryce Hanny jest szeroka kostka do podłączenia radia (elektryka auta wersja wtyczki Honda), Ale jeśli było pod nią podłączone oryginalne radio Hondy to wtyczki tam są ISO i po podpięciu do jakiegokolwiek radia z kostką ISO musi wszystko działać jak należy bo owe kostki sa standartyzowane i kable w każdym pinie tej kostki są w określonym miejscu. Ja tez mam pionka radio i kostki po radiu Hondowskim i wtyczki pasują jak trzeba.
Jeśli jedna jest tylko ta duża wtyczka Hondowska to trzeba się udać do jakiegokolwiek serwisu z radiami i nabyć przejściówkę z radia do auta.

Igor_s4
30-04-10, 23:18
Ja też tak mam.. resetuje mi sie radio i przy okazji też zegarek ;/
dziś też przy podłączeniu navi do zapalniczki wysiadło i radio i zaplniczka;/ co to może być?? bezpiecznik?

Mierzej
30-04-10, 23:43
bezpiecznik ale nie ten mały nad nogami kierowcy a ten bezpiecznik w skrzynce.... chyba brazowy na środku :P
ale glowy nie dam czy on jest brazowy i nie pamietam czy 20V czy 25V czy co innego :) ale to jego sprawka ;)

koledzy pomożcie, ktory to dokładnie bezpiecznikw skrzynce?

alvaro_666
01-05-10, 10:35
Kolego nie we wszystkich bo w radiach jakis firm z Tesco albo biedronki np. BOSS lub KRZAK po miedzy kosta ISO a radiem jest masa bezpiecznikow oraz wtyczek wiedz napewno trzeba zmienic ten zolty kabel

to jak masz na podmiane to zmien najpierw jeden i jak bedzie git to nie zminiaj drugiego chyba ze nie masz nic na stanie to wtedy bedziesz musial zakupic

Igor_s4
01-05-10, 11:13
o moim radiu mówisz? No raczej nie firmy krzak.. Nowy clarion cz309e. Raczej to któryś bezpiecznik bo po wsadzeniu navi zgasło radio i przestała działać zapalniczka. I gdzie niby są bezpieczniki przy kostce?

Muzyk-Grzes
01-05-10, 11:42
Kolego nie we wszystkich bo w radiach jakis firm z Tesco albo biedronki np. BOSS lub KRZAK po miedzy kosta ISO a radiem jest masa bezpiecznikow oraz wtyczek wiedz napewno trzeba zmienic ten zolty kabel

to jak masz na podmiane to zmien najpierw jeden i jak bedzie git to nie zminiaj drugiego chyba ze nie masz nic na stanie to wtedy bedziesz musial zakupic

Możliwe ,ale kolega ma radio Pionier a nie Krzak, więc o dodatkowych bezpiecznikach (i lub ) mostkowaniu żółtego z czerwonym nie ma mowy. w Hance są też kable w kostce ISO o tych samych kolorach ,czyli stała masa (żółty) i napiecie z włożonym kluczykiem (czerwony), jest to zrobione po to zeby po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie trzeba było wyłączać radia ręcznie. Jesli jednak chcesz żeby radio działało bez kluczyka to trzeba zewrzec wychodzące z radia przewody żółty i czerwony i podłączyć pod żółty w aucie.
Jednocześnie tez jeśli przewody sa zmostkowane ale podłączone jak dla wersji z odcięciem po wyjęciu kluczyka to może to powodować palenie bezpiecznika.
Czyli jeśli zwarte sa przewody żółty i czerwony to po wyjęciu kluczyka tam gdzie jest czerwony (plus po kluczyku) pojawia się masa i dochodzi do spięcia i spalenia bezpiecznika.

w_rebacz
01-05-10, 14:32
Wracając do tematu:

Porównałem dzisiaj kostki w dwóch samochodach( w mojej Hance i Reno Clio) i okazało się że wszystkie kabelki idą tak samo. Mimo to zamieniłem kabelki (żółty z czerwonym) i pstryk- poszedł bezpiecznik. Postanowiłem odwinąć taśmę na kabelkach, aby stprawdzić co jest grane. Okazało się że ktoś dosztukował do czerwonego kabelka żółty, do żółtego- czerwony. Założyłem nowy bezpiecznik, dorobiłem piny, zamieniłem tak jak radzili koledzy śmiga jak talala. Nie wiem tylko dlaczego spaliło bezpiecznik. No ale mimo wszystko- cel osiągnięty ;]

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam- Wojtek

Igor_s4
01-05-10, 14:47
tak z ciekawości gdzie i który bezpiecznik? Bo u mnie też chyba poszedł..

w_rebacz
01-05-10, 18:40
Bezpiecznik w środku(pod nogami kierowcy)- oznaczony bodajże Radio clock(10A).
Co do Twojej zapalniczki- spalił Ci się bezpiecznik kolejno obok(też 10A) oznaczonu Cigarette coś tam...

Igor_s4
01-05-10, 20:51
To czyli mi poszły dwa bo i od radia i od zapalniczki.
Musze powalczyć też z radiem aby nie resetowało mi sie tak jak u Ciebie.

Budziniak
12-11-11, 20:48
Przeczytałem wszystkie tematy odnośnie podłączenia radia jakie udało mi się odszukać za pomocą szukajki i nadal nic. Mam problem akumulatorem i poborem prądu przez radio. Problem w tym że radio działa nawet po wyjęciu kluczyka. Wybebeszyłem dziś całą dolną konsolę i moje oczy ujrzały takiego twora :/


http://img812.imageshack.us/img812/7499/hpim2894p.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/812/hpim2894p.jpg/)

http://img812.imageshack.us/img812/4721/hpim2895t.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/812/hpim2895t.jpg/)

Mogę prosić o wyjaśnienie jak te kabelki czerwony i pomarańczowy mają być połączone aby radio działało po kluczyku ?
Na jednym końcu jest kostka do radia Alpine a na drugim biała kość łącząca oem instalację z której wychodzi stały + nie ma tam plusa po kluczyku ( sprawdzałem )

PS. czy kupno nowej kostki o takiej załatwi ten problem ?


http://allegro.pl/zlacze-kostka-kabel-na-radio-honda-przed-1999r-i1883306442.html

LIO
12-11-11, 21:40
nowsze alpiny żrą prąd w instalacji bez kluczyka, więc trzeba to zmienić
tyle co Ci napisze, bo szczególów podlaczenia to nie wiem. (Poprosiłem kogos by mi to ogarnął i od tej pory jest ok)

zecomeia
12-11-11, 21:58
Witaj,
Słuchaj teraz masz podłączone tak że radio będzie grało cały czas bez kluczyka.
aby radio grało po przekręceniu kluczyka a co za tym idzie nie żarło akumulatora musisz podłączyć w kostce alpine-iso kabel zółty z żółtym i czerwony z czerwonym, jak masz miernik to upewnij się tylko że na żółtym jest cały czas prąd a na czerwony dopiero po przekręceniu stacyjki.
Jak będziesz miał problemy i będziesz w okolicach łodzi to podjedź to CI to podłączę jak będziesz chciał :)
a jak nie to pisz na gg to Ci pomogę :) 2472847

Budziniak
13-11-11, 10:16
Jak będziesz miał problemy i będziesz w okolicach łodzi to podjedź t Trochę za daleko z Warszawy :) ale dziekuję !

musisz podłączyć w kostce alpine-iso kabel zółty z żółtym i czerwony z czerwonym, j Ziom ale powiedz mi jaki jest sens tego skoro w drugim miejscu te dwa kabelki i tak są ze sobą połączone ? :)

zecomeia
13-11-11, 10:46
Błąd jest w kostce honda-ISO, czego nie zauważyłem.I napisze jak ktoś jeszcze będzie miał problem :
W kostce Honda-ISO kabel żółty nie może się łączyć z czerwonym tylko każdy ma iść osobno (jeśli radio ma być zależne od stacyjki). Na żółtym kablu powinno być napięcie stałe a na czerwonym dopiero po przekręceniu stacyjki.
W kostce ISO-Radio te kable również powinny iść osobno.

Feniks333
13-11-11, 14:12
Ja mam radio sony tam kable zasilające są zakończone konektorami tak że można połączyć to w trzy warianty
1. żółty - żółty, czerwony - czerwony
2. żółty - czerwony, czerwony - żółty
3. mostek zółty + czerwony - zółty

Instrukcja od radia opisuje jak kable mają być podłączone w różnych instalacjach samochodowych. W hondzie żeby wszystko działało tak jak trzeba musiałem podłączyć w drugi wariant. I teraz radio wyłącza się razem z wyjęciem kluczyka, a pamięć jest zachowana. Pobór prądu przy takim wariancie mam w normie.

zecomeia
13-11-11, 14:53
Niby tak ale są różni producenci przejściówek i niektóre już mają oryginalnie obrócone zasilania gdzie na żółtym jest plus stały, więc lepiej się upewnić miernikiem.

Budziniak
13-11-11, 15:28
Dobra zmarzłem trochę ale radio działa tak jak chciałem czyli kluczyk w pierwszej pozycji :) Zecomeia dzięki za rady które były przydatne. Połączyłem kolorami tak jak pisałeś tylko że z OEM kostki nie wychodził plus po kluczyku. Musiałem pociągnąć kawałek przewodu z zasilenia zapalniczki i wszystko bangla...Chipsy2 mi to poradził bo sam ciągnął bym kabelek aż od skrzynki bezpieczników :D


nowsze alpiny żrą prąd w instalacji bez kluczyka, więc trzeba to zmienić masz rację w zeszłym roku zmieniałem akumulator bo padł a to wszystko wina 2 kabelków :/