PDA

Zobacz pełną wersję : stuki przy hamowaniu



derick
16-09-06, 20:52
witam
HC MA8 D14 Czy ktoś miał może taki problemik. Otóż ma to miejsce podczas hamowania, wydobywają z przedniego zawieszenia pulsujące stłumione stuki ich intensywność uzależniona jest od prędkości samochodu, jeżeli przestane hamować wszystko wraca do normy. Wszystkie tuleje metalowo gumowe są w porządku i sworznie też - sprawdzane. Tarcze hamulcowe nie są zwihrowane i klocki są ok. Prosze o jakieś podpowiedzi jeżeli ktoś coś takiego miał?
pozdrawiam

skubiszek
17-09-06, 20:27
napewno dobrze zostały tarcze sprawdzone? możesz tego nie widzieć a będzie łupać jak cholera... ewentualnie amory wypadało by sprawdzić

derick
17-09-06, 20:32
dzieki za jakieś nakierowanie

skubiszek
17-09-06, 20:36
wiem bo kolega tak miał tyle że w Mondeo.... wszystko sprawdził tarcze niby ok i wogole nowe klocki..a się okazało że amory- mimo że nie było czuć żeby były do wymiany... więc warto sprawdzić - nie zaszkodzi a może pomóc [/center]

derick
18-09-06, 14:06
czyli jakaś stacja diagnostyczna?
pozdr

zapala
19-09-06, 01:12
ja mialem dokladnie taki problemik i sie okazalo ze sie zacisk poluzowal :)

TeeS1975
19-09-06, 02:19
mogą być też ciup za małe klocki i się poruszają wewnątrz swojego gniazda

s3kawek
19-09-06, 10:25
witam
HC MA8 D14 Czy ktoś miał może taki problemik. Otóż ma to miejsce podczas hamowania, wydobywają z przedniego zawieszenia pulsujące stłumione stuki ich intensywność uzależniona jest od prędkości samochodu, jeżeli przestane hamować wszystko wraca do normy. Wszystkie tuleje metalowo gumowe są w porządku i sworznie też - sprawdzane. Tarcze hamulcowe nie są zwihrowane i klocki są ok. Prosze o jakieś podpowiedzi jeżeli ktoś coś takiego miał?
pozdrawiam

A skad ta pewnosc ze to na pewno nie tarcze?

derick
19-09-06, 10:59
nie tarcze bo mam 2 komplety i na każdym jest to samo, też najpierw myślałem, że to tarcze więc robiłem podmianke. Chyba że mam pecha i oba są do kitu, ale jedne są nowe.

s3kawek
19-09-06, 11:21
nie tarcze bo mam 2 komplety i na każdym jest to samo, też najpierw myślałem, że to tarcze więc robiłem podmianke. Chyba że mam pecha i oba są do kitu, ale jedne są nowe.

A przeguby w jakim stanie? Skrec na maksa kołami i jedź po okregu i jedna i w druga i słuchaj czy nie miele.

stempel
19-09-06, 14:10
Przedewszystkim to napisz czy te stuki sa wyczowane na kierownicy,jesli tak to latwiej bedzie cos zdjagnozowac.Czy wystepuja za kazdym razem po pierwszym hamowaniu ,czy nasilaja sie wraz z iloscia hamowan.Ja moge dorzucic od siebie,ze moga byc tez luzy koncowki drazkow kierowniczych .

derick
19-09-06, 20:38
odczuwalne jest to tylko delikatnie na pedale hamulca jakby pulsowało i jest to za każdym razem jak się hamuje za pierwszym czy drugim trzecim... znika jak się porządnie naciśnie ale wtedy to od razu koła blokuje i smyk. Przeguby nie trzeszczą na skręconych kołach
pozdr

TeeS1975
21-09-06, 11:16
no tak jak pisałem na 90 % to klocki

s3kawek
21-09-06, 11:24
no tak jak pisałem na 90 % to klocki

Przeciez kolo przesuwa sie w jedna strone. Jak blocki bylyby za małe to ew. stuknełoby raz przy przesunieciu w przodu klocków i trzymałyby sie az do puszczenia hamulca. Po drugie jak tarcza byłaby prosta, klocki docisniete do tarczy to czemu miałoby bić.
BArdzo watpie ze to byłby powód.

stempel
21-09-06, 22:03
100% tarcze ,nic dodac nic ujac. takie jest moje zdanie.Istnieje jeszcze taka mozliwosc ,ze mozesz miec krzywa delikatnie piaste i jedynym rozwiazaniem jest przetoczenie tarcz na piascie, wtedy zostaną wyeliminowane wibracje.