Zobacz pełną wersję : Problemy z przednim zawieszeniem (lub układem kierowniczym)
Początkujący
15-09-06, 19:24
Na poczatek witam wszystkich Forumowiczów.
Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic 5D hatchback z roku 2001 z przebiegiem 129.000,-km.
Mam książkę z ASO z potwierdzeniem przeglądów co 20,-tyś.
Wszystko jest ok. poza odgłosami z zawieszenia tj. na większych nierównościach słychać stuki.
Niestety w czasie jazdy próbnej nie zwróciłem na to uwagi.
Na 102.000,-km wymieniane były amortyzatory i gumy stabilizatora.
Od czego Waszym zdaniem powinienem zacząć.
Dodam tylko że jestem kierowcą amatorem (rocznie 15.000,-km spokojnej jazdy).
[/i]
proponuję odwiedzić zaufany warsztat, bo powodów stukania może być tysiące, a nikt tutaj wróżyć nie potrafi
duza szansa że to łączniki stabilizatora heheheee w hondzie sa tak drogie że ktoś mógł ich nie wymieniać
ps ; 240 zł sztuka
Witam mam podobne objawy nawet przy wcisnięciu gazu i zrywie auta jest stuk lub przy szybszym zwolnieniu sprzęgła o nierównościach na drodze nie pisze. Był robiony przegląd na Hondzie 1,5 miesiąca temu i niby wszystko ok, a mnie to denerwuje.Pozdrawiam
Witam.
Ja też mam problem ze stukaniem a właściwie już z nap...em na krótkich poprzecznych nierównościach, które dochodzi z prawego przedniego zawieszenia.
Sprawdzono:
- luzy w zawieszeniu - brak
- geometria - OK
- amortyzatory Koni - po 15kkm - fachman z Koni obejrzał, osłuchał i wykluczył awarię
- inne poluzowane elementy - brak
Podejrzane:
- zacisk hamulcowy - ma niewielki luz - opinia fachmana z Koni (ja wykluczam, bo przy hamowaniu, gdy klocki stabilizują zacisk, dalej nap...la)
- półoś - ma luz wzdłużny - według mnie to może być to, lub...
- jednak amortyzator, bo prawe koło zachowuje się zupełnie inaczej niż lewe.
W przyszłym tygodniu przegląd po 80kkm, to może coś wyjdzie.
A tak w ogóle to Koni Sport są przereklamowane. Jak na "Sport" to spodziewałem się lepszego działania.