Zobacz pełną wersję : 200 km/h i zaczyna szrpać. EM2 D17A9
gregor1230
28-04-10, 22:22
Ostatnio miałem okazję tak z ciekawości ;) sprawdzić w końcu ile leci EM2. Rozpędziłem się do 200 i żona z boku zaczęła już zwracać uwagę, żebym nie przesadzał bo jeszcze mnie nie ma dość :P. Zaczynam odpuszczać gaz i zaczyna szarpać po czym zgasł i choinka. Świeci sięcheck engine olej i inne ikonki jakie mamy przed odpaleniem samochodu. Lecę nadal 180...170..160 - mówię byle by dojecha ćdo zjazdu na stację bo akurat tam nieopodal jest. Dojechałem :). Stacyjka na 0 i przekręcam obadać czy pogasną. Wszystkie zgasły oprócz check engine. Odpalam mimo wszystko i dalej się pali. No nic mówię może tak jak w ACCORDZIE się wyzeruje ECU bezpiecznikiem. Maska w górę wyjąłem bezpiecznik od - ikonka na plastiku check engine oraz ten pod nim - ikonka książki.Po 10 sek wsadziłem z powrotem. Stacyjkę przekręcam i check engine po chwili gaśnie tak jak to miało miejsce zawsze. Wszystko wróciło do normy, niemniej jednak robiłem to już po przyjeździe. Dodam, że jadąc na trasie z zapalonym check engine czyli z wykrytym jakimś błędem , auto pracowało normalnie. Leciałem 120 cały czas i anomalii nie było. Fakt nie było to 200 , ale chciałem dojechać do domu , a jeszcze sporo było km.
Mam pytanko może być to wina paliwa z TESCO :), bo nigdy wcześniej po paliwie z BP nie było nic takiego przy prędkościach 160 -170. Kolejne moje pytanko, czy istnieje możliwość metodą mrugającej lampki check engine na desce rozdzielczej dojść do błędu jaki wystąpił. W ACCORD gen V łącząc piny kostki pod schowkiem można odczytać potencjalne błędy, mając oczywiście rozpiskę.
nie ma samodiagnostyki
tylko program komputerowy prawde Ci powie
jesli paliwo z tesco to mógł wystąpić błąd - nieprawidłowa mieszanka
ale kto to wie, bez sprawdzenia to se możemy gdybać miesiąc :)
A ja bym obstawiał jeszcze, że może masz za mało oleju. Jechałeś 200 na wysokich obrotach to pewnie oleju trochę żarło. Może miałeś mało i ten check cię o tym poinformowal.
Sprawdź olej.
pzdr
tak z ciekawości ile miałeś obrotów przy 200 km/h ? był jeszcze jakiś zapas żeby polecieć więcej ?
jacor mysle ze 220 jest spokojnie w zasiegu jak nie wiecej
gregor1230
29-04-10, 08:43
Sorki, ale zapomniałem dodać. Olej wymieniałem tydzień temu i jest go tyle ile trzeba, pasek rozrządu też ma przejechane 2k kilometrów. Wydaje mi się jednak, że to wina paliwa bo tankując na BP takich anomalii nie było. Nic zaraz sprawdzę bo jadę w trasę :). A ile poleci to myślę właśnie że 220 bo na obrotach było jeszcze z 1k obrotów zapasu. Idzie dzida strasznie - nie spodziewałem się nawet.
Szkoda, że nie ma samodiagnostyki - to było coś pięknego w accordzie.
więcej niż 220 nie poleci, na GPS wskazywało prędkość 213
"Czeka" Nie powinno się kasować przed odczytaniem błędów. Jeżeli błąd był jednorazowy to sam zgaśnie. Teraz to można gdybać. Możliwości jest wiele.
Grzesieklodz
29-04-10, 16:58
ja leciałem 220 i mi baran zaczął pas zmieniać i musiałem zwolnić do 120 leciałem tak raz żeby zobaczyć ile pójdzie i powiem wam że 180 tam gdzie można to jest chyba max a najlepiej to tak 120 się leci :]
to widzę że tylko ja jeżdżę jak emeryt mimo młodego stażu :D
eee ja też preferuje emerycką jazdę, szczególnie z uwagi na nasze "proste drogi"
atam emeryci sami a cieżko Was na drogach wyprzedzić :D dziwne zachowanie i szkoda ze błędów nie zczytałeś bo było by wiadomo czy mieszanka czy moze jakaś inna pierdoła sie przestawiła.
gregor1230
29-04-10, 21:55
Właśnie powróciłem z traski przy okazji przetestowałem czy anomalia się pojawi znowu. Tankowanie na BP i 210 poleciałem. Na równej autostradzie tak szczerze nie czuje się tej prędkości tylko spory szum powietrza słychać. W Hondzie Accord przy 190 to czułem że leciałem ;).
Może to przypadek z paliwem odnosnie tego błędu kij go wie. Będę testował dalej, ale nie uśmiecha mi się ryzykować tankowaniem na tesco. Narazie wszystko wróciło do normy. Jak będzie kolejna okazja na szybkie niemieckie drogi to spróbuję pobić rekord. Mam nadzieję, że to nie powróci, bo musiałbym coś wykombinować i podpiąć hankę pod komputer.
to widzę że tylko ja jeżdżę jak emeryt mimo młodego stażu :D
nie tylko ty :) Co prawda zdarza mi się czasami przycisnąć prawie do odcinki, kiedy ktoś mnie zirytuje lub trzeba wyprzedzić kolumnę tirów, ale to na prawdę rzadkość i nigdy nie przekroczyłem 160 km/h w trasie, a a na codzień to maks 90km/h :o
Nie wiem, chyba fotelik za moimi plecami tak działa...
Co do check engine, to raz mi się zaświecił w zimie przy mocniejszym nadepnięciu na pedał gazu i jeździłem tak kilka dni starając się zauważyć coś nienormalnego, ale nic totalnie się nie działo. Na forum wyczytałem, że to częsty przypadek i jeśli po resecie "check" gaśnie, to nie ma się czym przejmować. Ja od początku tankuję tylko Shell V-power i raczej błąd nie zależał od paliwa.
200 to leci mój sedan w 4 osoby z full bagazem na wakacje :)
i to tylko dlatego że jakiś cieć mercem się nie chciał usunąć
także 220 to spokojnie ;)
ja jak mam bata na dachu to przy 140km/h jest taki świst że nie idzie wytrzymać. większej prędkości sobie nie wyobrażam rozwijać przynajmniej majac antene na dachu
wierz mi nie spadnie :)
a pozniej już nie świszczy;)
później świszczy wszystko inne dookoła :)
Jak wylecicie z toru to dopiero wam zacznie świszczeć. Czego nikomu nie życzę!
BTW co za różnica czy to jedzie 200 czy 220 skoro taka jazda to męczarnia.
męczarnia to jest jechac 800km przez nasze drogi nad nasze morze
dlatego skrawek autostrady po drodze kusi, nic nie poradzisz :)
nie wiem jak u was, ale u mnie już przy około 4k obrotów silnik zaczyna "ryczeć". Wolę jechać nad morze godzinę dłużej, ale w ciszy, czyli tak do 3,5k obrotów :)
prawda i zastanawia mnie to czy to dolot słychać czy ogolnie cały silnik, naprawde głośnośc sie zmienia radykalnie
Grzesieklodz
30-04-10, 16:32
to jak wy tak jeździcie do 4 tys to jakie macie spalanie na 100km?
ja jak mam bata na dachu to przy 140km/h jest taki świst że nie idzie wytrzymać. większej prędkości sobie nie wyobrażam rozwijać przynajmniej majac antene na dachu
to stawiaj tak jak ja na klapie z tyłu :) Chociaż magnesik z ML 145 jest nie do oderwania nawet przy 240, oczywiście ja tego nie sprawdzałem.. U mnie było okej przy 180, więcej em2-ką nie jechałem, bo kocham życie :) Przeważnie 120-140 śmigam, na 90 przez całą drogę jeszcze mi nerwy nie pozwalają, ale rozumiem Cię Luppus i robiłbym tak samo, ale póki co.... ;) Co do paliw z tescowych, auchanowych itp stacji, to kolega zatankował tam motor i mówił, że nie chciał mu się nawet na obroty wkręcać.
to stawiaj tak jak ja na klapie z tyłu
ale mam metrowego bata. ponoć prawidłowo powinno być na dachu, zresztą musiałbym się bawić z puszczaniem kabla przez cała kabine
nie wiem jak u was, ale u mnie już przy około 4k obrotów silnik zaczyna "ryczeć". Wolę jechać nad morze godzinę dłużej, ale w ciszy, czyli tak do 3,5k obrotów :)
vtec sie rozgrzewa panie dopiero :D :D :D dla mnie jest ok okolo 4k obrotow (tzn porownuje do poprzedniego auta MB2). Hmm 3.5k czy 4k obrotow to dosc mala roznica :)
prawda i zastanawia mnie to czy to dolot słychać czy ogolnie cały silnik, naprawde głośnośc sie zmienia radykalnie
zmienia sie troche charakterystyka powyzej tych 4k no ale to jest w tym piekne :]
to jak wy tak jeździcie do 4 tys to jakie macie spalanie na 100km?
no ja tez sie dziwie :P ja tam jezdze 2.5k i zmiana biegu :) po co wiecej jak wiem ze zaraz swiatla mam i na trasie tez do 3k raczej no chyba ze napotkam jakiegos szmelcwagena do objechania ;)
ale mam metrowego bata. ponoć prawidłowo powinno być na dachu, zresztą musiałbym się bawić z puszczaniem kabla przez cała kabine
prawidłowo, to jak najdalej od anteny radiowej i jak najwyżej, ale przy metrowym bacie też powinno dać radę z tyłu mimo tego, że antena jest tuż obok w szybie. Can tak ma, więc możesz podpytać. U mnie jest super, ale ja mam 45cm zapasu :) Natomiast stawianie na dachu u mnie odpada, bo:
- kabel majtający się przy 140 prędzej czy później porysuje dach
- przycinanie kabla przy drzwiach bardziej go uciskało niż na klapie z tyłu(próbowałem tu i tu)
- kabel w przedziale pasażerskim bardzo łatwo można ukryć, a do bagażnika jest super dojście
- pałąk na dachu wygląda mega niefajnie przy tak niskim aucie jak EM2 lub ES7 :)
dokładnie leeo
u mnie tez tak siedzi metrowe sirio i wszystko pięknie gra
Leeo to powiedz jak masz poprowadzony kabel (którędy dokładnie idzie) przez kabine. spróbuje teraz dać na klape zobaczymy efekt :)
No ja mam radio schowane w podłokietniku, więc kabel idzie z podłokietnika pod wycieraczką z tyłu do słupka od strony kierowcy, tam wprowadzam go za kanapę, bo ładnie da się go wcisnąć, potem za kanapą do bagażnika i już :) Ale z kolei kabel od kamery cofania mam poprowadzony pod tunelem środkowym, a potem dalej jak ten od CB. Trzeci kabelek od zasilania kamery idzie pod progami od strony kierowcy, a potem wszystkie schodzą się w jednym miejscu przy kanapie. Musisz wybrać jedną z tych dróżek :) Nie wiem, gdzie masz zamontowane CB, to za bardzo nie mogą poprowadzić u Ciebie :) Antenę stawiam zaraz przy szybie na środku klapy, wyciągam kabel na środku, nie z boków, chociaż z boku też da radę - Can tak robił i ja ze dwa razy, ale wydaje mi się, że mniej przyciska kabel na środku. Przycinałem go tak w zimę, gdzie ryzyko przecięcia kabla jest bardzo duże i nic się nie stało, więc myślę, że dobre miejsce :) Hehe, ale zrobiliśmy OT :D
vtec sie rozgrzewa panie dopiero :D :D :D dla mnie jest ok okolo 4k obrotow (tzn porownuje do poprzedniego auta MB2). Hmm 3.5k czy 4k obrotow to dosc mala roznica :)
no ja tez sie dziwie :P ja tam jezdze 2.5k i zmiana biegu :) po co wiecej jak wiem ze zaraz swiatla mam i na trasie tez do 3k raczej no chyba ze napotkam jakiegos szmelcwagena do objechania ;)
Ale ja nie mam V-TEC :mad:
gregor1230
03-07-10, 22:36
Powracam do tematu, bo zagwozdki nie rozwikłałem. Niemniej jednak jestem po wymianie świec. Na kompie niestety nic nie pokazało :(. Jutro jeszcze raz będę podpinał się i zobaczymy czy coś wypluje jakiś błąd. Mam jednak pytanko gdzie będzie "czujnik położenia i prędkości obrotowej " - jest coś takiego w em2, bo koleżka z tego forum ma identyczne objawy jak u mnie http://forum.omegaklub.eu/archive/index.php/t-13629.html.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.