Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kontrolka silnika - przyczyna



Travis
27-04-10, 22:57
Witam! Mam następujący problem: jakiś czas temu wymienilem w moim Civicu 99r uszczelkę pod przepustnicą.Jeżdziłem dość ostro przez jakiś miesiąc, po czym cos zaczęło wpierw grzechotać, a potem stukać i jak sie okazało posypał sie wpierw katalizator a następnie poszedł tłumik (na spawie). W serwisie tłumików założyli nowy tłumik i usuneli część wkładu katalizatora. Potem przeglad, została wstawiona żarówka od kierunkowskazu. Wszystko było spoko przez jakies 2 miechy, ale tydzien temu miałem montowane nowe radio, słuchałem go chyba godzine, przez co wyładował się akumulator. Udało się ruszyć na pych i samochód odpalił, wszystko było spoko, choć potem raz wydawło mi sie że silnik jakby nie równo zapracował przy zapalaniu. Ostatecznie - od 2 dni pali mi się zółta kontrolka z silnikiem jak jadę. Teraz pytanie: co to może być?

woz1938
27-04-10, 23:07
samodiagnostyke robiles? hmm 99 rocznik nie jestem pewny czy tam tez sie robi samodiagnostyke ale mysle ze sie da...
zrob samodiagnostyke i wyswietli Ci kod bledu ktory odczytasz pozniej na forum i bd wiedzial co masz nie tak...

po wyladowaniu akumulatora pewnie komp przeszedl w tryb awaryjny i po jakims czasie powinien wskoczyc na normalne obroty;)

Travis
28-04-10, 00:19
Samodiagnostyki nie robiłem, nie znam sie na tym, ale może poczytam gdzieś o tym i spróbuje, jesli samo się nie naprawi...

Boję się tylko jednej rzeczy - czy możliwe jest, żeby od jazdy po usunięciu części katalizatora uszkodziła sonda lambda? Nie znam sie na tym co prawda i nie wiem czy to w ogóle możliwe ale jakoś mi coś takiego chodzi po głowie i nie daje spokoju.

zakit
28-04-10, 02:02
nie mozliwe

markotny
28-04-10, 04:28
A guzik prawda bo możliwe...przynajmniej ja miałem taki przypadek w mojej EJ6...wracałem sobie z pracy jade, jade i nagle bach "Check Engine" mi sie zapalił...podjechałem następnego dnia do warsztatu gdzie gość miał komputer z odpowiednim softem i zrobił mi dokładną diagnostyke i okazało sie że poszła grzałka sondy Lambda i dlatego wywaliło "Checka" po wymianie całej sondy(koszt 380 zł) i resecie kompa lampka zgasła i wszystko wróciło do normy....

Dodam mimo iż i tak niema tu związku przyczynowo-skutkowego, że jak mi sie to przytrafiło to miałem jeszcze kata....:D

Także tak jak wyżej ci radzono zrób samodiagnostyke bo inaczej mamy gdybanie zamiast konkretów:D:D

pwl
28-04-10, 16:09
Civic '99, czyli tak jak u mnie D14Z1. Za katalizatorem jest druga sonda. Nie masz bebechów w kacie - masz "brudniejsze" spaliny. Sonda to widzi i daje o tym sygnał do kompa.

Nierówna praca silnika to efekt zresetowania komputera przez rozładowanie aku - samo się naprawi ;)

Muzyk-Grzes
28-04-10, 16:57
Gdybanie zostawcie na później ,najpierw poszukaj jak zrobic samodiagnostyke i podaj kod błędu. Jak będzie odp. to bedzie wiadomo co szukać.
PWL "Civic '99, czyli tak jak u mnie D14Z1" mam rozumiec ze w 99' robili tylko auta z silnikiem D14Z1 z dwoma sondami i jedno sondowych przed katalizatorowych juz nie było?

Silent
28-04-10, 17:33
od 99 roku czyli po lifcie były tylko silniki z 2 sondami. Wywalenie kata skutkuje zapaleniem się checka. Ja tak mam u siebie już lipca chyba bo od tego momentu nie mam kata i jakoś nie odczułem zmian w osiągach czy tez spalaniu.

Muzyk-Grzes
28-04-10, 18:14
A nie jest to tak ze dwie sondy mają wersje econo? (D15Z8)lub 5 przewodową sondę (D15Z1)?

skolopendra
28-04-10, 19:37
A nie jest to tak ze dwie sondy mają wersje econo?

nie

pwl
28-04-10, 20:27
Gdybanie zostawcie na później ,najpierw poszukaj jak zrobic samodiagnostyke i podaj kod błędu. Jak będzie odp. to bedzie wiadomo co szukać.
PWL "Civic '99, czyli tak jak u mnie D14Z1" mam rozumiec ze w 99' robili tylko auta z silnikiem D14Z1 z dwoma sondami i jedno sondowych przed katalizatorowych juz nie było?

Civic z 99 roku i wyjmowana zwężka pod przepustnicą - jedynie D14, D14Z1 bardziej prawdopodobne bo polifty szły przez większą częśc 1999 roku (od marca).