Zobacz pełną wersję : Kolejny D16Z6 z apetytem na olej
Yotomeczek86
27-04-10, 20:46
Witam
Od miesiąca posiadam EG5 z owym silnikiem. Niby ma przelatane 195kkm ale wiemy jaki mamy kraj i co z licznikami robią ;) Otóż przelatałem około 1 tyś km przez ten miesiąc. Po zakupie sprawdzałem stan oleju - był max na bagnecie. Niestety mam do wymiany uszczelkę pod michą olejową oraz pod deklem (poci się, od dołu dość intensywnie) I teraz moje pytanie, czy jest możliwe że poziom oleju spadł aż do połowy bagnetu przez taki wyciek ?? Jak będzie trzeba to pokażę fotki itp. Dodam że silnik pracuje równiutko, wkręca się na obrotu bez problemu, pali z dotyku no i nie zostawia zasłony dymnej za sobą. Jedynie zawory mam do regulacji. Jest jakiś sposób na sprawdzenie jego apetytu na olej?? ( oczywiście wiem że naprawa usterek które wymieniłem + nowy olej i obserwacja)
jesli nie dymi, to teoretycznie nie powinien brac, chyba ze masz spory wyciek spod miski plus do tego delikatne dymienie (niezauważalne) to przez ten 1 tys km jaki zrobiłeś mogłoby ubyć tego oleju, miałem kiedys d15b2 też chodził pięknie nie dawał oznak zużycia a brał litr oleju na 750 km :) wymień miche, zrób zaworki, i przejedź kolejny tysiąc, sprawdz czy ubędzie znowu, oczywiście przedtem dolewając te pół litra
Yotomeczek86
27-04-10, 20:56
Chciałem raczej wymienić olej - już pora po prostu. Czy spory wyciek - określam że raczej tak, dolna osłona plastikowa (na dole komory po prawej stronie) jest olejem nieźle uwalona. Plamy on nie zostawia, widocznie podczas jazdy to gubi.
wiadoma sprawa że jak olej się rozgrzeje, to jest o wiele rzadszy niż w temp powietrza
Yotomeczek86
28-04-10, 12:52
Dzisiaj rano sprawdzałem na chodniku jest plamka oleju... Także podejrzewa iż owy ubytek oleju raczej spowodowany jest przez ten wyciek
U mnie też nie widać zasłony dymnej, czasem tylko "puści bąką" przy zmianie biegu na odcięciu, a spala litr na 3 tys. ;)
Za to po ostrym pałowaniu czasem czuć olej w kabinie... Jak miałem kata, to nie było czuć, ale po wywaleniu kata niestety tak ;)
Przy jeździe poniżej VTECa oleju nie ubywa, ale przy upalaniu ginie...
Za to po ostrym pałowaniu czasem czuć olej w kabinie...
mam to samo a pali mi tylko 1,5 litra na 10 000.;)
Ja też mam bąka czarnego przy odcince, przy pałce czuć olej w kabinie, pali mi litr oleju na miesiąc (około 1500 km robię miesięcznie) a auto jest mocne... Dopóki nie dojdzie mi spalanie oleju do dopuszczalnego przez producenta 1L na 1000 km to leje na to :)
nie wiem jak wyglada sprawa z d16 ale w moim d15b7 od poziomu mix do max jest rowne 800 ml tak wiec jezeli mowisz ze przez okres 1 miesiaca i 1 tys km ubylo 400 ml to mysle ze moze to bys spowodowane tym wyciekiem ... a nie przykra sprawa palenia oleju:)
tak wymien uszczelki laczac to ze zblizajaca sie wymiana oleju i badaj co jakis czas jak wyglada stan ...
pzdr
Yotomeczek86
29-04-10, 17:15
Pora jest już na wymianę oleju - więc i uszczelki wymieniam (org hondy - nie bawię się w byle zamienniki). I dopiero wtedy będę oceniać.
Dodam że dzisiaj rano.. znowu plama oleju. Około 10cm szerokości....
najlepiej jakbyś zajrzał pod auto, jestes pewny która to uszczelka?
Yotomeczek86
29-04-10, 19:48
Tak, pod miską olejową.
Yotomeczek86
16-05-10, 23:12
Przepraszam że post pod postem ale ręce mi już opadają... Wymieniona uszczelka miski, klapy pod zaworami (oraz gniazd świec i uszczelki szpilek) oczywiście wszystko OEM honda. Zmieniłem olej, filtr. I plama ciągle po powrocie do domu nadal się robi.... Dodam że z tych uszczelek nie cieknie.... Plama jest mniej więcej patrząc od góry jak pompa wspomagania.
A przy okazji rozrządu wymieniłeś uszczelniacz wałka rozrządu i przodu wału ?
Zwłaszcza ten drugi jest niechętnie wymieniany i porządnie leje po ponad 10 latach ...
Yotomeczek86
16-05-10, 23:38
Uszczelniaczy nie wymieniałem(czyt. mój mechanik ;))... Ale to by chyba nieźle leciało jak silnik pracuje itp a dodam że wyciek jest tylko na postoju i przy wyłączonym silniku.
Uszczelniacz wału od strony rozrządu, jak osłona jest upaćkana... mam to samo, ale mam nowy olej i nie zostawia mi kleksa na postoju tylko gdzieś podczas jazdy... Warto przy okazji wymienić uszczelniacz wałka rozrządu. Simeringi kosztują 20-30 zł, gorzej z robicizną, bo trzeba rozrząd ściągać...
ja bym narazie wymienil uszczelke pod miska i pod pokrywa...
Yotomeczek86
17-05-10, 21:31
Już dawno jest to zrobione i dalej plami
szukaj dalej wyciekow...i jak wyzej napisano uszczelka walu...
Ewidetnie uszczelniacz walu, u mnie tez sie tam leje, nie dymi nic. Ale na postoju ewidetnie plami wlasnie tam gdzie ejst uszczelniacz walu korbowego od strony kola pasowego, sliwi sie po misce i skapuje sobie elegancko na glebe.....
motor d14a3
Yotomeczek86
24-05-10, 18:58
Z mechanikiem już umówiony jestem. Będzie wymieniony uszczelniacz wału oraz wałka rozrządu... coby nie robić 5 razy jednej roboty. Jadę 1 czerwca, jak naprawią napiszę co i jak ;]
Yotomeczek86
01-06-10, 23:33
Czyli wyszła prawda... do wymiany i to koniecznie był uszczelniacz wału korbowego, oraz zapobiegawczo od wałka rozrządu. Przy okazji należało wymienić pasek rozrządu bo był zachlapany olejem co uniemożliwiało jego dalsze użytkowanie. Na przyszłość radzę aby nie ignorować z pozoru małego wycieku oleju bo może się to skończyć nie przyjemnie (w moim przypadku zerwanie paska rozrządu i remont silnika), poza tym każdą uszczelkę jaką jest do wymiany należy zastąpić uszczelką OEM Honda.Temat uważam za wyczerpany
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.