Zobacz pełną wersję : Lambda 4 żyly w D15B2 check
oczywista sprawa, kazdy powie ale po co itp.
sprawa wyglada tak, ze dzisiaj robilem swapa kolektora wydechowego z D16Z6, a wiec sonda 4 zyłowa. z seryjnego kolektora lambda wyszła za pierwszym machnieciem klucza, niestety z drugiego nie chciala wyjsc za cholere, kilka dni wczesniej byla tez meczona przezemnie i nie chciala wyjsc.
wiec teraz pytanie jak podlaczyc tą sondę 4 żylową pod wiązke z D15B2, biały kabel ma byc pod seryjny czarny?
jak narazie jezdzi z tym ze z checkiem.
ps. pamietam ze ralf robil cos takiego i pytal sie o schemat sony 4 żyły ale nie napisał rozwiązania, więc oczekuje że ktos mi pomoże.
tyle madrych glow i znowu nikt nie umie pomoc?
Muzyk-Grzes
26-04-10, 17:53
W D15B2 jest sonda jednożyłowa jak w D13B2, natomiast sonda 4 żyłowa ma dodatkowo grzałke i odseparowana masę.
I tak czarne to przewody grzałki (mozna podłączyć opcjonalnie)
Zielony przewód to masa, czyli podłączasz go do masy auta
Biały przewód to sygnał, podłączasz zamiast czarnego w obecnej jednoprzewodowej.
Grzałke mozna podłączyc do dowolnego źródła napiecia + po zapłonie, wtedy grzałka bedzie szybciej uzyskiwała temp.pracy.
ps: Moze mądre głowy nie chciały juz po raz kolejny tematu powtarzać, bo sam pisałem w dwóch tematach o sondach ,wystarczyło poszukać.
szukałem nie znalazłem, w kazdym razie bialy dałem pod seryjny czarny, a zielonego nie podlaczalem wogole i tez nie ma checka, potem moze podepne go pod mase, moze cos sie zmieni, ale nie sadze.
Muzyk-Grzes
27-04-10, 21:07
Jeśli sonda 4 przewodowa ma masę odseparowaną od obudowy to trzeba by zielony przewód podłączyć, albo spalanie sie zwiększy....twój wybór.
no to podłącze :), jak narazie widze ze mimo uslilnych szaleństw i zabaw samochodem spalanie jest w normie :)
Muzyk-Grzes
27-04-10, 21:37
Dla pewności sprawdź czy zielony przewód sondy i masa sa połączone czy nie , mozliwe że są i wtedy dodatkowa masa nie była by potrzebna.
Edit: Masa sondy 4 żyłowej jest odseparowana od zielonego przewodu.
Znajomy ma taki problem, że wtyczka od drugiej sondy lambda w civicu 5D jest rozwalona - kabelki latają luźno i chcieliśmy to poskładac. Czy układ kabelków we wtyczce drugiej sondy jest taki jak pierwszej? Czy można tę wtyczkę złożyc tak jak jest pierwsza? Kolory kabelków są takie same.
Pzdr i dzięki za odp z góry
Znajomy ma taki problem, że wtyczka od drugiej sondy lambda w civicu 5D jest rozwalona - kabelki latają luźno i chcieliśmy to poskładac. Czy układ kabelków we wtyczce drugiej sondy jest taki jak pierwszej? Czy można tę wtyczkę złożyc tak jak jest pierwsza? Kolory kabelków są takie same.
Pzdr i dzięki za odp z góry
TAK !!!
Kabelki do drugiej sondy lambda są tak samo podłączone jak do pierwszej.
Sorry za odkop mam pytanie gdzie w komorze moge podlączyć grzałkę na+ po zapłonie
Najbliżej to masz do aparatu zapłonowego.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.