Zobacz pełną wersję : Problem z Mini-Me D15Z6 --> D16Z6
Jak wiadomo głowica w D15Z6 jest "taka sama" jak w D16Z6 więc wymieniłem wałek, klawiaturę i kompa P28 na przejściówce.
Pojawił się po całęj operacji błąd 41 - Grzałka sondy lambda lub jej obwód
Jak się póżniej okazało nie zauważyłem różnicy w sondach lambda w D15Z6 a D15B7 (do którego najczęściej się takie mody robi) mianowicie sonda lambda w D15Z6 jest jedno żyłowa a D15B7/D16Z6 jest 4 żyłowa i moje pytanie jest następujące:
Czy da Rade obejść ten problem bez wymiany lub sztukowania wiązki silnikowej - może da rade poprowadzić dodatkowe 3 przewody do przejściówki OBDII na OBDI i wymienić lambde na 4 żyłową.
Temat opisany w skrócie bez niepotrzebnych wywodów.
Jak ktoś ma jakieś konkrety to wszystkie rozwiązania(skuteczne) mile widziane :D
wymień sondę i poprowadź kable
pod które piny w przejściówce musze się w piąć z ta 4 żyłową sonda ?? czy jest możliwe żeby ten błąd pojawił się przez nie wymienione wtryski na 240cc ??, jeszcze niemam kostek/ wtyczek pod ODBI więc zostawiłem narazie wtrsyki 190cc Ori na OBDII, żeby odpalić i zobaczyć czy jest reszta ok. Auto stoi i czeka na resztę gratów. Narazie mam w P28 mape od D15 po mini me wystrojonego na wtryskach 240cc od Z6, wpadnie jeszcze w połowie sezonu parę gratów i na koniec finalne strojenie.
cze mam ten sam problem z grzałka na obd1 i jak galem z foriusem to mówił ze wystarczy" wyłączyć grzałkę " np przy strojeniu i nic nie trzeba -zmienic sondy pozdro
cze mam ten sam problem z grzałka na obd1
rozumiem że też na OBDI przechodzisz a Lambda jest 1 żyłowa ?? Jaki setup u Siebie masz czy tylko samo przejście czy też mini me ??
jak galem z foriusem to mówił ze wystarczy" wyłączyć grzałkę " np przy strojeniu i nic nie trzeba -zmienic
czyli musze dostarczyć z powrotem chipa do Furious'a :/
no chyba, że dam lambde 4 żyłową (mam pod ręką Boscha od D14Z2 tylko czy się nada) i poprowadze kable do przejściówki - tylko najpierw musze wiedzieć w które piny się wpiąć.
ogolnie robie to samo co ty klawiatura, wałek, wtryski i obd1 a lambde mam 1 żyłowa tylko jeszcze nie wyl tej opcji z bledem 41
ogolnie robie to samo co ty klawiatura, wałek, wtryski i obd1 a lambde mam 1 żyłowa tylko jeszcze nie wyl tej opcji z bledem 41
Powiedz mi czy aparat zapłonowy podszedł bez rzeźby po klawiature od D16Z6 i czy koło od rozrządu założyłeś stare od D15 czy komplet z wałkiem od D16Z6, u Mnie po pierwszym odpaleniu auto troche przebiera obrotami i przerywa, muszę jeszcze wyregulować zapłon dobrze i podmienić wtryski, wydaje Mi się że troche to wyje tak jak by był za ciasny pasek - co do paska i ilości żebów to tyle wersji już słyszałem że sam dokładnie niewiem jaki założyć, został narazie Ori bo w bdb stanie jest ale jak będzie trzeba to zmienie.
najlepsze w tym wszytkim jest to ze nie poskladalem tego jeszcze do kupy :) powodzenia w modach i daj znać jak poszło pozdro
Ori bo w bdb stanie
... a po czym poznaje się że pasek ma bdb stan?
W P28 można wyłączyć grzałkę i wtedy możesz korzystać z 1 żyłowej...
... a po czym poznaje się że pasek ma bdb stan?
np po dacie na paragonie ze sklepu motoryzacyjnego (czyt. nie dawno wymieniany)
wysztarczy dokładnie czytać:
Temat opisany w skrócie bez niepotrzebnych wywodów.
W P28 można wyłączyć grzałkę i wtedy możesz korzystać z 1 żyłowej...
wpływa to jakoś na pracę silnika, wkońcu seryjnie pocoś montowali te 4 żyłowe ?!
Po to zeby bylo bardziej eko - ma podgrzewanie to dziala od razu wiec od razu moze optymalizowac mieszanke zebys nie denerwowal ekologow:D:D:D
Takze ja bym wylaczyl i zapodal 1-zylowa chocby po to:cool:
jezeli masz kolektor ebayowy z dwoma opcjami podlaczenia lambdy i zmieniles na to dalsze od silnika to nie wylaczaj zadnej grzalki bo wystarczy ze chwile pochodzi na jałowym np na swiatlach i bedzie szarpal puki lambda znowu nie bedzie miala odpowiedniej temp.
jezeli masz kolektor ebayowy z dwoma opcjami podlaczenia lambdy i zmieniles na to dalsze od silnika to nie wylaczaj zadnej grzalki bo wystarczy ze chwile pochodzi na jałowym np na swiatlach i bedzie szarpal puki lambda znowu nie bedzie miala odpowiedniej temp.
Jasne, ciekawe od kiedy. Mam lambde szerokopasmówke, współpracuje z P28 w którym mam obecnie wrzucony soft z wyłączoną grzałką sondy i żadnego szarpania ani nic nie ma. Dodam, że sonda jest umieszczona daleko od głowicy silnika, bo za półosiami.
Problem u Mnie nie wystąpi, mam lambde na pierwszym otworze zaraz za portkami. Interesuje Mnie tylko co z tym paskiem rozrządu, bo mój ori ma 103 zęby a D16Z6 ma 106 bodajże, kółko puki co jest z wałkiem od D16, gdzię doczytałem że może się głowica wysrac jak będzie "za ciasno" podobno wyje na wysokich, ja po odpaleniu słysze takie dziwne szumienie/wycie niewiem jak określij bo zaraz zgasiłem - to było w ramach próby czy zabangla na nowych gratach.
Problem u Mnie nie wystąpi, mam lambde na pierwszym otworze zaraz za portkami. Interesuje Mnie tylko co z tym paskiem rozrządu, bo mój ori ma 103 zęby a D16Z6 ma 106 bodajże, kółko puki co jest z wałkiem od D16, gdzię doczytałem że może się głowica wysrac jak będzie "za ciasno" podobno wyje na wysokich, ja po odpaleniu słysze takie dziwne szumienie/wycie niewiem jak określij bo zaraz zgasiłem - to było w ramach próby czy zabangla na nowych gratach.
Dałbym w tym przypadku pasek z D16Z6. Sam miałem wcześniej D15B7 z głowicą D16Z6 i pasek był z D16Z6. Silnik chodził i chodzi nadal bezproblemowo u nowego właściciela z paskiem z D16Z6.
Nie wiem czy na pewno dobrze pamiętam, ale 106 to miał chyba z D15B7 a z D16Z6 miał 104 zęby.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.