Zobacz pełną wersję : Roll bar's czy Roll cage's?
Latam EJ Vgen i zastanawiam się nad usztywnieniem budy. Nie wiem co będzie korzystniejsze w moim modelu: ROLL CAGE czy może zwykłe ROLL BARS. Zależy mi przedewszystkim na bezpieczeństwie, jakości materiału i cenie danego kitu.
Znalazłem takie coś::) http://cgi.ebay.co.uk/ALUMINIUM-SHOW-ROLL-CAGE-HONDA-CIVIC-92-95_W0QQitemZ390183833728QQcmdZViewItemQQptZUK_Cars Parts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5ad8c4d080
Ma już ktos może roll cage (klatke) tego typu? Gdzie można coś takiego ewentualnie kupić/zrobić?
http://i46.photobucket.com/albums/f120/gookspeed/IMG_2011.jpg
pozdrawiam
popatrz na moją hondę w Nasze Hondy
Moje zdanie jest takie, że jak ma Ci służyć do wypadów na tor i jakieś poważniejsze latanie po zakrętach to kompletna klatka bezpieczeństwa, a jak tylko na street to spokojnie roll bary starczą. Roll cage to takie zabezpieczenie przed dachowaniem tylko ; )
Roll cage to takie zabezpieczenie przed dachowaniem tylko ; )
dodatkowo zauważalnie usztywnia budę
SHOW CAGE to, jak sama nazwa wskazuje, klatka do lansowania sie na wystawach.
Zależy mi przedewszystkim na bezpieczeństwie, jakości materiału i cenie danego kitu.zastanow sie moze troche dluzej na czym ci zalezy, bo to ostatnie wyklucza wszystkie wczesniejsze wymagania. zdanie bez sensu.
SHOW CAGE to, jak sama nazwa wskazuje, klatka do lansowania sie na wystawach.
zastanow sie moze troche dluzej na czym ci zalezy, bo to ostatnie wyklucza wszystkie wczesniejsze wymagania. zdanie bez sensu.
Wszystko ma sens, trzeba tylko odpowiednio zinterpretować to co ktos ma do powiedzenia, mniejsza z tym...
Licze na konkrety, jak ktos chę się wypowiedziec w stylu: "po co Ci to, zdanie nie ma sensu czy nie za abrdzo wiem" to może sobie odpścić bo się robi syf na forum.
Pozdrawiam
kuba_guzik110
25-04-10, 15:38
A ja tez mam takie pytanie odnosnie rollow i cage czy nie masz problemow na przegladach kenny, bo slyszlaem ze moga sie przyjeb*ć bo jest taki przepis ze jest to ingerencja w konstrukcje auta.
mati taka klatke wystawa ci kazdy spawacz za odpowiednia kase ja na ebay, znalazlem taka klatke która mnie interesuje za 600$ wiec to troche duzo pieniedzy i chyba z kolezka za jakis czas bedziemy sami coś modzić, chodz jeszcze musze się rozejrzeć w tym temacie i popytac
A ja tez mam takie pytanie odnosnie rollow i cage czy nie masz problemow na przegladach kenny, bo slyszlaem ze moga sie przyjeb*ć bo jest taki przepis ze jest to ingerencja w konstrukcje auta.
Po pierwsze, rollbar jest u mnie przykręcany do budy (w fabrycznych miejscach), więc trudno nazwać to ingerencją. Równie dobrze ingerencją można nazwać rozpórki, a po drugie ja nie mam problemów na przeglądach ;)
kuba_guzik110
25-04-10, 18:37
no niby tak ale kiedys sie pytalem typa na stacji diagnostycznej to powiedzial mi taki tekst ze moge miec problem z przegladem wiec wole sie upewnić :) dzieki za odp
Jak masz pełną klatkę z zastrzałami do przodu, tuz obok kierowcy to jak najbardziej diagnosta sie moze przyczepić
kuba_guzik110
27-04-10, 13:45
wiem że głupie pytanie ale co to zastrzał ??
To co masz w drzwiach i to co idzie Ci od głównego pałąka na tył
http://photos01.istore.pl/6267/photos/big/328336.jpg
kuba_guzik110
27-04-10, 21:01
inaczej jak chce zalozyc cos takiego to jest to bez zastrzałów ??
http://img62.imageshack.us/img62/340/autopowerrollcagebi.jpg
oczywiście chodzi o wzór puszczenia pałąków, podstawki pałąków myśle że będe przykręcał do wczesniej obspawanych miejsc, a nie przyspawywał do budy
Z tym co dałeś i tak możesz mieć problemy na przeglądzie/kontroli. W momencie kiedy jakiekolwiek rury idą już obok kierowcy to trzeba jeździć w kasku. Kiedyś myślałem że to bezsens, ale kiedy w Kielcach pojechałem za ostro i nawet nie wiem kiedy walnąłem głową o ramę okna. Dobrze, że miałem kask.
kuba_guzik110
28-04-10, 00:59
nie no kenny bez przesady ona jest jeszcze sporo od głowy :) ale ta klatka która zapodalem nie ma tych zastrzałów ??
nie no kenny bez przesady ona jest jeszcze sporo od głowy ale ta klatka która zapodalem nie ma tych zastrzałów ??
Twoja głowa Twój wybór. To co dałeś ma zastrzały na idące do tyłu, ale z przodu masz pałąki idące Ci nad głową.
kuba_guzik110
28-04-10, 10:24
kenny czyli ty w swoim jajcu tez masz zastrzaly do tylu ??
ja chyba jednak zostane przy pół klatce zeby nie było nic w okolicy głowy, myśle jeszcze jedynie nad materiałem, co sugerujecie, chyba aluminium ze względu na wage co?:)
pozdrawiam
Chryste Panie - naprawde chcesz to z aluminium brac ??
NIGDY nie bierz aluminium do takich rzeczy.
Chlopie - bierz rury bezszfowe takie jak na pelna klatke nawet jak robisz tylko tyl - jezeli ma to spelniac jakiekolwiek inne funkcje poza tym ze ma wygladac.
Porzadny rollbar lub cala klatka jest nie tylko ze stali ( albo jak masz $$$ CroMo )ale jest tez spawana do nadwozia, plus jest taki ze klatka jest bezpieczniejsza, mocowania solidniejsze, i auto bardziej sztywne, minus jest taki ze przy jakichkolwiek robotach balcharskich to jest wrzod na dupie.
Klatki skrecane sa fajne w montazu i jakby co mozna ja zawsze wyjac bez problemu/sprzedac - aktualnie o ile sie orientuje tylko Kaluza w Kielcach robi takie klatki - Ireco robi tylko spawane.
Gdybym byl na twoim miejscu - zadzownilbym do Ireco i kupil gotowe rury do spawania ( maja wymierzone i robia w CNC V gen, VI gen i EP ) tak wiec kupujesz gotowe rury ( juz pociete i pogiete dokladnie dla twojej budy - wybierasz czy chcesz sam tyl czy zalacznikowa klatke), dostajesz kurierem, idziesz do goscia ktory ci to spawa i gitara - nie kupuj rzeczy odpowiedzialnych za bezpieczenstwo jakis "tjuningowych" "ebayowych" i diabli wiedza jakich jeszcze - naprawde na takich rzeczach sie nie powinno oszczedzac i powinny one byc zrobione solidnie przez sprawdzone firmy.
Jesli chodzi o przeglady to jest baaaardzo roznie - czasem bez problemu czasem sie dopieprza ( mowie tutaj o pelnej klatce )
Zawsze mozesz pozniej wbic sobie to do dowodu ( rzeczoznawca pzmot`u + przeglad i przerejestrowanie na 2 -osobowy )
PiS
Są stopy alu, które są mocniejsze od stali. Kosztują w ch... dużo, ich obróbka kosztuje w ch... dużo (wyżarzanie całych elementów po spawaniu itd), ale są i taka klatka wykonana zgodnie ze sztuką, będzie w ch.. droga, ale będzie spełniała swoje zadanie.
Jeśli robic klatkę zgodną z zał J, to wiadomo, że w takim Ireco, Traxie, czy u Kałuży. Oni mają odpowiednie certyfikaty, doświadczenie materiały itd. Tylko sobie liczą. Trax za pogięcie samego rollbara za fotelami zażyczył sobie ok 1500 zł. Na bezpieczeństwie się nie oszczędza, ok. Ale koszt takiej rury (zgodnej z zał J) w składzie wyrobów hutniczych kosztuje ok 100 zł. Wymierzyć można samemu, zrobić rysunek z kątami gięć i lepszy pan Kazio na giętarce to pognie tak jak się chce za drugie tyle.
Zgodze sie z toba ze sa takie stopy, ale jakos mi sie nie wydaje zeby w tym wypadku wlasnie o nich byla mowa, bo to jest drozsze nic CrM a widzialem juz takie aluminiowe "tuningowe" klatki i raczej roboty to zadnej nie robi.
Odnosnie kosztow to wiadomo - mozna kombinowac samemu i giac i spawac i pewnie wyjdzie tak samo, ale czasem lepiej podzwonic ( chyba ze nie zalezy zeby klatka miala jakikowliek papier no to wtedy luz - mozna spawac wg zalacznika ) - mi osobiscie w Ireco wyszlo naprawde tanio za gotowe elementy do spawania + klatka ma papiery i atest.
Tak czy inaczej - jesli kolega ma na mysli tanie aluminium to niech je oleje i kupi sobie stalowe rury zalecane wg zalacznika
Ta cena z Trax`u jest chora - Ireco za klatke gotowa do spawania z papierami wola 1700-2000 do civica ( pojedyncze zastrzaly w drzwiach + krzyz z tylu, belka ukosna na dach, palak glowny przez deske )
Jesli chodzi o przeglady to jest baaaardzo roznie - czasem bez problemu czasem sie dopieprza ( mowie tutaj o pelnej klatce )
Zawsze mozesz pozniej wbic sobie to do dowodu ( rzeczoznawca pzmot`u + przeglad i przerejestrowanie na 2 -osobowy )
PiS
Rozumiem, że w przypadku pełnej klatki (hipotetycznie max rozbudowana według zał. J) po takiej inspekcji gościa z pzmot`u mogę robić przegląd na każdej stacji, a dupochronem i podkładką dla diagnosty jest opinia rzeczoznawcy?
Tak, ogolnie to w polskim prawie jest wielka dziura jesli o to chodzi i nigdzie nie jest wprost napisane, ale u nas ludzie z klatkami jak ja chcieli miec w dowodzie to jechali do rzeczoznawcy pzmot`u, on badal czy jest klatka zrobiona solidnie i wg zalacznika, pozniej do stacji diagnostycznej z papierem od niego i pozniej do urzedu komunikacji zeby przerejestrowac z 5/4 osobowego na 2 osobowy.
Opinia rzeczoznawcy jest dupochronem dla diagnosty i nie powinien robic wiekszych problemow, dodatkowo jesli masz klatke z jakims papierem/atestem robiona w Polsce ( o ile sie orientuje tylko Ireco aktualnie w Polsce robi klatki z homologacja FIA ) albo juz gotowa tez homologowana ( OMP, SPARCO itp ) to rzeczoznawca juz bedzie w siodmym niebie.
Ale codzienne zycie pokazuje ze z pelna klatka i autem na 4/5 osob mozna jezdzic tez bez problemu, ja mialem robione przeglady bez mrugniecia okiem.
Jeden diagnosta ci bedzie badal spaliny i dopieprzy sie do klatki, drugi powie ze spoko auto i ze w super stanie, jeden policjant cie zatrzyma i bedzie robil problemy o nic, a drugi cie zatrzyma i powie ze ma klatke w dupie i ze jego obchodzi tylko przeglad i ubezpieczenie - nie ma reguly.
Ogolnie to jest to troche chore, bo np w autach rajdowych musza byc klatki bezpieczenstwa wg zalacznika, jednoczesnie musza byc to auta zarejestrowane i dopuszczone do ruchu - teoretycznie wkladajac klatke tracisz juz homologacje producenta wiec nie powinno byc do ruchu dopuszczone - ale przez rzeczoznawce mozna to tez zrobic ( jak wyzej ).
Obowiazek rejestracji nie obowiazuje aut wyscigowych.
Dokładnie zbyt dużo nie domówień i pomówień. Ale dzieki wielkie za info, przymierzam się do tego po wymianie motorowni więc wiem jak już sprawe nagrywać
Jest ktoś chętny na zakup? Może zrobimy zamówienie grupowe i wyjdzie taniej, ja znam kogoś kto to pospawa w rozsądnej cenie, i jak zrobimy grupowo to będzie zniżka. pozdro
Jest ktoś chętny na zakup? Może zrobimy zamówienie grupowe i wyjdzie taniej, ja znam kogoś kto to pospawa w rozsądnej cenie, i jak zrobimy grupowo to będzie zniżka. pozdro
Ale co Ty chcesz grupowo kupować? 5 metrów rury w hurtowni? By dobrze spasować rollbara trzeba robić specjalnie pod każde auto. Poza tym zastanów się ile wyjdzie przesyłka kilkunastu kilo rur pogiętych w rollbar.
kuba_guzik110
04-05-10, 11:25
ja mam paczki za 25zł do 300 czy 350kg :P
co do grupowego hmmm, poczytalem te madre wypowiedzi mizera i chyba jednak bede wolal zaplacic te przykladowo 1000zł wiecej i miec jednak certifikat i papiery na ta klatke, bo potem pierdziele ja wyjmowac jak diagnosta nie podbije mi dowodu
odkopie.
odnosnie rollbar'a
To mocowania 4pk sa do podlogi za siedzeniem pasarzer/kierowca i do " nadkoli " na tyle (nie wiem jak ta czesc blachy fachowo sie nazywa)
bo cos nie mam zaufania do tego tylnego mocowania.Moze moja paranoja:o
Zastanawiam sie czy taki do mocowan tylnych kielichow ale jak rozwiazac przednie mocowanie?Do budy? /zaznaczone koleczkiem:p
http://images38.fotosik.pl/631/638bfeb7cc69d022m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=638bfeb7cc69d022)
bedzie sztywno i oby nie,ale w razie "dacha" spelni swoja role?Bo rollcage odpada.
Robione bedzie w ekipie co robi klatki dla Subaru.Profi bez druciarstwa,z J.
Dac zastrzal/rure jakas tam jeszcze?
nie myslal bym o tym,ale znajomy powinal sie na rondzie i teraz w kolnierzu chodzi:(
Lepsze to niz Xbar zawsze:cool: a auto nie jest DailyCar'em
W temacie mojego auta masz foty co i jak montowałem. Rollbar jest skręcany.
to ja mam pytanie, w takim razie.
czym sie rozni rollcage od roll bara. czy nie chodzi przypadkiem poprostu o klatke?
ja do siebie mam plan wstawic rollbara z krzyrzem z tylu, wykonany z rur bezszwowych - czyli taki sam material jak na klatke. skrecany do budy. w tym sezonie i tak nie bede jezdzil w imprezach, wiec klatke sobie odpuszczam.
rollcage
http://image.nengun.com/catalogue/original/nengun-0932-00-cusco-roll_cage_steel_chrome_molly.jpg
rollbar
http://www.bondrollbars.com/images/Race_Roll_Bar.jpg
Kiedys byly tez ladne polskie nazwy jak klatka przeciwkapotazowa i polklatka.
Ale teraz wszystko musi sie nazywac po angielsku, a nierzadko z bledem(jak w temacie na przyklad):p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.