Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Rwanie kieronicy



ferenss
22-04-10, 13:37
Witam wszystkich. Mam problem z układem kierowniczym w EJ9. Samochód powyżej prędkości 30 km/h dziwnie się zachowuje, kierownica ucieka raz w prawo raz w lewo jakbym jeździł po koleinach. Nie wiem jak dokładniej to wytłumaczyć, trzymając kierownice czuje jak lekko rwie raz w jedna raz w druga stronę. Proszę o sugestie. Dzięki

pwl
22-04-10, 13:49
Krzywe/źle wyważone koła - to najłatwiej sprawdzić. Jedź na wulkanizację i sprawdź koła na wyważarce.

douen
22-04-10, 13:51
Podłączam się do pytania. U mnie po założeniu szerszych letnich opon zaczęło się tak dziać. Nie ma na kierownicy punktu w którym auto by jechało prosto, wygląda to tak że mogę machać kierownicą jak na amerykańskich filmach ;)

Koła proste, wyważone.

ferenss
22-04-10, 13:54
kola sa wywazone bo bylem zmieniac z zimowych na letnie. Dodam ze nie czulem tego rwania na zimowkach, pojawilo sie na letnich...mam 195 50 r15

WaSSIL
22-04-10, 14:17
Przy szerszych oponach to jakby norma bo mamy dużo nierówności na drogach i kolein. Problem, się zaczyna gdy jest tak samo na idealnie prostej nawierzchni. Mi, się dziwnie jeździ na 195/55/r15 ale jak jest prosta droga już jest malina, więc się tym nie przejmuję. Mam już zmęczone drążki kierownicze. Po wymianie, się zobaczy czy coś pomogło...

ferenss
22-04-10, 14:34
Tez się właśnie zastanawiam czy to wina drążków. Ktoś mi powiedział ze można to sprawdzić podnosząc przód samochodu z prawej lub lewej strony i poruszać kołem. Jak się rusza w którejś płaszczyźnie tj. góra dol lub na boki.

douen
22-04-10, 14:36
widzisz, ja zmieniłem ze 155 na 175 i tak się dzieje, jest masakra naprawdę. Mam przygotowane 195/50/15, ale ich nie założę na razie. Wcześniej auto musi mechanika odwiedzic... niestety.

WaSSIL
22-04-10, 15:11
155 na 175
przy podobnej zmianie u mnie nie było żadnej różnicy w prowadzeniu auta
lecz przy 195/55 już dało, się odczuć. Mamy drogi jakie mamy - pełno kolein
i to na nich w większości przypadków ściąga auto jak się szeroka opona nie mieści

ferenss
22-04-10, 17:47
Tylko ja tak mam jeżdżąc po dość prostej drodze bez kolein

piotrstrojek
22-04-10, 18:50
Obadajcie silent blocki dolnych wachaczy...

detergent
22-04-10, 20:13
taa ja założyłem 205 i też tak było natychmiast kupiłem używki 185 cztery takie same i jest ok.

art81
22-04-10, 21:08
Ja miałem wcześniej 13' 175. Kierownicą machało na boki zarówno na letnich i zimówkach. Mechanicy doradzali zmianę felg. Zmieniłem na 195/50/15 i dalej macha:(. Przy małych prędkościach kierownicą szarpie na boki. Przy dużych poprostu cała drga niemiłosiernie. Pojechałem na stację diagnostyczną i nic nie znaleźli. Drążki podobno ok. Nie mam pomysłu co z tym dalej robić. Wszelkie sugestie mile widziane. Pozdrawiam

douen
22-04-10, 21:13
przy podobnej zmianie u mnie nie było żadnej różnicy w prowadzeniu auta
lecz przy 195/55 już dało, się odczuć. Mamy drogi jakie mamy - pełno kolein
i to na nich w większości przypadków ściąga auto jak się szeroka opona nie mieści

Dziś badałem sprawę, prawe koło (to które wjeżdżało w więcej dziur) ma luzy na boki. Wydaje mi się że to sworzeń końcówki wahacza. Tuleje ciężej sprawdzić... po zimie same straty :/

Mati_1979
22-04-10, 21:42
Ja miałem wcześniej 13' 175. Kierownicą machało na boki zarówno na letnich i zimówkach. Mechanicy doradzali zmianę felg. Zmieniłem na 195/50/15 i dalej macha. Przy małych prędkościach kierownicą szarpie na boki. Przy dużych poprostu cała drga niemiłosiernie. Pojechałem na stację diagnostyczną i nic nie znaleźli. Drążki podobno ok. Nie mam pomysłu co z tym dalej robić. Wszelkie sugestie mile widziane. Pozdrawiam

słyszałem że może to też być wina uszkodzonej maglownicy

dzib
22-04-10, 21:47
-.-