PDA

Zobacz pełną wersję : zawór EACV



lizak
21-04-10, 20:02
Witam serdecznie moj problem jest nastepujący.
Posiadam instalacje LPG pierwszej generacji.
Zawieszały mi sie obroty lub samoczynnie sie podnosiły na gazie więc odłączylem na chwilke zawor EACV zeby zobaczyc czy to jest powodem tego i okazalo sie ze tak ale jądą na odłączonym zauważylem (lub tylko mi sie wydaje) ze auto jak by dysponowało mniejszą mocą niz wtedy gdy zawor jest podpięty.
Czy to normalne?

I czy nie ma zadnych przeciwskazan odlaczac i podlaczac tego zaworu EACV gdy silnik pracuje ?

sky83
21-04-10, 20:39
Nie odłączaj tego na zapalonym silniku,komp od razu łapie błędy.

yautja
23-04-10, 19:24
Zawór EVAC odpowiada za skład mieszanki i działa też przy przyśpieszaniu, nie tylko przy pracy silnika na biegu jałowym.

jasiek09
26-04-10, 08:31
Zawór EVAC odpowiada za skład mieszanki i działa też przy przyśpieszaniu, nie tylko przy pracy silnika na biegu jałowym.

a coś więcej na temat potwierdzenie tego posiadasz?

yautja
26-04-10, 12:39
Obserwowałem zmiany składu mieszanki podczas jazdy z i bez podpiętego EVAC. W pierwszym przypadku mieszanka dąży do stachiometrii a w drugim jest zbyt bogata. Mowa oczywiście o d13b2, czyli gaźniku. Przy wtrysku tak to nie działa.

CroX
26-04-10, 12:47
Zawór EACV to krokowiec w D13B2 który odpowiada za regulowanie obrotów np. przy włączeniu większej ilosci odbiorników i po to też do niego idzie czujnik oraz wężyk zamontowany w seryjnej "patelni" Czujnik wykrywa temperaturę a wężyk powietrze łapie co działa własnie na skład mieszanki co wiąże się z troszkę gorszymi osiągami. Wiem bo u siebie po zmianie "patelki" czyjnik miałem przy łapie silnika od strony rozrządu a wężyk leżał tak sobie i obroty świrowały i auto dziwnie jeździło. Teraz gdy wszystko zamontowałem w "patelce" obroty inaczej chodzą i auto wydaje się nieco żwasze :)