Zobacz pełną wersję : brak plynu, nadmiar oleju
maciass EJ9
12-09-06, 01:30
Zaobserwowalem dzisiaj taki problem w mojej hani. A natomist sprawdzajac olej w silniku spostrzeglem ze jest na max (wiec chyba niezbyt ok) a po sprawdzeniu plynu w chlodnicy okazalo sie dziwnym trafem ze jest tam pustynia tak samo w zbiorniczku wyrownawczym czy jest ktos mi w stanie pomoc co sie moglo stac i co jest nie tak temp na wskazniku wskakiwala na polowe i na tym miejscu sie trzymala. Mam nadzieje ze nie przegrzalem z tego powodu silnika. Bylbym wdzieczny za porade poniewaz wiem ze nie bede mogl zasnac :) I od czego ewentualnie zaczac, bo znajomy mi powiedzial ze mozliwe ze to uszczelka pod glowica :( (olej na bagnecie jest czysty, a ostatnio zauwazylem ze bardzo duzo mi spalila bo prawie 10l nie wiem czy to ma znaczenie. I czy w takiej sytuacji mam wlac wode czy lepiej plyn jezeli mialbym sprawdzic czy gdzies nie ma wycieku. czekam na posty
Piotrek Klag
12-09-06, 08:38
bo znajomy mi powiedzial ze mozliwe ze to uszczelka pod glowica :( (olej na bagnecie jest czysty
i niestety ma racej - objawy są raczej pewne - uszczelka na 100% - pewnie juz masz w oleju gluty - dolejesz to nic Ci nie da - tylko doraźnie - mnajpierw uszczelka potem cała reszta.
ps. na drugi raz poszukaj - takich tematów było setki i zaraz i tak go ktoś zamknie :D
hmm ale mi przy rabnietej uszczelce plyn wracal do wyrownawczego, a tutaj jest pusto ...
Piotrek Klag
12-09-06, 09:27
hmm ale mi przy rabnietej uszczelce plyn wracal do wyrownawczego, a tutaj jest pusto ...
wydaje mi sie że w jego przypadku to pewnie 2 w 1 - uszczelka mu walnęła bo go przegrzał - przy okazji chłodnica mogła też siąść i plyn może mu dodatkowo cieknąc gdzieś chyba że jest płyn przepalany w ekspreswym tempie jak jedzie a za nim chmura niebieska....
Bez ogladania pewnie nikt tu nie pomoże.
dolej płynu do odpowiedniego stanu i kontroluj sytuacje. Obserwuj czy ubywa plynu i czy podnosi sie poziom oleju. Pilnuj caly czas temperatury silnika, zeby go nie przegrzac. W przypadku jakichkolwiek nieprawidlowosci, jedz od razu i rób uszczelke glowicy.
Problem z temepraturą jest tylko taki, że wskaźnik nie pokazuje temperatury silnika tylko cieczy chłodzącej. Jak stracisz płyn, to i nie ma co liczyć, że wskazówka pokaże jakieś nieprawidłowości. Przynajmniej słyszałem już o takich właśnie przypadkach przegrzania silnika.
Potrzebnaq pomoc
Mam kłopot bryka nie pali
Problem polega na tym że po przekręceniu stacyjki pojawiają się trzy kontrolki jedna to znaczek akumulatora druga to znaczek oleju a trzecia to znaczek silnika .
Po 2 sekundach powinna zgasnąć ta ze znaczkiem silnika ale nie gaśnie a co za tym idzie rozrusznik kreci a silnik nie chodzi
Co to może być
przekaznik pompy paliwa (a o nim znajdziesz na forum uzywajac OPCJI SZUKAJ) :!:
a moge sie dowiedziec czemu pytasz w tym temacie ?
To jest nie na temat !!!
maciass EJ9
13-09-06, 12:23
no dobra ale jak doleje wode do chlodnicy i powiedzmy ze jest uszczelka walnieta to czy nie stanie sie silnikowi nic zlego ze dostanie wode, i czy czegos bardziej nie rozwali skoro mam oleju w silniku juz na max, i skoro tak zrobie to i tak temp na wskazniku nie pokaze mi czy silnik sie przegrzewa tak jak napisal to Tomekk. Qrcze pomozcie :) bo nie chce sobie zjeb... silnika. A jeszcze jedno bo mozliwe ze juz tak bez tego plynu jezdzilem kilka dni, ale nie bylo zadnych objawow jakiejs nieprawidlowosci tzn temp w normie, zero dymow z rury, wszystko ok czy mozliwe ze silnik przegrzalem?? i jezeli tak to czy jest to bardzo grozne na pozniejsza jego prace.
To, że olej masz na max. jesze o niczym nie świadczy. Może ktoś zalał za dużo podczas wymiany? Jeśli jednak było mniej, a nagle jest więcej, a do tego zniknął płyn z chłodnicy - to powód może być chyba tylko jeden - uszczelka pod głowicą, którą należy w takiej sytuacji jak najszybciej zmienić. Najpierw więc odpowiedz na to pytanie, żeby dalej się zastanwiać. Zerknij na korek olejowy od spodu - po nim można również poznać, czy woda dostaje się do silnika czy nie.
czy mozliwe ze silnik przegrzalem??
Jeśli jeździ się bez płynu chłodniczego, to zawsze jest taka możliwość. Nie ma jednak z góry się skazywać na najgorsze. Zawsze w zbiorniczku mogło już płynu nie być, ale w bloku i chłodnicy mogło nie być jeszcze tragedii. Może zorientowałeś się jeszcze we właściwym momencie.
maciass EJ9
13-09-06, 22:46
dzieki Tomekk za wyczerpujaca :) wypowiedz i za dodanie optymizmu :)))
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.