Zobacz pełną wersję : jakimi tłokami doprężyć d15b7 mini-me
witam mam u siebie silnik d15b7 z czapką od z6 i nie wiem jakimi tłokami to doprężyć czy od 1,3 czy z d16a5 podpowiedzcie mi:D
D16A5 to bliźniaczy motor D16A9 jak sie nie myle ?
to z tego tłoka daj
najświeższą taką modyfikacje robił majdan i auto jeździ zarąbiście !!
To zależy jak bardzo chcesz podbić kompresje, jeśli tylko nieznacznie tak do ok 10.5:1 to wkładaj tłoki z d16 (dohc), ale jeśli chcesz zwiększyć kompresję mocniej tak w okolice 11.5-12:1 to tylko i wyłącznie tłoki z d13b2. Kompresje jakie tu podałem są policzone dla silnika d15 z głowicą d16 VTEC bez planowania głowicy.
...podłączam się pod temat z pytaniem czy sworznie z D15b7 będą pasowały do tłoków D13B2....i czy po takim doprężeniu auto będzie tolerowało 95 oktanów
Raczej tylko 98 dla 11.5 i wyzej. Chociaz wystroic sie pewnie pod 95 da, ale po co?
jeszcze zapytam z innej beczki, jakie przyrosty mocy można uzyskać przy zwiększeniu kompresji powiedzmy powyżej 11.5? Nie wiem jak to policzyć, czy wtedy wzrasta spalanie, czy maleje (mniejsza komora spalania), jaka charakterystyka i wzrost momentu i czy w ogóle trzeba przestrajać?
Z góry dzięki
Trzeba STROIC , auto bedzie lepiej zbieralo sie z dolu , Mocy tak duzo niewpadnie , niuta lepiej dla dolnej granicy.
Zeby w pelni wykozystac kompresje ,trzeba zapodaj jakis ostry waleczek , wtedy frajda wieksza.
No i zeby bylo wszystko Ok < Zanim zamontujesz tloki od b13 sprawdz owalizacje, jak czuja sie cylindry..
Spalanie zalezy , Przy normalnej jezdzie niepowinno drastycznie wzrosnac , ale uwiez mi majac doprezenie , ekonomia pojdzie w las.:)
Tu jest taki przykładowy projekcik d15 z głowicą z6 i tłokami d13: http://www.onecamonly.com/showcase/2265-shepherd-moons-experimental-d15-mini-me.html
Podczas normalnej ekonomicznej jazdy w takim stylu jak dotychczas auto powinno palić mniej, ale jak będziesz deptać to spalanie może być większe...
Tu jest taki przykładowy projekcik d15 z głowicą z6 i tłokami d13: http://www.onecamonly.com/showcase/2265-shepherd-moons-experimental-d15-mini-me.html
Podczas normalnej ekonomicznej jazdy w takim stylu jak dotychczas auto powinno palić mniej, ale jak będziesz deptać to spalanie może być większe...
Ten projekcik to niezła kosiarka:)
Ten projekcik to niezła kosiarka
Kosiarka niezla tylko szkoda ze byl do D.. wystrojony ( widac na wykresie jakie mial spalanie stukowe ) oraz widac jakie fajne dziury w tlokach powypalal. ,,, Strasznie Sucho mial w komorze spalania.
Niby napisal ze nieweszla 4ka tylko 2 ka , Taa i wypalilo Tloki Az trzy na raz :)
Widac jak Potrzebne jest strojenie Dobre + Paliwo Min 98 oktanow.
Ja u siebie w D15 na paliwie 98 mialem spalanie stukowe. ( bez strojenia )
Autko może miało trochę za sucho, ale te tłoki nie są wypalone, tylko spotkały się z zaworami i to zawory takie dziury porobiły. Wrzucenie 2 biegu przy 145 kmh to obroty silnika ponad 11000 rpm, więc autko nie miało szans na przeżycie :)
Niechce sie klucic ale po fotce widac wyjarane tloki...
Przy spotkaniu pierwsze co, to zawory sie wyginaja i koniec zabawy..:)
Niechce sie klucic ale po fotce widac wyjarane tloki...
Przy spotkaniu pierwsze co, to zawory sie wyginaja i koniec zabawy..:)
Wyjarane tłoki wyglądają mniej wiecej tak:
http://img685.imageshack.us/img685/958/zdjcie067767.jpg
A jak koledze Pawlo urwał się zawór to wyglądało to tak:
http://www.fotoparty.pl/honda/swap/awaria_silnika2.jpg
U kolesia widać wyraźnie że dziury są powyrywane przez pokrzywione/pourywane zawory...
Ja wiem czy za sucho - z wykresu widac AF w okolicach 12.5-13.0 wiec przyzwoity. Jesli byl stuk to spowodowany ustawieniem zaplonu.
Ja wiem czy za sucho - z wykresu widac AF w okolicach 12.5-13.0 wiec przyzwoity. Jesli byl stuk to spowodowany ustawieniem zaplonu.
dokładnie, to raczej miss shift dał obroty i się pourywało :o
To przepraszam niepatrzylem na Kreske AFR ,, tylko moge napisac ze mialem podobny tlok jak jezdzilem na stuku i wyjaralo mi dzire ( duza dziure w tloku ) ale looz
Najwazniejsze jest strojenie i dobre paliwo..
Nikt mi nie odpisał na pytanie dotyczące sworzni czy są plag and play ?
Ale...Ja u Siebie przy mini me chyba jednak zostawię tłoki w spokoju w Polsce niema dobrego paliwa!:) Wymienie tylko pierścionki...
bo trochę się boje tego stuku nie po to robię ten silnik żeby coś mi się psuło... Ja mam prosty cel niech obiedzie mało grzebanego CRX'a ED9 i satysfakcja mi wystarczy:)
Swoją drogą... Jak myślicie dużo mi da jak zrobię delikatny Porting Głowicy? Jestem bezrobotny więc mam sporo czasu i głowicę Z6 to się pobawię dramelem....
Jak masz czas to rob - przy takiej pracy wlasnie najwazniejsze to miec duzo czasu, nie spieszyc sie i robic porzadnie. Wtedy efekty sa i to calkiem spore. Porting, idealne dopasowanie przepustnicy do ssaka, ssaka do otworow w glowicy, otworow do kolektora wydechowego itp.
Sworznie są plug and play i nie bał bym się tak tłoków. Paliwo 98 i hula aż miło. Raz "widziałem" stuki ale to było baaaardzo mocno doprężone nie tylko tłokami.
Sworznie są plug and play i nie bał bym się tak tłoków. Paliwo 98 i hula aż miło. Raz "widziałem" stuki ale to było baaaardzo mocno doprężone nie tylko tłokami.
ale w tedy kompresor odpada...
no dobra to wiem, że tłoki z d13 dają więcej niutków to powiedzcie w jakiej granicy jest ten przyrost na tłokach d13 i na d16a9 no i tak dla jasności na razie setup był by bez ostrzejszego wałka:D jeszcze jedno wiadomo, że do tłoków d13 przekłada się korby z d15 a jak w tłokach z d16a9?
D13 w efekcie dają nie tylko Nm...
Procentowo trudno to wyrazić bo wszystko jest powiązane, ale 150km i jakieś 160Nm na takich tłokach jest w pełni możliwe pod warunkiem dobrze przeprowadzonych modyfikacji: wydechu, dolotu, zapłonu, strojenia. Procentowo oblicz sobie sam masz 10jednostek na km i Nm więcej niż przy normalnych modyfikacjach bez D13... Gdzie docelowo jest 140km i 150NM.
Z tym że to wszystko jest sumarycznym efektem całego dłubania i nie każdy tyle osiągnie. To raczej tylko specjaliści z wiedzą dają rade.
Nie chcę zakładać nowego tematu,
......aktualnie remontuje silnik d16z6 i stoję przed dylematem czy zakładać głowicę + osprzęt z6 na blok d15b2, czy wyremontować i doprężyć blok d16z6. Docelowo chciałbym raczej wykorzystać blok 1.6, zmienić tłoki i zwiększyć kompresję w granicach rozsądku, żeby w miarę długo i na co dzień korzystać z samochodu. Korzystałem z kalkulatora d-series compression, troche poczytałem ......i kilka ludzi założyło tłoki p29, pm7 do bloku z6, osiągając po stojeniu świetne osiągi jak na N/A d16.
Nikt za to nie zakładał seryjnych tłoków PM3 z d15b2. Z kalkulatora wychodzi, że stopień kompresji zwiększy się do 11,7:1 czyli moim zdaniem w miarę bezpiecznie, tłoki te są mniej "wypukłe" niż P29. Druga sprawa to dostępność PM7, 29, na pewno łatwiej będzie dostać PM3 z zwykłej d15. Co o tym sądzicie?
Nikt za to nie zakładał seryjnych tłoków PM3 z d15b2. Z kalkulatora wychodzi, że stopień kompresji zwiększy się do 11,7:1 czyli moim zdaniem w miarę bezpiecznie, tłoki te są mniej "wypukłe" niż P29. Druga sprawa to dostępność PM7, 29, na pewno łatwiej będzie dostać PM3 z zwykłej d15. Co o tym sądzicie?
Radzę Ci się zainteresować jednym istotnym parametrem Comp Height (mm), który wpływa na Piston-to-Deck Height. Po założeniu tych tłoków będą one wystawać o ok 0.7 mm z bloku i dlatego nikt tych tłoków nie zakłada...
to i ja zapytam.
czy korby z d16 podejda do bloku d15 ?? i czy da sie wtedy zaaplikowac do kpl tloki z d13 ? :rolleyes:
tego też nie da się zrobić.
to od czego mocniejsze korby zapodac do bloku d15 i tlokow d13 ?? :confused:
mocniejsze 134 mm korby są tylko w aftermarkecie
no wlasnie tam szukam (jebaj) tylko ze do d15 ciezko z nimi, a do d16 jest multum.
czy bede zmuszony do zmiany bloku na d16 ?? :confused:
hmmmmmm
jest jakis speco ktory mi podpowie czy da sie wykonac taki zabieg ??:rolleyes:
Da się, tłoki z d13, jest dużo tematów na forum, szukaj;)
to ze sie da tloki od d13 zaaplikowac to ja wiem :p
pytanie brzmi
czy do bloku d15 i tlokow d13 mozna dolozyc korby d16(aftermaketowe mocniejsze siakies) ??
NorbertJDM
21-08-10, 11:54
to ze sie da tloki od d13 zaaplikowac to ja wiem :p
pytanie brzmi
czy do bloku d15 i tlokow d13 mozna dolozyc korby d16(aftermaketowe mocniejsze siakies) ??
Nie znam kolego odpowiedzi na te pytanie ale jesli chcesz doprezyc d15 minime to splanuj mocniej glowice.
Nie chcę zakładać nowego tematu,
......aktualnie remontuje silnik d16z6 i stoję przed dylematem czy zakładać głowicę + osprzęt z6 na blok d15b2, czy wyremontować i doprężyć blok d16z6. Docelowo chciałbym raczej wykorzystać blok 1.6, zmienić tłoki i zwiększyć kompresję w granicach rozsądku, żeby w miarę długo i na co dzień korzystać z samochodu. Korzystałem z kalkulatora d-series compression, troche poczytałem ......i kilka ludzi założyło tłoki p29, pm7 do bloku z6, osiągając po stojeniu świetne osiągi jak na N/A d16.
Nikt za to nie zakładał seryjnych tłoków PM3 z d15b2. Z kalkulatora wychodzi, że stopień kompresji zwiększy się do 11,7:1 czyli moim zdaniem w miarę bezpiecznie, tłoki te są mniej "wypukłe" niż P29. Druga sprawa to dostępność PM7, 29, na pewno łatwiej będzie dostać PM3 z zwykłej d15. Co o tym sądzicie?
ja mam na Twoje pytanie odpowiedz. Ktora znajduje sie u mnie w temacie ;)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?66866-Czarne-EJ2-d15b7-gt-d16z6-by-MAJU
calosc d16z6 + tloki z d15b7 PM3 Wykres jest na 1 stronie.
ja mam na Twoje pytanie odpowiedz. Ktora znajduje sie u mnie w temacie ;)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?66866-Czarne-EJ2-d15b7-gt-d16z6-by-MAJU
calosc d16z6 + tloki z d15b7 PM3 Wykres jest na 1 stronie.
czyli jednak się da. A jak z wysokością tłoka? Nie wystawał te 0,7mm ponad blok?
Nie znam kolego odpowiedzi na te pytanie ale jesli chcesz doprezyc d15 minime to splanuj mocniej glowice.
obawiam sie zeby tloki z zaorami sie juz nie spotkaly :/
trzeba bedzie wiec zalozzyc tloki na seryjne korby:confused:
ja mam taki sam problem ale w d15b i nikt nie wie co zrobic zeby to doprezyc, a tloki od d17 to moge zapomniec...
czyli jednak się da. A jak z wysokością tłoka? Nie wystawał te 0,7mm ponad blok?
Fakt wystawaly ale 0.4mm ponad blok a po zalozeniu uszczelki od d16z6 schowaly sie 0.1mm. Daltego nie mialem splanowanej glowicy i tego raczej robic nie bede zeby nie ryzykowac. Przejechalem juz ponad tysiac kilometrow i odpukac nic sie nie dzieje:) korby zostaly seryjne z d16z6
Dal zainteresowanych jak wygladaja tloki obsadzone u mnie w opisie auta na stronie 7.
a czy wysokosc bloku jest ta sama w d16z6 jak w d15b? d15b ma chyba troche mniejszą :/ z tego co mi wiadomo to jak d15z1 :/
ja mam taki sam problem ale w d15b i nikt nie wie co zrobic zeby to doprezyc, a tloki od d17 to moge zapomniec...
w d15b jaki siedzial blok ??
slyszalem ze z d15z1
czyli jak mam splanowana juz glowice i teraz chcialbym jeszcze podrownac + rownanier pow. na bloku raczej moge zapomniec :/
To dobra wiemy już ze do b7 dajemy tloki z D13b2 do tego głowa z6 i jaki wałeczek polecacie zeby było prawie na max:) crower stage 2? zawory sie nie spotkaja z tłokami ??
Wszystko zalezy jak tlok od d13 bedzie wystawal z bloku. Lepiej nie przesadzic z zplanowaniem glowicy i powinno byc ok i dac uszczelke do z6 bedzie troche bezpieczniej. Prawie na max to nigdy nie bedzie :P lepiej juz stg 3 walnac z talezykami i sprezynkami i bedzie lux. Na ostrym walku sa inne wzniosy i inne otwarcia zaworow wiec trzeba uwazac i zrobic z glowa.
dół silnika d15b2 i czapka od d16y2 tłoki od d13 podejdą? idzie kupić takie tłoki na nadwymiar ?
Czy stopień sprężania będzie bezpieczny dla auta DD (rozumiem ,że tylko pb98)
podejda. napisz do Pejota wtedy bedziesz wiedzial;) strojenie i tylko 98:) albo poszukaj tlokow jakis aftermarketowych na ebaju.
Na ebayu nie ma tłoków od d13 wcale.. ;/
Gdzie mogę nabyć nadwymiarowe wraz z pierścieniami ?
Ktoś tym handluje tutaj?
Nie ma tłoków nadwymiar. Mozesz kupić tylko używane, wyjęte z D13. W dziale giełda są za 50zł
Nie rozumiem? w sensie tłoki są nominał a pierścienie decydują ? czy nad wymiarowe tłoki są nie do dostania ?
Tak mi się wydaje, że tłoki są tylko nominalne. Ten silnik (D13B2) jest tak tani, że nie opłacało by się robić tłoków nadwymiar i potem obrabiać blok w celu ich zastosowania. Przekroczy to koszty nowego silnika ;)
ad1 - przeczytaj tytuł tematu,
ad2 - przeczytaj również parę postów wyżej, to ma być doprężone mini me d15 a nie remont na nadwymiar d13 ;)
Ja wiem o czym jest ten temat. Starałem się wyjaśnić dlaczego nie produkuje się tłoków D13 nadwymiarowych, nie jest istotne do czego będziesz ich używał czy to do doprężania czy do remontu bo i tak ich nie ma :)
Jeśli masz zdrowy dół D15 i nie są jajowate cylindry to możesz wrzucać te tłoki. Będzie ogień ;) Tylko trzeba wystroić no i PB98 albo gaz. Tutaj masz fajny kalkulator CR:
http://www.zealautowerks.com/dseries.html
w tym kalkulatorze nie ma tłoków od d13 - PM IG
a co jak blok ma owal i trzeba szlifować/honować ? jest opcja na pierścienie nadwymiarowe względem bloku ale standard dla tłoka ?
No fakt nie ma, zauważyłem po wysłaniu posta. Ale możesz tam wpisać dane tylko trzeba odszukać. CR będzie w granicach ~12
Co do pytania to nie odpowiem bo nie mam doswiadczenia :) Warto też poczytać inne fora na ten temat np http://www.d-series.org/forums/engine-management/88203-mini-me-d15b2-z6-d13-pistons-detonation-porblems.html
CR wychodzi 11,2-11,5
teraz na minime mam cr 10,1
hejka, juz bylo pytanie i nikt nie odpowdzial, mianowicie chce doprezyc D15B2 tlokami wraz z korbami z D16A6 robil ktos to juz bo wg kalkulatora kompresia calkiem fajna wychodzi :)
hejka, juz bylo pytanie i nikt nie odpowdzial, mianowicie chce doprezyc D15B2 tlokami wraz z korbami z D16A6 robil ktos to juz bo wg kalkulatora kompresia calkiem fajna wychodzi :)
Potem okaże się ze potrzebne jest strojenie a Ty nie masz czego stroić, przejdź na pełen wtrysk i obd1 i wtedy zastanawiaj się nad doprężaniem...
to przyjmijmy ze jest juz glowa z6
Mało kto wsadził chyba tłoki d13 w dół d15 tak ze sledze temat ;)
P.S mam takie tłoki do oddania tanio jak by ktoś się decydował :)
ale mnie chodzi o tloki z korbami z D16A6 a nie D13 :) czy da rade zrobic czy nie beda wystawac ponad cylindry a ostrojenie sie nie martwie bo nie mam zamiaru przechodzic na pelen wtrysk tylko 4 niezalezne gaziory :p
a powiedzcie mi czy do tlokow z d13 pasuja pierscienie od d15 ??
niby dziora taka sama, ale...
pytam bo takie juz kupilem :eek:
ma ktos moze wysokosci tych pierscieni z d13 ??
jest grubszy pierścień olejowy - 4mm, reszta jest taka sama jak np w d15b2
czyli w d13b2 - 1,2 - 1,5 - 4 mm
d15 1,2 - 1,5 - 2,8 mm
ok dzieki czyli dobre znalazlem :D
Co myslicie o takiej mini me. Blok d15b7 czapka od z6 rozwiercona i splanowana, tłoki razem z pierscieniami nadwymiar od b2/b7. parowa Simota, przepustnica od h22?
rozwiercona i splanowana ? gdzie chcesz wiercić ? :)
zamiast tych przepustnic i modzenia kolektora kup skrzynie d13b2 po 94r chyba ze masz kase to jedno i drugie ;)
W momencie kupna samochodu ja juz mialem ta przepustnice wiec nie bede jej kupowal a kolektor mam od z6
Głownie chodzi mi o to czy wsadzic tloki nominalne czy doprezajace od b2 czy moze lepiej zostawic te co mam w bloku (b7)
mam podobny setup dół d15b2 góra d16y2 tylko ,że ssący mam aftermarket, przepustnica też od h22 , teraz składam drugi dół który ma nie palić oleju , i będą tam tłoki nadwymiar od d15b2 , bo dostać tłoki od d13b2 (nadwymiar) to daj spokój :)
a musi byc tlok nadwymiarowy d13 ??
miales robiony nadwymiar na dziurach ??
bo dostać tłoki od d13b2 (nadwymiar) to daj spokój :)
znalazlem 1 na sprzedaz na civicklubie ale ktos byl szybszy ode mnie.
no wlasnie sie zastanawiam jakie te tloki wsadzic, doradzcie cos:)
a musi byc tlok nadwymiarowy d13 ??
miales robiony nadwymiar na dziurach ??
no wlasnie nie wiem czy nadwymiar czy nominal, dlatego sie pytam:)
yyyyy ja puisalem do embargo :D
mierzyłem blok i maksymalny owal to 0,10 mm a manual dopuszcza max 0,07
Narazie blok leży muszę go rozebrać i zawieść do szlifierza wtedy będę wiedział czy nadwymiar jest konieczny.
Przy czym pierwszy nadwymiar według producenta NPR to 75,50 a nominał to 75,00 mm
czyli do bloku d15 ktory trzyma wymiar tloki nominal z d13 sie daje tez. tak ??
dziura jest taka sama
jeżeli tłok po pomiarze jest ok to dlaczego nie wszystkie d serie pod względem średnicy cylindra są takie same , różnica jest w tłoku , korbie, i wale.
można wrzucić od d13 (ma on grubszy pierścień olejowy), dopręża, montuje się go na seryjną korbę od d15
ok.
zabieg wykonany, ale...
brak mocy, zawory graja jak dzieci na cymbalkach w przedszkolu i ogolnie kopa, auto nie jedzie.
na luzie jest ok, ladnie sie wkreca, rowno pracuje itp.
problem pojawia sie pod obciazeniem na biegu. ciagnie od 6000rmp.
blok d15b2, glowa z6 i tloki d13.
rozrzad wykluczam,bo ustawial go ten sam koleszka po raz trzeci i na 99,9% sie nie pomylil.
jakies sugestie ?? :confused:
Wyskakuje jakiś check ? ,
zapłon jest - kopułka, kable , świece ok ? - u mnie było przebicie na kablach i świrował ,na nowych działa ok,
wtryski czyste, paliwo podaje - słychać pompę ?
co do zaworów to mogą lekko klepać ale auto powinno jechać
chesk nie wyskakuje
zaplon jest- kable, swiece nowe
wtryski chyba czyste, bo przed zmiana bylo wszystko ok
pompe slychac i auto jezdzi, ale jak mul i ma straszna dziure
masz tam tłoki od d13 ? grzebałeś przy mapie ? na jakiej jeździ - aparat jest dobrze ustawiony a nie o 180* ?
dymi jakoś?
Jakie CR jest z tymi tłokami?
kompresja ? jaka?
o jasiek mnie ubiegł :D
CR będzie w granicach 12 jak nie lepiej
no to ceelx to nie zawory tylko silnik trzeba wystroić, póki co opóźnij zapłon porządnie, bez strojenia raczej się nie obędzie
nie slyszalem silnika ale zapewne masz spalanie stukowe - wlasnie tak sie objawia,grajace zawory pod wiekszym obciazeniem silnika :p
PS to nie zawory tylko taki dźwięk spalania, radzę tak nie jeździć bo można narobić biedy:(
A ECU co tam siedzi ? seria p28 ? mapy z6 ? :)
A ECU co tam siedzi ? seria p28 ? mapy z6 ?
ecu p28 po modach
aparat jest dobrze ustawiony a nie o 180* ?
jest ok, ale jutro jeszcze bedzie sprawdzany
masz tam tłoki od d13 ?
tak
grzebałeś przy mapie ?
strojone bylo po mini me w proturbo na crome
dymi jakoś?
nie dymi ani przy wolnym, ani przy palowaniu
Jakie CR jest z tymi tłokami?
teoretycznie ok 12,5:1 powinny byc, ale jeszcze nie bylo mierzone
no to ceelx to nie zawory tylko silnik trzeba wystroić, póki co opóźnij zapłon porządnie, bez strojenia raczej się nie obędzie
taka sama diagnoza w proturbo
Także nie zniszcz tłoków przed strojeniem, aparat zapłonowy pasuje tylko w jednej pozycji
Tej ale CR jest niemierzalne , mierzalna to jest kompresja...
Przy takim CR to tylko paliwo 98 + dobre strojenie , no i szykowac sie na jakis ostry waleczek .
Bedziesz mial strasznie poopozniane zaplony , nawet po strojeniu bedzie spalanie stukowe.
Jak narazie wlewaj paliwo 98 badz V-power , opoznij zaplon i jezdzij tylko do 3000 Rpm inaczej szybko pozegnasz sie z silnikiem , bez strojenia jezdzac.
zamontuj sobie swiece o mniejszej cieplocie ,
ok dzieki wszystkim za podpowiedzi.
moze dzisiaj udam sie do proturbo i zobaczymy co dalej.
wynik --- uszczelka pod glowica:mad:
dobrze że nie tłoki:confused: ja bym wrzucił do tego gaz i stroił na lpg
gazu nie wrzuce raczej :p
A na jakim wałku chcesz z tym jeździć ?
seria z6 jak narazie
w planachjest crower lub obx stage2
Bo na serii to może się nie udać wystroić z tym CR :(
editZna ktoś dokładne dane do kalkulatora z tłoków z d13 bo raz czytam że CR 11.5 raz że 12.5 a to spora róznica.
obxa nie polecam , w krótkim czasie zje Ci głowicę , z dala od tego.
Jest temat na forum nawet o wałkach OBXa
D13
Dome 2.5
a to drugie 30,8
Uszcelke wypluło?? jaka załozyłes??
Nikt mi nie odpisał na pytanie dotyczące sworzni czy są plag and play ?
Ale...Ja u Siebie przy mini me chyba jednak zostawię tłoki w spokoju w Polsce niema dobrego paliwa!:) Wymienie tylko pierścionki...
bo trochę się boje tego stuku nie po to robię ten silnik żeby coś mi się psuło... Ja mam prosty cel niech obiedzie mało grzebanego CRX'a ED9 i satysfakcja mi wystarczy:)
Swoją drogą... Jak myślicie dużo mi da jak zrobię delikatny Porting Głowicy? Jestem bezrobotny więc mam sporo czasu i głowicę Z6 to się pobawię dramelem....
Musi być zakute na nowych sworzniach żeby to się nieposypało. Jak będzie choć najmniejszy luz to można od razu szukać nowego "dołu".
szybkie pytanie.
czy tlok podczas wypinania z korbowodu w 90% sie uszkadza ??
A jakiego Cr można się spodziewać z tłokami D13 w D16 z czapką Y8?
nie da sie chyba wlozyc tlokow d13 na korby d16
jakby sie dalo to bym kucizne zakupil do tych tlokow ;)
btw jak ustawic rozrzad po minime i z tymi tlokami ?
ogolnie panuje opinia ze trzeba opoznic mocno zaplon zeby nie bylo spalania stukowego. mam teraz ustawiony na zabek przed skala i jak opozniam zaplon to wtedy wali mi po zaworach, a jak przyspieszam to ustaje:confused:
a poco orzestswiles rozrzad? jeden zab przy takim doprezeniu to duzo jest, zabawa zaplonem to raczej nalo da przy cr ponad 11 tylko strojenie
ustaw rozrząd tak jak powinien być, opóźnij zapłon max na aparacie i jedź na strojenie:rolleyes:
a poco orzestswiles rozrzad? jeden zab przy takim doprezeniu to duzo jest, zabawa zaplonem to raczej nalo da przy cr ponad 11 tylko strojenie
na trojenie pojade po zakkonczeniu prac, czyli kolko, wydech i moze jeszcze walek :rolleyes:
ustaw rozrząd tak jak powinien być, opóźnij zapłon max na aparacie i jedź na strojenie
wlasnie moj macher tak ustawil ipowiedzial ze tak zawsze w hondach ustawia :confused:
haha, "wali Ci po zaworach"? Podziękuj Twojemu macherowi, bo zamiast na strojenie podejrzewam, że możesz pojechać ponownie do niego - na ponowny remont. Dobrze sobie planuje robote.
ustaw rozrząd tak jak powinien być, opóźnij zapłon max na aparacie i jedź na strojenie:rolleyes:
popieram
haha, "wali Ci po zaworach"?
nie wali teraz, tylko jak opozniam zaplon tak jak wszyscy radza.
Podziękuj Twojemu macherowi, bo zamiast na strojenie podejrzewam, że możesz pojechać ponownie do niego - na ponowny remont. Dobrze sobie planuje robote.
nie planuje tego napewno bo i tak mu za to nie place, weic nie wiem czy chcialby poprawiac cos setki razy i tracic na tym czas, ktory moglby spozytkowac na zarobek przy innych autach. to po pierwsze.
po drugie to kto ci powiedzial ze znowu katuje motor niewystrojony i o jakim katowaniu mowa ?
o takim ze przy 4-ech tys rmp zadzwonily mi zawory i napisalem na forum ??
to jest dla ciebie powod do takich stwierdzen ?? :confused:
po pierwszym zlozeniu tloki popuchly, pozacieraly sie tuleje i wysralo uszzelke pod glowica.
w naszych motorach tloki sa osadzone na tulejach na stale a nie na seger i mozna podczas demontazu uszkodzic plaszcze, co mialo miejsce za pierwszym razem.
allle po co ja to pisze jak i tak pewnie to wiecie :p
popieram
tak tez zrobie, ale chce najpierw zalozyc kolko i zrobic wydech.
nie mam worka kasy na jezdzenie co 2 tyg. na strojenie, a teraz mam przynajmniej jakis hamulec zeby podczas docierania nie prostowac zbytnio prawej nogi ;)
w naszych motorach tloki sa osadzone na tulejach na stale a nie na seger
podejrzewam, że chodzi Ci o tłoki osadzone na korbach...tak więc robi się to na gorąco bez uszkodzeń.
po drugie to kto ci powiedzial ze znowu katuje motor niewystrojony i o jakim katowaniu mowa ?
o takim ze przy 4-ech tys rmp zadzwonily mi zawory i napisalem na forum ??
mowa o takim katowaniu, o jakim napisał tomiek w Twoim temacie. Skoro mu sie podobało to znaczy, ze kilka razy pocisnąłeś pod odcinkę. Twój poprzedni silnik nie uszkodził się dlatego, że raz coś nie wyszło - takie przejazdy nadwyrężały go jako swoiste 'próby zmęczeniowe' czyli za każdym razem trochę. Dziwię się, że Cie to nic nie nauczyło i nadal "tylko raz na jakiś czas" działasz swojemu portfelowi na przeciw. No ale nie moja sprawa..Bartek na JDM-opt odpowiednio podsumował.
podejrzewam, że chodzi Ci o tłoki osadzone na korbach...
takchodzilo mi o mocowanie na sworzniach nie na tulejach:o
mowa o takim katowaniu, o jakim napisał tomiek w Twoim temacie. Skoro mu sie podobało to znaczy, ze kilka razy pocisnąłeś pod odcinkę
o podkrecenia pare razy chyba nic sie nie stanie
Twój poprzedni silnik nie uszkodził się dlatego, że raz coś nie wyszło - takie przejazdy nadwyrężały go jako swoiste 'próby zmęczeniowe' czyli za każdym razem trochę. Dziwię się, że Cie to nic nie nauczyło i nadal "tylko raz na jakiś czas" działasz swojemu portfelowi na przeciw. No ale nie moja sprawa..Bartek na JDM-opt odpowiednio podsumował.
moj poprzedni silnik nie byl odpowiednio przygotoweany i poskladany, wiec nie ma co porownywac tego z tamtym.
pytanie za 100punktow, przy tlokach z d13 robicie glepsze podciecia pod zawory czy zostaja normalne ??
pytanie za 100punktow, przy tlokach z d13 robicie glepsze podciecia pod zawory czy zostaja normalne ??
to zalezy jak bardzo chcesz zwiekszyc kompresje.
tloki z d13 podbijaja w b7 na jakies 10.5 a w z6 11.8 chyba ja mam b7 i chce wlozyc walek z2 i czy przy tm poglebic podcecia na zawory?
i jeszcze jedno jak przeklada sie tloki na korby, tuleje na goraco na prasie czy normalnie ??
po co chcesz pogłebiac na zawory??
jak przeklada sie tloki na korby
Na gorąco , i lepiej oddaj to komus kto robi takie rzeczy,
dokladnie, ja przez nieodpowiedni demontaz tlokow ze starych korb na nowe mialem maly balagan w motorze jak tloki pozacieraly tuleje
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.