PDA

Zobacz pełną wersję : Zawór EGR



mayday-82
20-04-10, 18:43
Mam pytanie czy ktos wie jakie sa plusy i minusy zaslepienie zaworu EGR???

teg
20-04-10, 21:38
Plusy - zadne. Minusy - ingerowanie w fabryke nie wiedzac co sie robi i sluchajac forumowych "ekspertow".

mayday-82
20-04-10, 21:39
oka dzienx za wypowiedz temat do zamkniecia :)

teg
20-04-10, 21:41
Po prostu: jesli nic sie z EGR nie dzieje to najlepiej tego nie ruszac, bo nie po to inzynierowie Hondy nad tym kupe czasu spedzili zeby celowo obnizac osiagi albo zanieczyszczac silnik :)

***Marco***
20-04-10, 21:56
EGR jest w aucie każdej marki nie tylko hondy, egr jest wyłącznie po to aby auto było bardziej ekologiczne, po przez egr spaliny sa spowrotem wpuszczane w kolektor ssacy i dopalane w silniku, a dokładnie o jaki silnik Ci kolego chodzi? bo w nowych silnikach z filtrem czasteczek stałych po zalsepieniu egr występuje bład w starych jeszcze z katalizatorami można spokojnie zaslepiac cały dopływ w zaworze a wtych pierwszych po prostu wkłada sie zaślepkę z małymi dziurkami aby tylko zmniejszyć doplyw i wyelimoinowac wystąpienie błędu. Silnikowi powraca moc nie zalepia sie kolektor sadzami ze spalin.

mirasek
21-04-10, 18:48
Plusy - zadne. Minusy - ingerowanie w fabryke nie wiedzac co sie robi i sluchajac forumowych "ekspertow".
Zobacz ekspercie jaki masz syf w kanałach dolotowych ;)

Inżynierowie Hondy wsadzili EGR do silników econo po to aby zmniejszyć emisje spalin, głównie NOx w czasie pracy na ubogiej mieszance. Także jak sam nie ogarniasz po co to jest to nie wyrokuj że inni też nie wiedzą. Pax! ;)

teg
21-04-10, 18:53
Tak, moc, aha :) To zrób test i zapodaj wykres z hamowni :) Przepraszam, ale mnie nie przekonasz. To jest dużo bardziej skomplikowany układ niż się wydaje.

serwal4
21-04-10, 19:36
Choć należy wspomnieć, że np. Fiat do swoich JTD (16V) sam oferował zwężkę ograniczającą ilość spalin jaka mogła trafić do zaworu (czyt. kawałek blaszki, który to można zanabyć za grosze, choćby via Allegro);

Ogólnie sami mieliśmy w JTD u siebie zaślepiać EGR... ale więcej domorosłych voodoo opinii, że to najlpsze co można zrobić dla silnika niż popartych wiarygodnymi danymi opisów...

Może denerwować, ale wystarczy go systematycznie czyścić i ma się spokój...

***Marco***
22-04-10, 12:40
Choć należy wspomnieć, że np. Fiat do swoich JTD (16V) sam oferował zwężkę ograniczającą ilość spalin jaka mogła trafić do zaworu (czyt. kawałek blaszki, który to można zanabyć za grosze, choćby via Allegro);

zgadza sie, blaszka z 4 otworkami, kazdy o srednicy okolo 7 mm ;)

mirasek
22-04-10, 19:26
Tak, moc, aha :) To zrób test i zapodaj wykres z hamowni :) Przepraszam, ale mnie nie przekonasz. To jest dużo bardziej skomplikowany układ niż się wydaje.
Jaka moc? Czy ja gdzieś wspominałem o mocy? O emisji spalin chyba :) Mocy na hamowni nie przybędzie bo EGR otwiera się tylko w pewnym przedziale obrotów i tylko przy małym obciążeniu silnika, steruje tym ECU a wykonuje podciśnienie, takie to skomplikowane? ;) Jeśli działa dobrze to wystarczy tylko czyścić okresowo zawór i kanały ssące, i pewnie wszyscy tak robią, prawda? ;)

teg
23-04-10, 00:56
tylko przy małym obciążeniu silnika

Właśnie, że przy dużym :cool: A w zasadzie to nie do końca i tak jest :D Bo przy maksymalnym, znów się zamyka, tak jak zamknięty jest przy niskim. Pisałem, że to nie jest takie proste.

mirasek
23-04-10, 11:01
Z naszego forum:

(...) Zaworek jest sterowany podciśnieniem a nie żadnym kontem zapłonu czy zmianą dawki paliwa jego praca zaczyna się od ok. 1000-2500 rpm. Podłączone do niego podciśnienie ( im większe tym zawór wpuszcza więcej spalin )powoduje wychlanie „grzybka” co w efekcie doprowadza do stopniowego otwierania się zaworu i dopuszczania spalin do kolektora dolotowego przez co mieszanka nie spala się w sposób benzyna + powietrze a benzyna + spaliny + powietrze co powoduje obniżenie temperatury spalania a w efekcie mniejsza ilość trujących związków w spalinach. Komputer nie steruje zaworem EGR a jedynie elektrozaworem podciśnienia, i zaczytuje dane o otwarciu zaworu.
A teraz obalę pewne mity, odłączyłem podciśnienie przy zamkniętym zaworze ( rurka miedzy kolektorem dolotowym a elektrozaworem ) zawór był cały czas zamknięty przejechałem ok. 80 km z różną prędkością po podłączeniu kompa pod diagnoskop nie wykazało żadnych błędów spalanie ani nie wzrosło ani nie zmalało zaś dynamika samochodu który spala bardziej bogata mieszankę w tlen się zwiększyła w zakresie 1500-4000 rpm podczas diagnozowanie mam możliwość podglądania poszczególnych czujników w czasie rzeczywistym i czy zawór był podłączony czy nie wskazania były identyczne poza sondą która po odłączeniu zaworu znacznie przyśpiesza swoją korektę.

Tak jak już pisałem, można nie odłączać i okresowo czyścić, a można odłączyć i znacząco nic się nie zmieni. Nie raz było o tym na forum ;)

teg
23-04-10, 16:48
1. "Zaworek jest sterowany podciśnieniem a nie żadnym kontem zapłonu " - prawda, ale nie do końca, bo ECU musi najpierw zdecydować, że "dopuszcza" to podciśnienie do zaworu EGR - poprzez sterowanie elektrozaworem, a wiec NIE TYLKO podcisnieniem

2. "Podłączone do niego podciśnienie ( im większe tym zawór wpuszcza więcej spalin )powoduje wychlanie „grzybka” co w efekcie doprowadza do stopniowego otwierania się zaworu i dopuszczania spalin do kolektora dolotowego" - nie prawda, co wynika z mojego powyższego tłumaczenia - mamy jeszcze elektrozawor, a nawet... 2 elektrozawory (patrz: filtr weglowy).

To nie jest zaleznosc liniowa, ze im wyzsze obroty/podcisnienie tym bardziej otwiera sie zawor EGR! Tym steruje ECU majac dane m.in. o obciazeniu silnika.

3. "benzyna + spaliny + powietrze co powoduje obniżenie temperatury spalania a w efekcie mniejsza ilość trujących związków w spalinach" - prawda

4. " Komputer nie steruje zaworem EGR a jedynie elektrozaworem podciśnienia, i zaczytuje dane o otwarciu zaworu." prawda, o czym juz napisalem wyzej

5. To prawda, ze odlaczenie nie pokazuje bledow, ale do tego nie trzeba "diagnoskopu".

Zwiekszenie dynamiki w zakresie 1400-1500 obrotow poprosze jakos zmierzyc, tzn. opracowac technike pomiaru aby zrobic serie 10 powtarzalnych popmiarow i wyliczyc blad pomiaru, wtedy uwierze :) Bo niektorym dwa biale paski namalowane przez maske tez dynamike zwiekszaja, podobnie jak tlumiki wielkosci wiadra.

"Szybsza" praca sondy lambda wynika z wyzszej zawartosi tlenu w spalinach, a co ECU robi z ta informacja to inna sprawa i nie koniecznie przeklada sie to jakkolwiek na osiagi.

mirasek
23-04-10, 18:36
W jaki sposób mam zmierzyć lepszą reakcję na płytkie wciśnięcie gazu? Bo tyle stwierdzam po odpięciu EGR u siebie, nic więcej, żadnej dodatkowej mocy, już trzeci post Ci to tłumaczę :)

ad. 1,2 vs 4 - skróty myślowe? nie wiem gdzie widzisz błąd bo 4 wyjaśnia 1 i 2 także traktuj wklejony cytat jako całość a nie fragmenty wyrwane z kontekstu, poza tym gdzie jest napisane o liniowej zależności?
ad.5 - a do sprawdzenia pracy czujników też nie potrzeba? na słuch da radę? ;)

Wkleiłem tą wypowiedź bo chyba jako jedyna wnosi coś konkretnego o pracy silnika z odpiętym EGR. Taki układ jest skomplikowany w fazie projektowania pod dany silnik, nadania mu warunków ustalonych kiedy i jak ma otwierać zawór, tyle, bo sama zasada działania jest prosta i nie potrzeba jej tu tłumaczyć zylion razy odkrywając na nowo amerykę ;) Ja wiem że jak kiedyś dawno temu ściągnąłem ten wężyk to być może pogwałciłem idee i wysiłki inżynierów, jak i narażam się na obrzucenie kamieniami przez ekologów (nie bardziej niż ci co wywalili kata np.)...

Są naprawdę ciekawsze tematy niż spieranie się o taką popierdułkę w 14-letnim samochodzie :)

teg
23-04-10, 23:17
No wlasnie w tym rzecz, ze tego nie da sie zmierzyc, tylko jest to subiektywne odczucie :) Widzisz, zaslepialem EGR blaszka, odlaczalem uklady EGR, PCV z zaslepianiem i bez, z odpinaniem czujnikow i bez itp. i nie poczulem ZADNEJ roznicy - w przyspieszeniu ani pracy silnika :)


a do sprawdzenia pracy czujników też nie potrzeba?

Oczywiście, że nie :D I tylko raz spotkałem się z takim sprawdzaniem... W praktyce, wpina się odpowiedni miernik we wtyczkę czujnika lub, lepiej, ECU i obserwuje, co wskazuje. Np. wpinasz omomierz we wtyczkę/piny w ECU od TPSa i patrzysz jeżdżąc, czy pracuje płynnie i co wskazuje. I naprawdę tak to się robi w warsztatach które mają pojęcie co robią w Hondzie. Manual też podaje wartości napięć, rezystancji itp. dla prawidłowej pracy czujników, a nie każe oglądać co komputer pokazuje. Sondy lambda też nie zmierzysz ze 100% pewnością bez oscyloskopu :)


Są naprawdę ciekawsze tematy niż spieranie się o taką popierdułkę w 14-letnim samochodzie

Aaa, tu masz rację :) Jakby była okazja się przy browarku spotkać i podyskutować tak jałowo na ten temat, to co innego ;)
A tak generalnie... to ja po prostu lubię się czepiać :D A przy okazji może ktoś coś więcej się dowie czytając taki spór.

Mario
24-04-10, 10:11
Podejżewam że z dupochamowni to raczej nikt nie zdiagnozuje przyrostu mocy, no chyba że ma ktos "królewski tyłek" - ziarnko grochu pod poduszkami i te sprawy :p, przy tak niewielkiej zmianie temp ładunku dolotowego różnica na wykresie na rolkach była by minimalna, ale raczej by była, bo wkońcu pocos wymyślili Heatashield pod ssaka i CAI'e które wiadomo jak działaja.


A wracajac do tematu, to może ktos przyblizyc jak i gdzie zaślepić ten EGR :) bo jeszcze sie tak mocno nie zagłębiałem a tez mnie ten zabieg czeka :)

dobra dyskusja wnosząca ciekawe informacje i nowe światło na sprawę... macie po piwku odemnie :D
co by zgłębic jeszcze bardziej temat :P

gruszkin
24-04-10, 18:21
EGR wywala się kiedy wsadza się komputer który go nie obsługuje , innymi słowy przy swapie, albo wymianie kolektora ssącego na np. taki z d15z6, EGR trzeba zaślepić. Nie zwiększa to ani nie zmniejsza mocy, a jesli juz to w zakresie granicy błędu pomiarowego. EGR to Exhaust gas recirculation o ile sie nie mylę nie? Czyli tak jak było powiedziane tylko spaliny wracaa do kolektora ssącego.

To w skrócie o tym , o czym w zasadzie zostało powiedziane, chce tylko ukrócić demonizowanie usunięcia EGR, jak i gloryfikowanie jego zostawienia:D.

Mario po co chcesz usuwać egr? bo jeśli nie ma potrzeby to nie wiem;].

Heatshield wymyślili żeby kabone zbijać na lubujących w gadżety maniakach;>

Mario
25-04-10, 00:16
za wiele nie pomogłes :/


A wracajac do tematu, to może ktos przyblizyc jak i gdzie zaślepić ten EGR bo jeszcze sie tak mocno nie zagłębiałem a tez mnie ten zabieg czeka

EGR chcę wywalić bo dłubie troche głowicę u siebie i już econo się właczać nie będzie wiec postanowiłem go wywalić i tak zrobie - tylko potrzebuje wiecej info na jego temat.

heatshield - może nie w przypadku N/A ale w silnikach doładowanych, zejście chociąż o kilka stopni z temperatury ładunku tłoczonego znacząco zwiększa sprawność i wydajność układu, więc niewiem czy tak do końca wymyślili to tylko dla pieniędzy... a gadżet z tego żaden, no chyba że ci chodzi o wypiske w temacie albo liste płac na drzwiach ;)