Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : standardowa zawiecha...



Gallus
18-04-10, 20:24
witam!

mam pytanie dla osób jeżdżących na standardowym zawieszeniu...
otóż... tez wam tak auto siada gdy z tyłu są 3 osoby?
pozdro!

rafsio
18-04-10, 20:37
Standardowe są bardzo miękkie u większości aut, więc siądzie i to normalne

hariusz
18-04-10, 20:44
Uważam że to normalne, bo moim zdaniem fabryczne zawieszenie naszego civa jest tragiczne w swojej miękkości, co z resztą jak dla mnie jest jednym z największych minusów naszej fury.

Westfield
18-04-10, 22:45
Ja odnoszę wrażenie, że moje zawieszenie, pomimo iż seryjne, jest dość twarde. Ojciec ma Corollę '01 i jest wyraźnie bardziej miękka...

Djadi
19-04-10, 09:56
Też się kiedyś zdziwiłem jak na seryjnym zawiasie mialem trzech pasażerów to siadła masakrycze, zauważyliscie u siebie moze takie objawy ze jak wam pasazer siadzie co wazy np 100kg to bude sciaga w prawo podczas jazdy, ja tak mam :D

mafia35
19-04-10, 10:13
Ja wiozłem niedawno 2 osoby po 100kg każda to samochód siedział totalnie, a na nierównościach poprzecznych to bujało jak na statku, choć amortyzatory mam na 75% jeszcze... Lepiej jeździć w 2 osoby z przodu.
Ogólnie troszkę ten model jest za miękki, ale przez to komfortowy. Ładnie wybiera nierówności. Tylko głośność zawieszenia mogła by być niższa.

Gallus
19-04-10, 14:25
czyli to norma... ale chyba bede zmieniał na twardsze.. jak to juz padnie... obecnie mam po 80% amorki więc wydaje mi sie ze pojezdze jeszcze troche... a jaką zawieche polecacie? czy moze starczy jakies twardsze sprężyny założyc? nie ukrywam ze fajniej by wyglądał tak ze 3 centy niżej :P

pozdro!

hiro
19-04-10, 15:27
czyli to norma... ale chyba bede zmieniał na twardsze.. jak to juz padnie... obecnie mam po 80% amorki więc wydaje mi sie ze pojezdze jeszcze troche... a jaką zawieche polecacie? czy moze starczy jakies twardsze sprężyny założyc? nie ukrywam ze fajniej by wyglądał tak ze 3 centy niżej :P

pozdro!

ja już długo czekam aż padną amortyzatory i nie mogę się doczekać ciągle sprawność pomiędzy 75-80% albo te trzęsarki są do d...y A jak siada ktoś z tyłu to dziób do góry idzie jak w okręcie

Gallus
19-04-10, 17:47
no to tak jak u mnie :D wtedy samochód wygląda jak by miał uszkodzone zawieszenie :/

Djadi
19-04-10, 19:32
Właśnie się zastanawiam jak to jest z tymi amorami ja śmigam już 1,5 roku :) na springach -35mm i seryjnych amorach i sprawność przód 78 i 80 a tył 81 i 80 to co to w ogóle się nie zużywa :confused:

hariusz
19-04-10, 21:01
Mi sie czasem wydaje że mamy poduszkowca nie samochód, a może mam tak wyrypany zawias choć nie wydaje mi się... Z tyłu amory i cukierki wymienione, z przodu jeszcze dużo %. Generalnie nasze civy na serii lubią postraszyć przechyłami na zakrętach... Jak jeżdze czasem seryjnym focusem '02 to czuje się OGROMNĄ różnicę.

uuuplask
19-04-10, 22:25
Ja jakiś czas temu wymieniałem amortyzatory na Kayaby, z resztą zawieszenie mam aktualnie niemal w 100% nowe. No i niestety buja jak cholera... W porównania do Kii Soul, która jest wyższa i ogólnie powinna się gorzej prowadzić to jest koszmar. Soulem mogę szaleć w zakrętach, a w Civicu jest jak w autobusie... Fakt mam koła 14 no ale mimo wszystko tak jak kolega wyżej napisał, koleżanki Focus na 14 ma o wiele bliżej do Soula (16, szeroki kapeć plus sztywne zawieszenie robią swoje) niż do Hondy. I tak się zastanawiam co tu zrobić? Jakieś może sprężyny na te Kayaby włożyć co by się to tak nie przechylało. Możecie coś polecić?

teg
19-04-10, 23:44
No nie zartujcie. Moj na seryjnym jest sztywny, dziury dosc czuc ale bez przesady a w zakretach trzyma sie pieknie, czuje tylko ugiecie opon.

Westfield
19-04-10, 23:57
Ja też się zastanawiam, czy mówimy o tym samym aucie? Co prawda mam 15x7" i 195/55 z ET 35, ale nawet na stalówkach Hanka zakręty połyka jak makaron. A co się tyczy sztywności, to u mnie czuć każdą rozjechaną dżdżownicę, że o dziurach nie wspomnę...

uuuplask
20-04-10, 08:30
Może koledzy nie macie pkt odniesienia do innego auta?

czara
20-04-10, 08:36
może sprężyny macie jzu dojechane i nie trzymają jak powinny? Jeśli auto tak bardzo siada pod ciężarem to raczej nie wina tylko amorków. np. u mnie jak miałem jeszcze seryjny zawias i amorki z tylu (jak sie okazało) na 0% i 10% :D jechałem w 4 osoby i bagaże na 2 tyg. przez cala polske na 16 calowych kolach z ET35 i kapciach 205/50 i wcale tak tył nie siadł. Fakt na dziurach to waliło nieziemsko i bujało ale wysokość w miarę trzymał, gdyby tak siadł jak mówicie to na pierwszej dziurze nie miał bym już z tylu opon :D

teg
20-04-10, 20:55
Moje przednie mają 75 i 76%, tylne 72 i 73% więc raczej to nie to :) Jak się kupa luda zapakuje też siada i to jest normalne. A sprężyn nie mam dojechanych bo jest wieeeeelka szpara miedzy nadkolem a kołem na standardowych 14".

Inni może mają coś nie tak z zawiasem, moja jest sztywna i im ostrzej wejdę w zakręt, tym bardziej czuję jak ładnie zawieszenie pracuje i nie pozwala żeby się samochód przechylił, bardzo przyjemne uczucie. Mam porównanie do kilku aut. Czasem mi się jednak wydaje, że Astra II Classic '2007 kolegi lepiej dziury wybiera, w łagodnych zakrętach się mniej przechyla ale przy gwałtownym ruchu kierownicą zachowuje się gorzej. No ale 3-letnie a 12-letnie auto to jednak różnica...

Daro.
20-04-10, 22:54
Tak jest w seryjnym zawieszeniu jak ci wsiada ze 3 osoby to tył usiadzie , ja mam tak w swoim civiku.

xstanx
21-04-10, 07:32
ja mialem wczesniej w aero przod zglebiony na jakies 60 tyl na 30,fura sztywna byla na maxa,w zakretach miodzio,ale po zimie zmasalrowalem zderzak,oslony pourywane,za nisko lezala,wrocilem narazie do serii,mimo podrozy w 5 osob i pelnym bagaznikiem i bakiem paliwa,w przeciwienstwie do innych tak jak pisza wcale mi dupa nie siadla jakos mocno,choc przyznam ze w zakretach gorzej sie sprawuje,ale komfort dla mnie wazniejszy...