Zobacz pełną wersję : glowica d16Y7 do d15b7
witam, chciałem sie dowiedzeć paru rzeczy na temat głowicy d16y7....
czy jest ona lepsza niż głowica d15b7, i czego można sie spodziewać po założeniu jej do silnika d15b7
Arturvf500
18-04-10, 18:05
witam, chciałem sie dowiedzeć paru rzeczy na temat głowicy d16y7....
czy jest ona lepsza niż głowica d15b7, i czego można sie spodziewać po założeniu jej do silnika d15b7
Furia tak kombinowal; poszukaj jego watka
no widziałem, ale chodzi mi o takie praktyczne róznice między głowcią b7 a y7..... czego sie można spodziewać po założeniu takiej głowicy..... furious tam miał wszystko pomodzone.....
Furious miał coś pokombinowane z kompem i osiągnął na hamowni jak dobrze pamiętam 140km, 160Nm....
to nie byla zasluga samej glowicy.
Glowka y7 ma mniejsza i plytsza komore spalania przez co podbija kompresje ale ma gorsze(krotsze) kanaly dolotowe i wielkosc zaworow. Do tego walek jest zdecydownie gorszy(i z tego co wiem to nie mozna wlozyc zadnego lepszego z innej d serii).
czyli jak teraz mam głowce b7 z wałkiem d16a2 to nie opłaci sie przekładać głowicy d16y7?? pogorszą sie osiągi??
furious napisał "glowica z d16y7 ma wieksze zawory i kanaly, inny wałek"".....
JulekCIVIC
18-04-10, 23:24
d16y7 ma wieksza powierzchnie zaworów czyli stosunkowo wiecej powietrza zasysa niż ta z b7 ale jeśli masz wałek z a6\z2 w b7 to aż takiej wielkiej różnicy nie odczujesz ;)
hm.... głowce y7 nie są takie drogie, jak bym wiedział że bedzie jakiś przyrost po jej założeniu to bym kupił.....;), ale jeśli nie bedzie praktycznie róznicy to sie nie opłaci....:/
JulekCIVIC
19-04-10, 17:08
zmiana w twoim wypadku opłaca się tylko wtedy jak ci się posypia uszczelniacze prowadnice zaworowe itp... wtedy kupujesz sama głowice od cifa z małym przebiegiem i sobie kładziesz bez remontu, ale to tez nie wiadomo co kupisz :)
a tak a propo tematu furiosa to zauważ że strojenie było zrobione dopiero później a przed miał 138KM i ponad 160Nm...
czyli jednym słowem nie opłaca sie u mnie zmieniać głowicy na y7....
a co powiecie na temat głowcy d16y3?? może ona by była lepsza od b7??
seryjnie silnik y3 ma prawie 15 koni więcej jak b7....
??chodzi mi o to żeby założyć jakąś tańszą głowice niż np ta od z6 a żeby jakieś efelkty były.... tylko nie wiem właśnie jaka jeste najlepsza głowica non vtec.....
no mysle że ta od y3 bedzie lepsza od tej y7.....
co myślicie na temat tej głowicy (d16y3)
ktoś mi powiedział że głowcia d16a6 jest najlepszą głowcią d seri non vtec, prawda to?
Pozwolę sobie odkopać temat. Czy głowica z d16y7 w d13b7 da odczuwalny przyrost w stosunku do głowicy d13b2 z wałkiem od d16z2? Próbowałem na kalkulatorze policzyć jaka kompresja by wyszła na uszczelce z d16z6, ale coś nie chce działać :/
Pozdrawiam.
to nie byla zasluga samej glowicy.
Glowka y7 ma mniejsza i plytsza komore spalania przez co podbija kompresje ale ma gorsze(krotsze) kanaly dolotowe i wielkosc zaworow. Do tego walek jest zdecydownie gorszy(i z tego co wiem to nie mozna wlozyc zadnego lepszego z innej d serii).
mozna :D chyba z Y3? ktos zakladal ten walek w D14 na czapke Y7.Walek ma lepsze krzywki wzgledem tego z Y7.
btw zakladajac ta glowice jak kazda warto zrobic porting.
Wałek od y3 jest troszkę lepszy niż, y7 ale najlepszy jest od b7 mowa oczywiście o wysokościach krzywek. Co do głowic to mam pod ręką od b7 i y3 i na dniach chciałem sie im przyjżeć i porównać
B7 nie pasuje w glowice y7:rolleyes:
a y3 wtedy pasuje ?, y3 i b7 to praktycznie te same głowice i klawiatury, czemu b7 nie pasuje ?
Prawie robi większą różnicę. W silniku dziesiąte milimetra mogą Ci rozsadzić głowicę. Wystarczy, żeby krzywka wałka była trochę wyższa i już PACH PACH i zawór wita tłok, tłok wita zawór ;)
do y7 nie pasuje chyba zaden walek poza tymi z jebaja
Nie bój żaby ogarniam takie rzeczy:), i akurat spotkanie sie zaworu z tłokiem nie ma nic wspólnego z tym ze wałek nie pasuje w samą głowicę, bo o to pytam, nie pasować może ze względów raczej konstrukcyjnych samej głowicy klawiatury itp. Po za tym zawór swoje pełne otwarcie ma daleko po GMP wiec sama wysokości krzywki nam tu krzywdy nie zrobi, co innego jej wypełnienie i ustawienie wałka, wiec, czemu b7 nie pasuje w głowice y7, a y3 jak ktoś napisał pasuje?
lol? a jak zawór ssący się otwiera to gdzie znajduje się cylinder? Przecież musi zassać, jak sama nazwa mówi?
lol? a jak zawór ssący się otwiera to gdzie znajduje się cylinder?
cylinder nadal znajduje się pod maską :cool::cool:
wiec, czemu b7 nie pasuje w głowice y7, a y3 jak ktoś napisał pasuje?
4mell a wałki są ułożyskowane w tym samym miejscu ?
Właśnie nie wiem, mam obie głowice na warsztacie to w wolnej chwili sprawdzę różnice w głowicach to napisze, co i jak, w tym temacie. Ale na pierwszy rzut oka głowice wyglądają tak samo i obstawiam że łożyskowanie wałka jest w tym samym miejscu
odkopie.
I jak wiadomo cos ktory walek pchac z y3 czy z b7?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.