Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Mini-me, d15b8 - d16z6 - WYKRES Z HAMOWNI! (str 3)



Jasiu
16-03-05, 00:16
Czesc,

może niektórzy z was pamietaja jak opisywalem zakladanie glowicy 16V do D15B8.

Stan na teraz:
dol silnika od D15B8 (moj oryginalny silnik), 190 000km, jezdzi na 5W-40
glowice od D15B2, ma z 250 000 km nalatane
kolektor wydechowy od D15B8 (podobno jest taki jak w niektorych d16), kolektor ssacy i przepustnica od D16Z2
wtryski od D15B8 (bo OBD1)
ECU przerabiane (thx Limak), obecnie chip z mapami D15B7
skrzynia od D15B8 (baaaaardzo dluga)

Myslalem zeby zrobic swap na D16Z6, ale to zbyt malo oryginalne :lol:
W zwiazku z tym chcialbym zrobic Mini-Me (to bardziej oryginalne, przynajmniej w PL, a efekty powinny byc calkiem calkiem)

W tym tygodniu zmierze kompresje, chcialbym wiedziec w jakim stanie jst blok (190 000 km, full syntetyk). Jezeli bedzie OK, to wkraczam do akcji.

I tu chcialbym prosic was o porady i pomoc. Bede sie opieral na tych 2 artykulach:
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=554053
http://www.automotivehelper.com/topic25932.htm

Wiem, ze potrzebuje na 100%:
glowice od D16Z6 lacznie z pokrywa
pasek rozrzadu od d16Z6
uszczelka pod glowice D16Z6 lub Y8
swiece i kable
ECU P28 (raczej wrzuce odpowiedni chip do mojego)

opcjonalnie:
kolektor ssacy i wydechowy (warto w moim przypadku?)
aparat zaplonowy (czy moj styknie? jakie problemy moga wystapic? obudowa bedzie pasowac do glowicy?)
skrzynia biegow od d16z6 (a moze wystarczy od D15b2 / b7 ??)

to tyle na poczatek. Dwa pytania jeszcze:
1. Czy wzrost kompresji z 9.1:1 do 10.1:1 (lub 10.4:1) bedzie mial jakies znaczenie dla zywotnosci silnika? Jakie?
2. W drugim linku (podane powyzej) podaja ze po zmianie samej glowicy bedzie ok 130-137 KM. chyba mocno zbyt optymistycznie?
3. Koletor wydechowy - jak sie ma moj kolektor do innych? (glownie do d16z6)

Pozdrawiam

Jasiu

rem36
16-03-05, 00:39
Glowica musi byc z zaworem od V-teca i komputer musi obslugiwac v-teca ( nie wystarczy sama zmiana map) dotego pare przewodow do podlaczenia, z aparatem to nie wiem ale skoro oba sa obd1 to powinno byc ok, skrzynia koniecznie do wymiany ( nie wiem jakie przelozenia ma b2 i b7 ale v-tecowe byly zwykle krotsze) mozesz ewentualnie pobawic sie z przekladkami ze skrzyni z ZC ( cala odpada bo na kabel jest) , Kolektor obowiazkowo, z tego co pamietam to w b8 jest pionowy katalizator, a to jest kupa na maxa( mam taki sam :( ), Zwiekszenie sprezania ma oczywiscie wplyw na zywotnosc ale 10,1 czy 10,4 nie powinno go zabic( szybko :P ), co do mocy to przy kolektorach z b8 czegos takiego nie osiagniesz ale ponoc takie mini-mi( z dolotem wydechem i skrzynia) moga spokojnie stawac z seria dohc. Kolektor z z6 ma wieksza srednice i nie ma tego cholernego katalizatora ale lepiej zmienic na jakis sportowy odrazu... a dolotowy od z6 lub y8 plus przepustnica bo ten z b8 to sie do seicento nadaje....

Furious
16-03-05, 08:10
2. 137KM jest całkiem realne, zakladajac ze robisz to z D15B7 ktory ma 102konie w seri (a z tego silnika generalnie opisuja Mini-Me) to mozna szacować ze: V-TEC doda jakies 15KM, sportowy kolektor wydechowy z 10KM to masz juz 127KM i za jednym podejsciem mozesz też odpowiednio obrobić tą nową głowice i to dało by jeszcze nastepne z 10KM, razem 137KM :)
Opisuj na bierząco swoje postepy z Mini-Me bo tez jestem tym zabiegiem zainteresowany :D

Jasiu
16-03-05, 11:15
rem36 - dolotowy mam od d16z2, a ten od d15b8 to mam jako eksponat w piwnicy :lol:
w kompach troche siedze, wiem ze trzeba jeszcze troche dolutowac zeby VTEC sie zalaczal.

pytanie - moge miec kolektor wydechowy d16z6 za 150 zl, brac? czy moze lepiej jakis sportowy? (a moze to pozniej zrobic?)

Kazda opinia jest mile widziana.
Jasiu

LIO
16-03-05, 14:43
nie sadze, ze po tych zmianach, bedzie moc wieksza niz w seryjnym D16Z6, w dodatku na czesciach z nie malymi juz przebiegami.
Tak czy siak, mysle ze i tak warto.

rem36
16-03-05, 14:59
przy podniesionym stopniu sprezania powinno byc lepiej, dodatkowo jak ma sie rozebrana glowice to mozna ja nieco " wygladzic" co tez kilka kucy doda...

Jasiu
17-03-05, 00:10
Dzieki za rady, teraz mam takie pytanie:

moge miec kolektor d16a9 za 100zl
d16z6 za ok. 150 zł
kolektor sportowy z USA - powiedzmy do 300zl (z transportem)

Jaka jest roznica miedzy kolektorami d16a9 i d16z6? czy za tak mala kase dostane sportowy kolektor?

zaproponujcie jakies rozwiazanie, pamietajac ze bede mial full innych wydatkow przy modach, wiec nie chcialbym 300 przekroczyc.
Jasiu

Jasiu
18-03-05, 00:42
Mierzylem dzis kompresje - na wszystkich cylindrach od 13,0 do 13,3. Chyba dobrze, co?

Bierze mi oleju troche (szczegolnie jak krece wysoko). Czy to raczej pierscienie czy moze prowadnice zaworow?

Czy ktos potwierdzi ze D16Z6 ma niezly kolektor wydechowy? (4-2-1)

Jasiu

emg
18-03-05, 09:10
raczej uszczelniacze przy takim sprężaniu

rem36
18-03-05, 11:06
troche oleju to zawsze wezmie nie ma sie co martwic, tematow o braniu oleju było duuuuzo wiec archiwum polecam. Co do tych kolektorow to podroba z usa bedzie lepsza niz seryjny, wiec sie zastanow czy jest sens wydawac 150na serie...

Jasiu
19-03-05, 00:47
Zmienialem uszczelniacze pol roku temu (kupilem komplet uszczelek Ajusa).
Ktos wie cos o jakosci tych uszczelniaczy?

Wzial mi 0,5 litra na 2000 km, ale ubywalo tylko jak krecilem wysoko.

Jak mozna rozpoznac czy to moze prowadnice zaworow? Jast jakis objaw charakterystyczny?

Mam 190 000 na bloku, glowica ma z 230 000, olej od nowosci 5W-40.

Jasiu

emg
19-03-05, 09:22
(kupilem komplet uszczelek Ajusa).
Ktos wie cos o jakosci tych uszczelniaczy?
badziewie

Dominik_bb
19-03-05, 09:30
co do tych uszczelek ajusa to potwierdzam sa do kitu a co do oleju to jak raczej ci wzioł przy kreceniu to raczej przez pierscienie zaczyna brać tez tak mam u siebie ale tym jak narazie bym sie nie przejmował

Lao
22-03-05, 14:39
Jest prosty sposób na sprawdzenie czy puszczają pierściąki czy zawory badż głowica. A więc:
1. mierzymy kompresję na wszystkich cylindrach oczywiście przy otwartej przepustnicy
2. zapisujemy wyniki z każdego cylindra
3. wlewamy troszkę oleju do każdego cylindra przed pomiarem, najlepiej strzykawką
4. i znowu mierzymy

I tak jeżeli któryś pomiar wzrosnoł to znaczy że tam puszczją pierścionki

Jasiu
25-03-05, 23:21
Kupilem felgi 15', teraz jeszcze czeka mnie zakup oponek.
Felgi identyczne jak na ponizszej focie ta z przodu.
Wyglada calkiem fajnie jak dla mnie. :)
Malowac na taki cieply braz i polerowac ( :lol: ) rancik, czy moze jednak gunmetal?

http://www.honda.gda.pl/modules/gallery/galerie/pryw_jasiu/abi.sized.jpg
Jasiu

Dominik_bb
26-03-05, 14:10
Takie felgi fajnie na biało sie prezentują :D powinno wyglądać całkiem calkiem

Jasiu
26-03-05, 15:47
Wlasnie jakos bialy mi nie lezy. Zbyt patriotycznie to bedzie wygladac. :D

Albo gunmetal albo bronze. Trudno mi sobie autko wyobrazic niestety, moze wieczorem sie pobawie.
Jasiu

Jasiu
12-04-05, 00:49
UPDATE 11-04-2005

- auto po naprawach blacharskich, wyglada b. ladnie, zostaly drobne poprawki
- felgi 15" na aucie, na razie bez malowania, musze dorobic pierscienie centrujace
- skrzynia d16z6 u mnie w garazu juz czeka
- glowica d16z6 dzis zakupiona, w czwartek bedzie u mnie
- kolektor od d16a9 mam zamiar kupic w czwartek
- w tym tygodniu kupie tez rozporke od VTi

Pytania:
- uszczelka od d16z6 czy od d16y8? (odpowiedz z uzasadnieniem odnosnie kompresji plis!)
EDIT: przy uszcz z d16z6 przewidywana kompresja 10.1:1 a przy d16y8 10.4:1. bede raczej na Pb95 jezdzil. jakie sugestie?

- uszczelniacze w zamienniku czy z ASO? (ASO ma prawdziwe oryginaly?)
- pasek i rolka D16z6 japonski zamiennik, right?
- jeszcze nie wiem czy robic pierscienie. Japonskie zamienniki sa ok?
- szukam pomyslow na zewnetrzny obrotomierz tak mocowany, aby nie dziurawic deski. any thoughts?

Pozdro

Jasiu :)

elmer
12-04-05, 01:54
Moja sugestia - daj spokoj z zewn. obrotomierzem - kup cale zegary od EG z obrotkiem.
Pasek i rolka Z6 - zamienniki sa spoko, zreszta paski, ktore mozna kupic w Auto-japan czy japparts to np. Mitsuboshi, ktory robi tez OEM-owe.
Uszczelke wez Z6, skoro chcesz jezdzic na Pb95. Kup tez swiece od D16Y5 - sa o stopien zimniejsze (NGK ZFR6J-11).

emg
12-04-05, 09:17
raczej uszczelka z6

badyl
12-04-05, 10:05
to sie podłącze.
Czy jest jakies podobne rozwiązanie dla D14 i czy ktos to robił??
I jak z przyrostem kuniuf by było?

rem36
12-04-05, 12:52
- uszczelka od d16z6 czy od d16y8? (odpowiedz z uzasadnieniem odnosnie kompresji plis!)
EDIT: przy uszcz z d16z6 przewidywana kompresja 10.1:1 a przy d16y8 10.4:1. bede raczej na Pb95 jezdzil. jakie sugestie?

Przy kompresji 10,4 nie powinien jeszcze stukac na paliwie 95, wiec to juz mysle ze zalezy jak wiele bedziesz od tego oczekiwal jak idziesz na maxa w osiagi to dawaj z d16y8, jak a jesli nie zalezy ci na tych dodatkowych kilku kucach to zaloz dla swietego spokoju z z6, ale tak jak mowie przy 10,4 pownno byc jeszcze dobrze...


to sie podłącze.
Czy jest jakies podobne rozwiązanie dla D14 i czy ktos to robił??
I jak z przyrostem kuniuf by było?

no na alegro byl zestaw, glowcia komp i kolektor od 1,5 v-tec do silnika 1,4. wiec zalozyc sie najwyrazniej da, na forum byla tez dyskusja ile koni moze to dac...

Jasiu
13-04-05, 00:23
OK,

jaka bedzie roznica w mocy przy 10,4:1 w porownaniu do 10,1:1. Da sie to jakos z grubsza policzyc?

Obrotomierza na razie nie bedzie, zamierzam zrobic "shift light" z kontrolki "check engine" :twisted: Funkcjonalnosc pierwotna bedzie zachowana.

Jasiu

Nevada
13-04-05, 10:52
kompresja w NA im więcej tym lepiej- tak jest

tylko ciężko przewidywać jak bedzie ze stukaniem na głowicy Z6- ciężko wnioskować czy da rade 10.6 czy ileś, to zalezy od konstrukcji głowicy, niektóre auta jeżdża na 95 na kompresji 11+

gdzieś wyczytałem (coś z honda-tech) że można normalnie "daily" jeździc na 12,5:1 w Dserii na paliwe 92- z tym że to jest amerykańska norma, nie pamiętam jak sie przelicza RON vs. MON

Pati
13-04-05, 12:29
stukanie bedzie zalezalo od kąta zapłonu

Jasiu
30-04-05, 08:52
Dzis auto poszlo w rece Dzikiego, klubowego mechanika H3M. Z racji wyjazdu odbiore dopiero we wtorek wieczorem.

Dzis opisze zalozenia teoretyczne i czesci, a za ok. tydzien bede mogl opisac praktyke.

Zrobienie Mini-me D15 blok / D16Z6 glowica podzielimy na 2 czesci:
A) mechaniczna
B) elektryczna

Dziki dziala w temacie A, natomiast temat B bede cwiczyl pewnie kolo 8 maja.

A)
bierzemy blok D15 (u mnie D15B8) od Civica 92-95 (na OBD1, najmniej problemow z elektryka).
Moj blok ma 190 000, zmieniamy mu przy okazji pierscienie (CTI) i panewki na korbach.
Bierzemy glowice D16Z6 (z VTECiem). U mnie zmieniam uszczelniacze trzonków.
Nalezy zastosowac pasek (Mitsuboshi) od D16Z6, zmieniam tez rolke (GMB lub Koyo) napinacza i tu trzeba najprawdopodobniej uzyc takiej od D15.
Uszczelka pod glowice od d16z6 lub d16y8 - 3-warstwowa ze srodkowa warstwa metalowa (Tacoma).
WAZNE: Z bloku nalezy usunac dysze olejowa, bo glowica d16z6 ma dysze w sobie. Jezeli zostawimy dysze w bloku, to nie bedzie zalaczal sie VTEC.
Za rada Elmera zakupilem swiece NGK ZFR6J-11, o stopien zimniejsze niz normalnie.
Nastepujace sprawy sa problematyczne:
- aparat zaplonowy - mozna zastosowac ten od D15 ale jedno mocowanie z trzech nie pasuje i bedzie tylko na 2 sie trzymal. trudniej ustawic zaplon. na szczescie udalo sie zalatwic aparat od d16z6 i powinno byc dobrze.
- kable - od d15 nie pasuja, kupilem nowe (JC, ale wygladaja niezle, chyba zmienili dostwce, sa niebieskie sylikonowe)
- spalanie stukowe - stopien sprezania wyniesie od 10.1:1 do 10.4:1, tak wiec ustawienie zaplonu i map paliwa bedzie kluczowe! Bede to dopiero cwiczyl.

B)
Moj komp, oryginalnie P05, przerobiony na P06, zostanie teraz przerobiony na P28. Trzeba dodac elementow za ok 100 zl (jeden dynks az ze Szwecji jedzie), glownie do sterowania VTECiem. Oprocz tego nalezy pociagnac 3 kabelki od wtyczek przy prawym kielichu (w 92) lub od kompa bezposrednio (w 93,94,95) do ustrojstwa od VTECa. Oprocz tego nalezy sonde przerobic z 1-zylowej na 4-zylowa (ja juz mam, ale jeszcze daje check z jakiegos powodu).
Oczywiscie nalezy wsadzic chipa z mapami od P28.

Tyle teoria - mam nadzieje ze sie sprawdzi w praktyce!!
Jasiu :razz:

typeR
30-04-05, 09:05
Fajny projekt! Powodzenia :)

Jasiu
06-05-05, 00:33
Wiec tak:
1. Wyjechalem na wlasnych kolach - to juz sukces
2. Czuc mocny dol - to zarowno dzieki zmienionej skrzyni jak i innej glowicy
3. Jest przedmuch w wydechu bo sie srednice mojego starego wydechu i nowego kolektora roznia
4. Sonda lambda jest niepodlaczona, bo nie ma na nia miejsca w kolektorze
5. VTEC podlacze w ciagu 7-10 dni wiec nie ma sensu na guzik robic

Ogolnie nie moge go sprawdzic bo zmienilem tez pierscienie i prze 1000km bedzie sie docieral. A potem OGNIA! :)

Jasiu

elmer
06-05-05, 00:41
Powoli do przodu ;)
Na jakim oleju zamierzasz jezdzic docelowo, po dotarciu?

Toms
06-05-05, 18:46
gratki, konkret i na temat

Jasiu
07-05-05, 02:13
:arrow: Elmer
zamierzam jezdzic na tym na czym jedzila od nowosci - 5W40 (teraz Comma)
na ten 1000 km jest polsyntetyk.

Dol jest naprawde fajny, moje subiektywne uczucie jest takie ze jest podobnie do VTi :) :)
Za jakies 2 tygodnie wszystko powinno byc wyprowadzone na prosta. Bedzie relacja i beda fotki.
Kto jeszcze cos podobnego do mnie robi? Wotson?

Jasiu

elmer
07-05-05, 11:54
Cholera, musze szybko kolowac osprzet i glowice D16, bo teraz to chyba bedziesz szybszy :)

Na Babich Dolach powalczymy :P

Jasiu
07-05-05, 17:30
Mam problem ze wstawieniem sondy lambda w kolektor zeliwny D16A9. Nikt mi nie chce tego spawac. Jakies sugestie? Moze w dwururke wstawic? Juz sam nie wiem...
help me :D
Jasiu

Dominik_bb
07-05-05, 17:47
a nie łatwiej wywiercic otwór, nagwintowac i wkrecic sonde :D

Jasiu
07-05-05, 18:17
Wszedzie mi mowia ze za cienkie scianki, ze nie spawaja zeliwa itd...

Nevada
07-05-05, 20:29
Jasiu, co tak kombinujesz?
Czemu tak nei chcesz pakować w dwururke?

JAk chcesz to bede miał kolektor z D16Z5 to sie zamienimy- bez wiercenia i spawania bedziesz miał :wink:

elmer
08-05-05, 13:43
Jasiu, zapytaj usera Ralf. Jesli mnie pamiec nie myli, on zakladal kolektor A9 i cos pewnie z sonda musial zrobic.

VenO
15-05-05, 13:54
halo .... a czego mozna sie spodziewac po takim miniMe ? jaki moment jakie konie :) i czy nie lepiej wsadzic caly d16z6 ???

Pati
15-05-05, 14:16
jasne ze lepiej, ale robiąc minime masz moc 1.6 z pojemnosci 1.5. tylko taka roznica.

VenO
15-05-05, 14:49
hmm ...ale wraz ze wzrostem mocy spada moment .... czy sieM myle :)

no jak poj 1,5 i moc 125km :) to cool ..... ale czy zbierac sie bedzie czy poprostu maxymalna predkosc bolidu wzrosnie :)

o to mnie chodzi

Pati
15-05-05, 14:54
mylisz sie. bedzie sie zbierac i bedzie mial sile zeby na najwyzszym biego dokręcić się do końca.

chichol
15-05-05, 15:43
mylisz sie. bedzie sie zbierac i bedzie mial sile zeby na najwyzszym biego dokręcić się do końca.

właśnie.. to mnie zawsze zastanawiało.. niby auto ma max. moc przy 6300obr., a na piątce wkręca się do 5000 i dupa - 190km/h, choćbym niewiem co strugał.. :D
Ciekawe ile by dokręcił jakby miał siłe do końca..

VenO
15-05-05, 19:34
Pati cieszy mnie to ze sie myle :) wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo :) bo chce takie cus zrobic
ale nurtuje mnie jednak .... czy w takim miniMe moment bedzie minimalnie mniejszy od calosci d16z6 czy tez rowny a moze wiekszy hehe :) .... ktos wie ?

rem36
15-05-05, 21:11
mysle ze skoro auto jest juz zlozone to nidlugo pewnie bedzie zmierzone i sie dowiemy. Moim zdaniem przy takim stopniu sprezania moment powinien byc jak w d16z6

LIO
15-05-05, 21:49
mysle ze parametry i osiagi beda bardzo zblizone

Jasiu
18-05-05, 11:12
Pisze z pracy, wiec krotko.

Wieczorem dam obszerniejszy opis.

PROJEKT ZAKONCZONY SUKCESEM. Wszystko pieknie dziala, VTEC sie zalacza. Petarda.

Dupohamownia super - teraz czekam az pierscienie sie dotra i bedzie mozliwosc pomiaru.
Mysle ze zmierze w ciagu 2 tygodni.

Jasiu

VenO
18-05-05, 14:22
czekamy czekamy ..... :twisted:

Jasiu
19-05-05, 00:15
ok,

w sumie nie wiem jak mam ten SWAP opisac, wiekszosc zaslug nalezy przypisac naszemu mechanikowi z H3M Dzikiemu, ktory walczyl z autem, kiedy ja bylem na niespodziewanej delegacji w Chinach (notabene 1 maja ;) ).

Poczatkowy setup jest opisany w pierwszym poscie tego tematu. Oto co zrobilem:

- wymiana dlugiej skrzyni z d15b8 na krotka skrzynie d16z6 (thx Artur VF500, skrzynia jak zloto)
- wyrzucenie kolektora wydechowego z d15b8 (ktory nadaje sie tylko do home-made turbo) i katalizatora i wstawienie kolektora z d16a9 + wstawienie sondy w dwururkę. Zamiast srodkowego mam strumienice (byla tansza), koncowy mam stockowy, z ladna koncowka.

- SILNIK:
wymiana pierscieni i panewek korbowodowych.
Wyjecie dyszy olejowej z bloku (konieczne aby zalaczal sie VTEC).
Uszczelka 3-warstwowa Tacoma, srodkowa warstwa metalowa, 0,6mm.
aparat zaplonowy od d16z6.
oczywiscie GLOWICA d16z6, lacznie z *******ami od VTECa.
Wymienione uszczelniacze (niestety zamienniki).
pasek rozrzadu D16z6, rolka napinacza d15b2 (b7/b8 itd)
swiece takie jak polecal Elmer (zapomnialem jakie)
kable JC (wygladaja spoko - niebieskie silikonowe)
wymieniona kopulka i palec
wymieniony kolektor dolotowy d16z2 (ale wtryski z 5gen) na kompletny kolektor z d16z6
pociagniete 2 kabelki do kompa od VTECa.
sonda lambda 4-zylowa, pociagniecie odpowiednich kabelkow (wczesniej byla 1-zylowa)
obecnie komputer p28, czyli od d16z6. Jest on pozyczony, jutro do przerobki idzie moj komp (oryginalnie p05, bedzie przerobiony na p28 z wyprowadzona podstawka na chipy; ma juz zlacze RS232 do dataloggingu)
przewidywany stopien sprezania 10,4:1

Wyjechalem od Dzikiego 5 maja z zaleceniem docierania pierscieni przez 1000 km. 10 maja, po 300 km nagle zaczal chodzic na 3 gary - 2. nie palil. sprawdzilem kopulke, palec, swiece, kable, wtrysk i d*pa. odlaczylem wtrysk i jezdzilem kilka dni, bo do roboty jezdze autem. Podejrzenie bylo ze zawor sie wypalil albo urwal albo cos sie z nim porobilo. 16 maja kupilem nowa uszczelke i pojechalem do Dzikiego, na szczescie okazalo sie ze tylko skasowal sie luz na zaworze :shock: Ustawienie zaworow i smiga znow jak zloto. Od razu tego wieczora, razem z Simpsonem podlaczylismy lambde i VTEC - od razu posmigalem chwile po ulicach i bylo bosko :)

Ogolnie silnik pracuje rowno, zaplon ustawiony bez problemu, nie ma spalania stukowego. Dol jest mocny (ale wiem ze mozna lepiej go wystroic jeszcze :!: ) powyzej 5500 sie jeszcze nie wkrecam, bo nadal docieram. VTEC sie zalacza, czuc wyraznie i wtedy zmieniam bieg.

To tyle na teraz, wrzucajcie wszystkie pytania!
Pozdro,
Jasiu

EDIT:
1. Czy sa w Polsce inne mini-me czy jestem pierwszy? wiem ze Wotson cos kombinowal?!
2. Napisalem ze komp mozna wystroic, bo mialem przez kilka dni zalozony moj komp na ROMie od p28 ale z mapami od p06 (d15b7) z wylaczonym VTECiem i dol byl mocniejszy :shock:
3. przy przyspieszaniu, ok 3000 RPM brzeczy mi cos metalicznie, chyba cos w kolektorze lub dwururce. Oprocz tego troche bardziej czuc spaliny.
4. Pali mi sie CEL (check engine light), ale blad jest tylko jeden - 41 - ogrzewanie sondy lambda - mam to walniete w sondzie.
5. Nie mam obrotomierza, szukam zegarow od d16z6 ale wyskalowane w milach, bo mam poduche i chce miec od niej kontrolke (i kontrolke zapiecia pasow)
6. Na hamownie pojade z Nevada, przed koncem maja

Pati
19-05-05, 08:11
ad 3 - ktores łączenie tłumikow jest zwalone. albo usczelka przy dwururce, lub tez pierscienie ktore tam wchodza, moze byc kawalek kolektora ukruszony, lub tez dalej uszczelka w ukladzie wydechowym. jakkolwiek szukaj czegos na poczatku wydechu.

gratulowac i czekamy na wyniki z hamowni.

elmer
19-05-05, 09:50
Blagam wywal strumienice, bardzo Cie o to prosze. Oddam Ci nawet te dwie dychy, ktore kiedys pozyczylem na piwo, tylko blagam wywal to gowno :)

Jasiu
20-05-05, 00:06
Blagam wywal strumienice, bardzo Cie o to prosze. Oddam Ci nawet te dwie dychy, ktore kiedys pozyczylem na piwo, tylko blagam wywal to gowno n


Elmer, a pozyczales?? o zesz ty w morde, nie pamietam :)

Strumienice wsadzilem kiedys jak mi poszedl srodkowy tlumik a byla tansza. Za jakis czas bede caly wydech robil to wyleci. Bynajmniej nie wsadzilem jej dlatego, ze daje wiecej mocy! :D
Jasiu

Pati
20-05-05, 00:27
mi kiedys w pewnym zakladzie tlumikarskim proponowano, celem wyciszenia wydechu, bo byl okrutnie nieludzki, wsadzenie strumienicy łuskowej odwrotnie... :D

Nevada
20-05-05, 10:51
moim zdaniem metaliczny dźwięk przy przyspieszaniu to brak kata i rezonans, ale u Ciebie jest to tak delikatne że prawie niezauważalne

GRATSY za projekt, sprwdzimy niedługo jak to lata :twisted:

slz
20-05-05, 11:54
moim zdaniem metaliczny dźwięk przy przyspieszaniu to brak kata i rezonans, ale u Ciebie jest to tak delikatne że prawie niezauważalne


Mam w swoim Civicu 3d '98 dokladnie taki sam objaw jak Jasiu, przy 3 tysiacach zaczyna cos dzwonic, dzwiek dobiega z okolic konca wydechu, ale sadze ze to sie przenosi gdzies ze srodka. Katalizator mam. Jakies pomysly co to moze byc?

elmer
20-05-05, 12:21
Oslona katalizatora.

Fancivi
20-05-05, 20:52
no no ciekawy pomysl i opis z planu fajny i maszyna jezdzi brawo :twisted: :!: czekam na wyniki.........

VenO
25-05-05, 15:32
i ? jak pomiary ? czy juz nowy silnik montujesz hehe .... pokwal sie wkoncu bo jestem ciekawy .... umnie lezy juz glowica d16 i czekam na twoje wyniki ..... :twisted:

Jasiu
25-05-05, 18:31
Czesc, wszystko jest dobrze :)

w poniedzialek zmieniam olej, filtr i dokrecam glowice. Z hamownia nie tak latwo u nas W Gdansku, caly czas czekam na cynk od kumpla ze mozemy zmierzyc po znajomosci. Mam nadzieje ze w przyszlym tygodniu bedzie wykres :)
Pozdro,
Jasiu

elmer
25-05-05, 19:18
Pieprzyc hamownie, ciekawe co pokaze G-tech i ile dostaniesz od Nevady :)

Jasiu
27-05-05, 00:42
i zapomniales Elmer dodac: "ile dostaniesz od Nevady i ile ja od ciebie dostane :D"

Pozdro chlopie!
Jasiu

elmer
27-05-05, 09:17
Spokojna Twoja poczochrona, u mnie upgrady tez sie powoli kompletuja :D

emg
27-05-05, 19:13
Spokojna Twoja poczochrona, u mnie upgrady tez sie powoli kompletuja
powoli paczki poszły dwie i wisisz mi zeta za przesyłkę :D

moje graty te z sie kompletują

elmer
30-05-05, 15:19
Zioooom, przyszly paczki :!:
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, dobry stuff (moze poza tlokiem ;)), wszystko super zapakowane.

Jestem Ci winny 1zl + czteropak, dzieki :!:

Jasiu
31-05-05, 00:27
Update:

- w srode lub w czwartek bede juz testowal wlasnorecznie zrobione ROMy. Narazie mam takie pomysly
a) stock p28 (czyli d16z6) ale VTEC na 4800 zamiast 5500
b) baza p28, mapy zaplonu i paliwa ponizej VTEC od p06 (d15b7) a powyzej od p28
(d16z6)

Skoro mam silnik 1,5 a komp od 1,6 do dostaje troche za duzo paliwa. NA VTECu to niech sobie dostaje, ale ponizej pali za bogato i ma opozniony zaplon w stosunku do d15b7.

Wyglada na to ze w przyszlym tygodniu szykuje sie hamownia - sprawdze moje pomysly :)

Jasiu

elmer
31-05-05, 02:37
c) shamuj auto w calym zakresie na mapach P06 bez VTEC, potem w calym zakresie na VTEC'u z mapami P28, znajdz punkt przeciecia sie wykresow i w tym punkcie ustal zalaczenie VTEC'a. Potem dopiero zrob roma z hybrydowymi mapami.

Jasiu
14-06-05, 18:53
No i po hamowni. Wyszło 119KM, a auto nie wystrojone i od kolektora mam seryjny wydech z d15b8 czyli rurka chyba 30mm i seryjny tlumik koncowy.

Mini-me nie dał dupy :D
Jestem kontent :D:D:D

Jasiu

http://www.honda.gda.pl/modules/gallery/galerie/pryw_jasiu/abk.sized.jpg

PS. widac wykres?

Furious
14-06-05, 19:06
no i peknie :) gratuluje
ale daj wykres w lepszej rozdzialce

emg
14-06-05, 19:11
elegancko

rem36
14-06-05, 19:19
no jest niezle, ale mysle ze jak ogarniesz do konca to bedie wiecej kucy niz w d16z6 ;)

Dlaczego odciecie masz przy 7200, jesli masz kompa z z6 to powinien chyba przy 7500ciac

Furious
14-06-05, 19:25
no jest niezle, ale mysle ze jak ogarniesz do konca to bedie wiecej kucy niz w d16z6 ;)

Dlaczego odciecie masz przy 7200, jesli masz kompa z z6 to powinien chyba przy 7500ciac

i tak moment z mocą juz spada wiec nic to nie poprawi, ale fakt faktem jest jakos nisko

Pati
14-06-05, 19:31
ładnie. mocne 1,5.

Furious
14-06-05, 19:40
No to juz nie będe najszybszym Civiciem w klasie MINI :/

rem36
14-06-05, 19:44
i tak moment z mocą juz spada wiec nic to nie poprawi, ale fakt faktem jest jakos nisko

w obecnym stanie sie nei poprawi ale czym to jest spowodowane??



No to juz nie będe najszybszym Civiciem w klasie MINI

tez se musimy po takim mini walnać, a co ;)

Jasiu
14-06-05, 22:00
no jest niezle, ale mysle ze jak ogarniesz do konca to bedie wiecej kucy niz w d16z6 ;)

Dlaczego odciecie masz przy 7200, jesli masz kompa z z6 to powinien chyba przy 7500ciac

i tak moment z mocą juz spada wiec nic to nie poprawi, ale fakt faktem jest jakos nisko

Grzesiu z hamowni, jak zobaczyl ze juz moc spada to skonczyl, i tak nie bylo po co do 7500 krecic.

Wydaje mi sie ze moc max jest tak nisko przez ten wydech, ktory nie radzi sobie z dużą objętością spalin. Czy ta teoria ma sens?

Jasiu

LIO
14-06-05, 22:04
Brawo Jasiu :-)

ta teoria moze miec sens.
Zrobisz wydech na dniach, czy narazie przerwa z kasa ?
Jestem ciekaw ostatecznego rezultatu



No to juz nie będe najszybszym Civiciem w klasie MINI

Poczekaj, az Gul skonczy swoje autko, wtedy moze byc ciekawie

rem36
14-06-05, 22:44
Grzesiu z hamowni, jak zobaczyl ze juz moc spada to skonczyl, i tak nie bylo po co do 7500 krecic.

Wydaje mi sie ze moc max jest tak nisko przez ten wydech, ktory nie radzi sobie z dużą objętością spalin. Czy ta teoria ma sens?

i wszystko jasne:)

Jak najabrdziej musisz zrobic wydech, wtedy moment moze nie bedzie spadal tak wczesnie i tym samym moc pojdzie w gore, dodatkow pisales ze sa problemy z zaplonem wiec mysle ze jeszcze pare konikow Ci wskoczy jak doprowadzisz sprawy do konca, tak wiec czekam dalej.

tak przy okazji to jak masz robiony ukłąd dolotowy??

Jasiu
14-06-05, 22:45
Zrobisz wydech na dniach, czy narazie przerwa z kasa ?
Jestem ciekaw ostatecznego rezultatu


Niestety wyjezdam za 2,5 tygodnia i wracam w polowie wrzesnia, takze ten projekt musi poczekac. Przed zima bede dzialal - wyszykuje go na przyszly sezon :)

Jasiu

Pati
14-06-05, 22:51
chyba na 2,5 miesiąca?

elmer
14-06-05, 23:32
ZA 2,5 tygodnia NA 2,5 miesiaca :P

Pati
14-06-05, 23:39
juz widze. pora spac. :D

Jasiu
15-06-05, 00:02
tak przy okazji to jak masz robiony ukłąd dolotowy??

seria d16z6 + wkładka K&N

a wyjezdam dokladnie 4 lipca (za 2,5 tygodnia) do polowy wrzesnia (na 2,5 miesiaca).
Trzeba troche rozruszac kosci i powloczyc sie po swiecie :D tyle ze Hania zostanie w garazu :(

wotsonik
19-06-05, 02:46
siemano no ja robie te sam projekt tylko kaski zabrakło :( eh crka juz zlozona pomalowana silniczek siedzi zlozony w komorze czekam tylko na elektryke i podlaczenie wszystich rzeczy i odpalam sie doczekac nie moge :) wyprzedziles mnie

ja mam tak
glowica Z6
duł B2
skrzynia A6
sprzegło Z5
uszczelka Y8
silnik zalany olejem ladnie wyglada i wogle tylko nie mam wiazki od b2 ani od z6 i rzezbie z z5 :) kupa roboty

i tak potrzebuje opis ecu a dokladnie kostek do czego dany pin jest nie potrzebuje schematu srodka kompa tylko pin ten do tego i tamtego z Z6 i opis wiazki Z5

Zalerzy mi na czasie bo chce odpalic

gratulacje za prace i wynik obrabiales glowice ??

ja poprostu chce odpalic dotrzec rozebrac i zlozyc juz na poteznych gratach jechac na bemowo ****ac niska 12 i wrucic do domku :) hehe zarcik :)


gratki ziom:)

Jasiu
19-06-05, 10:39
i tak potrzebuje opis ecu a dokladnie kostek do czego dany pin jest nie potrzebuje schematu srodka kompa tylko pin ten do tego i tamtego z Z6 i opis wiazki Z5

Zalerzy mi na czasie bo chce odpalic

gratulacje za prace i wynik obrabiales glowice ??

tu ci nie pomoge, u mnie bylo duzo latwiej, ale opis od z6 znajdziesz w manualu do civica 5 gen, ktory latwo znalezc. co do z5 to nie wiem. moze poszukaj na amerykanskich forach opis OBD1-OBD0 conversion?

glowicy nie obrabialem. po wakacjach bede rzezbil dalej, z Bushim (kolega z H3M) mamy w planie zrobic wlasna sonde AFR, bo sam czujnik kosztuje $40-60 a w PL sondy AFR od 1000 PLN sie zaczynaja.

Powodzenia i opisz wrazenia jak skonczysz!
Jasiu