PDA

Zobacz pełną wersję : Prędkość wg. licznika i GPS



krzysztof217
16-04-10, 19:33
Czy ktoś porównywał wskazania prędkościomierza z prędkością jaką wskazuje GPS? Porównywałem wskazania i licznik wskazywał prędkość większą o około 10km/h. Tak było w Civicu w innym samochodzie wskazania nie różniły się .Pomiar robiłem dwoma GPSami.Miały one identyczne wskazania.

semri
16-04-10, 20:28
http://www.autocentrum.pl/badania-raporty-i-analizy/liczniki-klamia/


Dodatkowo możesz wejść w "tryb serwisowy" radia przytrzymując klawisz 1, 6 i wtedy wył/wł radio. Za którymś razem się uda. Potem klawisz 5 i masz aktualną prędkość z jaką się poruszasz, będzie inna niż na głównym zegarze, a bardzo zbliżona do wskazań GPSa.

gongor
16-04-10, 23:00
Porównywałem wskazania i licznik wskazywał prędkość większą o około 10km/h.

Ja się chwilę bawiłem. Do 100km/h jest przekłamanie 3-4 km/h potem rośnie w bardzo szybkim tempie. Przy 200km/h - tak jak mówisz - 10 kilo do tyło wg GPS. Pozdro.

bunet
17-04-10, 10:44
też na to zwracałem uwagę.
U mnie jest prawie zawsze 5km/h różnicy. Mniej oczywiście wskazuje gps.);)

radmac
17-04-10, 14:00
też na to zwracałem uwagę.
U mnie jest prawie zawsze 5km/h różnicy. Więcej oczywiście wskazuje gps.

no to kolego masz coś nie tak... bo GPS zawsze powinien wskazywać mniej.

4gotten
17-04-10, 15:57
U mnie na drodze klasy S kiedy GPS pokazuje 110km/h to na liczniku jest 118km/h. Przy niższych prędkościach (w mieście) przekłamanie wynosi około 4-5km/h.

Maroslaw
19-04-10, 20:40
jakim autem nie jechalem to zawsze liczniki pokazywaly o 5% mniej. Standardowo producenci ustawiaja liczniki troche na gorke.

Maro2004
19-04-10, 23:01
Już kiedyś pisałem na forum o różnicach między wskazaniami licznika a prędkością rzeczywistą pojazdu. Są na to odpowiednie przepisy. Po pierwsze i najważniejsze licznik nigdy nie może zaniżać wskazań (no chyba, że założymy nieodpowiednie ogumoienie, mamy nieodpowiednie ciśnienie itp). Przytoczę tu to co kiedyś pisałem:

"Panowie, wszystko jest zgodne z prawem. Pierwsza sprawa to prędkościomierz jest testowany na oponach takich jakie zaleca producent (rozmiar). Ciśnienie musi odpowiadac cisnieniu na gorąco (ciśnienie na gorąco” oznacza ciśnienie pompowania na zimno wskazane przez producenta, powiększone o
0,2 bara). Temperatura zewnętrzna 23 stopnie C +/- 0,5 stopnia. Pojazd musi byc obciążony zgodnie z jakimiś normami (nie chce mi się szukać). Pojazd jest poddawany badaniu przy trzech prędkościach: 40 km/godz., 80 km/godz. i 120 km/godz. lub 80 % prędkości maksymalnej określonej przez producenta, jeżeli ta ostatnia jest mniejsza niż
150 km/godz. I najważniejsze: Wskazana prędkość nigdy nie może być niższa od prędkości rzeczywistej. Dla wartości próbnych i dla wartości wskazanych pomiędzy nimi zachodzi następujący stosunek między
prędkością V1 wskazaną na tarczy prędkościomierza i prędkością rzeczywistą (V2):
0 ≤ V1-V2 ≤V2/10 + 4 km/godz.
Czyli jeżeli wskazuje 110 a faktycznie jest 100 to zalezność jest prawidlowa (0 ≤ 10 ≤ 14)."

Daro.
19-04-10, 23:17
A u mnie na liczniku pokazuje jakies 7km/h wiecej niz na GPR.
Sprawdzałem tez w Mercedesie i jest to samo.

Maro2004
19-04-10, 23:28
Czyli wszystko zgodnie z normą.
Dla 40 km/h 0≤7≤8
Dla 80 km/h 0≤7≤12
Dla 120 km/h 0≤7≤16

Oznacza to, że dla 40km/h licznik może zawyżać prędkość rzeczywistą od 0 do 8 km/h, dla 80km/h od 0 do 12km/h i dla 120km/h od 0 do 16km/h.

pan_tom
20-04-10, 07:55
Chyba wszyscy mamy podobne przekłamania - różnica zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości. Ostatnio na A4 jechałem przez chwilę 177 km/h a GPS wskazywał 169 km/h