Zobacz pe³n± wersjê : Co¶ metalicznie rzêzi podczas przy¶pieszania... skrzynia?
Witam wszystkich bardzo serdecznie, mam pewien problem z ha³asem który pojawia siê podczas przyspieszania.
Co¶ rzêzi takim metalicznym odg³osem jakby jaki¶ kawa³ek blachy wpada³ w rezonans :( pierwsza my¶l to os³ona na katalizatorze... niestety to nie to, ca³y uk³ad wydechowy jest w porz±dku.
Przeszukiwa³em ju¿ forum i trafia³em na bardzo podobne przypadki które wskazywa³y na ³o¿yska w skrzyni :( tyle ¿e wiêkszo¶æ ludzi opisywa³o ten d¼wiêk bardziej jako huczenie (np. jak ³o¿ysko w kole), u mnie nie ma to nic wspólnego z takim d¼wiêkiem. Czy jest mo¿liwe aby ze skrzyni lub sprzêg³a wydobywa³y siê takie odg³osy ?
Czy kto¶ ju¿ mo¿e mia³ taki przypadek?
Dodam ¿e to pojawia siê tylko podczas jazdy/ruszania, w czasie postoju brak takiego objawu :( obojêtne czy wcisnê sprzêg³o czy nie).
nie chcia³bym na daremnie zrzucaæ skrzyniê.
Macie jakie¶ pomys³y?
(civic 97r. 1,4 75ps + LPG)
Mo¿e os³ona ko³a zamachowego siê poluzowa³a? Jest miêdzy skrzyni± a misk±.
Mo¿e byæ te¿ os³ona kolektora wydechowego. Odpal go, otwórz maskê wsad¼ ³eb, dodawaj gazu na przepustnicy i nas³uchuj :)
Problem w tym ¿e na postoju (na luzie) d¼wiêk siê nie pojawia... tylko podczas jazdy...
Os³ona kolektora jest w porz±dku - sprawdzi³em.
takie huczenie to zazwyczaj ³o¿ysko na piascie
A jak wcisniesz sprzeglo na postoju to jest cisza i jak puscisz powinno s³ychac ¿e¿enie ze skrzynki wtedy to ³o¿yska na 100%
Witam
Mam Baaardzo podobny problem. Ale ¿e podobny, pozwólcie ¿e go opiszê.
Kiedy ruszam z jedynki i obroty ida w górê, to w momencie kiedy minê ok.3-3.5 ty¶ nagle s³ychaæ dodatkowy dzwiêk (jak vtec.:)) ale silnik jak pracowal, pracuje dalej tak samo, równo idzie dalej z obrotami, tylko ¿e z tym dodatkowym dzwiêkiem. i potem kiedy zmieniam na 2 czy 3 ten dzwiêk juz towarzyszy dziêkowi silnika ca³y czas, nawet kiedy ju¿ zejdê poni¿ej tych 3 ty¶. Dzwiêk jest w³a¶nie taki, metaliczny (nie huczenie, tylko takie metaliczne pierdzenie) jak opisa³ kolega, który zacz±³ temat.
Tylko ¿e ja ¿eby sprawdziæ czy to skrzynia, zrobi³em ma³y test. Podczas przyspieszania na jedynce, kiedy s³ychaæ juz ten dzwiêk. Nagle wci¶n±³em ca³e sprzeg³o i tak trzyma³em, NIE zdejmuj±c nogi z gazu. Wiadomo - w tym momencie auto przestaje przyspieszac, a obroty gwa³townie id± w góre. Ale dzwiêk w momencie ustaje, i zostaje tylko czysty dzwiêk silnika. Koledze z góry radze zrobiæ to samo, ¿eby sprawdzic czy to skrzynia.
Mój mechanik powiedzia³, ¿e leci skrzynia i lepiej z ni± ju¿ nie bêdzie. Jedynie co mogê zrobiæ, To sprawdziæ olej w skrzyni. Wymieniæ go na gê¶ciejszy (90) niezalecany, ale mo¿e uciszyæ dzwiêk i przed³u¿yc jej ¿ywotno¶æ.
Ja na wszelki wypadek rozgl±dam siê za skrzyniami. Wiêc proszê jeszcze tylko o odpowiedz na moje 3 krótkie pytania:
1 Ile oleju wchodzi do skrzyni w D16Y7?
2 Czy do D16Y7 wejdzie tylko skrzynia od tego samego modelu czy mo¿e od innych tez? Jesli tak od od jakich?
3 Czy przy wymianie skrzyni warto wymieniæ cos jeszcze przy okazji np dysk sprzeg³a lub jakies ³o¿ysko.
Pozdrawiam
mam to samo charcz±cy d¼wiêk w zakresie 2 - 3k rpm ale nie wydaje mi sie zeby to by³a skrzynia, bardziej obstawiam katalizator lub co¶ innego z wydechem. Sam nie wiem co to
ja mia³em co¶ podobnego ci tu opisujecie. A problemem by³ lu¼ny lewarek zmiany biegów, a mianowicie wibracje by³y przenoszone z wybieraka na lewarek zmiany biegów. A przyczyna by³o to ze kto¶ grzeba³ tam, i miêdzy jednym a drugim powinna byæ teflonowa podk³adka, lub tez guma , a tu nie by³o nic.
Sam te¿ ju¿ my¶la³em ¿e to skrzynia ;) tak ¿e proponuje tam najpierw zajrzeæ ;)
A odg³os by³ w³a¶nie taki jak by to ze skrzyni pochodzi³o :)
http://img638.imageshack.us/i/biegi.jpg/
"Rear Joint Bushing" ;)
Mam ten sam problem co i wy....z tym ¿e u mnie ju¿ i tak zapad³a decyzja ¿e skrzynia wylatuje wiêc nawet nie szukam przyczyny.....zreszt± i tak 3 osoby niezale¿nie mi powiedzia³y ¿e to ³o¿yska w skrzyni...poza tym ponoæ w³asnie w skrzyniach S40 to do¶æ czêsta przypad³o¶æ z tymi ³ozyskami.
Ukman co do twoich pytañ
1 Ile oleju wchodzi do skrzyni w D16Y7?
2 Czy do D16Y7 wejdzie tylko skrzynia od tego samego modelu czy mo¿e od innych tez? Jesli tak od od jakich?
3 Czy przy wymianie skrzyni warto wymieniæ cos jeszcze przy okazji np dysk sprzeg³a lub jakies ³o¿ysko.
1. Oleju wchodzi ok. 2L
2. Mo¿esz wrzuciæ jak±kolwiek skrzynie z D-serii SOHC....podejdzie nawet skrzynia z D13B2, najczê¶ciej spotykan± podmian± jest skrzynia z D16Z6...mod nazywany potocznie - krótka skrzynia :D:D
3. Zale¿y co planujesz lub co sie ju¿ sypie
Kiedy ruszam z jedynki i obroty ida w górê, to w momencie kiedy minê ok.3-3.5 ty¶ nagle s³ychaæ dodatkowy dzwiêk (jak vtec.) ale silnik jak pracowal, pracuje dalej tak samo, równo idzie dalej z obrotami, tylko ¿e z tym dodatkowym dzwiêkiem. i potem kiedy zmieniam na 2 czy 3 ten dzwiêk juz towarzyszy dziêkowi silnika ca³y czas, nawet kiedy ju¿ zejdê poni¿ej tych 3 ty¶.
Dok³adnie tak to wygl±da... czyli chyba rzeczywi¶cie trzeba bêdzie zrzuciæ skrzyniê :( tylko ¿e ja biorê pod uwagê naprawê :)
My¶licie ¿e to rzeczywi¶cie wina ³o¿ysk powoduje taki efekt?
Myslê, ¿e to nie ³o¿yska.
Hmmm.. by³ kiedy¶ taki temat, o dziwnym d¼wiêku i okaza³o siê ¿e to blacha od filtra paliwa. Poszukajcie na forum.
Chcia³bym siê jeszcze dowiedzieæ czy model d16z6 to Civic VIgen coupe z oznaczeniem z ty³u "SR"?
I czy skrzynia od d16z6 pasuje do d16y7 (tzn. montowania w tych samych miejscach itp) chodzi o to zeby prosty mechanik ktory naprawia i wymienia czesci a nie modyfikuje umia³ j± wymienic w d16y7.
z gory dzieki i pozdrawiam.
Chcia³bym siê jeszcze dowiedzieæ czy model d16z6 to Civic VIgen coupe z oznaczeniem z ty³u "SR"?
Nie...silniki D16Z6 to silniki charakterystyczne dla V generacji Hondy Civic
czy skrzynia od d16z6 pasuje do d16y7 (tzn. montowania w tych samych miejscach itp) chodzi o to zeby prosty mechanik ktory naprawia i wymienia czesci a nie modyfikuje umia³ j± wymienic w d16y7.
Tak....wchodzi Plug&Play nie trzeba ¿adnych przeróbek uskuteczniaæ i nawet ¶rednio rozgarniêty mechanik powinien ci to ogarn±æ bez problemu.:)
Je¶li ten d¼wiêk jest dodatkowo g³o¶ny przy redukcji na 2 i 1 to jest to skrzynia. Mia³em to samo, dlatego wymieni³em skrzynie i teraz jest cisza.
odkopie te 2 miechy..
i do³acze do was z problemem, a dokladnie moj brat, mamy dwie coupe VI 1,6. Braciak kupil z dolanym juz gestrzym olejem (tak stwierdzil mechanik oraz po jezdzie probnej powiedzial - £O¯YSKA!
Mam pytanie, dzwiek jest generalnie nie glosny z poczatku bylo slychac na 1,2,3 biegu ostanio weszlo juz przy 4.
przejawia sie to glosniejszym dzwiekiem pozniej i skrzynia kaput? Czy jest tak samo i nagle skrzynia siada?
zawo³ali 300 za lozyska, 250 za rozebranie skrzyni i 300 za naprawe skrzyni.. troche jest wiec nie wiem czy moge sie wstrzymac i jezdzic na razie ze zgrzytem ?
wg mnie moze byc Lozysko sprzegla. Wlasnie przez to przeszedlem. Czasem jest ok a czasem byl ten metaliczny brzeczyk.
Witka,
U mnie podobny problem siê pojawi³. Podczas przy¶pieszania w okolicy 2-3 tys obrotów mam dziwny d¼wiêk tylko ¿e klekotu (podobnego do dieslowskiego) a nie metalicznego. W ASO mi powiedzieli ¿e to wina os³ony kolektora wydechowego, ale nawet siê nie przejechali wiêc w±tpiê by s³usznie zdiagnozowali problem zw³aszcza ¿e ca³o¶æ siê pojawia tylko podczas jazdy - na luzie, na postoju tego problemu nie ma. Mo¿e kto¶ z was mia³ podobne objawy i wie co mo¿e byæ przyczyn±? Za pomoc z góry wielkie dziêki
Mia³em dok³adnie to samo co wiele osób ju¿ opisa³o, metaliczny dodatkowy dzwiêk gdzie¶ przy silniku podczas przyspieszania i odpuszczania gazu miêdzy 2 a 4 ty¶ obrotów. Pojawi³o siê to nagle, z dnia na dzieñ a z tygodnia na tydzieñ (2 tyg w sumie) pogorszy³o siê do tego stopnia ¿e zacz±³em siê obawiaæ o silnik. Pierwsze podejrzenie pad³o jak u wiêkszo¶ci tutaj - skrzynia - ³o¿yska (moja 4ka lekko szumi). Okaza³o siê ¿e to nie to, mechanik wlaz³ pod maskê i nas³uchiwa³. Potem po kilku minutach ods³uchu w aucie w czasie jazdy i na postoju, stwierdzi³ - ROZRZ¡D a konkretnie napinacz siê rozlatuje. Rozrz±d na markowych podzespo³ach mia³ przejechane 55 ty¶ ty¶ km wiêc by³em trochê zdziwiony ¿e ju¿. Wymiana rozwi±za³a problem i nasta³a cisza. W czasie wymiany okaza³o siê ¿e napinacz by³ dokrêcony o wiele za mocno ("a¿ dziw ¿e tyle przejecha³"). Tak¿e drodzy koledzy - kontrola rozrz±du zawsze zalecana.
ostatnio zauwazy³em u siebie tez dziwny odg³os takie popiskiwanie z okolic silnika. Ciezko zlokalizowac to. S³ychac to na postoju jak i podczas jednostajnej jazdy. Zanika ten popisk przy wcisnieciu sprzeg³a. Doczyta³em ze to moze byc lu¼ny dr±zek biegów. Mam shorta u siebie i strasznie lata mi ten dr±zek na wbitym biegu. Zamierzam na dniach sie tym zaj±æ ale czy to moze byc to? Moze jakies sugestie?
Teraz sie doszuka³em ze to ³ozyska skrzyni. Tyle ze ³ozysko "huczy" a nie popiskuje....wcisne sprzêg³o i odg³os zanika, co tu robic:confused:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.