Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zamiennik przekładni kierowniczej



teg
16-04-10, 12:48
Wczoraj w ASO w Bydgoszczy dowiedziałem się od mechanika, że istnieje zamiennik przekładni kierowniczej, że jego znajomy takowy zamówił i czeka aż przyjdzie... Podobno jakaś włoska firma, o ile dobrze pamiętał. Ktoś coś słyszał/wie?
EDIT: znalazłem 3 zamienniki, w tym jeden firmy TRW, na stronie:

http://www.bhmd.pl

http://www.mechanika.com.pl/popwin.php?ArtNr=QSRP926&suplr=57&show=i&GenArt=286&LfdNr=9888

http://www.mechanika.com.pl/popwin.php?ArtNr=JRP157&suplr=161&show=i&GenArt=286&LfdNr=6492

Dla przekładni TRW cena detaliczna 1 536,26 PLN + VAT (22%) = 1 874,23

krzys_o
16-04-10, 18:43
Ja u siebie mam TRW, założona jakieś 4-5 lat temu, nie pamiętam dokładnie. Do dzisiaj jeżdzę i nie ma z nią problemów więc mogę polecić.

teg
16-04-10, 22:42
4-5 lat temu? :/

Temat przekładni poruszano na forum już tyle razy... I niektórzy desperaci kupowali oryginały bo nie mogli znaleźć :(

Djadi
17-04-10, 11:33
Korzystaja z tematu zapytam gdzie na przekładni powstaje luz i ktory element za to odpowiada, bo mam bardzo duzy luz i wali na nierównościach :/ ale nie cieknie

wunat
17-04-10, 12:49
co do zamiennika, to najlepiej jest znalezc magie z itr w dobrym stanie ;]

dudki26
03-05-10, 10:41
Panowie przecież do angielki fabrycznie jest wkładany magiel TRW ten co kosztyje w ASO ponad 4000zł a w sklepach ok 1500-1800.A i jeszcze jedno każda przekładnia ma części zamienne(zestawy naprawcze) i każdą przekładnię się regeneruje.

Budziniak
03-05-10, 10:50
Zgadza się Damian ale trudno aby w ASO polecali jakąś firmę którą regeneruje maglownice :D Chyba tracili by klientów.

teg
03-05-10, 11:46
Luz powstaje albo na tulejkach prowadzących listwę (ale luz powodujący stuki, a nie luzy na kierownicy!) i to się regeneruje - wymienia tulejki, albo na styku listwa zębata/ślimak (wyczuwalny luz prawo-lewo) i tu są dwie opcje: albo jest lekka korozja listwy, wtedy się ją szlifuje i chromuje co i tak pomaga na krótko a kosztuje dużo, albo luz wynika ze zużycia/uszkodzenia/wykrzywienia i wtedy NIC nie da się z tym zrobić. A w Hondach występuje najczęściej ten ostatni przypadek. Można zamówić nową listwę, ale kosztuje tyle, co cała przekładnia. I w ASO mają rację.

Mogą być jeszcze stuki i "cyrki" np. z działaniem wspomagania lepiej w jedną stronę niż inną spowodowane np. problemem z układem hydraulicznym przekładni.

Dlatego, jeśli problemem nie są: wycieki, problemy ze wspomaganiem, stuki i luzy powodowane przez tulejki, a problem występuje z listwą zębatą/ślimakiem - regeneracja w przypadku przekładni Hondy jest OSZUSTWEM.

Według tego co do tej pory udało się ustalić, "regeneracja" w przypadku problemów z listwą/ślimakiem wygląda tak, że ew. wymieniają uszczelniacze, tulejki i po prostu... dokręcają śrubę regulacyjną, co daje tyle, że kierownica ciężej pracuje - ale to nie jest REGENERACJA. Jeśli dokręcenie śruby wystarcza, to nie informują klienta, że jest problem z listwą/przekładnią bo wtedy by nie mogli skasować za to, że "zregenerowali" przekładnię.

Identyczną opinię usłyszałem w dwóch innych firmach regenerujących przekładnie - problemu z listwą/ślimakiem nie da się rozwiązać, tam nie ma nic do regenerowania, można co najwyżej wymienić listwę na nową lub używaną.

Jak widać - pod słowem "regeneracja" kryje się wiele czynności.

Djadi
03-05-10, 12:11
Teg czyli w sumie nie wiadomo jak pozbyć się luzów na maglu i wygląda to tak że trzeba wymienić magiel na taki co nie ma luzów ehh

Budziniak
03-05-10, 12:13
Może i mają rację z tą listwą ale da się zapobiec temu zjawisku. Jedyny moment w którym listwa może zostać uszkodzona to wymiana drążków w nie odpowiedni sposób :) Jeżeli się mylę to poprawcie ale maglownica sama w sobie tworzy dośc sztywna konstrukcję i naprawdę ciężko ją uszkodzić w czasie normalnej jazdy. No chyba że ktoś wie ze mam luz na maglu i dalej jeździ :)
Teg jeżeli za wycenę biorą tylko te pieniądze o których piszesz to bym wcale się nie zastanawiał.

teg
03-05-10, 23:17
Jak słyszę "regeneracja" to mnie skręca: te nasze przekładnie prawie nigdy nie ciekną, a tulejki można wymienić bez wyjmowania przekładni, jeśli luz jest mały śrubą też można sobie dokręcić... Kasowanie tych 700zł to po prostu oszustwo.

specjalista
04-05-10, 16:44
Opisze objawy u siebie : kierownica lekko chodzi, na podnosniku powiedzieli ze jest wilgotno, ale nie cieknie strasznie, podczas wyprzedzania na zimowkach mialem wrazenie ze auto slizga sie po jezdni, mialem problem z utrzymaniem, ale na letnich tego problemu juz nie ma. Moje pyanie : co robic? myslalem o regeneracji, ale jak kolega pisze ze takie wały są to sie zastanawiam....Na nową mnie nie stać, a boje się kupować używanej, szczegolnie że kompletnie się nie znam :(

Djadi
05-05-10, 00:59
specjalista czasem na forum ktoś ma na sprzedasz magiel :) ja kupiłem od konrada84 ale jeszcze nie założyłem bo w sumie wycieków nie mam ale mam bardzo duże luzy na maglu i chyba raczej się doczeka wymiany. Jak wymienię to kurcze rozbiorę swoją na drobny mak może uda mi się znaleźć co jest przyczyna tych luzów bo to prześladuje nas od zawsze, wiecznie problem z maglem :/

abarth81
05-05-10, 18:54
EDIT: znalazłem 3 zamienniki, w tym jeden firmy TRW, na stronie:

Dla przekładni TRW cena detaliczna 1 536,26 PLN + VAT (22%) = 1 874,23

Świetna alternatywa dla oryginalnej, która w tej chwili w ASO w Bydgoszczy kosztuje 4900zł + 400zł montaż :|[/QUOTE]

Kolego Przekładnia TRW jest to oryginalna przekładnia w civicu 5D jak wejdziesz pod auto to zobaczycz ze na maglu jest odlane logo TRW i nr przekładni sam kidedys szukałem magla i temat zrozkiminiałem pasyuje tez podobno od rovera 416

mirasek
26-05-10, 21:49
jeśli luz jest mały śrubą też można sobie dokręcić...
Interesuje mnie ten temat dość bardzo, mimo że podobno nic nie daje to skręcanie (tak mi tu napisali)... Gdzie jest ta śruba Panowie bo jakoś jej nie widzę u siebie w aucie, a aktualnie stery ogarniam (końcówki i takie tam) to i magiel bym sprecyzował choć luz do 1 cm na obwodzie kiedy to chyba jeszcze w normie?

teg
29-05-10, 01:23
Mam magiel zapakowany za plecami i nie chce mi się go rozpakowywać z 4 warstw tektury, wybacz :) O ile widziałem przed zapakowaniem, to śruba ma nietypowy kształt - kwadrat z 4 wcięciami, tak mi się coś kojarzy, mogę się mylić.

Pomoże to jeśli luz jest naprawdę mały. Skutki uboczne: kierownica ciężej pracuje i nie odbija do końca, tzn nie powraca całkiem na środkową pozycję. Z tego co czytam, to dokręcanie pomaga na jakiś czas, raz na 2 lata a raz na tydzień...

Inna przyczyna stuków w maglu to te tulejki prowadzące listwę. No i sprawdź czy to na pewno nie kolumna (krzyżaki). Albo drążki kierownicze, bo tak z praktyki to żaden mechanik ani diagnosta tego nie potrafi wykryć a wystarczy wyczuć kulowy przegub pod osłoną magla, czy ma luz jak ktoś kierą rusza.

mirasek
29-05-10, 10:29
Po zmianie końcówek stwierdziłem że nie muszę narazie nic poprawiać, przeguby pod osłonami ok, krzyżaki na kolumnie ok, końcówki nowe - jedna stara się tłukła i robiła brzydkie stuki, obecnie słychać jeszcze takie głuche tąpnięcia przy szarpaniu kierownica na zgaszonym silniku ale luz jest w normie także nic już nie kręcę, po ustawieniu zbieżności znowu prowadzi się tak fajnie jak dawniej, bez stuków, itp. :)

teg
29-05-10, 14:59
Jak stuka przy zgaszonym, to to jest norma :)

hellrider
30-05-10, 12:57
NIe chce zakladac nowego tematu.

Wymienilem ostatnio koncowke drazka prawego i lewy dolny swozen wahacza. Jest supercicho poza jedna wkurzajaca mnie wadą... Z tego co wynalazlem puka mi prawy drazek przy maglownicy, tam pod ta gumą. Mniemam ze jest tam jakies jablko..

I teraz pytanie, da sie to wymienic w domu, koszt wymiany, da sie wymienic wogole ta czesc ?
Trzeba kupic nowy drążek kierwoniczy, tak ?

Przed mometem znalazlem ze tam jest jakas tulekja z teflonu, a ja mam luz pod ta guma na 1000% bo czuc pod reka jesli scisne ta gumę i poruszam kolem.

Gdzie to mozna kupic ?

demonobiker
30-05-10, 22:53
drążek kupić sie da bez problemu nie wiem jak w ej9 ale w ma8 dostęp jest fatalny ale wymienic samemu sie da trzeba sie tylko nagimnastykować i miec dobre klucze,robota do rpzyjemnych nie nalezy, potem zbierznośc i jazda.
oczywiscie sprawdz odrazu czy te oslony gumowe nie sa spekane jesli tak wymien je tez odrazu.koszty wymiany w moim modelu u mechaniora od 180 do 350zl za obie strony w częstochowie

teg
30-05-10, 23:35
W Bydgoszczy płaciłem 70zł za stronę + 55zł drążek Yamato (bo 555 nie pasował - słynny problem z gwintami).

hellrider
31-05-10, 08:21
Z wymiana nie ma problemu, wszystkie wymiany robie sam po tym jak kiedys widzialem u mechanika ''remont ukladu hamulcowego''. Nigdy nie dam samochodu komus do roboty. Wole robic 3 dni i zrobic samemu. Ogolnie to gume oslaniajaca mam dobra. Tylko ta jakas ''tulejka'' jest wubita bo czuc luz pod reka.

Ma ktos z Was moze nr. katalogowy tej tulejki ?

Dzwonilem przed mometem do salonu Hondy i oniemialem O_O
Wyjasnilem kolesiowi co potrzebuje, U mnie jest jakas metalowa tulejka. Mowil ze teflon byl ale w modelach bez wspomagania. Koszt tego czegos to 730zl, nr. katalogowy czescci to ''53630-s04-a51'' O_o

Za taka kase kupuje drugi silnik :eek:


Nie wiem czy dobrze mysle ale chodzi o ta czesc ( to jablko ) po lewej stronie drazka ? fot. ponizej.

http://www.czesci.v10.pl/img/zdjecia/C313718.jpg

Myslac logicznie wlasnie tam mam luz.

teg
31-05-10, 17:44
To na rysunku to jest drążek kierowniczy, zawiera dwa gwintowane pręty połączone przegubem kulowym, zwanym jabłkiem...

A tulejki - chodzi o tulejki prowadzące listwę w przekładni kierowniczej. W miejscach, gdzie listwa wychodzi z przekładni.

hellrider
31-05-10, 19:33
Wiec mam rozjajcowane jablko. Dzwonilem do ''kiosku'' to mi powiedzieli za 555 - 89 zł tez macie takie ceny O_o