Zobacz pełną wersję : ukręcona szpilka pokrywy zaworów ;/
Załamka na całego ;/ regulowałem dzisiaj zawory wszystko ladnie pięknie sie udalo namęczyłem sie przy tym strasznie i na końcu juz ostatnia śrubka do przykręcenia i srrruu! ukręciła sie, no normalnie sie załamałem;/
oto ta śrubka:
http://img133.imageshack.us/img133/2111/srubat.th.jpg (http://img133.imageshack.us/i/srubat.jpg/)
i tu moje pytanie co z tym fantem zrobić? koniec śruby został zapewne w głowicy tak ze go nie widać i pewnie nie da sie go tak prosto wykręcić;/ czy w aso wykręcą i wymienią mi tą szpilke? czy bedzie problem.
i jeszcze czy można jeździć bez tej śrubki? czy bedzie bardzo ciekło? i to na rozrząd pewnie;/ ręce opadają ku...wa
Nie wiem jak głęboko jest i ile gwintu, np kupić tą szpilkę i trochę skrócić gwint na nim, może złapie w głowicy gwint, a jak nie to już nie wiem, swap:D ostatecznie jak można to, ten kawałek co został to go potraktować wiertarka bo nie wiem czy są inne sposoby
spokojnie... tez to mialem.
wluz srobe na miejsce i zaklej jakims sylikonem.
jedz do aso kup ta srube(chyba 16zl kosztuje, a moze 32 nie pamietam)
jak juz bedziesz mial komplet to berzesz wiertarke z malymi obrotami i malym wiertlem starasz sie nawiercicjakis otworek... w sumie to jesli choc troche wystaje lub nie jest za gleboko to mozesz nawiercic tylko tyle by zrobic taki opor i normalnie srubokretem wykrecasz.
dasz rade...
tylko wyluz jakies scierki na glowicy do okola tego otworu zeby ci wiory nie zsoatly w glowicy lub nie wpadly do miski
heh he Miałem to samo:)i w tym samym miejscu:) zdejmij pokrywę i spróbuj wykręcić możne płaskoszczypami bać spróbuj śrubokrętem i delikatnie uderzaj młotkiem tak jak chciał byś ja wykręcić..ona trzyma się lekko i wychodzi bez oporów.mnie sie udało bez jakichkolwiek problemów. problem byl dopiero w tedy jak miałem kopic śrubę..nigdzie nie ma. dopiero na szrocie znalazłem.
w sumie nie wiem jak ten gwint wygląda w środku moze wystaje i wtedy bez problemu sie go wykręci, a jak nie to trzeba kombinować. Ja na pewno nie bede sciagał tej pokrywy bo urwie wiecej śrub nie mówiąc juz o uszczelce. Na razie musze tak jeździć, najbardziej sie boje zeby na rozrząd nie pociekło, bo tego nawet nie bedzie widać;/ jutro dzwonie do aso moze bedą mieć te szpilki.
spokojnie te śruby tylko przytrzymują pokrywe i lekko trzymają uszczelkę. tam olej praktycznie nie ma ciśnienia( na przyszłość dokręcaj je leciutko tylko aby zapapaly jak poczujesz opór to juz koniec nie powiem dokładnie z jakim momentem bo nie pamietam ale on jest bardzo ale to bardzo mały)tylko zatkaj ten otwór po srubie jak sie boisz tego roszac i do warsztatu..ale powiem szkoda kasy na aso sam na pewno dasz rade
Może bedę zgryźliwy, ale życze sukcesów w nawiercaniu... Jedynym skutecznym i sprawdzonym sposobem który ja stosuje i nie raz juz komus ''tyłek'' ratowałem, to dospawanie do tego co wystaje, albo jest na równo lub nieraz poniżej poziomu płaszczyzny, nakrętki 8mm i wykręcenie tego co tam pozostało. To precyzyjna robota, ale bardzo skuteczna.
moment przykrecania tych srub to 12Nm czyli tak jak Michal pisze, czujesz opor i koniec.
a co do spawania... to po pierwsze trzeba miec spawarke. po drugie trzeba umiec dospawac cos kolwiek do sroby o srednicy okolo 3mm ktora na 100% nie wystaje(jest dokladnie tyle schowane co wystaje ten gwint od plaszacza na fotce) i do tego nie zespawac na stale z glowica.
a juz po 3... te sruby sa miekkie i sam sie zdziwilem jak latwo sie w nich wierci...
Miałem ten problem, po ukreceniu jednej, jak uszczelka dobra, na pozostalych sie trzyma i nie cieknie :)
Troche odswieże temat. Mam ten sam problem, tyle że u mnie ukrecilem sama górę. Da się ją jakoś wykręcić ? Czy ona trzyma coś poza pokrywą ? końcówka została w tej nakrętce ;/
Troche odswieże temat. Mam ten sam problem, tyle że u mnie ukrecilem sama górę. Da się ją jakoś wykręcić ? Czy ona trzyma coś poza pokrywą ? końcówka została w tej nakrętce ;/
jeżeli dobrze rozumiem - szpilka wystaje tak?
jak tak to można np brzeszczotem zrobić dość głębokirowek i spróbować wykręcić śrubokrętem - to taka najprostrza metoda chyba
demonobiker
22-04-11, 20:50
polecam użycie wykrętaków do zerwanych śrub.
nawiercasz mały otworek, wkładasz odpowiedni rozmiarem wykrętak i jazda .wykrętaki posiadają lewy gwint także chwilę wkręcasz a jak napotka opór to będzię się wykręcał razem ze szpilka.wiele rzeczy juz tak wykręciłem np. śrube na wale, śrubki od tarcz.
http://allegro.pl/yt-0591-wykretaki-do-srub-i-szpilek-12cz-yato-fv-i1558333436.html
http://allegro.pl/wykretaki-wykretak-do-urwanych-srub-5-coval-3-18-i1567209542.html
http://allegro.pl/wykretaki-do-urwanych-srub-szpilek-yato-kpl-6-szt-i1525954108.html
ja Ci ta szpilka wystaje to po zdjeciu głowicy kombinerkami ją wykrecisz nawet. Ja kiedys miałem tak śrube urwaną jak kolega który założył ten temat i nawierciłem dwie naleńkie dziurki obok siebie w tym co zostało z tej szpilki w glowicy, dosłownie ją zarysowałem wiertłem i potem odpowiednio dociskając śrubokrętem wykręciłem resztkę zerwanej szpilki
No jest problem tego typu ze ona chyba trzyma klawiaturę. Ją sie da normalnie wykrecic ona jest taka dluga ale cos ja trzyma i sie nie da wyciagnac.
Jakim cudem te sruby mozna ukrecic?! Ostatnio sam zdejmowalem pokrywe, zakladalem, skrecalem dosc konkretnie i nic sie nie ukrecilo. Ktos mial wczesniej za duzo pary w lapie czy co?
:D A no da się ukręcić :) Już dałem radę ją wyciągnać. Teraz tylko podjechać do ASO i kupić nową albo naprawić tą.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.