PDA

Zobacz pełną wersję : ukręcona szpilka pokrywy zaworów ;/



lar
14-04-10, 18:14
Załamka na całego ;/ regulowałem dzisiaj zawory wszystko ladnie pięknie sie udalo namęczyłem sie przy tym strasznie i na końcu juz ostatnia śrubka do przykręcenia i srrruu! ukręciła sie, no normalnie sie załamałem;/
oto ta śrubka:
http://img133.imageshack.us/img133/2111/srubat.th.jpg (http://img133.imageshack.us/i/srubat.jpg/)

i tu moje pytanie co z tym fantem zrobić? koniec śruby został zapewne w głowicy tak ze go nie widać i pewnie nie da sie go tak prosto wykręcić;/ czy w aso wykręcą i wymienią mi tą szpilke? czy bedzie problem.
i jeszcze czy można jeździć bez tej śrubki? czy bedzie bardzo ciekło? i to na rozrząd pewnie;/ ręce opadają ku...wa

rafsio
14-04-10, 18:29
Nie wiem jak głęboko jest i ile gwintu, np kupić tą szpilkę i trochę skrócić gwint na nim, może złapie w głowicy gwint, a jak nie to już nie wiem, swap:D ostatecznie jak można to, ten kawałek co został to go potraktować wiertarka bo nie wiem czy są inne sposoby

qba1983
14-04-10, 19:07
spokojnie... tez to mialem.
wluz srobe na miejsce i zaklej jakims sylikonem.
jedz do aso kup ta srube(chyba 16zl kosztuje, a moze 32 nie pamietam)
jak juz bedziesz mial komplet to berzesz wiertarke z malymi obrotami i malym wiertlem starasz sie nawiercicjakis otworek... w sumie to jesli choc troche wystaje lub nie jest za gleboko to mozesz nawiercic tylko tyle by zrobic taki opor i normalnie srubokretem wykrecasz.
dasz rade...
tylko wyluz jakies scierki na glowicy do okola tego otworu zeby ci wiory nie zsoatly w glowicy lub nie wpadly do miski

wisien84
14-04-10, 19:07
heh he Miałem to samo:)i w tym samym miejscu:) zdejmij pokrywę i spróbuj wykręcić możne płaskoszczypami bać spróbuj śrubokrętem i delikatnie uderzaj młotkiem tak jak chciał byś ja wykręcić..ona trzyma się lekko i wychodzi bez oporów.mnie sie udało bez jakichkolwiek problemów. problem byl dopiero w tedy jak miałem kopic śrubę..nigdzie nie ma. dopiero na szrocie znalazłem.

lar
14-04-10, 19:35
w sumie nie wiem jak ten gwint wygląda w środku moze wystaje i wtedy bez problemu sie go wykręci, a jak nie to trzeba kombinować. Ja na pewno nie bede sciagał tej pokrywy bo urwie wiecej śrub nie mówiąc juz o uszczelce. Na razie musze tak jeździć, najbardziej sie boje zeby na rozrząd nie pociekło, bo tego nawet nie bedzie widać;/ jutro dzwonie do aso moze bedą mieć te szpilki.

wisien84
14-04-10, 19:54
spokojnie te śruby tylko przytrzymują pokrywe i lekko trzymają uszczelkę. tam olej praktycznie nie ma ciśnienia( na przyszłość dokręcaj je leciutko tylko aby zapapaly jak poczujesz opór to juz koniec nie powiem dokładnie z jakim momentem bo nie pamietam ale on jest bardzo ale to bardzo mały)tylko zatkaj ten otwór po srubie jak sie boisz tego roszac i do warsztatu..ale powiem szkoda kasy na aso sam na pewno dasz rade

Civ dohc
14-04-10, 21:39
Może bedę zgryźliwy, ale życze sukcesów w nawiercaniu... Jedynym skutecznym i sprawdzonym sposobem który ja stosuje i nie raz juz komus ''tyłek'' ratowałem, to dospawanie do tego co wystaje, albo jest na równo lub nieraz poniżej poziomu płaszczyzny, nakrętki 8mm i wykręcenie tego co tam pozostało. To precyzyjna robota, ale bardzo skuteczna.

qba1983
14-04-10, 23:04
moment przykrecania tych srub to 12Nm czyli tak jak Michal pisze, czujesz opor i koniec.
a co do spawania... to po pierwsze trzeba miec spawarke. po drugie trzeba umiec dospawac cos kolwiek do sroby o srednicy okolo 3mm ktora na 100% nie wystaje(jest dokladnie tyle schowane co wystaje ten gwint od plaszacza na fotce) i do tego nie zespawac na stale z glowica.
a juz po 3... te sruby sa miekkie i sam sie zdziwilem jak latwo sie w nich wierci...

teg
15-04-10, 01:38
Miałem ten problem, po ukreceniu jednej, jak uszczelka dobra, na pozostalych sie trzyma i nie cieknie :)

Xearo
22-04-11, 20:18
Troche odswieże temat. Mam ten sam problem, tyle że u mnie ukrecilem sama górę. Da się ją jakoś wykręcić ? Czy ona trzyma coś poza pokrywą ? końcówka została w tej nakrętce ;/

lozek
22-04-11, 20:21
Troche odswieże temat. Mam ten sam problem, tyle że u mnie ukrecilem sama górę. Da się ją jakoś wykręcić ? Czy ona trzyma coś poza pokrywą ? końcówka została w tej nakrętce ;/

jeżeli dobrze rozumiem - szpilka wystaje tak?

jak tak to można np brzeszczotem zrobić dość głębokirowek i spróbować wykręcić śrubokrętem - to taka najprostrza metoda chyba

demonobiker
22-04-11, 20:50
polecam użycie wykrętaków do zerwanych śrub.
nawiercasz mały otworek, wkładasz odpowiedni rozmiarem wykrętak i jazda .wykrętaki posiadają lewy gwint także chwilę wkręcasz a jak napotka opór to będzię się wykręcał razem ze szpilka.wiele rzeczy juz tak wykręciłem np. śrube na wale, śrubki od tarcz.
http://allegro.pl/yt-0591-wykretaki-do-srub-i-szpilek-12cz-yato-fv-i1558333436.html
http://allegro.pl/wykretaki-wykretak-do-urwanych-srub-5-coval-3-18-i1567209542.html
http://allegro.pl/wykretaki-do-urwanych-srub-szpilek-yato-kpl-6-szt-i1525954108.html

Boniek87
22-04-11, 21:00
ja Ci ta szpilka wystaje to po zdjeciu głowicy kombinerkami ją wykrecisz nawet. Ja kiedys miałem tak śrube urwaną jak kolega który założył ten temat i nawierciłem dwie naleńkie dziurki obok siebie w tym co zostało z tej szpilki w glowicy, dosłownie ją zarysowałem wiertłem i potem odpowiednio dociskając śrubokrętem wykręciłem resztkę zerwanej szpilki

Xearo
22-04-11, 21:55
No jest problem tego typu ze ona chyba trzyma klawiaturę. Ją sie da normalnie wykrecic ona jest taka dluga ale cos ja trzyma i sie nie da wyciagnac.

reXio
24-04-11, 14:55
Jakim cudem te sruby mozna ukrecic?! Ostatnio sam zdejmowalem pokrywe, zakladalem, skrecalem dosc konkretnie i nic sie nie ukrecilo. Ktos mial wczesniej za duzo pary w lapie czy co?

Xearo
24-04-11, 17:31
:D A no da się ukręcić :) Już dałem radę ją wyciągnać. Teraz tylko podjechać do ASO i kupić nową albo naprawić tą.