PDA

Zobacz pełną wersję : Stukanie podczas krecenia kierownicą



piotras70
08-04-10, 17:40
Witam ostatnio sprawdzałem luzy w zawieszeniu w mojej hondzie i usłyszałem nie przyjemne stuki gdzieś w okolicy przekładni kierowniczej, na końcówkach luzów nie ma. czy to będą drążki kier.?

snakes123
08-04-10, 22:21
przegłubik :D

MikeFoto
09-04-10, 10:11
przegłubik :D

...który dodatkowo radzę szybciutko wymienić bo jak padnie - będziesz dzwonił po lawetę jak ja :)

piotras70
09-04-10, 11:30
Ale nie dodałem że podczas kręcenia kierownicą na postoju. - skręt w lewo- puknięcie w prawo to samo.

DamianPietras
09-04-10, 11:51
Ale nie dodałem że podczas kręcenia kierownicą na postoju. - skręt w lewo- puknięcie w prawo to samo.

dolny sworzeń wachacza;)

Malik
09-04-10, 21:07
dolny sworzeń wachacza

miałem to samo - na początku wygladało to na luzy w maglownicy lub drążkach kierowniczych , okazało się że to był sworzeń dolnego wachacza.

Tak wogóle to jest parę długich postów na tym forum na temat stykania w ukladzie kierowniczym.

Djadi
10-04-10, 00:37
przegłubik :D

Opisz jaśniej jaki przegubik - ratujcie mam to samo myślałem że to magiel co prawda skrzypią mi swożnie dolne ale kiera wali na nierównościach i jak naboki ruszm ją to też stuka :mad:

seb
10-04-10, 12:13
Ale nie dodałem że podczas kręcenia kierownicą na postoju. - skręt w lewo- puknięcie w prawo to samo.
Miałem taki objaw w ED7. Przyczyną była awaria mechanizmu różnicowego - połamane zębatki. Jak już wyeliminujesz awarie maglownicy, drążków i innych elementów w zawieszeniu to polecam zajrzeć do skrzyni biegów.

kubot
10-04-10, 13:03
u mnie jest podobnie przy szybkim skręceniu kierownicą słychać stuknięcie, górny sworzeń wahacza, w poniedziałek wymieniam cały górny wahacz

Djadi
13-04-10, 00:15
Czy ktoś mi odpowie gdzie tego szukać

przegłubik :D

Opisz jaśniej jaki przegubik - ratujcie mam to samo myślałem że to magiel co prawda skrzypią mi swożnie dolne ale kiera wali na nierównościach i jak naboki ruszm ją to też stuka :mad:

przemek555
13-04-10, 11:22
U mnie stuki podczas kręcenia kierownicą na postoju były spowodowane luzem w prawej końcówce drążka kierowniczego. Poruszając kołem lewo-prawo też stukało i był wyczuwalny luz a podczas jazdy po nierównościach z niedużą prędkością wręcz napier..... W wymianie w końcu cisza i znów uśmiech na twarzy ;)

MrUkAs
28-05-10, 18:41
http://allegro.pl/item1034487855_przegub_kpl_honda_civic_1_4_1_5_1_6 _2_0_td_japan.html - co powiecie na temat tego przegubu??

teg
29-05-10, 01:16
"Japońska jakość oryginału" :D :D:D
Powinien wreszcie ktoś z tym zrobić porządek, ze sprzedażą części marek typu "Japan Line" i reklamowaniem ich jako japońskie. Mnie mechanik wciskał, że Kashiyama to japońskie klocki....

brak.loginu87
29-05-10, 15:12
Mi stuka coś z przodu ale nie mogę znaleźć co to jest.
1.Stuka gdy jadę po dziurach
2.Stuka gdy szybko naciskam i puszczam sprzęgło (takie jak by szarpanie kołami)
3.Stukanie nie ma nic do kierunku jazdy
4.Gdy silnik jest wyłączony na postoju i kręcę kierownicą to stuka w momencie zmiany kierunku kręcenia.
5.Gdy silnik jest włączony i stoję na postoju to stuka gdy szybko wykonuję krótkie ruchy kierownicą (tak jak na przeglądzie sprawdza się końcówki drążków).
6.W zeszłym tygodniu (już były powyższe objawy) byłem na przeglądzie i zwróciłem na to uwagę diagnoście i z zawieszeniem podobno jest wszystko w porządku (diagnosta zasugerował luz na łożysko :P)

Dodam że kiedyś sprawdzałem "ile idzie" moja Hanka i po tym teście właśnie na krótko pojawiły się owe stukania ale szybko ustały więc się nie przejmowałem. Ale kiedyś znowu szybko jechałem ~180 i po tym w niedługim czasie pojawiły się stuki i są po dziś dzień. Co to może być?

teg
30-05-10, 01:16
Nie biegaj po diagnostach i mechanikach, bo jeden na 10ciu będzie potafił znaleźć przyczynę, a reszta będzie Ci kit wciskać albo patrzeć jak na wariata, bo jak to że w 12-letnim samochodzie nic ma nie stukać, panie, nie czepiaj się........

Jeśli sam nie potrafisz sprawdzić końcówek drążków, drążków, kolumny kierowniczej i przekładni to jedź do ASO - ja zapłaciłem za sprawdzenie całego zawieszenia i układu kierowniczego chyba 50zł.