Zobacz pełną wersję : po czyszczeniu krokowego wciaz to samo:(
wlasnie wrocilem od mechanika no i wciaz mam ten sam problem.Wyczyszczony krokowy a tu wciaz na obrotach skacze miedzy 1200-3000 na biegu jalowym gdy odlaczylem przewod widoczny na zdjeciu obroty sa normalne aczkolwiek lapie jakies dziwne powietrze pierdzi i sie nie zbiera....gdy wymienie ten map asys. sensor(tak jest tam napisane)
http://img413.imageshack.us/i/xxxs.jpg/
mial ktos podobny problem??co mam zrobc do tego w aso hondy nawet nie potrafili mi powiedziec ile ta czesc bedzie kosztowac...Masakra
Muzyk-Grzes
08-04-10, 16:06
Kolektor dolotowy może "łapać" lewe powietrze podobnie jak i przepustnica, jaki to silnik?
psycholoog
08-04-10, 16:07
Zobacz uszczelke pod przepustnica, u mnie d15b7 bylo to samo, zmieniłem i problem z głowy z obrotami.
Poszukaj pod hasłem FITV (Fast idle thermo valve) bo nie chce mi się kolejny raz tego samego pisać. Map sensor na razie zostaw w spokoju, bo to, że go odłączysz i jest poprawa to o niczym nie świadczy. Jak komp nie wie jakie jest ciśnienie to i krokowcem nie lata ;)
Możesz też sprawdzić czujnik położenia przepustnicy, mój był skopany i miałem bardzo podobne objawy tj. wkręcał się na 3k rpm i nie chciał odpuścić, po resecie kompa zwykle na chwile był spokój.
Ps. Nie baw się w ASO, zawału dostaniesz jak cenę usłyszysz.
Sprawdź FITV. Wymontuj, przeczyść i wyreguluj. Zgodnie z linkiem:
http://honda-tech.com/showthread.php?t=1564019
Niech mnie kule biją jak to nie pomoże ;)
Niech mnie kule biją jak to nie pomoże ;)
Zapamiętam :D
qcyk masz powiedzieć, że pomogło ;)
JulekCIVIC
09-04-10, 14:20
a może krokowiec do wymiany co? jeśli po wyczyszczeniu nie pomaga no to siła rzeczy jest już zużyty i cześć, trzeba nowy ładować, tzn sprawna używkę ;)
Silnik po rozgrzaniu powinien odpalić i działać na wolnych obrotach bez krokowca, jeśli tak nie jest to przyczyna falowania leży gdzie indziej. U mnie po czyszczeniu krokowca też miałem takie falowania, ale było to spowodowane tym, że obróciłem jego ośkę o 180 stopni i szczelina była cały czas otwarta na max. Obroty wtedy falowały od 1000 do 2000 co 2 sek, jednak po jego odłączeniu momentalnie się stabilizowały. Tak więc jest to najprostszy sposób na potwierdzenie lub zaprzeczenie winy tzw. krokowca.
Silnik po rozgrzaniu powinien odpalić i działać na wolnych obrotach bez krokowca, jeśli tak nie jest to przyczyna falowania leży gdzie indziej. U mnie po czyszczeniu krokowca też miałem takie falowania, ale było to spowodowane tym, że obróciłem jego ośkę o 180 stopni i szczelina była cały czas otwarta na max. Obroty wtedy falowały od 1000 do 2000 co 2 sek, jednak po jego odłączeniu momentalnie się stabilizowały. Tak więc jest to najprostszy sposób na potwierdzenie lub zaprzeczenie winy tzw. krokowca.
No raczej nie, bo falowanie robi właśnie krokowiec ale przyczyną tego nie jest on sam a nieszczelność w układzie którą komp próbuje skorygować. A to, że u siebie akurat pokombinowałeś krokowca i on sam miał nieszczelność to już inna sprawa ;)
JulekCIVIC
09-04-10, 16:17
No raczej nie, bo falowanie robi właśnie krokowiec ale przyczyną tego nie jest on sam a nieszczelność w układzie którą komp próbuje skorygować. A to, że u siebie akurat pokombinowałeś krokowca i on sam miał nieszczelność to już inna sprawa ;)
Dokładnie ;)
co raczej nie?
No raczej w tym przypadku krokowiec nie jest padnięty :D A to, że czyszczenie nie pomaga o jego padnięciu bynajmniej nie świadczy.
No raczej w tym przypadku krokowiec nie jest padnięty :D A to, że czyszczenie nie pomaga o jego padnięciu bynajmniej nie świadczy.
Dokładnie o tym samym mówię, najbardziej prawdopodobną przyczyną falowania jest jakaś nieszczelność w ukł. dolotowym. a gdzie ona jest czy przy uszczelce przepustnicy, czy krokowcu to właśnie należy ustalić.
A czy ktoś powie mi czy w silniku D16Y5 (prawie to samo co D15Z6) jest ten FITV ? Gdzie on sie znajduje,bo na pewno nie przy przepustnicy....
no niestety dopiero zabieram sie po weekendzie do pracy bo na uczelnie czas jechac "tatowozem" ale jak cos na bierzoaco bede dawal znaki a wogole do odlaczeniu krokowego obroty mam na ok1500 ale stabilne:P
Muzyk-Grzes
10-04-10, 23:38
Możesz też sprawdzić czujnik położenia przepustnicy, mój był skopany i miałem bardzo podobne objawy
Jeśli po odłączeniu krokowego obroty sa OK ale wysokie to może to byc właśnie problem z przepustnica ,albo uszczelka albo przepustnica do przeczyszczenia, albo czujnik przepustnicy.
w d15z6 nie ma chyba fitv, co prawda oba króćce do przewodów są ale nie ma tam żadnego zaworu, ja wlasnie w dwóch kolejnych przepustnicach mialem problem z fitv ,w koncu wziąłem od d15z6 i juz więcej problem nie mial miejsca:>.
ale d16y5 moze miec go zxobacz czy do przepustnicy od spodu idą dwa węzyki z płynem chlodniczym
a czy jest FITV w d15b2? Jeśli tak to gdzie jest umiejscowiony?
Witam, ponawiam pytanie. Czy może mi ktoś powiedzieć czy i jesli tak to gdzie znajduje sie FITV w silniku d15b2? pzdr
Yotomeczek86
19-04-10, 17:34
FITV (Fast Idle Thermo Valve) - Zawór termiczny szybkiego biegu jałowego
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1564019
Może Ci to coś podpowie. Zresztą na googlach 2 minuty szukania mi to zajęło
szukałem informacji na ten temat i czytałem temat, który podałeś w linku. Chodzi mi konkretnie o to czy ten zawór jest stosowany w d15b2 (buda EG4)
kurde to spójrz, coraz mniej ludzi ma d15b2 i trudno powiedzieć;). zdejmij patelnie i zobacz przepustnice powinny do niej isc dwa węzyki z cieczą. jesli to do czego one idą jest przykręcone do przepustnicy to masz takli zawór a jesli po prostu jakby z jednej strony przepustnicy wchodzi a z drugiej wychodzi to nie masz;]. ja tam nie wiem ale sprawdzic latwo:)
Dla potomnych - w D16Y5 nie ma FITV ,jest tylko silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy. Zrobiłem test i odpiałem podczas pracy silnika wtyczke od krokowca,obroty skoczyły na 1500 i falowały z duża częstością pomiędzy 1400-1500 obr. Czy takie zachowanie jest prawidłowe?
skolopendra
20-04-10, 20:59
Zrobiłem test i odpiałem podczas pracy silnika wtyczke od krokowca,obroty skoczyły na 1500 i falowały z duża częstością pomiędzy 1400-1500 obr. Czy takie zachowanie jest prawidłowe?
może odepnij jeszcze parę czujników i opisz zachowanie silnika? :cool:
A ja się dalej upieram, że nie ma krokowego tylko IACV, no ale ok ;)
Proponuje:
1. Sprawdzic, czy da sie wyregulowac wolne obroty robiac krok po kroku, co manual kaze. Jesli sie da (nic nie faluje i da sie utrzymac obroty jak manual kaze na odlaczonym IACV) a problem jest dalej, to raczej tkwi w IACV lub jego sterowaniu, no a moze regulacja pomoze i objawy ustapia :)
2. Jesli nie da sie wyregulowac przy odlaczaonym IACV obrotow jakie przy tej operacji podaje manual, to jest gdzies nieszczelnosc. Jesli srube wkrecamy do konca a i tak nie da sie ustawic wymaganych obrotow, to wlasnie powietrze dostaje sie droga ktora nie powinno. I teraz pytanie, ktoredy. Trzeba by wyjac przepustnice, wyczyscic, sprawdzic czy nie ma za duzego luzu miedzy klapka a gardziela (regulacja tego = temat na caly artykul, wcale nie jest latwo to prawidlowo wyczyscic i wyregulowac) i ew. wyregulowac, wymienic uszczelki nie zapominajac o uszczelce sruby regulacyjnej - do kupienia w ASO razem ze sruba za 6zł, sprawdzic droznosc i czystosc kanalow w przepustnicy. Wymienic tez uszczelke pod IACV.
3. Sprawdzic, czy IACV w pozycji zamknietej nie przepuszcza powietrza - na 50% puszcza jesli dales to komus do czysczenia kto tego wczesniej w Hondzie nie robil! Zwykle wymycie benzyna ekstrakcyjna i pedzlem u mnie powodowalo wlasnie taki efekt. Mozna to sprawdzic np. przykladajac szczelnie usta do jednego otworu i dmuchajac lub sprawdzjac, czy sie ciecz przelewa. Ja to czyscilem bardzo dokladnie i przedmuchiwalem sprezonym powietrzem az w pozycji zamknietej zaden nagar nie powodowal nieszczelnosci.
4. Zapalic papierosa lub kadzidelko i przykladac w okolice uszczelek wtryskow, przepustnicy i innych elementow ktorymi moze sie lewe powietrze dostawac, oczywiscie na pracujacym silniku. Najgorzej jest z uszczelka pod kolektorem dolotowym, bo to trudno wykryc ze przepuszcza :/ :/ :/ Najlepiej zdjac kolektor, ale to "troche" pracy wymaga.
5. Sprawdzic poprawnosc dzialania ukladow: EGR i PCV - manual sie klania. Najlepiej wszystko poodlaczac i pozaslepiac zeby miec pewnosc, ze to nie przez nie dostaje sie lewe powietrze. U mnie i innych nie powodowalo to bledow w ECU.
Jak sobie cos wiecej przypomne, to napisze. Ja bym tak to sprawdzal.
EDIT: UWAGA. Manual podaje wyraznie, zeby NIE odlaczac, a szczegolnie NIE PRZYLACZAC IACV na pracujacym silniku! I chyba raczej nawet nie na wlaczonym zaplonie. Dlaczego przekonalem sie sam. Niby po resecie nawet dluugim ECU nie ma prawa nic zapamietac, ale tak nie jest! U mnie jak "spec" odlaczyl i przylaczyl, zrobil sie efekt jak u Ciebie - falowanie. Zadne regulacje ani cuda nie pomagaly, bo wina byla w ECU. Rozwiazanie podpowiedzial mi inny "spec" i mial racje. Otoz ustapilo samo po... ok. 40 odpaleniach silnika. Jesli osoba ktora czyscila Ci IACV tak zrobila, to moze byc przyczyna.
ALE. Jesli po odlaczeniu IACV u Ciebie masz tak wysokie obroty i faluja, to na 90% masz gdzies nieszczelnosc i to spora. Sprawdz to co napisalem. Tylko ze nie powiedziane ze po jej eliminacji objawy ustapia, po podlaczales i odlaczales IACV na odpalonym silniku....
ALE. Jesli po odlaczeniu IACV u Ciebie masz tak wysokie obroty i faluja, to na 90% masz gdzies nieszczelnosc i to spora. Sprawdz to co napisalem. Tylko ze nie powiedziane ze po jej eliminacji objawy ustapia, po podlaczales i odlaczales IACV na odpalonym silniku....
A źle zapamiatałem procedure z manuala;) ale zresetowałem kompa i jak na razie wielkich problemów nie mam z tymi obrotami.Spróbuje to dzisjaj zrobić tak jak Pan Bóg przykazał....:)
Kurde, a ja się tu naprodukowałem :D Niech ktoś to gdzieś przyklei czy coś o ile inni nie myślą, że się mylę, bo często są o to pytania a mnie się zwyczajnie nie chce tego zawsze od nowa opisywać. Wypatroszałem cały ten układ i regulowałem wiele razy i to co piszę jest z mojego doświadczenia a nie teorii :)
Ja dziś mam nadzieje zażegnałem swoje problemy z obrotami,na pracującym silniku odkręciłem tą śrube do regulacji obrotów do oporu, no i jak na razie jest miodzio. Wcześniej wyczyściłem IACV i przepustnice,ale niezbyt dokładnie. Pozostaje jeszcze wymiana uszczelki przepustnicy. Jak na razie jest OK. :)
:| Też nie do końca dobre rozwiązanie. Ogólnie masz tam teraz niezły bajzel, jak wyczyściłeś niedokładnie. Nawet jeśli IACV jest po tym ok, to jeśli przepustnica była mocno zasyfiona to po czyszczeniu trzeba ją ustawić. No chyba że i tu masz szczęście i nic nie zepsułeś ;)
Ale to można sprawdzić łatwo. Najlepiej, jakbyś zrobił regulację wolnych obrotów, tylko że Z MANUALA DO SWOJEGO SILNIKA. Bo w tych manualach masz różne silniki i pewnymi szczegółami się ta regulacja różni (regulacja na odłączonym lub przyłączonym, ze zworką serwisową lub bez, obroty bez IACV 450 lub inne). Jeśli wszystko jest ok i będzie się dało wyregulować krok po kroku jak manual każe, nie ma bata, musi być ok.
Może i jest ok tak jak wykręciłeś tą śrubę ale regulacja tego na pracującym silniku to pośrednio regulacja mieszanki, więc możesz mieć problemy ze spalaniem czy wynikiem analizy spalin (wsp. lambda).
Własnie o to chodzi,że manual który posiadam jest mocno nieprecyzyjny.Teg z jakiego opracowania korzystasz? Jest tam silnik D16Y5 / D15Z6 ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.