PDA

Zobacz pełną wersję : czy to wina immobilaisera??



palermo444
08-04-10, 15:21
witam podjechalem na stacje zatyankowalem i chce zapalic a tu kontrolki normalnie siwca jak gdy by nigdy nic slychac ze pompa paliwa chodzi i bylko tylko takie cyk cyk ale auto nie pali nawet nie kreci ..... :(:( przyszedlem po auto za godzine i odpalilo normalnie co to moze byc musze to naprawic bo nie wiem kiedy jeszcze ta nie zapali i co wtedy :(:(:(:( prosze o pomoc gdzie szukac przyczyny

boryspas
08-04-10, 19:07
Witam

Czy w tym czasie paliła sie kontrolka immo (ta zielona z kluczykiem )? Normalnie powinna się na chwile zapilić i zaraz zgasnąć. Pozatym immo odcina również pompę. Cykanie może oznaczać problem z rozrusznikiem a właściwie ze stycznikiem (nadpalony styk ?). Czy do było jest cyknięcie przy przekręceniu kluczuka i poniej drugie przy puszczeniu ?

Pozdrawiam
Borys

palermo444
08-04-10, 19:17
rozrusznik wogole nie trybil wtedy to bylo cykanie tu z tylu za radiem

no cos mniej wiecej takiego jak piszesz :) to cykniecie .... kontrolki normalnie sie zachowywaly

boryspas
08-04-10, 19:41
Za radiem w konsoli znajduje się przekaźnik sterujący stycznikiem rozrusznika. Działa on tak, że jeśli przekręcimy kluczyk w pozycje start zamykany jest obwód sterujący (cewka) a zamyka się on poprzez immobilizer. Sądząc po cykaniu tego przekaźnika immo go pozwolił załączyć. W związku z tym szukałbym przerwy w obwodzie między wyjściem tego przekaźnika (wg schematu przewód czarno - biały) wchodzący na wejście S rozrusznika (zasilając cewkę stycznika). Porponuje też sprawdzić kabel biegnący bezpośrednio od akumulatora do styku tegoż stycznika. Z tego przewodu zasilane jest uzwojenie rozrusznika i jest on dość gruby (może się poluzował ??). Wg schematu to przewód czarno-żólty. Tyle mogę powiedzieć patrząc na schemat, samochód stoi w garażu :)

A oczywiście powodem moga być również nadpalone styki tego przekaźnika (mniej prawdopodobne) albo stycznika rozrusznika.

Pozdrawiam

palermo444
08-04-10, 20:56
a masz gdzies ten schemacik ?? mozna go zobaczyc :) mysle ze jakos sie dostane do tych kabli :)

MikeFoto
08-04-10, 21:45
Zimny lut na przekaźniku pompy. Rozebrać, przelutować. Temat wałkowany. Szukać :)

boryspas
08-04-10, 22:11
Ale kolega napisał, że pompa chodziła, a rozrusznik nie kręcił :)

A co do schematu to: http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/Civic5D/pdf/62st320.pdf strona 23-A52 masz ładnie rozrysowane. A na stronie 23-A116 masz pokazane, gdzie mieści się owy cykający przekaźnik :)

palermo444
09-04-10, 02:30
dokladnie popa chodzi wiec jakie zimne luty ??

MikeFoto
09-04-10, 10:13
dokladnie popa chodzi wiec jakie zimne luty ??

Ok, moja pomyłka, w każdym bądź razie chodziło mi o przekaźnik za środkową konsolą który podaczas odpalania auta robi "cyk" :)

palermo444
09-04-10, 12:20
Za radiem w konsoli znajduje się przekaźnik sterujący stycznikiem rozrusznika. Działa on tak, że jeśli przekręcimy kluczyk w pozycje start zamykany jest obwód sterujący (cewka) a zamyka się on poprzez immobilizer. Sądząc po cykaniu tego przekaźnika immo go pozwolił załączyć. W związku z tym szukałbym przerwy w obwodzie między wyjściem tego przekaźnika (wg schematu przewód czarno - biały) wchodzący na wejście S rozrusznika (zasilając cewkę stycznika). Porponuje też sprawdzić kabel biegnący bezpośrednio od akumulatora do styku tegoż stycznika. Z tego przewodu zasilane jest uzwojenie rozrusznika i jest on dość gruby (może się poluzował ??). Wg schematu to przewód czarno-żólty. Tyle mogę powiedzieć patrząc na schemat, samochód stoi w garażu :)

A oczywiście powodem moga być również nadpalone styki tego przekaźnika (mniej prawdopodobne) albo stycznika rozrusznika.

Pozdrawiam

przesmarowalem ten kabel czarno bialy co przychodzi do rozrusznika z aku i zapalilo dos porzadnie byl zawalony rdza i wszystkim ..... dodatkowo zmienilem nakretke na nowa bo ta stara to jej nawet nie przypominala i nrazie autko pali zobacze potem czy jakiegos psikusa mi nie zrobi oby to bylo to :) (ten kabelek)

MikeFoto
09-04-10, 14:32
Jeszcze jedna rzecz jeśli jesteśmy przy temacie kabli. Sprawdź stan wszystkich kabli masowych silnik <-> nadwozie.

boryspas
09-04-10, 15:07
Też mogą być przyczyną. Chociaż wtedy samochód niespodziewanie gaśnie :)

palermo444
09-04-10, 16:22
no i dupa blada podjechalem na stacje wszystko ok zatankowalem i zas to samo musialem zepchac na parking obok ........ co za pech wiec to chyba nie ten kabel czarno bialo, przyczyna tkwi gdzie indziej :(:(:(:(:(:(:(:(:(

adiksc
09-04-10, 20:32
Witam wszystkich
mam identyczne przyczyny co kolega palermo444

palermo444
10-04-10, 00:57
w poniedzialek oddaje auto do mechanika bo robie rozrzad moze odrazu mi to naprawi :)


Witam wszystkich
mam identyczne przyczyny co kolega palermo444

masz jakis pomysl co to moze byc ? ja licze na to ze mechanik sie z tym upora to odrazu napisze co to bylo
:)

a czy to moze byc wina rozrusznika ?? moze on wlasnie wysiadac ?? bo zauwazylem ze jak auto postoi dluzej to odpala od kopa

adiksc
11-04-10, 19:13
Wiesz co ja mam taką sytuację że auto (NIE ZAWSZE) po postoju 8 godzin nie chce odpalić, albo gdy chce jechać rano do roboty to też. Więc zresetowałem kompa - odłączyłem przewód od akumulatora, jak na razie jest wszystko oki (dwa dni)-auto hula.
Początkowo myślałem że to szczotki od rozrusznika. Gdy raz nie chciał odpalić to stuknąłem młoteczkiem w rozrusznik i odpalił. Innym razem chciałem odpalić, więc przekręciłem kluczyk, poczekałem jak immo zgaśnie i nic.. przekręciłem jeszcze raz i rozrusznik zaczął chodzić ale tylko obkręcił się (auto nie zapaliło), za trzecim razem auto odpaliło ale z tłumika delikatnie huknęło.

Palermo jak dowiesz sie o co biega to napisz na forum..
pozdro

palermo444
12-04-10, 17:38
bylem dziś u mechanika i zrobili tak przyłożył śrubokręt do rozruszniki zmasował 2 przewody i auto pali eleganco za każdym razem wiec to jest chyba ta przyczyna :)

Xus
13-04-10, 10:49
Japonce maja ambe na punkcie masy wiec stawial bym ze takie problemy sa zwiazane z tym ze gdzies masa uciekla.
sprawdzic w manualu gdzie sa polaczenia masowe i je sprawdzic