Zobacz pełną wersję : Pękniety koolektor wydechowy D16Y7
Witam mam problem mam pekniety kolektor wydechowy i mam pytanie czy mozna go jakos pospawac czy wymienic wymiana bedzie droga bo jest razem z katalizatorem i takie jeszcze pytanie bo znalazlem na stronie MTuning koletor 4-2-1 firmy pro racing za 299 zl w promocji czy po zalozeniu takiego kolektora nie bedzie mi wywalalo blad sondy lambda co proponujecie czy spawac czy kupic ten pro racing
normalnie da sie go zespawać :)
Według mnie jak masz kasę to lepiej kupić. Kata sprzedajesz to zwróci Ci się. Sondę podepniesz do nowego kolektora i nie będzie błędów :) i na dodatek auto zrobi się żwawsze bo "dół" się poprawia na tym kolektorze :)
Ewentualnie w najbliższym czasie będę miał tanio do oddania niepopękany kolektor z d16y7 :) jak cos wal smiało:) a jak masz kase to kupuj tego z Mtuning lub poszukaj z d16y8 lub z6
Śmiało możesz zakładać 4-2-1...ja tak zrobiłem(też posiadam D16Y7) i żadnych błędów sondy Lambda nie było i autko sie zrobiło żwawsze w dolnym zakresie obrotów:):).....aha i jeszcze jedno - po założeniu takiego kolektorka koniecznie zrób reset kompa:D
Śmiało możesz zakładać 4-2-1...ja tak zrobiłem(też posiadam D16Y7) i żadnych błędów sondy Lambda nie było i autko sie zrobiło żwawsze w dolnym zakresie obrotów:):).....aha i jeszcze jedno - po założeniu takiego kolektorka koniecznie zrób reset kompa:D
No to już wszystko wiesz :) dodam tylko, że te seryjne kolektory często pękają....przynajmniej tak słyszałem...
tez mam d16y7 i kolektor tez jest pekniety zaraz kolo sondy ok 1cm. Jezdze tak 2 lata i jakos nie ma ubocznych skutkow
A co z katem, który jest podłączony do kolektora? Trzeba dokupic cat converter? Obojętnie jaki?
Nie musisz żadnych cat converterów kupować :)
Markotny pytanie co masz na mysli reset kompa?? sam nie wiem co robic tez mam pekniecie kolo sony lamda chodzi troche jak auto wrc heh no ale z jednej strony chcialbym ten 4--2-1 a z 2 to mog emiec problemy z przegladem pozniej bo juz bez katalizatora bedzie ;/ sam nie wiem ogladalem na szotach juz 3 takie kolektory i wszystkie sa popekane ;/
Ok, dzięki. Tylko gwoli jasności - jeśli przerobie na 4-2-1 to bez kata nie bede mial zadnych nieprzyjemnych dla ucha dzwięków na niskich obrotach?
Markotny pytanie co masz na mysli reset kompa?? sam nie wiem co robic tez mam pekniecie kolo sony lamda chodzi troche jak auto wrc heh no ale z jednej strony chcialbym ten 4--2-1 a z 2 to mog emiec problemy z przegladem pozniej bo juz bez katalizatora bedzie
Tak zgadza sie mam na myśli reset kompa - nie przerażaj sie to prosta robota, tyle że pamietaj o procedurze nauki po resecie:):)(jak ci sie nie bedzie chciało szukać na forum to daj znać na PW to ci procedurke opisze;))....Co do przeglądu to zależy jak trafisz, ja robiłem w tym roku pod koniec lutego przegląd swojej Hanki mając już pod maską 4-2-1 i nie miałem żadnego problemu a diagnosta zaglądał i pod maske i właził pod auto, nawet sie nie pytał co to to Panie takie błyszczące:D:D
alan co do głośności to po zamontowaniu 4-2-1 zrobi ci sie nieco głośniej pod maską ale nie jest to jakiś nieprzyjemny warkot a fajny basowy pomruk - przynajmniej u mnie tak było:D
Oczywiście należy też wspomnieć że montując taki kolektor powiększasz średnicę układu wydechowego w tej części i żeby cały taki mod miał ręce i nogi wypadało by również to samo zrobić z resztą czyli środkowym i końcowym. Uprzedzam kolejne pytanie - przelotowo 2 cale :D:D - przynajmniej w naszym poczciwym d16y7 tyle w zupełności wystarczy.
Dzięki za odpowiedz:) Pozbyłem się obaw i ze spokojnym sumieniem wywale seryjny kolektor;)
Polece ci ciekawy zabieg: Wypieprz cały wydech jaki jest w twojej coupecie
Włóż 4-2-1 powiedzmy z y8 lub polerowany, do tego (jeżeli mowa o niskim budżecie) tłumik przelotowy, dalej cały środkowy wydech z coupe d16y8 no i końcowy, ja miałem mtecha przelotowego.
Znacznie się autko odmuliło, dzwięk był wrecz rewelacyjny, cichutki pomruk
Drogo to cie nie wyjdzie a na pewno bedziesz zadowolony!!!
Ok R7Scott, a możesz podać orientacyjnie jakieś widełki cenowe? Chociażby ile to będzie max kosztować.
i sprawdź bo w niektórych d16y7 były dwie sondy lambda
to zalezy po jakich cenach uda ci sie to wyrwać, u mnie wyszło tak: kolektor 4-2-1 z y8 100zł, tłumik przelotowy 45zł, wydech środkowy z y8 60zł, no i mtech 350zł (nówka), z czego końcowy możesz sobie wybrać inny byle nie gasnice bo na tym byłooo bardzo głośno;
Takich mniej więcej kosztów się spodziewałem. Wymiana na seryjna uzywke w takiej sytuacji faktycznie sie nie oplaca.
Sondę mam jedną - to chyba bedzie bezproblemowo?
Ewentualnie jakbyś nie dorwał nigdzie środkowego z Y8 to z VTi też sie nadaje.....jest jeszcze trzecia opcja ale coś więcej na ten temat skrobne po weekendzie jak przyjedzie paczuszka i wypróbuje to u siebie:D:D
problemy z przegladem? kumpel ma 421 na pelnym przelocie na koncu ala apexi n1 i przeglad przedwczoraj przeszedl idealnie...nikt nie patrzyl czy ma kata czy nie:D chyba ze mieszkasz w irlandii...bo tam patrza nawet na krzywa lampe:)
zalozyl tylko silencer:)
zawsze można kupić tłumik przelotowy w obudowie pseudo katalizatora i jak na przeglądzie nie zrobią badania emisji spalin to powinien przejsc bezproblemowo
A propos przeróbki całego wydechu:
Czy tłumik Apexi N1 Style jest godny polecenia?
I czy taki http://moto.allegro.pl/item992200178_tlumik_przelotowy_awg.html tłumik przelotowy będzie pasował. Średnica 50mm czy 55mm?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.