Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : hm zc???



putik
08-04-10, 00:08
Witam
Wygrzebałem ostatnio na szrocie silnik o oznaczeniu ZC, wygląda na oko identycznie jak mój D15B, czy gaźniki będą pasowały do mojego silnika?

nike69
08-04-10, 12:53
to zc byly tez na gazniku? jesli te gazniki wygladaja tak samo albo podejda do ssacego to mozna sprobowac

gruszkin
08-04-10, 13:34
z d15b i zc byla tam sama historia czyli to samo oznaczenie dla roznych silników.powinno opdejsc

putik
08-04-10, 18:04
więc chyba je kupię i kumpel spróbuje zamienić, tylko 100 euro drogą nie chodzi...

Cysiek
08-04-10, 20:35
zaraz zaraz a czasem D15B to niebyło 1,5 z vtec ? taka dżapańska maszyna ?
niemyląc D15B2 czyli 2 punkt
oraz D15Z1 czyli econo

a ZC to bliźniak D16A8/9/Z5 tak przynajmniej mi się wydaje

81saren
09-04-10, 09:52
Zaciagniete z D-series


Są to zarówno silników SOHC i DOHC ZC.

The non-VTEC SOHC ZC is similar to the D16A6 ('91 - '96) and D16Y4 ('96-2000) engine, but with more aggressive cam timing. Non-VTEC SOHC ZC jest podobny do D16A6 ('91 - '96) i D16Y4 ('96-2000) silnika, ale z bardziej agresywnych czas cam.

The DOHC ZC is similar to the D16A1, D16A3, D16A8, D16A9 and D16Z5 engines. ZC DOHC jest podobny do D16A1, D16A3, D16A8, D16A9 i D16Z5 silników.

DOHC ZC ZC DOHC

Found in 1986-1991 (JDM) Civic and CR-X Znaleziono 1986-1991 (JDM) Civic i CR-X
Specs: Specyfikacja:
Displacement : 1590 cm³ Skokowa: 1590 cm ³
Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm Średnica x skok tłoka: 75 mm x 90 mm
1986-1987 Compression : 9.3:1 1988-1989 Compression : 9.5: 1 1986-1987 Kompresja: 9.3:1 1988-1989 kompresji: 9,5: 1
1986-1987 Power : 113 hp (84.3 kW, 115 ps) @ 6250 rpm; Torque : 99 ft·lbf (13.7 kg/m, 134 Nm) @ 5500rpm (US) 1986-1987 Moc: 113 KM (84,3 kW, 115 KM) @ 6250 obr. / min Moment obrotowy: 99 ft-lb (13,7 kg / m, 134 Nm) @ 5500rpm (USA)
1988-1989 Power : 118 hp (88.0 kW, 120 ps) @ 6500 rpm; Torque : 103 ft·lbf (14.0 kg/m, 137 Nm) @ 5500rpm (US) 1988-1989 Moc: 118 KM (88,0 kW, 120 KM) @ 6500 obr / min, moment obrotowy: 103 ft-lb (14,0 kg / m, 137 Nm) @ 5500rpm (USA)
1988-1991 Power : 130 hp (96.9 kW, 132 ps) @ 6800 rpm; Torque : 106 ft·lbf (14.7 kg/m, 144 Nm) @ 5700 (JDM) 1988-1991 Moc: 130 KM (96,9 kW, 132 KM) @ 6800 rpm, moment obrotowy: 106 ft-lb (14,7 kg / m, 144 Nm) @ 5700 (JDM)
Valvetrain : DOHC Układ rozrządu: DOHC
Piston Code 1986-'87 : PG6 Kod tłokowe 1986-'87: PG6
Piston Code 1988-'89 : PM7 Kod tłokowe 1988-'89: MP7
Fuel Control : OBD-0 MPFI Kontroli paliwa: OBD-0 MPFI

Euro Mk1 ('85-'87) 1.6 CRX's are fitted with an engine designated "ZC1" which is a higher spec 130 hp (96.9 kW, 132 ps) version of the D16A1. Euro Mk1 ('85-'87) 1.6 CRX są wyposażone w silnik jako "ZC1", który jest wyższy spec 130 KM (96,9 kW, 132 KM) wersja D16A1. Which were later to be switched out with the D16A8 or B16A depending on which model. , Które później mają być włączone obecnie z D16A8 lub w zależności od modelu, w którym B16A.

1st Gen ZC Identified by: External coil, small distributor, dual butterfly TB, cam cover bolts on top, brown/gold cam cover. 1-cia Gen ZC Określone: cewki zewnętrzne, mały dystrybutor, dwa TB Motyl, cam obejmuje śruby na górze, brązowy / złoty pokrycie cam. Large cam pulleys. Duże koła pasowe rozrządu. +3cc PG6B pistons, non-pent roof combustion chamber. +3 Cc tłoki PG6B, nie stłumiony komory spalania dachu. As a ZC it appeared in JDM AV Integra Si and JDM E-AT Civic/CR-X Si. ZC jak okazało się w JDM Integra AV Si i JDM E-AT Civic / CR-X Si. Commonly produced at the time but now over 20 years old and getting harder to find. Powszechnie w tamtym czasie, ale już ponad 20 lat i coraz trudniej znaleźć. D-series version D16A1 '86-'87 D-series wersji '86-'87 D16A1

2nd Gen ZC (rarest) Identified by: Internal coil, large distributor, single butterfly TB mounted on slight angle forward, bolts on top of cam cover, black cam cover, large cam pulleys. 2-ga Gen ZC (rzadkie) wskazana przez: cewki wewnętrzny, duży dystrybutor, jeden TB motyl zamontowany na lekkim kątem do przodu, śruby na górze okładka cam, cam czarna okładka, duże koła pasowe rozrządu. +7cc PM7 pistons, 43 cc Pent roof combustion chamber. +7 Cc MP7 tłoki, 43 cc dach Pent komory spalania. As a ZC appeared in JDM facelift AV bodied Integra Si did not appear in Civic or CR-X, rarest ZC only produced for less than one year. ZC jak pojawił się w strukturze JDM Integra AV Modernizacja Si nie stawiła się lub Civic CR-X, najrzadszych ZC produkowane tylko przez okres krótszy niż jeden rok. D-series version D16A1 '88-'89 (sometimes +7cc P29 pistons) D-series wersja D16A1 '88-'89 (czasami +7 cc P29 tłoki)

3rd Gen ZC Identified by: Internal coil, large distributor, single butterfly TB. 3rd Gen ZC Określone: cewki wewnętrzny, duży dystrybutor, jeden TB motyla. Black cam cover. okładka cam Black. Cam cover bolts on the sides. Cam obejmuje śruby po bokach. Small cam pulleys. Małe krążki cam. Inlet Manifold stamped PM7. Kolektorze dolotowym opieczętowane MP7. +7cc PM7 pistons, 43 cc Pent roof combustion chamber. +7 Cc MP7 tłoki, 43 cc dach Pent komory spalania. As a ZC appeared in JDM EF3 civic and EF7 CR-X, did not appear in an Integra body. ZC jak pojawił się w JDM EF3 obywatelskie i EF7 CR-X, nie wydaje się w ciało Integra. Most commonly produced ZC, manufactured in Japan from end of '87 through to early '91 D-series version D16A8/9 (Euro Civic Si) (sometimes +7cc P29 pistons) Najczęściej produkowane ZC, produkowane w Japonii z końca '87 aż do początku 91 wersja D-series D16A8 / 9 (Euro Civic Si) (czasami +7 cc P29 tłoki)

4th Gen ZC Identified by: Internal coil. 4-ty Gen ZC Określone: cewki wewnętrznej. OBD1 EFi system (grey plug). OBD1 system EFI (szara wtyczka). No cam angle sensor on exhaust cam, now located in distributor. Nie czujnika kąta cam cam spalin, obecnie znajduje się w dystrybutora. Rubber plug where cam angle sensor would mount. Guma, gdzie podłączyć czujnik kąta cam to góra. Black cam cover. okładka cam Black. No PGM-EFi plate on the inlet manifold, replaced with three ribs instead. Nie tablicy PGM-EFI na kolektorze dolotowym, zastąpione trzy żebra zamiast. P29 stamped on inlet manifold. P29 umieszczony na kolektorze dolotowym. MAP sensor on TB. Czujnik MAP na TB. +7cc PM7 pistons, pent roof combustion chamber. +7 Cc MP7 tłoki, pent komory spalania dachu. As a ZC only appeared in EG5 Civic bodies, no Integra or CRX received this engine. ZC jak tylko pojawił się w EG5 organów Civic, Integra lub CRX nie otrzymał tego silnika. Reasonably common produced from '92 to '94. Rozpowszechnionym wyprodukowane z '92 do '94. (20th Anniversary edition & Japanese car of the year) D-series version D16A8/9 (Euro & Australia Civic Si & NZ Civic Gti) (sometimes +7cc P29 pistons) (20 Anniversary Edition i japoński samochód roku) w wersji D-series D16A8 / 9 (Euro i Civic Si Australia i NZ Civic GTi) (czasami +7 cc P29 tłoki)

radar333
09-04-10, 19:49
Jaki gaźnik tak w ogóle w D15B jest?

toby86
09-04-10, 23:55
a czy D15B nie jest przypadkiem na wielopunkcie??

zakit
10-04-10, 00:08
a czy D15B nie jest przypadkiem na wielopunkcie??

byly 3 wersje d15b, i z tego co mi wiadomo to pirewsza wlasnie byla na gazniku, bez vteca, druga byla z vtecem na wielopunkcie, potem byla wersja z 3 fazowym vtecem tez na wielopunkcie.

putik
10-04-10, 00:35
no ja jestem "szczęśliwym":rolleyes: posiadaczem wersji z podwójnym gaźnikiem bez vteca.
A wracając do meritum...?