Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap D16Z5 czy mini-me D16Z6?



realtek
06-04-10, 22:30
Witam, jako, że dowiedziałem się, że nie da się przełożyć głowicy z D16Z5 do mojego D16B2, to zastanawiam się nad takim zagadnieniem, czy lepiej zrobić mini-me na D16Z6 (koszt z wymianą szacowany na jakieś 1000zł razem z kompem), czy swapa na D16z5 (silniki od 800zł bez osprzętu)? Przyznam szczerze, że kuszą mnie dwa wałki, ale mam całkiem zdrowy motor (167kkm przebiegu) i nie wiem, w którą stronę iść. Podpowiedzcie, jakie dodatkowe koszty kryją się pod takim swapem, czy trzeba zmieniać silnik, wiązkę, kompa? Wiem, że z D16Z5 bez kata i z kolektorem 4-2-1 jest bez problemy 130km, a jak z modami przy D16z6?

Z góry dzięki
Pozdrawiam

BLACKDEVIL
06-04-10, 23:54
zrób sobie mini-me z d16z6 (glowice z kolektorem) i wsadz w to tłoki z z5 i bedziesz miał duzo wiecej niz te 130KM bo jak dobrze zrobisz wszystko czyli ; dolot z doprowadzeniem ze zderzaka, dobry wydech,tłoki z d16z5 lub a9 wieksza przepustnice i strojenie itd to bedziesz zadowolony bardzo

realtek
07-04-10, 05:28
a jak z żywotnością korbowodów i wału wtedy? Pytam z ciekawości, bo stukwego spalania się nie boję przy podniesionej kompresji ze względu na gaz [;

Kras
07-04-10, 07:30
A9/Z5 to juz stare trupy, nie warto sie w to pchac.

kaaliber
08-04-10, 21:49
a czy głowica d16z5 siada na blok d15b2 ??

piroman
08-04-10, 22:06
Nie siada

kaaliber
09-04-10, 22:41
tak właśnie myślałem ale wolałem się upewnić

popo
28-04-10, 00:19
Ja bym brał d16z5. Jak chcesz sie zmiescic w 1000zł za mini-me na d16z6? ze strojeniem? chyba raczej nie a strojenie to podstawa.W d16z5 po wydechu i dolocie zblizasz sie spokojnie pod 140km

qureku.
28-04-10, 01:25
Ja bym brał d16z5. Jak chcesz sie zmiescic w 1000zł za mini-me na d16z6? ze strojeniem? chyba raczej nie a strojenie to podstawa.W d16z5 po wydechu i dolocie zblizasz sie spokojnie pod 140km

Moim zdanie d16z5/a9 to fajne silniki . Ładnie ciągną od dołu, fajnie brzmią, tylko....Panewki. Są one zmorą tych silników( sporo osób może to potwierdzić, w tym niestety ja :/). Trzeba by troszkę poszukać dobrej sztuki, która nie padnie za 200km i nie miała już szlifowanego wału.

popo
28-04-10, 08:51
W zeszłym sezonie wsadzilismy do V gen. mojego brata d16z5 (też był dylemat czy dwa wałki z5 czy pseudo vtec z6), do tego 3i4bieg z crx i śmiga az miło jest bardzo zadowolony, panewki hmm..dobry olej i nie pałowanie na zimnym myślę ze załatwia sprawę, tylko zeby wlac dobry olej np syntetyk 5w50 trzeba miec w dobrym stanie silnik...

Kras
28-04-10, 09:32
Wlasnie. A ten silnik ma w najlepszym razie 18 lat...w najgorszym 22. I jeszcze wystepowal praktycznie jedynie w aucie, ktore lekko nie ma i palowane bywa okrutnie. Dlatego liczenie, ze uda sie kupic na allegro Z5 w super stanie za 800PLN jest glupota.

kaaliber
28-04-10, 21:58
dlatego kupujac taki silnik trzeba się liczyć z remontem. kto ma wsadzone do EG dwa wałki z CRX?? jak to śmiga:D??

ssupelka
28-04-10, 22:11
Osobiscie jestem z minime