Zobacz pełną wersję : Swap D16Z5 czy mini-me D16Z6?
Witam, jako, że dowiedziałem się, że nie da się przełożyć głowicy z D16Z5 do mojego D16B2, to zastanawiam się nad takim zagadnieniem, czy lepiej zrobić mini-me na D16Z6 (koszt z wymianą szacowany na jakieś 1000zł razem z kompem), czy swapa na D16z5 (silniki od 800zł bez osprzętu)? Przyznam szczerze, że kuszą mnie dwa wałki, ale mam całkiem zdrowy motor (167kkm przebiegu) i nie wiem, w którą stronę iść. Podpowiedzcie, jakie dodatkowe koszty kryją się pod takim swapem, czy trzeba zmieniać silnik, wiązkę, kompa? Wiem, że z D16Z5 bez kata i z kolektorem 4-2-1 jest bez problemy 130km, a jak z modami przy D16z6?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
BLACKDEVIL
06-04-10, 23:54
zrób sobie mini-me z d16z6 (glowice z kolektorem) i wsadz w to tłoki z z5 i bedziesz miał duzo wiecej niz te 130KM bo jak dobrze zrobisz wszystko czyli ; dolot z doprowadzeniem ze zderzaka, dobry wydech,tłoki z d16z5 lub a9 wieksza przepustnice i strojenie itd to bedziesz zadowolony bardzo
a jak z żywotnością korbowodów i wału wtedy? Pytam z ciekawości, bo stukwego spalania się nie boję przy podniesionej kompresji ze względu na gaz [;
A9/Z5 to juz stare trupy, nie warto sie w to pchac.
a czy głowica d16z5 siada na blok d15b2 ??
tak właśnie myślałem ale wolałem się upewnić
Ja bym brał d16z5. Jak chcesz sie zmiescic w 1000zł za mini-me na d16z6? ze strojeniem? chyba raczej nie a strojenie to podstawa.W d16z5 po wydechu i dolocie zblizasz sie spokojnie pod 140km
Ja bym brał d16z5. Jak chcesz sie zmiescic w 1000zł za mini-me na d16z6? ze strojeniem? chyba raczej nie a strojenie to podstawa.W d16z5 po wydechu i dolocie zblizasz sie spokojnie pod 140km
Moim zdanie d16z5/a9 to fajne silniki . Ładnie ciągną od dołu, fajnie brzmią, tylko....Panewki. Są one zmorą tych silników( sporo osób może to potwierdzić, w tym niestety ja :/). Trzeba by troszkę poszukać dobrej sztuki, która nie padnie za 200km i nie miała już szlifowanego wału.
W zeszłym sezonie wsadzilismy do V gen. mojego brata d16z5 (też był dylemat czy dwa wałki z5 czy pseudo vtec z6), do tego 3i4bieg z crx i śmiga az miło jest bardzo zadowolony, panewki hmm..dobry olej i nie pałowanie na zimnym myślę ze załatwia sprawę, tylko zeby wlac dobry olej np syntetyk 5w50 trzeba miec w dobrym stanie silnik...
Wlasnie. A ten silnik ma w najlepszym razie 18 lat...w najgorszym 22. I jeszcze wystepowal praktycznie jedynie w aucie, ktore lekko nie ma i palowane bywa okrutnie. Dlatego liczenie, ze uda sie kupic na allegro Z5 w super stanie za 800PLN jest glupota.
dlatego kupujac taki silnik trzeba się liczyć z remontem. kto ma wsadzone do EG dwa wałki z CRX?? jak to śmiga:D??
Osobiscie jestem z minime
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.