PDA

Zobacz pełną wersję : koniec katalizatora



cubrynka
06-04-10, 17:19
Witam w mojej hondzie kończy się katalizator.
Chciałbym uniknąć składania do kupy wydechu w toscani do której się wybieram.
Chciałbym go zawczasu zamienić może na coś takiego:

http://allegro.pl/item958418749_strumienica_katalizator_honda_civic_ 1_3_1_4_1_5.html

czy ktoś z was ma doświadczenie z tą strumienicą
czy dam radę sam bez kanału wymienić
czy macie jakieś inne propozycje w cenie do 100pln z montażem

teg
06-04-10, 19:07
Nie wiem co ludzie mają z tymi strumienicami. Jakoś tak się przyjęło, a to przecież sensu nie ma. A już na pewno nie takie gó**o z Allegro, chcesz potem te łuski z silnika wygrzebywać jak mój znajomy? Strumienicę to się montuje zamiast tłumika środkowego i to zmieniając cały wydech.

Kup TŁUMIK PRZELOTOWY W OBUDOWIE KATALIZATORA. Polska firma AWG robi takie rzeczy, są też na Allegro. I nie daj sobie strumienicy wcisnąć, mnie dwóch tłumikarzy chciało strumienicę montować kiedy zapytałem o TŁUMIK PRZELOTOWY W OBUDOWIE KATALIZATORA.

Druga opcja to wspawać rurkę... ale potem zdarzają się dziwne przydźwięki.

cubrynka
06-04-10, 20:08
nie wiem o jakie łuski chodzi ale podobno tam w środku jest zwykła rura z dziurkami
podejrzewam że żadne z twoich pomysłów nie zamknie się w 100 pln
a wyjazd za kilka tygodni
docelowo w tym miejscu będzie katalizator rozwiązanie jest tymczasowe na dwa trzy wyjazdy do europy (no chyba że się sprawdzi)

teg
06-04-10, 20:15
Strumienica ma łuski. Tłumik w obudowie katalizatora ma "dziurki w rurce".
Tłumik w obudowie katalizatora firmy AWG kosztował w zeszłym roku całe 42 zł :D Znalazłbyś go szybciej, niż odpisał na mojego posta :)

EDIT:

http://allegro.pl/item975538039_awg_tlumik_w_obudowie_katalizatora_c zestochowa.html

http://allegro.pl/item977385404_tlumiki_i_strumienice_w_obudowie_kat alizatora.html

http://allegro.pl/item974543140_tlumiki_w_obudowie_katalizatora_kade x_stru.html

Pełno tego jest.

Dissnej
06-04-10, 20:16
podejrzewam że żadne z twoich pomysłów nie zamknie się w 100 pln
http://www.allegro.pl/item974184523_tlumik_przelotowy_z_nierdzewki_awg.h tml

cubrynka
07-04-10, 09:41
tłumiki wyglądają dobrze
zainwestuje chyba w ten
http://www.allegro.pl/item974184523_tlumik_przelotowy_z_nierdzewki_awg.h tml
niestety będę zmuszony szukać fachowca z palnikiem
myślałem że uda się znaleźć coś plug & play
ale jak zawsze mogłem liczyć na pomoc z forum
Dzięki

krzys_o
07-04-10, 09:49
A jak jest z sondą lambda przy montażu takiego przelotowego zamiennika kata?? Bo na zdjęciach nie widzę miejsca na jej wkręcenie...

draksson20
07-04-10, 10:28
jest tez opcja z gniazdem sondy
http://allegro.pl/item969046062_nowy_tlumik_przelotowy_gniazdo_sonda _lambda_awg.html

krzys_o
07-04-10, 10:44
jest tez opcja z gniazdem sondy
http://allegro.pl/item969046062_nowy_tlumik_przelotowy_gniazdo_sonda _lambda_awg.html

Dzięki kolego, tego szukałem:D

uuuplask
07-04-10, 12:55
A po czym koledzy poznać, ze katalizator się kończy?

krzys_o
07-04-10, 13:31
Po tym jak już się zdrowa blacha kończy i nie ma go do czego przyspawać;):D
A tak na serio to nie wiem, ja swój usuwam tylko dla głośniejszego metalicznego dzwięku.

Westfield
07-04-10, 13:46
Z tego co się orientuję, to wypaleniu katalizatora towarzyszy m.in. wzrost spalania i spadek osiągów auta.

cubrynka
07-04-10, 19:33
u mnie objawy są następujące

na początku grzechotały następnie odpadły osłony kata bez nich jeździłem ok 1,5 roku
teraz pojawił się dziwny dźwięk przy dodawaniu gazu (metaliczny)
po osłuchaniu okazuje się że to w katalizatorze jakieś resztki brzęczą
ostatni objaw to straszna korozja po tej zimie ledwo się to kupy trzyma
p.s.
rzeczywiście autko jakoś wolniej przyspiesza i więcej pali może to przez to

AM77
09-04-10, 13:11
Po zamontowaniu TŁUMIKA PRZELOTOWEGO Z GNIAZDEM SONDY LAMBDA AWG, takiego jak na aukcji:
http://allegro.pl/item969046062_nowy...ambda_awg.html
świeci mi się kontrolka check engine.
Wiem, że potrzebny będzie emulator sondy lambda.
Poproszę o rady i wskazówki jak ominąć odczyty sondy
oraz linki do aukcji z takimi emulatorami.
Z góry bardzo dziękuję!

teg
13-04-10, 01:37
No niestety, jeśli są dwie sondy to potrzebny jest emulator :)

krzys_o
25-04-10, 19:50
Po zamontowaniu TŁUMIKA PRZELOTOWEGO Z GNIAZDEM SONDY LAMBDA AWG, takiego jak na aukcji:
http://allegro.pl/item969046062_nowy...ambda_awg.html
świeci mi się kontrolka check engine.
Wiem, że potrzebny będzie emulator sondy lambda.


Koledzy ktoś może to potwierdzić lub zaprzeczyć?? Na mój rozum nie ma różnicy czy sonda jest wkręcona w kata czy w ten tłumik, przecież i to i to jest tylko kawałek rury więc niby dlaczego ma się palić check engine??

Jeśli rzeczywiście tak jest to wychodzi na to, że jak kupię jakiś sportowy katalizator z miejscem na sondę to też będzie świecić?? Bez sensu to trochę.

AM77 montowałeś go już u siebie??

Chciałem jeszcze dodać, że urwał mi się kat tak że spaliny wogóle przez niego nie leciały, prosto z kolektora leciało w kosmos, czyli sonda nic nie mogła zczytać i check engine się nie zaświecił, więc to raczej nie prawda jest, ale jeśli się mylę to proszę mnie poprawcie, dzięki

luk137
25-04-10, 20:55
Witam,
Istnieje może taki tłumik przelotowy do d15z3 ?
W moim przypadku katalizator jest przed silnikiem.

Fish
27-04-10, 13:46
Witam.

Zamiast montowac tani zamiennik który rozpadnie się po roku użytkowania proponuje zamontowac coś takiego:
http://allegro.pl/item1002146178_cat_konwerter_hi_flow_honda_civic_c rx_del_sol.html

Zamontowałem to u siebie 2 lata temu zamiast kata. czuc delikatny przyrost mocy. nie trzeba nic spawac kombinowac prosty montaż na śruby. Jedynym minusem jest to ze wiecznie świeci się check engine.

A co do metalicznego dźwięku. to sprawdź wszystkie śruby na wydechu czy nie są luźne szczególnie łączące wydech środkowy z końcowym. Jeśli są bardzo skorodowane to zamontuj nowe. Nie koniecznie takie same jak oryginalne mogą byc lekko dłuższe ułatwi ci to ponowny montaż gdy będziesz dociskał sprężyny.

AM77
27-04-10, 15:08
Koledzy ktoś może to potwierdzić lub zaprzeczyć?? Na mój rozum nie ma różnicy czy sonda jest wkręcona w kata czy w ten tłumik, przecież i to i to jest tylko kawałek rury więc niby dlaczego ma się palić check engine??

Jeśli rzeczywiście tak jest to wychodzi na to, że jak kupię jakiś sportowy katalizator z miejscem na sondę to też będzie świecić?? Bez sensu to trochę.

AM77 montowałeś go już u siebie??

Chciałem jeszcze dodać, że urwał mi się kat tak że spaliny wogóle przez niego nie leciały, prosto z kolektora leciało w kosmos, czyli sonda nic nie mogła zczytać i check engine się nie zaświecił, więc to raczej nie prawda jest, ale jeśli się mylę to proszę mnie poprawcie, dzięki

Rury są podobne, ale spaliny już nie za bardzo... dlatego druga sonda lambda sygnalizuje błąd do silnika...
Mam już symulator sondy. Na dniach go zainstaluję.

krzys_o
27-04-10, 18:13
Rury są podobne, ale spaliny już nie za bardzo... dlatego druga sonda lambda sygnalizuje błąd do silnika...
Mam już symulator sondy. Na dniach go zainstaluję.

Jak to nie takie same??? A jakie niby są?? Przecież sonda jest przed katalizatorem a nie za to niby co je zmienia?? Wy chyba nie umiecie wkręcić tej sondy albo ją uszkadzacie że świeci wam check engine

Dziś byłem w kanale i dokładnie to sobie obejrzałem, sonda siedzi w rurze zaraz przed katem!!

reXio
27-04-10, 18:31
A slyszales o autach z 2 sondami??

krzys_o
27-04-10, 18:36
A slyszales o autach z 2 sondami??

Nie rozumiem, przecież ja mam dwie, jedna jest w kolektorze a druga w kacie.

reXio
27-04-10, 19:14
Za katalizatorem, a jak wsadzisz rure, strumiennice, papendekiel :D to sonda dostaje blad i wtedy wali check po oczach.

krzys_o
27-04-10, 19:19
Rexiu ok, a jak miałem urwany kat i sonda nic nie dostawała spalin, check się nie świecił to jak to wyjaśnisz??

reXio
27-04-10, 19:28
Nie wiem :D Moze uznala ze masz spaliny czyste jak atmosfera ziemska :D

Sadze, ze przy 2 sondach musi byc sensowny katalizator by nie walilo bledem a nie turbo mega kat z allegro za 200 plnów.

bialy06
27-04-10, 20:20
Tylko w Z4 jest sonda na kacie, czy w każdym d14 ?:D

teg
27-04-10, 23:33
Rexiu ok, a jak miałem urwany kat i sonda nic nie dostawała spalin, check się nie świecił to jak to wyjaśnisz??

Moze tak, ze katalizator COS filtruje (w miejsce COS estawic te wszystkie chemiczne syfy... ;) ). Jak druga sonda dostawala swieze powietrze, to jej sie zgadzalo - tak, jakby dostala spaliny po filtracji przez katalizator. Moze to jest sposob, wywalac druga sonde na zewnatrz zeby pracowala na swiezym powietrzu?

AM77
03-05-10, 06:47
Niestety kicha, symulator sondy lambda, który zmontowałem na podstawie schematu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1267&highlight=symulator+sondy+lambda
nie działa !
Aby pozbyć się check engine'a, pozostaje mi chyba jedynie powrót do katalizatora...
Czy taki będzie do mojej Hani pasował ?
http://allegro.pl/item997383859_honda_civic_3d_4d_99_01_katalizator_ obudowy.html

darp4
04-05-10, 11:42
a po co Ci używany kat? przebij wstaw jakiś uniwersalny lub zamiennik tylko nie sportow, bo ten chyba nie będzie spelnial odpowiednich norm dla 2giej sondy

MikeFoto
04-05-10, 12:59
Niestety kicha, symulator sondy lambda, który zmontowałem na podstawie schematu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1267&highlight=symulator+sondy+lambda
nie działa !
Aby pozbyć się check engine'a, pozostaje mi chyba jedynie powrót do katalizatora...
Czy taki będzie do mojej Hani pasował ?
http://allegro.pl/item997383859_honda_civic_3d_4d_99_01_katalizator_ obudowy.html

A reset kompa nie pomaga?

AM77
04-05-10, 13:09
A reset kompa nie pomaga?

nic a nic nie pomaga...
kod błędu z samodiagnostyki - 65

AM77
11-05-10, 04:15
PROBLEM ROZWIĄZANY !!!

Przy montowaniu TŁUMIKA PRZELOTOWEGO Z GNIAZDEM SONDY LAMBDA AWG, takiego jak na aukcji:
http://allegro.pl/item969046062_nowy...ambda_awg.html
nadszarpnięto mi wtyczkę od drugiej sondy lambda...

Wtyczka od drugiej sondy mojej 5D była rozwalona - kabelki latały w niej luźno...
Układ kabelków we wtyczce drugiej sondy jest taki jak pierwszej ;)

Check engine zniknął po złożeniu wtyczki sondy !!!

TŁUMIK PRZELOTOWY Z GNIAZDEM SONDY LAMBDA AWG można śmiało montować,
polecam ;)

krzys_o
11-05-10, 07:27
PROBLEM ROZWIĄZANY !!!

Przy montowaniu TŁUMIKA PRZELOTOWEGO Z GNIAZDEM SONDY LAMBDA AWG, takiego jak na aukcji:
http://allegro.pl/item969046062_nowy...ambda_awg.html
nadszarpnięto mi wtyczkę od drugiej sondy lambda...

Wtyczka od drugiej sondy mojej 5D była rozwalona - kabelki latały w niej luźno...
Układ kabelków we wtyczce drugiej sondy jest taki jak pierwszej ;)

Check engine zniknął po złożeniu wtyczki sondy !!!

TŁUMIK PRZELOTOWY Z GNIAZDEM SONDY LAMBDA AWG można śmiało montować,
polecam ;)

A nie mówiłem, że bzdury piszecie??:D Dobra robota AM77, zakładam u siebie po wypłacie

MikeFoto
11-05-10, 07:49
Ciekawe jak z parametrami spalin po zastosowaniu takigo przelotowego tłumika zamiast katalizatora....?

krzys_o
11-05-10, 13:56
Ciekawe jak z parametrami spalin po zastosowaniu takigo przelotowego tłumika zamiast katalizatora....?

A kogo to obchodzi?? Ja mam się przejmować, a dziś gość co jechał przede mną pali więcej oleju silnikowego niż paliwa, że z trudem można oddychać, i ja mam się martwić moimi "czyściutkim" i spalinami??
Żaden diagnosta nie sprawdza czystości spalin przy przeglądzie:D

reXio
11-05-10, 14:17
Dokladnie! A jak ja bylem na sprawdzaniu juz bez kata to z ciakawosci zapytalem - wyniki miescily sie w gornych granicach normy!!!