PDA

Zobacz pełną wersję : K20 czy D16V1T?



KOWAL ziom
06-04-10, 17:17
zastanawiam się nad takimi modami: zeswapować na k20 lub zaturbić to co jest. na korzyść k20 przemawia cena, na korzyść zaturbienia fakt że silnik ma tylko 70k km i trochę szkoda się go pozbywać. co Wy o tym myślicie? buda es7

lozek
06-04-10, 17:42
K20 lepiej, bo to już spora moc i w NA, a co za tym idzie dużo mniejsza awaryjność.

qwerty1
06-04-10, 18:16
a orientowales sie co, ile ($) wyjdzie?

KOWAL ziom
06-04-10, 20:09
swapa k20 można za ok 6-7k dostać plus przełożenie i zostaje Ci silnik na sprzedaż, turbo ok10k lub więcej

lozek
06-04-10, 20:40
Swap to nie wszystko, łapy też nie mało kosztują, półosie chyba także trzeba ogarniać. Przekładasz sam czy chcesz to komuś zlecić? Jak nie sam to kolejne koszta.

Swap na K20 będzie pewnie droższy, ale jak masz tyle pieniędzy to ja bym tego swapa wolał niż turbo.

KOWAL ziom
06-04-10, 21:40
swap mam na myśli całość czyli półosie i wszystko... nie licząc wymienionych przez Ciebie łap:) pytałem w firmach i wszyscy jednoznacznie powiedzieli, że swap wyjdzie taniej, a i awaryjność mniejsza... i to jest chyba główna zaleta, ale za to z turbo są większe możliwości rozwojowe niedużo większym nakładem.. :confused:

lozek
06-04-10, 21:53
Bedziesz miał za dużo kasy to i k20 zaturbisz i będzie latać :)

6-7 tysięcy za kompletne k20? hmm nie za tanio coś?

Oczywiście, że lepiej k20, bo objedzie uturbione d16. Ciągnie dobrze od dołu i co by nie było to masz moc w postaci 200 świeżych kucy przy seryjnym silniku.

RDK
06-04-10, 22:46
za 10k chcesz wyrobić się w swapie na K serie? no way

junior20066
07-04-10, 02:10
ahha 10 tys za swap k serie :D prima aprilis juz sie skonczył halooo ....

bez 25 tys na gotowo nie podchodz !!!

[H] Dylu [H]
07-04-10, 10:22
bez 25 tys na gotowo nie podchodz !!!

25k pln za swap K20 na gotowo to imo kwota troszkę za wysoka, ale myślę, że 15k trzeba mieć i ze 2k na wolne ruchy w razie niespodzianek.

spychu
07-04-10, 10:59
Do jakiego auta ten K swap bo nic nie napisano o tym.

smad
07-04-10, 11:10
Do budy ES7 jak napisał autor tematu, jest to 7gen.

Yossarian
07-04-10, 11:13
Do budy ES7 jak napisał autor tematu, jest to sedan 8gen.

Raczej 7 gen, ósemki mają oznaczenia FD

spychu
07-04-10, 11:16
Do budy ES7 jak napisał autor tematu, jest to sedan 7gen.
Mój błąd :) Nie doczytałem.

Również uważam, że 10k to za mało, żeby wsadzić tam K20.

Dowiadywałeś się czy oemowe półosie od K podejdą bez problemów i nie będziesz potrzebował żadnych aftermarketów jak w przypadku K swapa w EJ/EK ? Co z łapami, skoro siedzi tam D to wszystkie łapy są inne, jak z chłodnicą, podpięciem klimy,

Dowiadywałeś się czy seryjny kolektor wydechowy od K się zmieści przed ścianą grodziową ? Dowiadywałeś się czy sanki nie bedą przeszkadzać tak jak w 6gen ?

Co z lewarkiem zmiany biegów przy K ? też tak jak w 6 lub 5gen trzeba kupować cały mechanizm ?

To jest jednak trochę więcej znaków zapytania niż mogłoby się wydawać.

smad
07-04-10, 11:19
Na pewno jest to 7gen, a dany silnik a pewno był montowany w hatchbacku i może w innej wersji nadwozia, nie znam się tak dobrze na 7-8genie :)

!markos
07-04-10, 14:11
sadze, ze najtaniej wyjdzie przesiadka w tajpera. imo swap w tym samochodzie to kompletny bezsens, bo polowa samochodu nie jest przystosowana do jazdy z takimi obciazeniami. zawias, hamulce, stabilizatory. to tez do wymiany? totalna bzdura.

taz666
09-04-10, 12:01
sadze, ze najtaniej wyjdzie przesiadka w tajpera. imo swap w tym samochodzie to kompletny bezsens, bo polowa samochodu nie jest przystosowana do jazdy z takimi obciazeniami. zawias, hamulce, stabilizatory. to tez do wymiany? totalna bzdura.


Dokładnie, Przeróbka "zwykłego" 7gen na Type-R nigdy nie będzie Type-R'em a za kasę którą wyłożysz na swap silnika, hamulców, zawieszenia, układu jezdnego itp, spokojnie kupisz EP3, uwzględniając sprzedaż tego co masz w tej chwili.

Kras
09-04-10, 13:08
Wkladac K20 do 7gen. (nie coupe) to najwiekszy bezsens swiata. Porownywalny ze wsadzeniem B18C6 do zwyklej Integry...tylko, ze jeszcze trudniejszy i kosztowniejszy.

Jak ma byc K20 w 7gen. to kupuj prawdziwego tajpera. A jesli bardzo lubisz swoj samochod to zrob mu soft-turbo.

KOWAL ziom
09-04-10, 15:56
wszystko było by fajnie i tu bym się całkowicie z Wami zgodził, ale jak sami zauważyliście es7 to sedan 7 gen po lifcie... czyli takie coupe z drzwiami z tyłu :) ... pozbycie się auta w ogóle nie wchodzi w grę!!! a więcej mocy by się przydało tak więc coś trzeba zrobić.

Kras
09-04-10, 17:48
No to zaturbiaj albo kompresuj.

KOWAL ziom
09-04-10, 22:25
kompresuj... myślałem o tej opcji, ale nowy kompresor to 10k tak na dzień dobry za samą dmuchawkę... plus reszta wydatków. Tylko że silnik już dłubnięty. w efekcie koszt ostateczny wyjdzie taki sam jak za swap, a tu seria... i bądź tu mądry

lozek
09-04-10, 23:18
yyyy kompresor 10k? Widzę, że wszystkie ceny Ci się pomieszały :)

Masz D serię. Na forum się sprzedaje co jakiś czas kompresory do D serii. Koszt samego kompresora to zazwyczaj 1000-1300zł

spychu
09-04-10, 23:57
I z takiego 7gena wywalisz klime zeby zmiescic Eatona ? Auto ma byc uzytkowe i pozbycie sie klimy w takim aucie to najwiekszy bezsens jaki moze byc wg mnie.

Poza tym 1000-1300zl to nie koniec wydatkow, gdzie FMIC, gdzie orurowania, gdzie jakies rzezbione lapy do tego, gdzie wtryski, gdzie strojenie, gdzie zawias, hebel, jakis wydech pod to, tak sie tylko ladnie mowi.

lozek
10-04-10, 00:55
Nie wiem do kogo kierujesz spychu tą wypowiedź, ja jak coś napisałem, że to cena SAMEGO kompresora :)

Wiadomo, osprzęt do niego trzeba kupić, nie sa to małe koszta, ale mniejsze niż przy turbo/swapie na k20 a osiągi są zadowalające

Kras
10-04-10, 10:23
Ale wlasnie jaki osprzet??? Soft kompresor to w zasadzie tylko kompresor, nie ma zadnych rur, FMIC ani niczego. Prosta i w miare tania instalacja. Wystroic to na 0,4b i jechane...

spychu
10-04-10, 12:09
Ale wlasnie jaki osprzet??? Soft kompresor to w zasadzie tylko kompresor, nie ma zadnych rur, FMIC ani niczego. Prosta i w miare tania instalacja. Wystroic to na 0,4b i jechane...
Zastanowiłeś się o czym piszesz ?

Taki kompresor o którym mówisz to tylko JRSC a ten do D serii nie kosztuje 1300zł.

Chyba, że ja o czymś nie wiem to prosze wklej jakieś zdjęcia jak wygląda "soft kompresor" na Eatonie z Mercedesa i wytłumacz dokładnie jak się go montuje skoro to taka prosta i tania instalacja :)

Kras
10-04-10, 13:40
Mowilem o JRSC. Wiadomo, ze to nie 1300PLN ale tez nie 10k.

sadam
10-04-10, 13:55
a niemozna skozystac z takiego rozwiazania?
http://img392.imageshack.us/i/may081mw6.jpg/
czy to tez eliminuje klimatyzacje?

link do calego tematu, fakt ze to 5 gen ale chodzi o koncepcje: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=59343&hl=civic

!markos
10-04-10, 14:56
Mowilem o JRSCsprawdziles jaka jest dostepnosc jacksona do d-serii?

vortech do seryjnego d16v.. super sprawa. ciekawe przy jakim doladowaniu strzeli kolektor ssacy :D

Kras
10-04-10, 14:58
Pewnie, ze nie sprawdzilem. Ogolnie uwazam, ze modowanie tego samochodu jest raczej bezsensowne ale skoro juz dywagujemy...

Pati
10-04-10, 15:57
a wlasnie - ktos sprawdzal czy tam kolektor ssący nie jest czasem plastikowy?

Barti88
10-04-10, 17:17
w d16v1 raczej na pewno kolektor ssacy jest plastikowy.

spychu
10-04-10, 17:35
a niemozna skozystac z takiego rozwiazania?
http://img392.imageshack.us/i/may081mw6.jpg/
czy to tez eliminuje klimatyzacje?

Przy vortechu spokojnie idzie zostawic klime.

KOWAL ziom
10-04-10, 18:47
jeżeli chodzi o kwestie kompresora to wyczytałem, że nowy kosztuje ok 10k (cena wyczytana na jakimś forum), ale pewien nie jestem, ale tak na zdrowy chłopski gdyby kosztowało to tak relatywnie nie wiele (1300zł + graty), to chyba sporo osób bawiło by się w kompresor...

ze strony Godula Motor Sport "...Koszt takich zestawów wynosi od 3 000 do 8 000 Euro..." mowa tu o zestawach kompresor Vortech + graty

Pati
10-04-10, 19:57
jesli kolektor jest plastikowy to zapomnij o doładowaniu.

sadam
10-04-10, 21:26
Ogolnie uwazam, ze modowanie tego samochodu jest raczej bezsensowne ale skoro juz dywagujemy...
czy ja wiem.ten projekt byl; calkiem ciekawy nieliczac body kitu ;) :http://ecu-performance.com.pl/2007/03/honda-civic-sedan-turbo-by-exc/
a i stylistycznie wg mnie jest duzo bardziej udany niz hbhttp://passwordjdm.com/images/Products/JDM%20EM%20%2704-%2705%20Civic%20Sedan%20Taillights%20Large.jpg

jesli kolektor jest plastikowy to zapomnij o doładowaniu.
w stanach widzialem jak od y8 wstawiaja kolektor tylko ze do d17 o ile ma to jakies znaczenie

na yt na szybko znalazlem: http://www.youtube.com/watch?v=G6Aqvk8S_nY

a tu instrukcja how to: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2745541

jak widac w v1 kolektor plastikowy

KOWAL ziom
10-04-10, 22:17
i proszę jak ładnie BTW świetne zdjęcie, ale 580km... szok!!!

!markos
10-04-10, 22:57
vortech do seryjnego d16v.. super sprawa. ciekawe przy jakim doladowaniu strzeli kolektor ssacy :D

a wlasnie - ktos sprawdzal czy tam kolektor ssący nie jest czasem plastikowy?

w d16v1 raczej na pewno kolektor ssacy jest plastikowy.
przeciez nie napisalem tego przypadkiem hehe :D

kasik
11-04-10, 11:25
w stanach widzialem jak od y8 wstawiaja kolektor tylko ze do d17 o ile ma to jakies znaczenie
do v1 tez wsadzaja od y8

sadam
11-04-10, 14:50
do v1 tez wsadzaja od y8
to sprawa z kolektorem rozwiazana :)

!markos
11-04-10, 20:29
no.. jeszcze tylko egr.. zeby bledem nie sypalo..

KOWAL ziom
11-04-10, 22:13
no.. jeszcze tylko egr.. zeby bledem nie sypalo..


bardzo proszę jaśniej :)

sadam
12-04-10, 23:11
zawor recylkulacji spalin.takie cos co czesc spalin kieruje spowrotem do dolotu w celu ponownego spalenia w cylindrach,dzieki temu auto splenia surowsze wymogi czystosci spalin.jak odlaczysz komputer pokaze blad.nie wiem jak sie ma sprawa tu w hondzie ale ja u siebie w vw zwyczajnie zdjalem wezyk od podcisnienia.VAG pokazuje blad po podlaczeniu ale nie mam check engine ani nie wplywa to u mnie na prace silnika.spalanie w normie obroty nie wariuja.