Zobacz pełną wersję : roznica pomiedzy ecu jdm a edm
kolega swapowal silnik na b16a jdm i firma zajmujaca sie swapem zaproponowala zmiane ecu na edm poniewaz w jdm jes ogranicznik predkosci i pytanie czyodblio sie na mocy???
czy wlasnie b16a jdm rozni sie ecu od b16a2????
Z tego co ja wiem to w B16A(2) w 5genie:
-komp JDM ma napewno Knock Sensora, uklad ELD, odciecie 8300, ogranicznik predkosci do 185, rozni sie troche mapami paliwa/zapolonu niz wersja EDM
-kom EDM prawdopodobnie nie ma Knock Sensora, ukladu ELD, odciecie 8100, nie ma tez ogranicznika predkosci
[ Dodano: Nie 03 Wrz, 2006 17:10 ]
Additionally, different markets received different features in their ECUs.
-USDM ECUs are by far the most full-featured. Almost any code will run in a USDM ECU if the above rules are followed.
-JDM ECUs generally lack several things that must either be physically added to the ECU or disabled in the ROM. The Pressure Atmosphere (PA) sensor Electrical Load Detector (ELD) and Injector Test Circuit are the most notable things here.
-EDM ECUs are generally the most bare. They generally lack PA, ELD, Injector test like the JDM ECUs, and will occaisonally lack the Knock Sensor and knock board present in JDM ECUs too.
Ja wlasnie zrobilem swapa na B16A i to był automat więc wziąłem kompa i skrzynie od B16A2...
Odpowiedź na twoje pytanie:
jeśli masz ecu ktory ma rev limiter 8100rpm (b16a2) a charakterystyka silnika
pozwala na wiecej(b16a) to wtedy tracisz moc.. tzn nie wykorzystujesz calego "power
band" ktory Ci daje charakterystyka silnika.
generalnie jest tak ze
(Potwierdze to co napisał Furious z drobnymi roznicami)
ecu jdm P30 (B16A)
-inna mapa paliwa niz b16a2
-ta sama mapa zapłonu co w B16a2
-ma układ knocksensora
-ma ogranicznik predkosci do 180 ale przeciez to mozna zdjac...
-odcinka wyżej 8296
ecu edm P30a (B16A2)
-odcina mi 8112
-nie obsluguje knocksensora
-jest większy
-łatwiej się przerabia pod zew. eeprom
Generalnie na pgmfi.org znajdziesz duzo info na ten temat...
Warto jest poświecic 50zl i sobie wgrać program
bez speed limitera do oryginalnego p30 jdm z powodu KS.
Ja za moment do swojego wrzuce mapy B16A ale to nie bedzie to samo bez KS.
Nawet na kompie od B16A2 zapie... jak wściekły...
uściślająć to:
-ta sama mapa zapłonu co w B16a2
ta sama mapa zapłonu jest tylko na VTECu w obu kompach, bez VTECa mapy sa troszke inne w EDM i JDM :)
-ma ogranicznik predkosci do 180
115mph to 185km/h :)
pozdro
True true....
wlasciwie to pominalem niska mape... ale to by tłumaczyło czemu moj jest troche przymulasty na dole :) A na górze masakrator :)
180~185 jdmowy predkosciomierz i tak jest wyskalowany do 180 :P
Z drugiej strony dziwne jest ... kolega ma B16A z jdmowym ECU i hmm nie ma limitera...
A wracając do autora postu i jego pytania...
1.Dobrze jest miec oryginalne ECU do B16A - speed limiter mozna zdjac powiedzmy za max 100zl.
2. Wgranie mapy od B16A na ecu np B16A2 to identyczny koszt...i tez mozna to zrobic ale jak
masz ori ecu to troche bez sensu - patrzy pkt 1.
Amen.
jeśli masz ecu ktory ma rev limiter 8100rpm (b16a2) a charakterystyka silnika pozwala na wiecej(b16a) to wtedy tracisz moc.. tzn nie wykorzystujesz calego "power band" ktory Ci daje charakterystyka silnika.
Wcale nie tracisz żadnej mocy. Powyżej 8krpm krzywa w B16 czy tak idzie już znacząco w dół więc nie ma to jakiegoś wielkiego znaczenia. Jedyne co tracisz to możliwość dokręcenia ciut wyżej na biegach. Więc pewnie tracisz troszeczkę na czasach przyspieszenia. Natomiast mocy jako takiej nie tracisz.
zyskujesz bo krecac wyzej wykorzystujesz lepszy zakres obrotów czyli kolejne biegi wbijasz w lepszą MOC :)
moc papierowa nic Ci nie daje :roll:
No przecież to napisałem. Nie zyskujesz mocy w sensie takim że np. tak masz 160KM, a tak 170KM. Natomiast dzięki możliwości wyższego zakręcenia zyskujesz na osiągach.
No przecież to napisałem. Nie zyskujesz mocy w sensie takim że np. tak masz 160KM, a tak 170KM. Natomiast dzięki możliwości wyższego zakręcenia zyskujesz na osiągach.
Hehehhe a to dobre.
Troche to nielogiczne co napisales.
Zacznijmy od tego ze wy mowicie o mocy maksymalnej - a to jest wartosc dla internetowych onanistów.
1.Napisales ze zyskuje na osiagach a wiec sam sobie zaprzeczyłes.
Jesli masz lepsze osiagi krecac wyzej to dzieki czemu? Siłą rozpedu lepiej przyspieszasz czy czym?
Powiewem wiatru?
Smiem twierdzic ze moca...
Uzyteczny zakres mocy w tym silniku skraca sie wlasnie przez to ze jest wczesniej odcinka.
I nie pisz prosze ""ze powyzej 8000 juz nie ma roznic bo moc i tak spada"".
Piszac ze zyskuje sie na osiagach krecac wyzej po prostu sam sobie przeczysz.
btw.
A dla was jaka wartość jest wazna?
Moc maksymalna czy jej przebieg?
Umówmy sie o czym rozmawiamy?
O grze w NFSU czy o realnym świecie?
a ja bylem swiadkiem hamowan kilku B16 i wszedzie krzywe szly do samego konca ku gorze
Tomo ma trochę racji - podniosłem u siebie limiter na 8500 i subiektywne odczucia są takie, że jest lepiej, bo mniej się traci na tym przeciągnięciu niż później na dochodzeniu
Tomo ma trochę racji - podniosłem u siebie limiter na 8500 i subiektywne odczucia są takie, że jest lepiej, bo mniej się traci na tym przeciągnięciu niż później na dochodzeniu
Tak ale to jest efekt dodatkowy i nie przeczy temu co ja twierdze.
ja nie twierdzę, że przeczy temu, co Ty twierdzisz :)
1.Napisales ze zyskuje na osiagach a wiec sam sobie zaprzeczyłes.
Nie, bo zysk na osiągach nie wynika z samej wyższej mocy, którą miałbyś dzięki ECU JDM.
Jesli masz lepsze osiagi krecac wyzej to dzieki czemu?
Dzięki takiemu fajnemu urządzeniu zwanemu skrzynią biegów. Skoroś taki mądry to powinieneś wiedzieć że nie samym silnikiem auto "jedzie".
I nie pisz prosze ""ze powyzej 8000 juz nie ma roznic bo moc i tak spada"".
Piszac ze zyskuje sie na osiagach krecac wyzej po prostu sam sobie przeczysz.
Znowu nie. Bo zyskać osiągi możesz tym, że wyżej kręcąc po zmianie biegu spadniesz na lepszy zakres. Innymi słowy mniej stracisz kręcąc powiedzmy na trójce po już spadającej krzywej niż później zyskasz nie musząc na czwórce "przebijać się" przez słabszy zakres znajdujący się te paręset obrotów niżej. To logiczne.
A dla was jaka wartość jest wazna?
Moc maksymalna czy jej przebieg?
Ani ta, ani ta. Liczy się przebieg mocy i momentu na kołach.
O grze w NFSU czy o realnym świecie?
Tani argument. Naprawdę tani. Jeśli chciałeś przez to napisać jak to Ty się znasz a inni (w domyśle ja) w ogóle nie to niestety nie wyszło.
Co do oglądania krzywych w B16Ax gdzie moc rośnie aż do odcinki to faktycznie się zdarzają. Jednak większość z tych co ja widziałem jednak już spadała, może nie drastycznie, ale dość wyraźnie. Chociaż ja to się nie znam.
1.Napisales ze zyskuje na osiagach a wiec sam sobie zaprzeczyłes.
Nie, bo zysk na osiągach nie wynika z samej wyższej mocy, którą miałbyś dzięki ECU JDM.
A z czego?
Jesli masz lepsze osiagi krecac wyzej to dzieki czemu?
Dzięki takiemu fajnemu urządzeniu zwanemu skrzynią biegów. Skoroś taki mądry to powinieneś wiedzieć że nie samym silnikiem auto "jedzie".
SUper, doloze druga skrzynie, napewno bede szybszy.
Lepsze osiagi z krecenia wyzej wynikaja w uproszczeniu
z iloczynu momentu i obrotów - powinienes wiedziec o jaka wartosc chodzi.
Skrzynie sa te same w obu wersjach.
I nie pisz prosze ""ze powyzej 8000 juz nie ma roznic bo moc i tak spada"".
Piszac ze zyskuje sie na osiagach krecac wyzej po prostu sam sobie przeczysz.
Znowu nie. Bo zyskać osiągi możesz tym, że wyżej kręcąc po zmianie biegu spadniesz na lepszy zakres. Innymi słowy mniej stracisz kręcąc powiedzmy na trójce po już spadającej krzywej niż później zyskasz nie musząc na czwórce "przebijać się" przez słabszy zakres znajdujący się te paręset obrotów niżej. To logiczne.
Tu sie zgadzam, ale to o czym piszesz to efekt uboczny tego co napisalem oczko wyzej.
A dla was jaka wartość jest wazna?
Moc maksymalna czy jej przebieg?
Ani ta, ani ta. Liczy się przebieg mocy i momentu na kołach.
Jaka jest wedlug Ciebie zaleznosc miedzy momentem a mocą?
Napisz proszę.
O grze w NFSU czy o realnym świecie?
Tani argument. Naprawdę tani. Jeśli chciałeś przez to napisać jak to Ty się znasz a inni (w domyśle ja) w ogóle nie to niestety nie wyszło.
To nie było skierowane do Ciebie.
To raczej ogolna sugestia aby nie popadac w abstrakcje.
Jaka jest wedlug Ciebie zaleznosc miedzy momentem a mocą?
http://hondapl.org/technika/momobrvsmoc/momobrvsmoc.html
Jaka jest wedlug Ciebie zaleznosc miedzy momentem a mocą?
http://hondapl.org/technika/momobrvsmoc/momobrvsmoc.html
To nie bylo do Ciebie pytanie :)
Ja odpowiedź znam.
A z czego?
Z tego co wyjaśniłem niżej w poprzednim poście. Więcej zyskasz spadając po zmianie na wyższe (lepsze) obroty niż stracisz kręcąc niższy bieg po już opadającej krzywej. Zyskujesz dzięki przełożeniom skrzyni...nawet tej samej...bo przecież bieg niżej zawsze będzie miał krótsze przełożenie niż ten wyżej, to chyba logiczne.
SUper, doloze druga skrzynie, napewno bede szybszy.
Lepsze osiagi z krecenia wyzej wynikaja w uproszczeniu
z iloczynu momentu i obrotów
No jeśliby ta następna (w skrócie myślowym druga, oczywiście nie jednocześnie) skrzynia była krótsza to byś na pewno zyskał. A lepsze osiągi TAK, z iloczynu momentu i przełożeń...kręcisz wyżej (bo ECU to umożliwia) to nawet ten spadający moment jest wyższy po przemnożeniu na niższym biegu niż później ten wyższy moment na silniku (po zmianie biegu) przemnożony przez przełożenie wyższe. Stąd zysk osiągów. A nie z tego, że ECU JDM dał więcej mocy.
Jaka jest wedlug Ciebie zaleznosc miedzy momentem a mocą?
Napisz proszę.
Lio już odpisał. Ale ja pisałem o mocy i momencie na kołach (a nie o żadnych zależnościach między nimi, bo wiadomo, że moc jest wartością matematyczną wyliczaną z produkowanego przez silnik momentu w funkcji obrotów) bo to te wartości tak naprawdę "napędzają" auto. Liczby papierowe na silniku są niewiele warte.
OK spoko, załóżmy taki scenariusz :)
Krecę 300obrotow mniej i ze wzgledu na inna charakterystyke silnika
po zmianie biegu spadam w miejsce gdzie jest duzo gorzej niz w b16a2.
Dla przykładu 1 i 2gi bieg.
Czy dalej uwazasz ze nic nie trace?
Prosze o odpowiedz - tak lub nie :)
Załózmy ecu od b16a2 do ITR'a tam tez nie ma sensu krecic tak wysoko.
Przecież ja właśnie o tym piszę. Tylko odwrotnie...pisałem że zyskujesz jeśli robisz odwrotnie. Więc jeśli teraz odwróciłeś sytuację to TAK, tracisz. Ale nie ze względu na różnicę mocy jaką "produkuje" owo ECU, a jedynie ze względu na jej przebieg.
I akurat zmiana I/II bieg jest tendencyjna...bo tutaj jest z reguły tak duża różnica przełożeń że byłoby zyskowne kręcić pewnie i z 1000rpm wyżej, nawet gdyby krzywa leciała na pysk. Czego oczywiście nie można powiedzieć o zmianie choćby IV/V (mała różnica przełożenia).
Wychodzi na to, że mówimy o tym samym, tylko w inny sposób więc najlepiej byłoby chyba zakończyć tę dyskusję :grin:
Przecież ja właśnie o tym piszę. Tylko odwrotnie...pisałem że zyskujesz jeśli robisz odwrotnie. Więc jeśli teraz odwróciłeś sytuację to TAK, tracisz. Ale nie ze względu na różnicę mocy jaką "produkuje" owo ECU, a jedynie ze względu na jej przebieg.
I akurat zmiana I/II bieg jest tendencyjna...bo tutaj jest z reguły tak duża różnica przełożeń że byłoby zyskowne kręcić pewnie i z 1000rpm wyżej, nawet gdyby krzywa leciała na pysk. Czego oczywiście nie można powiedzieć o zmianie choćby IV/V (mała różnica przełożenia).
Cieszę się.
Pozdr.
Witam.
Mam P30 i maly problem:
zalozylem chipa z ebaya.de ,
( opis mowil za jest na bazie spoon....
co mial zmienic i jakie dzialanie?
Mial dac 11-19 KM
- wiecej paliwa
- bez odcinki
- vtec zapina sie przy 4300 obr/min)
Wszystko sie zgadza ,efekt jest taki:
-nie ma odciecia
-vtec zapina od 4300 tys
-pali 3 litry wiecej
Dalszy przebieg
-spadek mocy ( hamownia )
Zrobilem smodiagnostyke
-blad 20 Electrical load detector ( Czujnik obciazenia elektrycznego ) - wyskakuje juz po uruchomieniu
zaplonu
-blad 36 traction control found on JDM ecu's - wyskakuje w momencie gdy zapina sie vtec
Czy te bledy 20 i 36 dotycza tego ,iz:
- w ecu JDM jest odciecie , a teraz jest bez?
- inne mapy paliwowe?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
Pierwsze co to nie kupuje sie chipow z ebaya...tak jak nie kupuje sie chipow z allegro. Bo rodzi to kilka problemow:
1. Skad wiesz, ze jest to kopia map Spoona? Rownie dobrze moze byc to wlasna tworczosc Johna z Kansas, ktory akurat tak wymyslil, a nie inaczej.
2. Komputer Spoona (nawet jesli masz jego mapy) raczej nie jest dostosowany do seryjnego B16.
3. Co niby mialo dac dodatkowe podlanie paliwem? DOHC VTEC sa w absolutnej wiekszosci przelane fabrycznie (dla bezpieczenstwa) wiec dowalenie mu jeszcze wiecej spowoduje dokladnie objawy jakie podales - spadek mocy i wzrost spalania.
4. Po co kupowac nie wiadomo co skoro chlopaki z JHM chocby mogliby przestroic na miejscu oryginalny komp.
5. Zysk 11-19KM??? Buahahahahaha...chyba w to nie uwierzyles? Tyle koni z samego remapu (chocby nawet najlepszego) w seryjnym silniku N/A??? Tak to tylko w Erze.
Reasumujac: wywal to albo zremapuj jeszcze raz.
Heh.. :) Kolejny ktory dal sie zlapac na chip z ebaya :)
Jak masz seryjny silnik to polecam Ci seryjny komputer, zrobisz wydech dolot, to w zaleznosci od ich specyfikacji mozna poprawic nieco mapy paliwa jakims remapem, chociaz polecam indywidualne strojenie.
Najnizej VTECa jakiego ustawialem w B-seri to 4500rpm ale TYLKO, tylko i wylacznie przy dolocie typu CAI, w innym wypadku przesuwanie go ponizej 5k rpm przynosi tylko same straty.
pozdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.