Zobacz pełną wersję : mocowanie zderzaka przedniego i lampy
Witam!
Orientujecie się może w jaki sposob jest zamontowany zderzak przedni? chodzi mi konkretnie o bok zderzaka... czy jest po prostu "tak sobie wsadzony" czy jest przyczepiony do blotnika jakas sruba/spinka? Zauwazylem wczoraj ze mam szpare pomiedzy zderzakiem a blotnikiem (chyba wczesniej jej nie bylo) i w tej szparze widac wlasnie jakas srubke. czy mozliwe ze zderzak spadl z jakiegos mocowania? co trzeba zdiac zeby sie tam dostac?
po drugie czy lampa przednia ma jakies mocowania od spodu? bo zauwazylem tez po tej samej stronie ze lampa jakby wystaje w przod.. szczegolnie dolem wystaje poza linie zderzaka.. moze cos sie poluzowalo?
Załączam zdjęcia całego problemu:
http://img406.imageshack.us/img406/2079/20100406190.th.jpg (http://img406.imageshack.us/i/20100406190.jpg/)
http://img402.imageshack.us/img402/3203/20100406192.th.jpg (http://img402.imageshack.us/i/20100406192.jpg/)
http://img402.imageshack.us/img402/3135/20100406194.th.jpg (http://img402.imageshack.us/i/20100406194.jpg/)
http://img405.imageshack.us/img405/8774/20100406191.th.jpg (http://img405.imageshack.us/i/20100406191.jpg/)
tak jest śruba dostaniesz się do niej przez nadkole, ale żeby przykręcić to trzeba ją trzymać na górze za łepek a na dole kręcić. lampa też ma mocowanie ale żeby się dostać to trzeba zdjęć zderzak najlepiej
ta śruba od zderzaka to tak mniej więcej po środku jest? (to co mam na ostatnim zdjęciu?)
około 1 do 3 cm od strony nadkola, zdejmij spinki od nadkola odchyl włóż rękę i zobaczysz, od góry jakimś kluczem złapać a od dołu najlepiej francuzem z przedłużką to będzie najszybciej i najłatwiej
dzieki za pomoc... jeszcze pytanko: jak myslicie to wysuniecie lampy moze byc spowodowane tym ze trzyma sie ona od gory tylko na jednym uchwycie?
To raczej nie lampa sie wysunela, tylko zderzak jest do spasowania..
tomson1192
08-04-10, 10:56
zderzak jest przykręcony dwoma śrubami, jedna jest z samego przegu druga jest glęboko przy samej lampie prawie;) dostęp bardzo ch.... chyba ze sie calkiem zdejmie nadkole
Jest też spinka (ślizg) na środku, dzięki niej zderzak nieodstaje na środku tak jak to widać u Ciebie. Często ta spinka pęka przy demontażu zderzaka.
tomson1192
08-04-10, 13:33
u mnie nie na środku np jest śruba która trzyma nadkole do ramy przedniej i nie ma nic wspólnego ze zderzakiem:p
to jak myslicie da rade zrobic to? nawet jak pekla ta spinka posrodku... kurde... strasznie sie wkurzam jak mi cos od auta odstaje...
tomson1192
08-04-10, 16:31
najlepiej jak odchylisz nadkole i sprawdzisz latarka jak to wygląda w środku czy jakieś śruby sie urwały czy co bo po zdjęciach ciężko dokładnie ocenic
kurcze patrzylem od środka (nie zdjemowalem nadkola tylko tak co mi sie udalo podejrzec) i z tego co widze to wszystko jest przymocowane. To moze po prostu juz bylo tak cos wygiete? Dzisiaj bylem u blacharza (takiego pierwszego z brzegu) to mi powiedzial ze napewno cos jest w srodku powyginane. nie mam wogole czasu zeby sie z tym brabrac a strasznie mnie to wkurza.... kto w lodzi moglby mi to zdjac i oblukac (ewentualnie zrobic) za jakies nie kosmiczne pieniadza?
to mi powiedzial ze napewno cos jest w srodku powyginane
Za przeproszeniem.... gó*no prawda. Temat przerabiałem 2 dni temu. Miałem podobnie ale nic nie było powyginane. Odkręcasz zderzak - śrubki za plastikami nadkoli (klucz nasadka 8mm), następnie od góry koło zamka maski (3 plastikowe wkręty - krzyżakiem), od spodu z przodu masz 2 lub 3 śrubki (nasadka 10mm). Tyle, masz zderzaczek ściągnięty. Pas przedni (wzmocnienie) jest regulowane 4 śrubami (mocna nasadka 12 lub 13mm bo ciężko to ruszyć) regulujesz jak ci pasuje. Pod lampami są takie blachy trzymające zderzak upewnij się, że wszedł na miejsce.
Następnie spasowujesz zderzak i dokręcasz śrubkami. Roboty na pół godziny. Dasz radę nawet pod blokiem :)
Pas przedni (wzmocnienie) jest regulowane 4 śrubami (mocna nasadka 12 lub 13mm bo ciężko to ruszyć) regulujesz jak ci pasuje.
czyli chodzi tutaj o regulacje pasa przedniego? ze niby jak - mozna go sobie poprzesuwac? i co to ma wspolnego z tym ze zderzak opadl jedna strona i jest jakby troche wcisniety?
Przyłączam się do pytania bo też chciałbym spasować szczeliny zderzaka i dzisiaj to robiłem ale nie wyszło tak jak bym tego oczekiwał więc możliwe że rzeczywiście trzeba coś z pasem przednim zrobić. Poza tym czy te blaszki pod lampami w pasie przednim powinny być nad linią zderzaka czy zderzak powinien się na nich opierać?
PS
A propos spinek bocznych zderzaka to fajnie się je montuje z obu stron na wcisk i można je kupić w ASO i wtedy nie trzeba bawić się w śruby z nakrętkami. Kupowałem je sobie ostatnio i zapłaciłem 30zł za obie. Zderzak do błotnika montowany jest właśnie spinką od strony lampy i śrubą z nakrętką rozporową od strony nadkola.
Też dosyć nie dawno mialem z tym do czynienia, wiec moze to zdjęcie rozjasni troche sprawe:
http://img339.imageshack.us/img339/844/20100313159.jpg[/URL]
to co leży na ziemi to jest wlasnie ten pas przedni, możesz go regulowac góra, dół. Na nim siedzi zderzak.
czyli chodzi tutaj o regulacje pasa przedniego? ze niby jak - mozna go sobie poprzesuwac? i co to ma wspolnego z tym ze zderzak opadl jedna strona i jest jakby troche wcisniety?
Jak zdjemiesz zderzak i założysz, powinieneś spasować tak jak tobie pasuje :)
A jak jest z tymi blaszkami? powinny być na zderzaku czy zderzak ma na nich leżeć? Wydaje mi się że krawędź zderzaka powinna być wsunięta między pas a te blaszki ale pytam dla pewności, żebym nie musiał ponownie tego wszystkiego rozkręcać.
tomson1192
23-04-10, 11:27
ja np u siebie mam belkę przykręconą na dwie śruby lewe mocnowanie i dwie prawe, i musze stosować nakrętki i podkładki od srodka bo dziury w których był gwint sa mocno rozerwane np
Napiszcie co z tymi blaszkami bo chciałbym się za to zabrać wieczorem w garażu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.