Zobacz pełną wersję : Modyfikacje D16Z6
Witam. Wpadł mi w ręce silnik D16Z6, który chcę wsadzić do swojego piątego gena.
Zanim wsadzę silnik, a w ogóle mi się nie spieszy, chciałbym zrobić to i owo.
Po głowie chodzą mi:
Tłoki z D16Z5/D16A8/D16A9/ZC - czyli generalnie tłoki P29/PM7, czyli generalnie towar doprężający. W pierwszym nadwymiarze, ale to akurat rybka. Chcę to zrobić możliwie tanio, dorwałem nowe tłoki TEIKEN, czy one są wystarczająco dobre? Z każdego kalkulatora i opinii na zagranicznych forach wychodzi, że D16Z6 z tłokami PM7/P29 to CR 13:1 i więcej. O spalanie stukowe się nie martwię, ponieważ całość ma jeździć na wtrysku LPG (przemilczcie, jak macie pisać głupoty), i ma być absolutnie samochodem na codzień, 30 tysięcy kilometrów rocznie będzie robione. W sumie tyle modyfikacji, nie chcę bawić się w regulowane kółka, czy STAGE'owe wałki, samochód musi tłuc dużo kilometrów, nie chcę wskakiwać w CR 14, nie chcę falujących jałowych obrotów itp.
Czyli tak naprawdę D16Z6, po całkowitym remoncie, wystrojone na sekwencyjnym gazie, z doprężającymi tłokami TEIKEN jeżdżące na LPG. Czy ktoś z was zna te tłoki, jak wygląda ich żywotność/wytrzymałość? Jak przy takim CR na LPG wygląda temperatura spalania? Czy nie zbliży się do niebezpiecznych granic? No i na co jeszcze uważać? Z tego co wyczytałem za granicą, 150 koni po dolocie i wydechu jest do zrobienia, czy to realne?
realne jest 144km bez zabawy z tłokami
' MADMAN '
05-04-10, 23:46
Z tego co wyczytałem za granicą, 150 koni po dolocie i wydechu jest do zrobienia, czy to realne?
To chyba w USA tylko możliwe, bo tam wszystko jest mozliwe:D
po dolocie i wydechu (w polsce;) i to na dobrych gratach) to może do 140KM dociągniesz...
BLACKDEVIL
06-04-10, 00:07
kolega Reaktor ma racje w zupełnosci a koledze Rafałowi polecam jeszcze troche lektury bo te 140KM nawet w polsce to z lekkim h..... do zrobienia..... był taki temacik fajny całkiem nie dawno o tych modach z tłokami i wszystko tam było opisane kropka w kropke
kolega Reaktor ma racje w zupełnosci a koledze Rafałowi polecam jeszcze troche lektury bo te 140KM nawet w polsce to z lekkim h..... do zrobienia..... był taki temacik fajny całkiem nie dawno o tych modach z tłokami i wszystko tam było opisane kropka w kropke
Wcale nie z lekkim ch..... Mało które D16Z6 robi 140km bez doprężania. Na papierze może i ma, tylko na drodze potem jest siara. Cyfry twórczo wyprodukowane są przez różniaste optymistyczne hamownie.
W temacie: z PM7 150 jest do zrobienia po strojeniu. Przejrzyj choćby strojenia.pl - masz tam z grubsza kilka d16 z takim setupem. Ja osobiście mam lajtowe PM6 i robią robotę właśnie na okolice tych 140KM, będąc przy okazji całkiem znośnym dailydriverem. Wykresy, filmy jak to chodzi etc. możesz zobaczyć u mnie w temacie.
Co do twoich pytań o współpracę z gazem - nie mam zielonego pojęcia, ale podobnie jak ty obawiałbym się o egt. Mój setup bez ciężkiego pałowania dochodzi do 800st. Ale wskaźnik mam od niedawna. Więcej po nadchodzącym weekendzie, bo mam w planach Ułęż.
Z tego co ja się orientuje, to 140 koni jest lekko do zrobienia na seryjnych tłokach, a autor pisze o tłokach p29/pm7...........................
Ok to zrób te 140KM bez doprężania. Bez dłubania skrzyni powinieneś lecieć w miarę równo z seryjnym EK4. Nie pownieneś dostać więcej niż długość, zderzak w zderzak. Potem pisz czy się udało.
:rolleyes:
Ok to zrób te 140KM bez doprężania. Bez dłubania skrzyni powinieneś lecieć w miarę równo z seryjnym EK4. Nie pownieneś dostać więcej niż długość, zderzak w zderzak. Potem pisz czy się udało.
:rolleyes:
Jeżeli w EK4 siedzi pasażer, to do końca trójki jestem pół długości za nim! :D
' MADMAN '
06-04-10, 16:31
Z tego co ja się orientuje, to 140 koni jest lekko do zrobienia na seryjnych tłokach, a autor pisze o tłokach p29/pm7...........................
a ja pisałem o samym dolocie i wydechu, bez ingerencji w silnik, bo o tym była mowa odnośnie tych 140KM (czytać ze zrozumieniem) przebić 140KM można zakładając inny kolektor dolotowy(np, skunk2), przepustnice, strojenie itp. wtedy się zgodzę... ale mowa była o samym dolocie i wydechu, więc jeśli ktoś przebije te 140KM po takim setupie to ma albo bardzo zdrowa serie albo ****....ą hamownie :)
a tak poza tym to jeśli kierownik chce żeby auto ładnie jechało to zalecam zacząć od zabawy z napędem (hybrydowej skrzyni, przełożenia głównego i lekkiego koła) a nie od tłoków i zwiększania kompresji... wiadomo że podstawą dłubania D serii jest skrzynia, ale jeśli ktoś woli zaczynać od drugiej strony to ok... :D
BLACKDEVIL
06-04-10, 17:47
Majkel ale kolega madman własnie dopreza silnik przynajmiej tak pisze w temacie....
te 140 KM chodzi mi po doprezeniu....
a poszukaj dobrze to i znajdziesz ponad 140 bez tłoków bo ja znalazłem pare takich
po samym wylocie i wydechu to moze moze dociągniesz pod te 140
ale to i tak trzeba cosik podlubać
ja w swojej mam dolocik ze stożkiem z oddzieleniem + 2,25 przelot ale nie wiem ile dmucha KM a serie mam baardzo zdrową i z crx mojego kumpla( d16a9) ide praktycznie równo
po samym dolocie i wydechu to tak seria +10KM
kolega ma racje;
a tak poza tym to jeśli kierownik chce żeby auto ładnie jechało to zalecam zacząć od zabawy z napędem (hybrydowej skrzyni, przełożenia głównego i lekkiego koła) a nie od tłoków i zwiększania kompresji... wiadomo że podstawą dłubania D serii jest skrzynia, ale jeśli ktoś woli zaczynać od drugiej strony to ok... AMEN ;-)
D16Z6 po dobrym wdechu i wydechu powinno siedzieć na dupie ek4. No w każdym razie ek4 nie powinno mu już odjeżdżać zbytnio na 1,2,3. A na dobrej skrzyni powinno móc już je objechać lub co najmniej lecieć równo.
Anyway - na GG już pogadane - znasz moje zdanie 150KM powinno pęknąć na PM7 - uderzaj do m. i wypytuj co i jak dalej. Jeżeli na Pb daje radę to myślę że i na LPG wydoli.
Jedyne co radzę to nie patrz na peak, rób D serię do jazdy od samego dołu. Dobrze się do tego nadaje. Równy moment od dołu więcej wart niż przekroczenie za wszelką cenę jakiejs wyimaginowanej granicy max KM.
Ja w swoim starym civicu coupe miałem 143 km i 164 NM bez strojenia, po remoncie silnika lekkim zamachu , większej przepustnicy dobrym wdechu i wydechu.
EK4, EG6 robiłem o pare długości a H22 w preludzie o długość do końca 3 :)
więc nie ma problemu zbliżyć się do 150 na doprężonych tłokach.
BLACKDEVIL
06-04-10, 23:34
pewnie ,że tak i zgadzam sie z jednym i z drugim z was ;-))) ja musze to samo zrobic i juz szukam tłoków ;-)) myslałem nad uzywkami ale chyba kupie nowe bo jak robic to juz na pro ;-)
tu na forum koles jeden miał nie dawno takie d16 i miał bodajże 152KM na wdechu,wydech itd takie ładne pro full zestaw tylko nie moge znalesc tego temaciku
a kolega o nicku ZED jak pamietam miał coś koło 140KM z błedami bo vtec cos sie knocił i nie załączał sie
pewnie ,że tak i zgadzam sie z jednym i z drugim z was ;-))) ja musze to samo zrobic i juz szukam tłoków ;-)) myslałem nad uzywkami ale chyba kupie nowe bo jak robic to juz na pro ;-)
tu na forum koles jeden miał nie dawno takie d16 i miał bodajże 152KM na wdechu,wydech itd takie ładne pro full zestaw tylko nie moge znalesc tego temaciku
a kolega o nicku ZED jak pamietam miał coś koło 140KM z błedami bo vtec cos sie knocił i nie załączał sie
Carlose miał takiego czerwonego przedlifta 6gen z d16z6 i ponad 150koni. Sprzedawał go ostatnio.
Generalnie teoria jest taka:
Większa komprecha - większy moment, większa moc, jest fajniej.
Większa komprecha - spalanie stukowe.
Lekarstwo -> gaz.
I dodatkowo mocno doprężone silniki spalają uboższe mieszanki.
Znaleźć tą granicę, gdzie EGT będzie rozsądne, wystroić sekwencję, zubożyć oporowo do 4800RPM lub przepustnicy otwartej w 1/3 i jest połączenie idealne.
Będzie walka, wcale nie będe się pałował nad wykresem z hamowni, chcę, żeby było oszczędnie, tanio, i całkiem szybko ;)
Jeśli ci to pomoże to u mnie na PM6 które powinny dać stopień sprężania w okolicach 10,5:1 max EGT które zarejestrował wskaźnik AG oscyluje w granicach 780st. Na Pb98.
BLACKDEVIL
07-04-10, 23:42
Większa komprecha - spalanie stukowe.
A TO NIE PRAWDA..teraz jest taki sprzet ze pozwala to wyeliminowac ;-)) oczywiscie mowimy tu o CR max 14;1
bodajze emg wroc ma taki ;-)
Ok. dobry temat jak dla mnie się szykuję - to może zróbmy w tym temacie małe podsumowanko wszystkich polecanych modów do D serii. Nie ważne jakie koszty, nie ważne czy za tą cene miałbym B serie :D powiedzmy cel do osiągnięcia - by moje D łotało B :D
Wydech :
Kolektor 4-2-1 ebay lub firmowy, przelot na 2' lub 2,25', wiadomo tłumiki przelot.
Wdech:
CAI bądz parówa, rozwiercony kolektor z d16z6 badź d16y8 ( kraży info że niby lepszy ale nikt na 100% nie potwierdza ), większa przepustnica np. H22, uszczelka termoizolacyjna pod ssaka np. Hondata, P2r( a pod przepustnice ? )
Skrzynia:
hybrydowa z 3 i 4 biegiem z crx na bazie skrzyni z d16z6, plus jakieś dobre FD, lekki zamach bądz seryjne odelżone na okolice 4,5kg ?
sprzegło
silnik :
tłoki PM6 z d16a6 badz PM7 z d16a8/a9/z5, planowanie głowicy, uszczelka dwuwarstwowa z d16y8, ostrzejszy wałek, regulowane kólko, strojenie na hamowni/ulicy.
co jeszcze ? :D
BLACKDEVIL
08-04-10, 14:15
Generalnie najbardziej budżetowe d16 z mocą 15XKM to:
- nadwymiarowe P29 z wszystkimi remontowymi pierdółkami w bloku i głowicy
- głowica VTECa
- kolektor dolotowy Z6 + przepustnica 62mm
- dolot z odgrodzeniem i nawiewem
- wylotowy ebay + rzetelne 2,25"
- regulowane kółko
- strojenie
Jeśli chcesz lecieć dalej to (od pierwszej kolejności):
- aftermarket wałek (Crower, Bisimoto)
- obróbka głowicy (można zrobić przy okazji remontu)
- sprężynki i talerzyki zaworowe (wyższe kręcenie)
- dolotowy skunk2
- markowy wylotowy (DC i wyżej)
Na tym da się ugrać okolice wysoki 16XKM i to jest kres w miarę żywotnej i codziennej Dserii NA. To wszystko na stopniu sprężania w okolicy 12:1. Powyżej konieczność zamawiania aftermarketowych tłoków i stosowanie tylko 99+.
' MADMAN '
08-04-10, 18:59
a jeszcze potem to już tylko ITB heheh
BLACKDEVIL
08-04-10, 23:53
taaaaa i potem to juz tylko skrzydła zostanie załozyć :D
MALAK z H-WM ma podobnie dłubnięte d15b ITB i powiem że z K20 EP3 zostaje z tyłu :)
alez was tu fantazja ponosi :) lubie takie opowiesci..
nasza D seria 1.5 tez kiedys wyplula 155 :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.