Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic 1.6 vtec bierze olej



dzemol
04-04-10, 20:47
Witam.
Kupilem honde civic 1.6 v tec i okazalo sie za na 1000km bierze mi 1 litr oleju.
oddalem do mechanika mial tam cos sprobowac z tym zrobic,wiem ze pierscieni nie wymienial bo podobno byly ok.
Ale ta naprawa nic nie dala ... nie ma wyciekow na siliku,ale widac niebieski dym ...czy da sie jeszcze z tym cos zrobic zeby nie bralo az tyle oleju???:confused:

markotny
04-04-10, 21:31
czy da sie jeszcze z tym cos zrobic zeby nie bralo az tyle oleju???

Da sie - remont silnika:(...nowa uszczelka pod głowice, planowanie głowicy...oddaj to do ogrnięcia dobremu mechanikowi to będziesz miał zrobione porządnie i święty spokój na długi dłuuugi czas.:)

dimo
04-04-10, 23:07
Markotny ale jemu chla olej a nie płyn więc sama wymiana uszczelki pod głowicą nic nie da.:)
opcja nr 1 ->szukaj nowego słupka (opcja tańsza ale i mniej pewna bo nie wiesz co kupisz)
opcja nr 2 ->remontuj to co masz... ale tu już wchodzisz w koszty niemałe... pierścionki, uszczelniacze, uszczelka, planowanie, jak już robić to i panewki, pomierzyc cylindry bo może i tłoki nadwymiar trzeba dać, honowanie + robocizna całosci + oleje na docieranie + pewnie i inne pierdoły które wyjdą przy okazji, czyli ogólnie duuuużo sosu... ale tu już założyłem mega czarny scenariusz;)
wybór należy do Ciebie... najlepiej to podjedź do DOBREGO mechanika, który ogarnia temat Hond.

markotny
04-04-10, 23:22
Markotny ale jemu chla olej a nie płyn więc sama wymiana uszczelki pod głowicą nic nie da.

Wiem o tym, zauważ że nie napisałem mu że wymiana uszczelki pod głowicą i jej planowanie wystarczą...napisałem również o remoncie silnika ale oszczędziłem sobie tych bolesnych szczegółów o pierścionkach, uszczelniaczach i tej całej reszcie:D:D

dimo
04-04-10, 23:34
a to przepraszam i zwrazam honor, widocznie źle zrozumialem;)

markotny
04-04-10, 23:44
widocznie źle zrozumialem

Mniejsza o to;), ważne że kolega już wie na czym stoi i z czym to sie wiąże. I co najważniejsze i zgadzam sie z tym również to:


podjedź do DOBREGO mechanika, który ogarnia temat Hond.

kenny
04-04-10, 23:49
wyprzedzając kolejne pytanie, to taki remont 2-2,5k zł

bladyjg
05-04-10, 12:36
Ja u siebie nie dawno tez robilem remont bo bral mi oleju jak cholera, za remont zaplaciłem 1300zl , wymienione zostały uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod głowicą, pierścienie oraz panewki, jak mi mechanik pokazal panewki to sie przerazilem struktura juz od nich odeszla, ale za to teraz po remoncie grama oleju nie bierze.

81saren
05-04-10, 13:09
wyprzedzając kolejne pytanie, to taki remont 2-2,5k zł

Mniej zalezy gdzie robi :) oraz co robi

JulekCIVIC
05-04-10, 14:30
Mniej zalezy gdzie robi :) oraz co robi

ale same części jak by miał porządnie robić to 1300zl wiec wiesz dużo mniej jak 2K nie będzie...

woz1938
05-04-10, 20:06
ale czesci + robocizna 1500? bo planuje remont mojego b7 w najblizszym czasie bo je olej rowno...

dimo
05-04-10, 20:18
kurcze wez no posmigaj po mechnikach bo przeciez roznie wołaja za robocizne...
cena czesci tez zalezy od tego co wezmiesz, OEM czy zamienniki.. no i co bedzie do roboty..
tak to mozna zgadywac.

dzemol
06-04-10, 20:54
Niedawno mialem planowana glowice tak wiec juz pierwszy krok do przodu jest:D
dzieki za odpowiedzi.

JulekCIVIC
06-04-10, 21:58
Niedawno mialem planowana glowice tak wiec juz pierwszy krok do przodu jest:D
dzieki za odpowiedzi.

przecież przy kolejnym jej zdejmowaniu i tak musisz ją planować to co za różnica...

lyski1981
07-04-10, 08:47
kolego, teoretycznie każdorazowe dlubanie przy głowiźnie to jej planowanie, w mniejszym lub więkrzym stopniu.
koszty to około 1500zl tak jak przedmowcy pisali.
wszystko uzależnione jest od ilosci pierdul do wymiany itp.no i co najważniejsze wszystko uzaleznione jest ,jakimi klamotami bedziesz się posilkował,ale nie oszczędzaj bo się nie opyla.
2. na forum jest pare osób które mają wszystkie częsci do takiego remontu i nie sa to gowna takie jak często proponują w hurtowniach,nie wiedzieć czemu.

jacente
08-04-10, 16:21
lyski1981, co to za osoby bo niestety też mnie czeka remont silnika D16Z6 .. :(
Stukają panewki i bierze olej w dużych ilościach..

taderek
08-04-10, 22:40
Mnie remont bardzo taniutko wyszedł;)
1)Ogarniecie głowicy wymiana uszczelniaczy itp 150pln z planowaniem
2)oem uszczelniacze 100pln na forum wyrwałem
3) Uszczelka pod głowice oem y8- 140pln
4) Panewki acl kpl - 250pln
5) rozrzad pasek gets, rolka koyo i pompa gmb - 250pln
6)pierscienie npr 140pln
7)olej na dotarcie z filtrem najtanszy 60pln
8)olej docelowy valvoline 5w50 syntetyk! plus filtr - 150pln

razem 1440pln<w tym zrobiony rozrząd>

Silnik nie bierze oleju nawet grama , *******alaaaa i jestem mega zadowolony!

Robota koleżki 200pln z moja pomoca za co wielkie dzieki!!;)

PeJot
08-04-10, 23:09
Taderek, a jakie te panewki założyłeś (+0,25 czy nominalne) ?

Był szlif wału czy może wymieniłeś panewki tylko profilaktycznie na nominalne a wał był w bdb stanie ?

JulekCIVIC
08-04-10, 23:16
razem 1440pln<w tym zrobiony rozrząd>





ja wiem że nie branie oleju jest mega zadowalające, ale czy 1500zl to jest tak tanio? za tylr to zdrową jednostkę można wyrwać... oczywiście teraz masz super silnik który na pewno przeżyje blachy tego 5 gena... ale właśnie czy warto... czasem to jest takie inwestowanie w coś co się nigdy nie wróci a za rok będzie się auto wymieniać...

dab1
09-04-10, 01:42
ja wiem że nie branie oleju jest mega zadowalające, ale czy 1500zl to jest tak tanio? za tylr to zdrową jednostkę można wyrwać... oczywiście teraz masz super silnik który na pewno przeżyje blachy tego 5 gena... ale właśnie czy warto... czasem to jest takie inwestowanie w coś co się nigdy nie wróci a za rok będzie się auto wymieniać...

W zależności czy się będzie zmieniać....niektórzy robią jednak swoje Hanki na dłuższy czas niż roczek - i chociaż wiadomo różnie bywa...to uważam, że i tak warto zainwestować w remoncik i cieszyć się faktycznie z jazdy bez obawy o niemiłe niespodzianki:P

zabas
09-04-10, 08:30
tak jak pisze dab1 - teraz wiem co mam. bo nie jest powiedziane ze jak kupie cały silnik z ta sama kase, jemu bo 3tyś sie nie odwidzi i zacznie żreć wiecej oleju niz poprzedni albo że nie został zdrowo zalany MotoDoktorem do sprzedaży tylko :)

tak jak kolega taderek - wyszło mnie to tez około 1500zł w d16z7 - jest na forum kilka tematów na temat remontów.
mimo że zrobiłem remont, wymiana uszczelniaczy oem, uszczelka y8 oem, pierścienie npr, uszczelki Takoma, olej motul oraz filtry i itp to i tak autko oleje bierze. ale nie w takich ogromnych ilościach jak przedtem. najciekawsze jest to że bierze nie wazne czy pałuje na Vtecu czy emerycki driving. biere raczej tyle samo :D

JulekCIVIC
09-04-10, 14:26
a ile ci bierze zabas? bo jak więcej niż 100ml na 1000km to ktoś ci nie zbyt ten remont zrobił...
no i tak jak ktoś dłużej niż rok chce się cieszyć hanką to tak trzeba inwestować ;)

zabas
09-04-10, 22:36
a no wiecej wiecej niz 100ml :D około 300ml na 1000km. ale jak ostro targam nią :D
wiesz co ja i tak jestem zadowolony w porównaniu do tego co było przedtem. a i mowa oczywiście o oleju ala Motul 10w40. bo jakbym dolewać nie chciał można by czymś innym zalać :D puki co cieszy mnie tak jak jest bo jest niebo a ziemia w porównaniu do apetytu sprzed remontu :D