Zobacz pełną wersję : Sworzeń wahacza dolny przód wymiana.
Witam
Na wstępie chciałbym życzyć wszystkim forumowiczą wesołych świąt wielkanocnych :)
A teraz w czym rzecz ostatnio przy wymianie półosi uszkodziłem sworzeń wahacza dolnego, i musze go wymienić bo gdy wyciskałem ten sworzeń z wahacza uszkodziłem gwint, no ale jeszcze jedno ten sworzeń ma już luz i stuka gdy podnosi sie koło.
Jak wymienić to coś ?????? :confused:
http://mieciuu.neostrada.pl/sworzen/sworzen.jpg
Zdemontuj zwrotnicę i sworzeń wybij ze zwrotnicy młotkiem, sprawdź wcześniej czy nie ma pierścienia zabezpieczającego.
U siebie zmieniałem w taki sposób i OEM sworznie wychodziły lekko, a na zmianę kup najlepiej sworzeń firmy 555:)
Czyli mam bić młotkiem w sworzeń od spodu tam gdzie przychodzi nakrętka i sworzeń wyjdzie do góry? A jeszcze jak sciągnąc zwrotnicze tak żeby nie trzeba było potem odpowietrzać układu hamulcowego? bo rozumiem ze zwrotnica to ta częśc gdzie osadzony jest ten sworzeń i na zwrotnicy znajduje się tarcza z klockami hamulcowymi.
odkręć zacisk od zrotnicy :)
a raczej odkręć jarzmo. Nie musisz odkręcać zacisku tylko odkręć od razy jarzmo i zdejmij z tarczy. Górny sworzeń potem dolny potem końcówka i na końcu półoś. Tylko broń boże nie tłucz młotkiem w gwint chyba że akurat ten element zamierzasz wymienić.Do rozpinania sworzni i końcówek używam łyżki bądź rurki oraz dwóch młotków.
Też mnie czeka wymiana sworzni dolnych - bede zabierał się za to samemu :) sworznie zakupiłem firmy 555
wystarczy jak przywalicz kilka razy w wachacz ,dokładnie w miejscu gdzie wchodzi sworzeń .,wyskoczy sam :) i bez łyzki i ściagaczy
wystarczy jak przywalicz kilka razy w wachacz ,dokładnie w miejscu gdzie wchodzi sworzeń .,wyskoczy sam :) i bez łyzki i ściagaczy
U mnie tak łatwo się nie dało. Waliłem młotkiem chyba z 2 godziny, ale mój sworzeń był strasznie zapieczony( pomimo tego, że przesmarowałem jakimiś paskudztwami )
Walcie mocniej w te wahacze zanim jeszcze zdejmiecie je z samochodu na pewno na dobre im to wyjdzie :D
a czy górny sworzeń wahacza wymienia się z wahaczem ? czy sam można dokupić?
a czy górny sworzeń wahacza wymienia się z wahaczem ? czy sam można dokupić?
Możesz wymienic cały wachacz, albo tylko sworzeń najlepiej firmy 555 ja wymieniłem cały wachcza od strony pasażera OEM z aso kupilem po okazyjnej cenie na allegro 150zł w kartonie hondy :) w aso kosztuje 400zł jakoś tak od strony kierowcy wymieniłem tylko sworzeń, spokojnie wybijasz go młotkiem i wyłazi godzinka roboty :)
Panowie mam pytanko dzisiaj miałem przykra sytuacje
Sworzen wyskoczyl mi z wachacza . Kolega jak zaanaczyl na zdjeciu to na tym zawiesil mi sie samochod
I o to pytanie jak wymienic teraz ten sworzen trzeba rozkrecac cała piaste czy idzie to jakos obejsc ?
Najwygodniej wymontowac cala zwrotnice.
Albo ja podgrzac i dac kilka mlotow. Pojdzie od razu.
Siemka, Panowie pytanie akurat dotyczy Civa VII gen, ale taka sama zasada. Czy spotkał się już ktoś z Was z tym, że podczas wymiany sworzni dolnych wahaczy jeden sworzeń wszedł ciasno (wprasowany) w gniazdo zwrotnicy, natomiast drugi wszedł luźno? Obydwa sworznie są CTR i mają zabezpieczenie w postaci pierścienia, ale czy to jest normalne?
Czy w Hondach wahacz ciągnie sworzeń w dół, czy go wypycha? Pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.