PDA

Zobacz pełną wersję : Sworzeń wahacza dolny przód wymiana.



mieciuu
04-04-10, 08:32
Witam
Na wstępie chciałbym życzyć wszystkim forumowiczą wesołych świąt wielkanocnych :)
A teraz w czym rzecz ostatnio przy wymianie półosi uszkodziłem sworzeń wahacza dolnego, i musze go wymienić bo gdy wyciskałem ten sworzeń z wahacza uszkodziłem gwint, no ale jeszcze jedno ten sworzeń ma już luz i stuka gdy podnosi sie koło.
Jak wymienić to coś ?????? :confused:

http://mieciuu.neostrada.pl/sworzen/sworzen.jpg

jero11
04-04-10, 09:13
Zdemontuj zwrotnicę i sworzeń wybij ze zwrotnicy młotkiem, sprawdź wcześniej czy nie ma pierścienia zabezpieczającego.
U siebie zmieniałem w taki sposób i OEM sworznie wychodziły lekko, a na zmianę kup najlepiej sworzeń firmy 555:)

mieciuu
04-04-10, 09:47
Czyli mam bić młotkiem w sworzeń od spodu tam gdzie przychodzi nakrętka i sworzeń wyjdzie do góry? A jeszcze jak sciągnąc zwrotnicze tak żeby nie trzeba było potem odpowietrzać układu hamulcowego? bo rozumiem ze zwrotnica to ta częśc gdzie osadzony jest ten sworzeń i na zwrotnicy znajduje się tarcza z klockami hamulcowymi.

Piatek
04-04-10, 13:00
odkręć zacisk od zrotnicy :)

Budziniak
04-04-10, 16:16
a raczej odkręć jarzmo. Nie musisz odkręcać zacisku tylko odkręć od razy jarzmo i zdejmij z tarczy. Górny sworzeń potem dolny potem końcówka i na końcu półoś. Tylko broń boże nie tłucz młotkiem w gwint chyba że akurat ten element zamierzasz wymienić.Do rozpinania sworzni i końcówek używam łyżki bądź rurki oraz dwóch młotków.

Djadi
04-04-10, 19:36
Też mnie czeka wymiana sworzni dolnych - bede zabierał się za to samemu :) sworznie zakupiłem firmy 555

Bodzlo
04-04-10, 22:21
wystarczy jak przywalicz kilka razy w wachacz ,dokładnie w miejscu gdzie wchodzi sworzeń .,wyskoczy sam :) i bez łyzki i ściagaczy

qureku.
04-04-10, 23:29
wystarczy jak przywalicz kilka razy w wachacz ,dokładnie w miejscu gdzie wchodzi sworzeń .,wyskoczy sam :) i bez łyzki i ściagaczy

U mnie tak łatwo się nie dało. Waliłem młotkiem chyba z 2 godziny, ale mój sworzeń był strasznie zapieczony( pomimo tego, że przesmarowałem jakimiś paskudztwami )

Budziniak
04-04-10, 23:57
Walcie mocniej w te wahacze zanim jeszcze zdejmiecie je z samochodu na pewno na dobre im to wyjdzie :D

TomK
05-04-10, 12:28
a czy górny sworzeń wahacza wymienia się z wahaczem ? czy sam można dokupić?

Djadi
05-04-10, 12:44
a czy górny sworzeń wahacza wymienia się z wahaczem ? czy sam można dokupić?

Możesz wymienic cały wachacz, albo tylko sworzeń najlepiej firmy 555 ja wymieniłem cały wachcza od strony pasażera OEM z aso kupilem po okazyjnej cenie na allegro 150zł w kartonie hondy :) w aso kosztuje 400zł jakoś tak od strony kierowcy wymieniłem tylko sworzeń, spokojnie wybijasz go młotkiem i wyłazi godzinka roboty :)

t0masJDM
08-12-13, 19:12
Panowie mam pytanko dzisiaj miałem przykra sytuacje
Sworzen wyskoczyl mi z wachacza . Kolega jak zaanaczyl na zdjeciu to na tym zawiesil mi sie samochod
I o to pytanie jak wymienic teraz ten sworzen trzeba rozkrecac cała piaste czy idzie to jakos obejsc ?

Brylant1
08-12-13, 19:13
Najwygodniej wymontowac cala zwrotnice.

grafffik
12-12-13, 11:14
Albo ja podgrzac i dac kilka mlotow. Pojdzie od razu.

radek0684
08-11-15, 11:06
Siemka, Panowie pytanie akurat dotyczy Civa VII gen, ale taka sama zasada. Czy spotkał się już ktoś z Was z tym, że podczas wymiany sworzni dolnych wahaczy jeden sworzeń wszedł ciasno (wprasowany) w gniazdo zwrotnicy, natomiast drugi wszedł luźno? Obydwa sworznie są CTR i mają zabezpieczenie w postaci pierścienia, ale czy to jest normalne?
Czy w Hondach wahacz ciągnie sworzeń w dół, czy go wypycha? Pozdrawiam