Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Falujce wysokie obroty w D141a8



kamil-wawa
03-04-10, 10:09
Witam tak jak w temacie wysokie obroty faluja na luzie tz trzymam np. na 3tys a lataja 3000 do 3100, samochod szarpie przy wolnym toczeniu sie. Wymieniony caly kolektor z wszystkimi czujnikami,wtryskami, wszstko czyste i szczelne, sonda podmieniona. Zauwazylem ze po odpiciu sondy zapala sie check i wtedy wzsokie obroty nie plywaja. Z jalowzmi nie ma problemu zawsze rowne.

qba1983
03-04-10, 11:02
wedlug mnie to jest normalne.. sonda wysyla sygnal sinusoidalny... czyli zmienny oscyluje wokol prawidlowego wskazania... a ECU caly czas dostosowuje mieszanke... porzeciez jak maz wzucony bieg i jedziesz to sam ci nie przyspiesza i nie zwalnia tak jest tylko na postoju prawda?
jak odepniesz sonde to ecu podaje satala bogata mieszanke(dlatego nie faluje)

kamil-wawa
03-04-10, 13:12
u mojego brata w d14a4 nie wystepuje takie falowanie...silnik tez nie szarpie przy toczeniu sie na 1 lub 2.

qba1983
03-04-10, 20:42
u mnie przy toczeniu tez nie szarpie... ale obr bujaja sie.... poniewaz nie widze zadnych usterek a sonda dziala jak dziala to wytlumaczylem sobie w ten sposob... moze sie myle ale dla mnie to normalna rzecz.

rolnik
05-04-10, 09:09
A sprzęgło masz w porządku? Jak się kończy to właśnie przy mocniejszym dodawaniu gazu i wyższych obrotach czasami puszcza i może trochę szarpać.

kamil-wawa
05-04-10, 14:23
samochod szarpie przy wolnym toczeniu sie.
...

ari
08-04-10, 12:04
A przepływka rozumiem też wymieniona? jeśli jest uszkodzona to normalne że obroty ci falują. Z tego co wiem to w tych silnikach dosc czesta przypadlosc

kamil-wawa
08-04-10, 13:06
A przepływka rozumiem też wymieniona? jeśli jest uszkodzona to normalne że obroty ci falują. Z tego co wiem to w tych silnikach dosc czesta przypadlosc

Czy chodzi Ci o ten czujnik który jest w gumie przy przepustnicy ???

Czy o Map sensor w przepustnicy.

Bo ja nie kojarzę gdzie tam jest przepływomierz.

Kekacz
08-04-10, 13:36
Mam d14a4 i u mnie obroty nie falują ani nie szarpie na 1 i 2 więc nie jest to normalne.
Sonda lambda ma przebieg sygnału w formie sinusoidalnej, ale zmiany następują na tyle szybko, że nie ma to wpływu na obroty. Nawet przy pomocy zwykłego miernika elektrycznego nie da się odczytać zmian napięcia z sondy.

ari
08-04-10, 14:38
Czy chodzi Ci o ten czujnik który jest w gumie przy przepustnicy ???

Czy o Map sensor w przepustnicy.

Bo ja nie kojarzę gdzie tam jest przepływomierz.

Chodzi dokładnie odwa czujniki. MAP sensor i o czujnik temperatury powietrza w dolocie. Z przepływką to mój błąd;)
Popatrze też na to:
klik (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2746&highlight=czujnik+przep%B3ywu&page=5)
a dokładnie na to:
klik (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showpost.php?p=64443&postcount=42)

kamil-wawa
08-04-10, 15:03
w d14a8 nie ma Fast idle valve - map i IAT byl w nowej przepustnicy - nie wydaje mi sie ze 2 pary czujnikow sa podobnie zwalone.

Kurde moze TPS- w sumie faluje w okolicach 2500- 3000tys.obr. a ta sa najczesciej uzywane. Na 4000tys nie faluje - dziwne jakby byl uszkodzony bo mam 2 rozne przepustnice a jedna podobno z silnika z przebiegiem 42 tys.