PDA

Zobacz pełną wersję : [MC1] Silniczek wycieraczek przód -wycieraczki same sie zatrzymują.



markom13
03-04-10, 01:22
Witam.Na wstepie chciałem powiedziec ,ze szukałem tematu ,który mnie zaspokoi ;)
Niestety nie znalazłem.Jesli jakiś moderator znajdzie coś podobnego to nie obraże sie jak ktos to wrzuci do kosza ;)

Dzisiaj poświeciłem sie ,aby naprawić swój silnik od wycieraczek przednich i od razu zrobić foto relacje.
Mam nadzieje,ze komuś sie to przyda.

na wstepie tłumacze jaki był mój problem.A wiec wycieraczki przednie działały na biegach szybki i najszybszy.Na pierwszym biegu czyli przerywane-czasówki ,jak zwał tak zwał, miały problem.Same sie zatrzymywały w miejscu im dogodnym.Ja z tego powodu nie byłem zadowolony ;).Postanowiłem toi zmienić.

Aha na wstpie napisze,ze ja mam wycieraczki ,dla wiekszości po złej stronie ,heh,ale to nie ważne.Macie tak samo je zbudowane ,tylko w odbiciu lustrzanym.

No to zaczynamy nasz remont:

1. na pierwszy rzut poszło podszybie plastikowe.Pare spinek od strony silnika i pare spinek od strony szyby.

2.Po zdjeciu podszybia ,tylko prosze delikatnie ,zeby nic nie połamać,gumki na końcach tez mają zostac całe.Teraz ukazuje nam sie nasz obiekt regeneracji.

http://img63.imageshack.us/img63/944/image0092a.th.jpg (http://img63.imageshack.us/i/image0092a.jpg/)

3.Teraz odkręcamy 4 sruby na klucz 10.Najlepszy jest jakiś nasadowy z przedłużką.

4.Odczepiamy kostkę od zasilania silnika i wyjmujemy cały mechanizm.bardzo łatwo wychodzi.

5.Ukazuje nam sie takiei cudo :

http://img707.imageshack.us/img707/1293/image0085.th.jpg (http://img707.imageshack.us/i/image0085.jpg/)

6.A teraz odkręcamy 3 srubki na klucz 10 i jedna na klucz 13 ,sam trzpien silnika..Odczepiamy sam silnik od mechanizmu.Połozenie mechanizmu jest zaznaczone pomiędzy dwoma znakami V. Ja polecam markerem zaznaczyć też trzpień silnika.

7.Jak już mamy sam silnik to bierzemy wiertło ,moze byc 5-6mm i wiercimy nity ,5 sztuk,które trzymają pokrywe od styków silnika.

http://img517.imageshack.us/img517/9558/image0084.th.jpg (http://img517.imageshack.us/i/image0084.jpg/)

8.Po rozwierceniu ukazuje nam sie taki widok

http://img29.imageshack.us/img29/7684/image0086cr.th.jpg (http://img29.imageshack.us/i/image0086cr.jpg/)

Trzeba wyciągnąc koło ze stykami z mechanizmu.Ja robiłem to mało ostrożnie i połamałem trzpień plastikowy.Ale spokojnie nie ma paniki,łatwo to potem poskładać do kupy ,aby działało.Po wyciągnieciu podkładki zabezpieczającej ,nie mylić z połamaniem ;) ukazują nam sie styki :


http://img2.imageshack.us/img2/5272/image0087o.th.jpg (http://img2.imageshack.us/i/image0087o.jpg/)

9.Czyszcimy styki,patrzymy ogólnie co sie stało z naszymi stykami.ja użyłem papieru sciernego 2000.Potem wszystko zasmarowałem smarem ,ale nie za dużo.

10.Jesli tez połamaliscie trzpień koła jak ja :) ,to zamiast 4 nitów zaopatrzcie sie w 5 sztuk,rozmiar 4mm.

11.Jak wyzej: rozwiercamy połamany trzpień wiertełem 4mm na wylot.Szykujemy nit 4.Skłądamy koło ze stykami do obudowy ,wkładamy nit lekko przynitowujemy.Nie urywany nita!!!!!!!!!

12.Teraz wszystko do kupy ,w takim położeniu jak było przy rozbiórce!!!!

13.Nitujemy 4 nity obudowy,rozmiar 4mm,lub mniejsze.Obok nitów ,które rozwiercaliśmy sa nowe dziurki dużo mniejsze,tak jakby przygotowane pod naszą prace ;) .Ale trzeba je tez rozwiercić,rozmiar zależny jakie mamy pod reką nity.Ja użyłem 4mm ,ale lepsze byłyby mniejsze.

14.Teraz jak juz mamy poskładane ,dociągamy nit środkowy z połamanego trzpienia ,ale tez leciutko.Nie urywamy nita ,poprostu go odcinamy.Mozna w sumie tez użyć małej śrubki ,ale z tym wiecej zabawy ,bo jest mało miejsca w środku obudowy.Mi sie udało z nitem 4mm ,odcinając go poprostu.On musi lekko trzymać koło ,koło musi sie obracać razem z nitem.

15.Ja jeszcze profilaktycznie poprawiłem luty do styków.Robimy to wygrzebując stary klej przy stykach ,na obudowie.Łatwo sie go wykrusza.

http://img176.imageshack.us/img176/1002/image0090.th.jpg (http://img176.imageshack.us/i/image0090.jpg/)

16.Potem wszystko zalewamy klejem Hot Glue Gun .

17.Zostaje nam przykrecenie silnika do mechanizmu za pomocą 3 śrub .

18.Potem ustawienie ramion mechanizmu tak jak było wczesniej,pomiedzy znaki V ,na klucz 13.

19.Montaz do auta i gotowe.Ja jeszcze wymieniłem tasme dwustronną ,która trzyma podszybie do szyby.
Poza tym jakos mi nie wyszło ustawienie mechanizmu w stosunku do silnika i musiałem 4 razy znajdywać skrajne połozenie wycieraczek ,oczywiscie po podłączeniu,potem ponownie odkrecanie mechanizmu i przestawianie na trzpieniu ,ten na klucz 13. Ale bez paniki to 1 minuta roboty.
20.Teraz ciesze sie sprawnymi wycieraczkami bez wydawania kasy ;)

Jeśli coś przekręciłem to przepraszam ,własnie wróciłem z urodzin teściowej ...heheh,50tych,


Jak by ktoś miał pytania piszcie :)

Xus
03-04-10, 09:29
szkoda ze foto taki male mozesz wrzucic jeszcze raz w full rozmiarze a na forum miniaturki??

ps. kolega z wyspy zapraszam do naszego watku. z ktorej czesci wyspy jestes?

markom13
03-04-10, 12:02
szkoda ze foto taki male mozesz wrzucic jeszcze raz w full rozmiarze a na forum miniaturki??

Przyznam sie ,ze i tak jestem dumny z tego ,ze w ogóle je widac ;) .Xus ,moze podpowiedz jak to zrobic z tymi fotkami,którego linka uzyć z imageshack.

p.s.

West Sussex ,okolice Brighton

brak.loginu87
03-04-10, 14:07
http://img202.imageshack.us/img202/1083/01869atthepark1920x1080.th.jpg (http://img202.imageshack.us/img202/1083/01869atthepark1920x1080.jpg)

Tak powinno to wyglądać

Jak to zrobić -> film http://www.youtube.com/watch?v=VlAnkVSVyHU

markom13
04-04-10, 00:23
Dzieki imienniku :)

Zaraz spróbuje poprawic.