Zobacz pełną wersję : Pozbycie się kapania wody do środka przez podszybie.
W końcu wziąłem się za ten denerwujący mnie element, z tego co wiem jest to dość częsty mankament wśród posiadaczy Angielek wiec opisuje w tym miejscu jak się do tego zabrałem a mam nadzieje że innym to także pomoże
Cóż nam bedzie potrzeba:
kombinerki
śrubokręt
uszczelka kupiona w sklepie z farbami (1m-1,50pln)
coś do mycia na przykład szczoteczka
Czas potrzebny do wykonania pracy: około 2 godzin plus trochę cierpliwości
http://img131.imageshack.us/img131/7908/pict0003fn6.jpg (http://imageshack.us)
A wiec tak zaczynamy od wyjęcia zapinek z górnej części osłony podszybia, uważajcie żeby nie pękły bo szkoda później szukania i czekania jak można to powoli wyjąc bez problemu podwarzając śrubokrętem lub cieniutkim nożykiem
http://img225.imageshack.us/img225/1203/pict0004pu0.jpg (http://imageshack.us)
Zaznaczyłem miejsca w których znajdziecie zapinki, po zdjęciu ich trzeba odkręcić także wycieraczki
http://img225.imageshack.us/img225/1971/pict0005al2.jpg (http://imageshack.us)
elementy wymontowane z podszybia czyli spinki i wycieraczki
http://img181.imageshack.us/img181/298/pict0006ug3.jpg (http://imageshack.us)
Następnie musimy zając się spinkami które trzymają osłonę od strony silnika, przy tych terz uważajcie bo łatwo się urywają, ja dwie albo trzy zniszczyłem, a swoją drogą fabryka się nie popisała i strasznie trudno je wymontować nawet przy pomocy kombinerek którymi wciskamy od dołu "trzymające ramionka"
http://img240.imageshack.us/img240/752/pict0007mp2.jpg (http://imageshack.us)
http://img113.imageshack.us/img113/4736/pict0009fh5.jpg (http://imageshack.us)
http://img113.imageshack.us/img113/5607/pict0011nk3.jpg (http://imageshack.us)
Następnie wymontowujemy uszczelkę
http://img238.imageshack.us/img238/2079/pict0008ey8.jpg (http://imageshack.us)
Mocowana jest na tych zarzaskach które były wymienione wyrzej i teraz jesli wyjmiecie tą uszczelkę to po zdemontowaniu osłony wyjmijcie sobie te zatrzaski, bo bedzie problem z nałorzeniem jej przy montarzu a tak jak bedą zdjęte to najpierw trzeba je zamontować w uszczelce a później w miejca w których były
http://img238.imageshack.us/img238/7069/pict0010km6.jpg (http://imageshack.us)
http://img209.imageshack.us/img209/4633/pict0013io3.jpg (http://imageshack.us)
http://img223.imageshack.us/img223/1627/pict0012qj6.jpg (http://imageshack.us)
Ok po zdjęciu uszczelki i rozmontowaniu wszystkich spinek możemy wziąśc się za wyjęcie samej osłony, musicie zwrócić uwagę na gumę przy mocownaniu maski, żeby nie popękała przy demontażu, po wyjęciu osłony ukazuje nam się podszybie które zazwyczaj jest pełne brudu, ja wziąłem do ręki szczotkę i wymyłem wszystko do czystego.
http://img161.imageshack.us/img161/9389/pict0018gm4.jpg (http://imageshack.us)
http://img46.imageshack.us/img46/2832/pict0019mb7.jpg (http://imageshack.us)
Dobra; zdjęta osłona wyczyszczone podszybie teraz można podgiąc blaszkę która powoduje kapanie do środka, podginamy ją w stronę środka samochodu żeby woda lejąca się po podszybiu nie wlatywała w otwór, zresztą nie da się tego źle zrobić wystarczy zobaczyć a będzie wiadomo o co chodzi
http://img50.imageshack.us/img50/6979/pict0014ta0.jpg (http://imageshack.us)
Po podgięciu zajmujemy się podszybiem, zakupiona uszczelka zostaje przyklejona od wewnętrznej strony osłony podszybia, ponieważ stare po parunastu latach troszkę sparciały, stwierdziłem że trzeba przy okazji tym takze się zająć, efekt końcowy bardzo ładny i mysle że zda egzamin
http://img107.imageshack.us/img107/4885/pict0016kh8.jpg (http://imageshack.us)
http://img204.imageshack.us/img204/7733/pict0020fv1.jpg (http://imageshack.us)
No i to było by na tyle, składamy wszystko powolutku, żeby nie polamać zapinek no i cieszymy się że mamy już problem z głowy, zwłaszcza przed okresem jesienno-zimowym
Mam nadzieje, że przyda się Wam ten opis :) i, że jest przejrzyście napisany (mam nadzieję:))
W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą
Dzieki za swietny opis Przemo! Mnie tez czeka taka robota, co prawda woda nie leci do srodka, ale uszczelka sparciala prawie cala.
Jak tam podroz poslubna? :wink:
Pzdr,
Gruszka
Mi tez nie leci, ale opisik to rewelka.. Jak Ty juz cos opisujesz, to miodzio :D
piękny opisik, napisz tylko dokladnie w ktorym miejscu wystepuje ten przeciek w kabinie, to poobserwuje u mnie czy takowy wystepuje
przecieki występują w nogach pasażera, zazwyczaj woda leci do środka kanałem powietrznym od filtra przeciwpyłkowego, a co za tym idzie jeśli ten filtr namoknie to będziemy mieli zarosiałe szyby w czasie deszczu co nie jest miłe i przyjemne
Gruszka podróż spoko, fakt, że trwała tylko 4 dni ale było super :)
Kapanie do wewnatrz to wina wlotu powietrza do dmuchawy wiec jesli zdemontujecie podszybie to wystarczy dogiąć maksymalnie blache na kołnierzu wlotu do dmuchawy w strone kabiny i sprawa zalatwiona !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: Nie 03 Wrz, 2006 ]
Mam rownież sposób na dmuchawe niedzialajaca na I i II biegu
Mam rownież sposób na dmuchawe niedzialajaca na I i II biegu
Rozmumiem ze chodzi ci o naprawe rezystorka jesli tak to z chęcia sie dowiem, bo w kombiaku najpierw nie chodzil mi na jedynce a teraz juz na dwojce nie chce
Rozmumiem ze chodzi ci o naprawe rezystorka jesli tak to z chęcia sie dowiem, bo w kombiaku najpierw nie chodzil mi na jedynce a teraz juz na dwojce nie chce
przeciez to juz bylo... wystarczy przelutowac sprezynke(np. od dlugopisu a najlepiej od starej suszarki) nalezy tylko dobrac dlugosc do oporu.
Następnie musimy zając się spinkami które trzymają osłonę od strony silnika, przy tych terz uważajcie bo łatwo się urywają, ja dwie albo trzy zniszczyłem, a swoją drogą fabryka się nie popisała i strasznie trudno je wymontować nawet przy pomocy kombinerek którymi wciskamy od dołu "trzymające ramionka"
Ja po pierwszej probie wyjecia spinki doszedlem do wniosku, ze nie obedzie sie bez strat, wiec zanabylem kilkanascie sztuk w sklepiku na ul. Wolskiej.. niestety koszt 1 szt to (o ile pamietam) pare zlotych, wiec dokladajac zapinki do wykladziny w bagazniku, zaplacilem prawie 6 dych :/
Mam rownież sposób na dmuchawe niedzialajaca na I i II biegu
Rozmumiem ze chodzi ci o naprawe rezystorka jesli tak to z chęcia sie dowiem, bo w kombiaku najpierw nie chodzil mi na jedynce a teraz juz na dwojce nie chce
wystarczy wymontowac, znajdujaca sie za schowkiem, plytke z rezystorkami, wkrecona w kanal wentylacji od gory i wymienic na nowe..
Opis z forum Honda Podkarpacie (http://www.hondapodkarpacie.pl/viewtopic.php?p=1137#1137), wedlug ktorego ja naprawilem u siebie. Niestety na gieldzie elektronicznej pod GUS w Wawie nie mieli opornikow 10W, wiec musailem kombinowac z 5W i laczyc je rownolegle, pamietajac o sumowaniu sie odwrotnosci opornosci.
Mam rownież sposób na dmuchawe niedzialajaca na I i II biegu
Ja chyba nie czaje problemu ? Jak to nie leci powietrze na 1 i 2 z kratek czy co ? :o :roll:
... po prostu mjoe wlacza sie wiatrak przy tych ustawieniach(dopiero na III i IV)
Teraz narzędzie którym bez problemu w przeciągu jednej minuty usuniecie wszystkie spinki podszybia od strony komory silnika i ich nie uszkodzicie.
http://img71.imageshack.us/img71/8783/p9180159wt9.th.jpg (http://img71.imageshack.us/my.php?image=p9180159wt9.jpg)http://i723.photobucket.com/albums/ww236/wadw/CIVIC%205D/P9180159_zpszkexdsse.jpg
fajnie to wygląda ale czy rzeczywiscie usuwałeś nim te spinki bo jak na nie patrze to nie wiem jak mogły by posłużyć do tych spinek w podszybiu jak samo miejsce na podwarzenie jej od góry jest tylko jedno i zdecydowanie mniejsze niż ramię urządzenia
No ale może zdjęcie nie oodaje wielkości a ja nie umiem sobie tego dobrze wyobrazić :P
dobry opis, bo właśnie ojciec mnie męczy że w jego aucie coś mu kapie od strony pasażera podczas deszczu, tak myślałem że to odp odszybia zalatuje, ale jakoś nie miałem werwy by to zrobić, ale z tym opisem pewnie to naprawie :D
fajnie to wygląda ale czy rzeczywiscie usuwałeś nim te spinki bo jak na nie patrze to nie wiem jak mogły by posłużyć do tych spinek w podszybiu jak samo miejsce na podwarzenie jej od góry jest tylko jedno i zdecydowanie mniejsze niż ramię urządzenia
No ale może zdjęcie nie oodaje wielkości a ja nie umiem sobie tego dobrze wyobrazić :P
Miarka oddaje dokładnie wielkość szczypiec - one mają wygiętą końcówkę pod kątem ok 15 stopni, zapłaciłem za nie 10 PLN na zwykłm straganie z narzedziami na rynkach jakie są w wielu miastach (w Wa-wie kupisz to na stadionie) nie mówiąc już o giełdach.
Używałeś kombinerek a to monstrum przy tch szczypcach.
Chodzi o spinki od strony komory silnika te co są połączone z uszczelką.
Łapiemy szczypcami od spodu za "kotwicę" spinek i ściskamy (a to jest kluczem do ich wyjęcia są przecież miejsca gdzie nawet smukłe palce nie dadzą rady) jednocześnie popychając palcem od spodu (trzeba troszkę wykonać ruchy na boki aby poszczególne ramiona umieścić w otworze).
Robiłem to dwa tygodnie temu bo do tej pory nie udało mi się w żaden sposób ich odpiąć, a zwłaszcza tych w bezpośrednich okolicach akumulatora ( te naprzeciw blachy którą trzeba dogiąć) - a jedna to ~8,5PLN w ASO.
Mam rownież sposób na dmuchawe niedzialajaca na I i II biegu
Ja chyba nie czaje problemu ? Jak to nie leci powietrze na 1 i 2 z kratek czy co ? :o :roll:
tak, nie dziala po prostu wentylator wewnetrzny. Na 3 i 4 dziala, na 1 i 2 nie - 1 i 2 sa najczesciej uzywane i najszybciej rezystor na tych biegach ulega awarii.
mam pytanie a czy nie mozna w tych miejscach wpuscic jakiegos silikonu zeby poprostu woda sie nie zatrzymywala?? a leciala dalej??co o tym myslicie??. Jeszcez jedno pytanie czy te gorne satrzaski trudno wyjac czy wystarczy tylko podwarzyc?? i one same wyjda???
Silikonem zapaprzesz wszystko i albo bedzie na stałe albo się "wykruszy" po jakimś czasie - tak mi się wydaje.
Górne zatrzaski podważasz cieniutkim wkrętakiem (jest tam takie maluczkie wgłebienie) i drugim większym objeżdżasz delikatnie dokoła jednocześnie ciągnąc w górę i wychodzą bez najmniejszych problemów.
tak jak Waldek napisał silikon będzie złym pomysłem w tym przypadku, kup sobie uszczelki takie jak w opisie i po sprawie
U mnie jak narazie wszystko gra i żona zadowlona, że na nóżki jej nie kapie
Bardzo dziękuję za informację o pozbyciu kapania wody do środka,
mam angola 96 ma9, d15z3, działo się to samo i naprawiłem
fotki pomogły, obeszło się bez straty kołeczków mcujących
Mam pytanie czy ktoś może znalazł zamiennik sondy bo ostatnio zaczynam mieć problem, zapala się żółta kontrolka i po wizycie w serwisie powiedzieli że to sonda, auto staje się mułowate po jej zapaleniu, a jak zgaśnie to nieraz też ciężko idzie.
i jeszcze jedno czy ktoś wie gdzi w Łodzi mogę kupic tłumik dobry nieprzepłacając
Dzięki pozdrawiam wszystkich
czy ktoś wie gdzi w Łodzi mogę kupic tłumik dobry nieprzepłacając
Co prawda nie w Łodzi, ale piotrków niedaleko - w czerwcu za wymianę środkowego i końcowego z Polmo Ostrów zapłaciłem 295PLN
U mnie przeciekało również ale bezpośrednio spod szyby w górnym prawym rogu w miejscu wklejenia szyby. Gdzieś w miejscu wklejenia szyby zrobiła się dziurka i tam w trakcie opadów deszczu przesiąkała woda która leciała po wew. częsci słupka w dół. i kapała na wew. nadkole (tuż nad miejscem montowania komputerka). w tym przypadku silikon był jak najbardziej odpowiednim środkiem uszczelniającym.
Świetny opis; gratuluję.
Miałem taki sam problem więc postanowiłem skorzystać z opisu i dogiąłem blachę oraz wymieniłem uszczelki (na oko na takie jak w opisie). Po dwóch dniach spotkała mnie niemiła niespodzianka - wsiadając rano do samochodu zauważyłem, że pękła mi szyba (pęknięcie zaczyna się pod podszybiem, od brzegu szyby) :(.
Czy jest to możliwe, że uszczelka jest zbyt gruba i zbyt mocno dociska szybę i na skutek naprężeń pęka??
Świetny opis; gratuluję.
Po dwóch dniach spotkała mnie niemiła niespodzianka - wsiadając rano do samochodu zauważyłem, że pękła mi szyba (pęknięcie zaczyna się pod podszybiem, od brzegu szyby) :(.
Czy jest to możliwe, że uszczelka jest zbyt gruba i zbyt mocno dociska szybę i na skutek naprężeń pęka??
Uszczelka napewno nie, ale niedokładność spasowania podczas montażu TAK!!
Najbardziej prawdopodobne dla ciebie jest to, że:
1) Niedokładny montaż podszybia w okolicy gum przy zawiasach maski (a jest tam cholernie ciężko) mogło spowodować że po zamkinieciu maski powstały naprężenia dość znaczne maska>guma>podsybnie>szyba [na zasadzie prasy - stąd masz pęknięcie].
Szyba przenosi największe naprężenia na rantach.
Jwdnym słowem wpadłeś z deszczy pod rynnę. Szczerze współczuję
Inne możliwości:
2) Przy montowaniu z powrotem podszybia niedość dokładnie je spasowłeś i na siłę wepchnołeś kołki mocujące (górne) co mogło spowodować naprężenia.
3) Mogłeś "brzdęknąć" kluczami podczas montażu wycieraczek.
ostatnia opcja jest najbardziej prawdopodobna.
Szyba jest cholernie wytrzymala na naprezenia. Watpie iz podszybie moglo spowodowac pekniecie szyby w skutek naprezenia. Bardzo malo prawdopodobne.
Wielkie dzięki za manuala.
Dzisiaj dokonałem naprawy i zajęło mi to godzinkę.
Bardzo pomogły te szczypczyki (obeszło się bez strat spinek ;) )
Dodam tylko że przy montażu warto popsikać narożniki (te gumowe) np WD-40
wtedy dużo łatwiej je wcisnąć.
Opis git! Wczoraj wziąłem się za podszybie a dziś miałem okazje sprawdzić czy zrobiłem dobrze. No ale sucho :) Co do naprawy, to zdejmując podszybie wziąłem się również za liście ,które były za ową blacha. Kiedy wydawało mi sie że wszystkie wyciągnąłem cos mnie podkusiło żeby włączyć dmuchawę. No i.. wnętrze zostało zakryte liścmi itp. Nie sądziłem że przez 10 lat tyle sie tego uzbiera. Także blacha zagięta, kanały przeczyszczone :d , dywaniki wysuszone, nowy filtr założony, a teraz zabieram się za rezystor, bo nie działa I i II bieg. Szukałem po sklepach spiralek oporowych, ale jeden facet wyśmiał mnie że takie były produkowane 20 lat temu. A to Młot :djablek: !! Moja hanka tyle nie ma. Dlatego zastosuje oporniki ceramiczne. Echh, jeszcze mi rozrząd został...
Dzieki Bardzo Za Opis !!!
Właśnie ostatnio miałem ten problem jak wracałam z mazur i złapała mnie konkretna ulewa. No ale probl;em zazegnany i jeszcze raz wielkie dzieki za w przejrzysty opis problemu. Dzis tak jak kolega powyzej zabieram sie za nadmuch.
Szacun.
przemo78, Przemo, mam pytanie dotyczace uszczelki: jakie ma parametry? jestem laikiem a chcialbym kupic wlasciwa.
dzieki,
pzdr
jkolbus, posłuchaj ja tez jestem laikiem ale kupilem zwykłą uszczelke taka jak do drzwi (poeiwdzielm w sklepie ze potrzebuje uszczelke ktora nie puszcza wody z podklejanej z jednej strony)bo z tego co widze na fotach u przemo78, kupil takla podwujna uszczelke jak i ja. dalem za metr 1,08zł kupilem w sumie 5 metrów i starczyło.
powodzenia i
Szacun
wielkie THX PRZEMO78 za szczegółowy opis :piwo2:
bardzo mi się przydał,bo ostatnio po ulewie miałem mały potop,przez co nie działa mi I&II bieg dmuchawy :/. dobrałem się do rezystorów-pęknięta jest środkowa sprężynka i jej połączenie nie dało rezultatu,ale to już inna para kaloszy.
dzięki i pozdrawiam!
co do uszczelki to tak jak Degrees napisał, ważne tylko żeby była czarna. 5 metrów starcza idealnie.
odgrzewam ale mam drobna uwage :D nie wiem jak w angliku ale w EG te spinki od uszczelki w komorze silnika wychodza bez zadnego problemu, recznie i bez zbednej przemocy jak sie je obroci o 90st. i wyciaga - u mnie wyszly wszystkie bezstresowo. Za to musze sie przyznac ze tylko jednej z tych zewnetrznych nie polamalem :speszony:
Dzieki super opis teraz do roboty. Jak mocno zginać tą blachę na zdjeciu jest pod kątem 90stopni, czy zginać ją aż do kąta 45 stopni tak żeby aż weszła pod dolny obrys szyby.
pozdro
Ja dałem na 45 stopni. Nie koliduje to z zasysaniem powietrza.
Jako ciekawostkę dodam że jeśli ktoś chce tylko podgiąć tą blachę to wystarczy:
-odkręcić wentylator nawiewu(trzy śrubki)
-wsadzić lapkę po łokieć do góry i pociągnąć blaszkę
Roboty na jakieś 5min :d
Jako ciekawostkę dodam że jeśli ktoś chce tylko podgiąć tą blachę to wystarczy:
-odkręcić wentylator nawiewu(trzy śrubki)
-wsadzić lapkę po łokieć do góry i pociągnąć blaszkę
Roboty na jakieś 5min :d :brawo3: jakos tak mi sie skojarzylo z kawalem o ginekologu, ktory szukal pracy w warsztacie samochodowym... :brawo2:
jakos tak mi sie skojarzylo
Bardzo dobrze Ci się skojarzyło.Mniejwięcej tak wyglądała ta operacja :aloha:
No zrobione dzieki Wszystkim za pomoc, moje drobne uwagi:
nie zdejmowałem uszczelki gumowej klapy silnika została razem z osłoną plastikowa podszybia, reszta ściśle wg. Waszych wskazówek, uszczelka niestety brązowa ale specjalnie jej nie widać profil E. Teraz czekam na ostry deszcz w celu kontroli.
pzd
opis i zdjęcia rewelacja.
zrobiłem jak napisano i już nie ma ani ml wody w środku no chyba że ktoś naniesie.
dzięki bardzo za instrukcję poradzenia sobie z tym felernym kawałkiem metalu.
Nie bardzo rozumiem gdzie mam umieścić tą nową uszczelkę ? Podgiełem samą blachę i nic to nie pomogło, zostawiłem auto podczas jednego ulewnego dnia i co potem zastałem ? dywaniki i podłoga cała mokra :(
zabawiłem się dziś jeszcze raz z tym podszybiem i oczom moim ukazała się pięknie poparciała i wilgotna uszczelka :D Nie miałem nowej uszczelki to nawaliłem silikonu ile się tylko da, tzn dałem pasek silikonu przed uszczelką na uszczelce, w brakach uszczelki i za uszczelką oraz na tej blaszce przy tym wlocie dmuchawy. Blaszka ponownie została wygięta. Ciekaw jestem, czy taki zabieg zda egzamin, Powiedzcie, że tak bo już siwych włosów dostaje z tym kapaniem z dmuchawy
Nie mogłeś poprostu kupić uszczelki ? Takie zabiegi nazywa się druciarstwem.
Nie mogłeś poprostu kupić uszczelki ? Takie zabiegi nazywa się druciarstwem.
zadałem proste pytanie czy pomoże czy też nie ? Nie zadałem pytania jak się nazywa takie zabiegi !
Skoro już przykleiłeś to polej wodą i zobaczysz czy pomoże, a nie zadajesz głupie pytania.
michalgeol
26-07-08, 20:39
ja miałem też problem z cieknącą, a może nawet lejącą się wodą do samochodu przez wentylator, ale jak mi tutaj radzono wyjąłem podszybie, zagiełem blachę na wlocie powietrza do wentylacji, wymieniłem wszystkie uszczelki na podszybiu, założyłem z powrotem owe podszybie i już mi woda nie strasna :)
dzięki za pomocny wpis.
ps,
zapomniałem założyć siateczki na wlot powietrza i dalej mi badziewie do środka układu dmuchania leci z pola.
ja miałem też problem z cieknącą, a może nawet lejącą się wodą do samochodu przez wentylator, ale jak mi tutaj radzono wyjąłem podszybie, zagiełem blachę na wlocie powietrza do wentylacji, wymieniłem wszystkie uszczelki na podszybiu, założyłem z powrotem owe podszybie i już mi woda nie strasna :)
dzięki za pomocny wpis.
ps,
zapomniałem założyć siateczki na wlot powietrza i dalej mi badziewie do środka układu dmuchania leci z pola.
ja wszystko pokleiłem silikonem. jesteśmy z hanią po dwóch dniach ulewnych deszczów i auto się nie moczy :) Silikon załatwił sprawę :)
Mam pytanie. W przypadku jak do filtra przeciwpyłkowego dostanie się woda jest możliwość aby był nieprzyjemny zapach (tak jakby coś gniło lub stęchlizną) po włączeniu wentylatora? Nie zauważyłem aby woda się pokazała w kabinie.
Mam pytanie. W przypadku jak do filtra przeciwpyłkowego dostanie się woda jest możliwość aby był nieprzyjemny zapach (tak jakby coś gniło lub stęchlizną) po włączeniu wentylatora? Nie zauważyłem aby woda się pokazała w kabinie.
Oczywiście..........może to też być zagrzybiona klima.
No właśnie klimy jeszcze nie odgrzybiałem także wielkie dzięki, także będzie trzeba zrobić nabicie z odgrzybieniem 250 zeta.
W pierwszej kolejności sprawdź filtr, mogą też być zawilgnięte dywaniki, po włączeniu wentylatora jeśli masz ustawione wianie na nogi to również będzie śmierdzieć, dzisiaj ładna pogoda była, cza było pootwierać wszystko co się da i suszyć bo po ostatnich ulewach wilgoć jest wszędzie i normalne, że śmierdzi.
Ja tak zrobiłem i już jest w samochodzie sucho i przyjemnie bez żadnych niepożądanych zapachów.
szczypior2
27-07-08, 20:22
ja po dzisiejszym dniu mam podobny problem tyle że z tyłem pod zapasem było dość dużo wody , zauważyłem ścieżke wody w okolicach nadkoli ,tylko że auto stało ponad tydzień. Czy ktoś wie w czym jest problem.
civic15vtec
20-08-08, 21:26
dziś zajełem sie ta śmieszną blaszką , mam nadzieje ze pomoże ;) , tylko za bardzo nie wiem czy dobrze wkleiłem uszczelki , bo po moich starych nawet śladu nie było :rolleyes: , dałem na górze po środku i na dole podszybia , moze mi ktoś napisać czy do dobrze :confused:
mam pyt?? bo przeczytałem pare wypowiedzi w tym temacie i nie wiem czy dobrze je spasowałem
otóż jeżeli woda sie leje tam przez to podszybie to moczy filtry przeciwpyłkowe tak?? i
czy to ma bezposredni wpływ na to że w deszcz mam zaparowane szyby??
co prawda woda sie nie leje albo o tym nie wiem może po trochu i cos tam moczy:/
ma to ze soba jakis związek??
z góry dzieki za cynk;)
Filtra raczej nie moczy bynajmniej u mnie zbiera sie w dmuchawie i tamtedy scieka.
A tak na marginesie proponowalbym jeszcze przy tej operacji przeczyscic kanaly odplywowe z obu stron i u mnie tak bylo ze woda ciekla bodajze na polaczeniu tej blaszki co jest pod katem 90 stopni z ta dolna bo byla taka gabka wilgotna i dla pewnosci i bezpieczenstwa zalalem to laczenie silikonem. Te kanaly sa bardzo wazne bo woda i tak sie tam dostaje chociazby otworami na wycieraczki i jak jest porzadny deszcz a te kanaliki sa niedrozne pozapychane liscmi i syfem roznorakim to woda nie schodzi i sie zbiera i wcieka do srodka. Ni ebylo jeszcze porzadnego deszczu ale sprawdze jak bedzie czy mialem racje
no może i w dmuchawie ale czy to ma jakiś związek z parowaniem w deszcz
Z parowaniem ma podobno zwiazek filtr przeciwpylkowy jak jest juz do d**** i trzeba kupic nowy. No i chyba jak masz mokro w samochodzie po dywanikami. U mnie na szczescie (mialem gumowe) woda zostawala na nich, nigdy nie zebralo sie wiecej zeby sie przelalo
Panowie a gdzie takie spinki co się lubią urywać kupie i jak o nie pytać ? macie link na allegro ? Może w Krk jest gdzieś juz zlokalizowany taki sklep ?
Witam
Nie wiem gdzie w Krakowie albo Kielcach, ale wiem gdzie w Warszawie-http://www.romix.pl/. Napisz do nich maila może za pobraniem Ci wyślą. Sam i nich kupowałem i ceny są przystępne- bez porównania z ASO.
Pozdrawiam
Darek
ok, dzieki za ten adres ale całe szczęście nie przyda się. Dziś zrobiłem to, jest trochę dłubania ale szczerze polecam ten zabieg każdemu kto ma wolne 2- 3 h. Koniecznie musicie mieć to narzędzie z 2 strony tego tematu, takie podgięte kombinerki. Tylko dzieki nim nie poniszczyłem tych spinek. Najlepsze jest to, że jak ostatnie spinki zakładłem już spowrotem to zaczęło lać więc od razu test będzie hehe dzięki za opis!
Jako ciekawostkę dodam że jeśli ktoś chce tylko podgiąć tą blachę to wystarczy:
-odkręcić wentylator nawiewu(trzy śrubki)
-wsadzić lapkę po łokieć do góry i pociągnąć blaszkę
Roboty na jakieś 5min :d
JA odgrzewam sprawę :)
Czy taki zabieg jest także możliwy jeśli auto jest wyposażone w klimę??
Nie chce rozbierac podszybia bo nie leje się do środka.
Wczoraj w kraku była ulewa i 30 stopni C. Miałem zaparowane całe auto w środku. uchylone szyby i nawiew nawet z lekkim grzaniem nie pomogły.
Filtr kabinowy nowy. Możliwe że się zawilgocił??
Cała wilgoć zeszła po uruchomieniu klimy - czy to normalne ??
Tak taki zabieg jest możliwy bo ja tak też zrobiłem.
A z tym parowaniem to jest normalne ale nie zaszkodzi sprawdzić filtra.
Witam. U mnie własnie też pojawiła się woda w tym miejscu (pod nogami pasażea) tylko że ja mam D13 ale nie anglika. Czy też może być u mnie ta sama przyczyna ?
Pozdro
Łukasz
Ten temat trwa już ponad dwa lata. Ile można gadać o wymianie uszczelki ?
Mi sie wydaje ze uszczelka to 1/3 sukcesu. Wazniejsze jest oczyscic kanaly odplywowe i przygiac ta blache bo ja uszczelki nie zmienialem tylo zrobilem te 2 rzeczy i nie leci. Jeszcze dla bezpieczenstwa laczenie tej blachy z reszta zakleilem silikonem bo wydawalo mi sie ze tam tez moze troche leciec jak kanaly sa przytkane
Ten temat trwa już ponad dwa lata. Ile można gadać o wymianie uszczelki ?
Oj Konrado można ,można.Temat rzeka jak woda ,która kapie pasażerowi na trampki :))
Cześć Cairo,
W stopce posta zauważyłem Twoje ogłoszenie: SPRZEDAM:SWAP B18C4, Hamulce 282/260 Wszystkie części od Civica 5d i Aerodeck VTi. Interesuje mnie oryginalny kołpak (szt.1) do Civica 1.4is MB27 oraz gumowa osłona prowadniczki w siodle tylnego zacisku hamulcowego do w/w Civica, ewentualnie całe siodło. Jeśłi masz coś takiego, to chętnie nabędę za rozsądną cenę. Pozdrawiam,
Kuba
Przepraszam wszystkich ... miało pójść na priv'a :o
Super opis! Długo zastanawiałem się skąd ta woda pod nogami pasazera! Zrobiłem według wskazówek tylko zamiast zalecanych nowych uszczelek użyłem kleju dekarskiego!:eek: Spoko też działa!:) Wreszcie sucho. :)
michanio_w
21-12-08, 15:43
Witam, jestem początkującym użytkownikiem Hani i niestety mam mały problem. Mianowicie jak powyżej woda na dywaniku po stronie pasażera :( I niestety nie wiem czy to przez tą blachę czy nie bo w sumie woda mi nie leci spod schowka i wentylatora tylko od strony drzwi pod dywanikiem spod listwy na progu.Z drzwiami i uszczelkami jest ok. Nasuwa mi sie tylko pytanie w jaki sposób rozchodzą się kanały odpływowe spod podszybia i czy możliwe że sa zapchane i woda ucieka jakoś właśnie tą stroną od dolnego progu drzwi bo w czasie deszczu zauważyłem jak podwinąłem dywanik, że zaczyna zbierać się woda zaraz spod plastiku progowego.
Mniej więcej jak to wygląda to możecie luknąć tutaj >> WODA << (http://tola.kik.pcz.pl/michal/hanka/).
Po prostu nie chcę na darmo ściągać podszybia bo nie mam na to czasu w ciągu dnia a do mechanika nie pojadę bo auto mi jest potrzebne non stop.Jednak wiadomo będe musiał się za to wziąć tylko nie chcę na darmo tracić czasu i liczę na Wasze podpowiedzi.
Cześć Civikowcy
Na początku sorki wszystkich, że powracam do tego wlekącego się przez 2 lata tematu, jak napisał użytkownik Konrado. Ale ja też mam w związku z tym pytanie jedno. Czy to podszybie może być również przyczyną wody ale po stronie kierowcy !!!. Przeczytałem cały wątek od deski do deski i nikt nie stety nie wspomina o wodzie po stronie kierowcy. Uprzejmie prosiłbym o jeszcze trochę cierpliwości dla mnie i odpowiedź na to pytanko.
pozdrawiam ajro
Czy to podszybie może być również przyczyną wody ale po stronie kierowcy !!!.
a moze to
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showpost.php?p=562192&postcount=23
Nie
U mnie śrubka ta jest na swoim miejscu. Zauważyłem również o czym zapomniałem wspomnieć, że u mnie oprócz dywanika na dole mokre jest wszystko również u góry. Czyli tam nad pedałami hamulca, gazu i sprzęgła. Tam jest taka watolina pokryta z zewnątrz bodajże gumą i ona aż ocieka.:(
a ja ,mam problem o którym nikt tu nie pisał. Mam Civica VI gen EJ9 zauważyłem wodę na wycieraczkach po obu stronach w okolicach głośników na drzwiach no więc zdjąłem plastik co jest wokół drzwi u góry i znalazłem miejsce gdzie cieknie woda
http://img18.imageshack.us/img18/184/61489259.th.jpg (http://img18.imageshack.us/my.php?image=61489259.jpg)
http://img15.imageshack.us/img15/1568/82496200.th.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=82496200.jpg)
a teraz jaka może być przyczyna, antenka odpada bo jest tak po obu stronach auta
Może to prze te pęknięcia w rynienkach:
http://img18.imageshack.us/img18/2216/67828983.th.jpg (http://img18.imageshack.us/my.php?image=67828983.jpg)
http://img26.imageshack.us/img26/4232/61499930.th.jpg (http://img26.imageshack.us/my.php?image=61499930.jpg)
Co wy o tym myślicie??
a ja ,mam problem o którym nikt tu nie pisał. Mam civica vi gen ej9 zauważyłem wodę na wycieraczkach po obu stronach w okolicach głośników na drzwiach no więc zdjąłem plastik co jest wokół drzwi u góry i znalazłem miejsce gdzie cieknie woda
http://img18.imageshack.us/img18/184/61489259.th.jpg (http://img18.imageshack.us/my.php?image=61489259.jpg)
http://img15.imageshack.us/img15/1568/82496200.th.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=82496200.jpg)
a teraz jaka może być przyczyna, antenka odpada bo jest tak po obu stronach auta
może to prze te pęknięcia w rynienkach:
http://img18.imageshack.us/img18/2216/67828983.th.jpg (http://img18.imageshack.us/my.php?image=67828983.jpg)
http://img26.imageshack.us/img26/4232/61499930.th.jpg (http://img26.imageshack.us/my.php?image=61499930.jpg)
co wy o tym myślicie??
nie ten dział!!!!!
nie ten dział!!!!!
pomógłbyś a nie upominał. Ja powiem tak narazie dwa razy oddawałem do blacharzy furkę i dalej nie umieją znajść dziury w całym :) Będę oddawał aż do skutku tymbardziej, że już mnie skasowali.
pomógłbyś a nie upominał. Ja powiem tak narazie dwa razy oddawałem do blacharzy furkę i dalej nie umieją znajść dziury w całym :) Będę oddawał aż do skutku tymbardziej, że już mnie skasowali.
Przepraszam bardzo ale są odpowiednie działy dla odpowiednich modeli wiec nie róbmy zamieszania!!!!
witam!
Odświeżę trochę temat. U mnie też była woda w środku samochodu z przodu po stronie pasażera (również z tyłu po prawej stronie). Zrobiłem tak w jak tym poście czyli wymieniłem uszczelkę podszybia oraz lekko zagiąłem blachę przy wlocie powietrza (dmuchawy) i pomogło. Z przodu suchutko jak do tej pory pomimo ciągłych deszczu. Nawet parowanie szyb zmalało o połowę. Jednak odkąd pojawiły się deszcze znowu mam problem z wodą w środku kabiny ale teraz z tyłu po prawej stronie. (pod dywanikiem) Wcześniej myśłałem, że jest to spowodowane tym problem z podszybiem i wlotem powietrza ale po usinięciu tamtego problemu nadal jest woda tylko z tyłu po prawej stronie. Nie mam pojęcia skąd ona może się tam brać. Czy są jakieś otwory w podwoziu a może nadkola mają dziury? Czy macie jakiś pomysł?
Pozdrawiam
Dzięki Przemo78 za super opis, podgiąłem blaszkę i wymieniłem wszystkie uszczelki (przy samym podszybiu założyłem trochę cieńszą, żeby ten plastik nie odstawał za bardzo) i również pozbyłem się (jak narazie) lania wody na dywanik pasażera. Zobaczymy ile to wytrzyma;)
Jest jeszcze sytuacja kiedy szyba po bokach jest źle podklejona wtedy ten zabieg na niewiele się nam zda, Trzeba wtedy zdejmować boczne listwy i uszczelnić lub w odpowiednim zakładzie wyciąć i wkleić szybę jeszcze raz ;)
Dzięki za fotorelacje. Przydało się :D
znakomity opis bede musiał to uczynic bo czasem mi leci
Fotorelacja rewelka !!! W lato zrobiłem wszystko wg. opisu i nareszcie sucho ( a żona jak się cieszy że jej na nogi nie kapie ;). Duży browar za ten opis :D
Pozdro
niedzwiedz77
15-12-09, 01:18
no spoko ja się od jakiegoś roku zastanawiam gdzie mam dziurę lol
wystarczy się na dobrym forum zarejestrować
dzięki przemo78 :)
Jestem tu nowy ale przemo 78 zrobił super tą foto relację przydało się. Też u siebie w 5D miałem ten problem zrobiłem jak doradził przemo .Poczekamy na efekty przy ulewnych deszczach?:rolleyes:
cześć
ja dzisiaj u siebie zauważyłem wilgoć pod nogami kierowcy ale u pasażera jest sucho. Czy jak zrobię to wszystko z tego opisu to pomoże w moim przypadku?
Nie sadze. To cos innego.
chyba że zapchał ci się kanalik który odprowadza wodą z podszybia i woda nie ma gdzie lecieć lub stoi gdzieś i wlatuje do środka np na dziurach
Mozliwe ze mu leci do srodka ale to by raczej nie przeniknelo na wykladzine. Raczej by wlecialo miedzy wykladzine a podloge.
zazwyczaj jesli wilgotno jest u kierowcy to przecieka pompka sprzegla... i cos kojarze ze jak sie ma szyber dach(a nie wiem czy masz) to wlasnie gdzies tu z tej strony jest odprowadzenie ewentalnej wilgoci i ze podobno czasem przecieka
Jesli bylby to plyn ze sprzegla to byloby dodatkowo tluste.
Szyber nie ma tutaj nic do gadania, chyba ze auto jest po jakims solidnym dzwonie.
Rozbieralem swoj szyber i odprowadzenie wody jest zrobione solidnie - nie ma szans ze to z tego.
Dodatkowo szyber ma 4 odprowadzenia wody w kazdym rogu.
Mozliwe ze mu leci do srodka ale to by raczej nie przeniknelo na wykladzine. Raczej by wlecialo miedzy wykladzine a podloge.
Wilgoć jest na wykładzinie, pod gumowym dywanikiem. Od wczoraj jeżdżę bez dywanika i patrzę czy coś nabiera tej wilgoci czy nie. Wydaje mi się, że tam coś gdzieś cieknie bo np. zaczepy do których jest przykręcony fotel są zardzewiałe, tak jak by pod wykładziną była sama rdza. Nie zdejmowałem wykładziny więc nie wiem, ale od spodu patrząc jest ok czyli jak by coś od środka ciekło.
A gdzie jest odpływ wody z podszybia?
PS. Mam nadzieję, że to wilgoć jeszcze po zimie po śniegach mi się tam uchowała pod tym dywanikiem.
Mocowania foteli czesto rdzewieja ot tak. Jak sie uzywa samochod w wilgotnym srodowicku - zima, duzo sniego, wody w aucie to tak jest.
Wg. mnie to jest wilgoc ktora wniosles do auta na butach. wloz pod dywanik gazete lub kup zwirek dla kotow w sklepie zoologicznym - wysyp pod dywanik i po paru dniach odkurz to - powinno pomoc.
Odplywy z podszybia jest za pedalami, woda leci miedzy blachami, jak sie gleboko wsadzi palec to ja czuc :D ale to nie to. Ta woda nie przejdzie przez wykladzine od spodu na gore.
Zruc plastikowa oslone progu, odegnij wykladzine i zobacz czy masz pod spodem sucho. Obstawiam ze tak.
Witam, mam podobny problem co kolega Gulon.
Początkowo myślałem , że może to być problem gumowej uszczelki w komorze silnika - przelotka wiązki elektrycznej do kabiny lecz to na pewno nie to. Rozebrałem trochę ale z racji małej ilości czasu nie sprawdziłem dokładnie. Dopiero dziś po deszczach zauważyłem , że woda cieknie po wewnętrznej stronie nadkola, po stronie kierowcy. Spływa z góry. Choć początkowo myślałem, że puściła uszczelka w drzwiach. Prawdopodobne warianty to albo podszybie lub spływa po słupku i przy okazji po nadkolu od środka. Na dniach zabiorę się za to to dam znać.
Co do przecieków do kabiny to woda lubi wybierać sobie różne drogi nawet takie gdzie blacha jest łączona na zakładkę.
Więc tak, walka z przeciekiem była długa i męcząca z racji tego , ze ciężko ustalić główną jego przyczynę . Jeśli chodzi o mój przypadek to zalepiłem masa uszczelniającą otwory powstałe w połączeniach na zakładkę i w okolicach, lecz takim głównym było połączenie okolic lewej strony a mianowicie narożnik ściany grodziowej a lewego błotnika od strony wnęki gdzie znajduję się mechanizm do wycieraczek( właśnie w tej okolicy od środka były widoczne krople wody). By bardziej to zobrazować to znajduje się tam taka metalowa nakładka , która jest przyspawana. Ogólnie masy nie oszczędzałem.
Przy okazji wymieniłem uszczelkę przy podszybiu oraz wygiąłem blaszkę po prawej stronie. Wyczyściłem małe ogniska korozji i polakierowałem w okolicach pedałów pod wykładziną.
Swoją drogą czas pokaże by zda to egzamin - przy próbie szczelności nie pojawiła się ani jedna kropla.
Po solidnym umyciu auta pojawiły się drobne krople wody. Ma ktoś może jakiś pomysł ?
pytanie za 100pkt, czy pomiędzy trzpieniem mechanizmu a gniazdem wycieraczki jest jakaś uszczelka gumowa ? pytam gdyż u mnie nic takiego nie ma i woda wlewa mi się na mechanizm wycieraczek
Witam
Czy do celów uszczelnienia może posłużyć uszczelka o profilu E. One z definicji są do szczelin o 1mm do 3,5. Nie będzie to za mało??
pozdr.
Panowie, mam problem z wodą po stronie kierowcy, ale kapiącą w okolicach skrzynki z bezpiecznikami, a konkretnie chyba za nią.
Ostatnio padły mi szyby elektryczne i elektryk pytał czy nie wymieniałem szyby bo leje się woda i przewody są już zaśniedziałe, a stalowe elementy zardzewiały. Okazało się, że przerdzewiał przekaźnik od elektryki szyb. Czy uszczelnienie podszybia załatwi sprawę czy może to raczej boczne uszczelki szyby? Pytanie trochę z powietrza, ale może ktoś miał to samo?
demonobiker
28-04-11, 21:38
też mi się tak lało wina leżała w gumie na ścianie gordziowej przez którą wchodzą przewody do środka, woda tamtędy się lała i po przewodach do bezpieczników.jak otworzysz maskę to masz po prawej stronie w rogu(stojąc przed autem)polej tam wodą na tą gume i patrz czy kapie na dole...
I co z tym zrobiłeś? Zakitowałeś czymś? Jeszcze nie sprawdzałem u siebie, ale to pewnie ta guma.
Ta guma może być problemem, u mnie główną wiązką raczej woda nie ma szans się dostać ale ten co montował alarm przy kupnie auta w salonie wykorzystał te gumę dla wiązki dla alarmu (chamsko ją rozciął).
Kiedyś przy przeglądzie alarmu kolo powiedział, że gdzieś do centralki alarmu się kropla dostała i domniemam że mógł się to przedostać przez tą gumę.
niczego nie użyłem ale może jakiś klej elastyczny, guma w sprayu by problem załatwiła, a może smar w sprayu taki co z płynnego się w smar zamienia?? nie mam pojęcia czego użyć.
pozdr.
demonobiker
29-04-11, 19:39
walnąłem silikonem tą gumę i spokój... ;)
walnąłem silikonem tą gumę i spokój... ;)
Tak też zrobię i będę miał spokojną głowę o elektrykę. Dzięki
pytanie za 100pkt, czy pomiędzy trzpieniem mechanizmu a gniazdem wycieraczki jest jakaś uszczelka gumowa ? pytam gdyż u mnie nic takiego nie ma i woda wlewa mi się na mechanizm wycieraczek
Nie powinno być tam uszczelki. To jest jedno z miejsc gdzie właśnie woda ma odpływać. :)
Ja walczę od długiego czasu z wodą pod nogami pasażera.
Ostatnio zacząłem w tym temacie intensywnie działać, a więc:
1. Przeczyszczono odpływy
2. Dogięto słynną blaszkę
3. Nie cieknie przy wentylatorze
4. Tak się złożyło, że pękła mi szyba i wymieniałem na nową. Okazało się, że stara trzymała świetnie oraz nie było żadnych ognisk korozji na podszybiu
Jako że ostatnio było słońce wysuszyłem dokładnie tą szarą wykładzinę , wyjąłem ją częściowo spod plastików i zagiąłem tak żeby nie dotykała do podłogi.
Wczoraj padało cały dzień, nawet śnieg, więc dziś rano schodzę do auta i jednak kałuża wody na podłodze, i tak jakby z przodu gdzieś zaciekało (przy drzwiach sucho).
Wyjąłem tą czarną zaślepkę w podłodze i starałem się w czasie jazdy wylać przez nią większość wody;)
Panowie pomóżcie !!!
Jezeli auto stoi i robi sie kaluza to po prostu bym je osuszyl, wszedl do srodka a kumpel leje z weza po dachu wada. Musisz zobaczyc skad leci, nie ma bata!
Przerabiałem temat przecieku. Spinki można dużo łatwiej wyciągnąć niż opisał kolega przemo78. Maska odchylamy maksymalnie do góry tak żeby była pionowo. W masce są oprócz tych normalnych otworów dodatkowe poniżej do których można pałąk włożyć. Sam wężyk do spryskiwacz jest na tyle długi że nie ma problemu z maską. Same spinki od góry przekręcamy o 90°. Trzeba tylko wrócić uwagę żeby dół spinki też się o 90° przekręcił. Wtedy od dołu wypychamy. Zwróćcie uwagę na kształt otworów jaki ma blacha na spinki i dół spinek które w te otwory wchodzą. wszystko staje się jasne.
Jako ciekawostkę dodam że jeśli ktoś chce tylko podgiąć tą blachę to wystarczy:
-odkręcić wentylator nawiewu(trzy śrubki)
-wsadzić lapkę po łokieć do góry i pociągnąć blaszkę
Roboty na jakieś 5min :d
seria da rade tak zrobić? czy to jakis zarcik??
Spojrzyj na 7 zdjęcie, widać tam tą blachę u góry http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?93755-Zr%F3b-to-Sam-Podgrzewanie-lusterek&p=1396676&viewfull=1#post1396676
ok, ale co dokladnie trzeba odkrecic o jakie 3 srubki chodzi??
Odkręcasz schowek pasażera, a później nurkujesz i od dołu odkręcasz wentylator i odpinasz od niego wtyczkę. Jest przykręcony na trzy śrubki. Po wykręceniu powinien spaść ci w ręce. Później wkładasz rękę w tą dziurę i naginasz do siebie blachę przy wlocie powietrza.
ok dzieki mniej wiecej wiem juz jak:) dzieki w poniedizalek bede robil :)
potwierdzam da się to zrobić przez odkręcenie wentylatora :)
Ja też to dzisiaj zrobiłem przy okazji czyszczenia wentylatora, ale u mnie to nie pomogło nadal kapie co prawda dużo mniej, ale nadal kapie. Będę musiał coś wykombinować przy okazji wymiany szyby.
bstwojtek OK
Matixs jak bedziesz wymienial szybe w Lbn to daj znac za ile i gdzie ok.
Tez mam problem z kapiącą wodą ale 2 razy kiedy samochód stał w duży deszcz miałem wodę na podłodze (kierowca) co może być przyczyna tego? dodam tylko że szyba w moim aucie była wymieniana, i jest niestarannie zamontowana (wygląda to to niechlujnie, ale co do jakości teoretycznie nie można mieć zastrzeżeń. takiej przypadłości nigdy nie miałem jadąc samochodem nawet w największą ulewę.
Witam. Czy ktoś może posiada zdjęcie zatrzasku zewnętrznego podszybia albo jego symbol. Poszedłem dzisiaj do sklepu, a gośc powiedział, że mam pokazać jaki w katalogu. Tylko ja ich nie wyciągałem, a po prostu brakuje mi jednego zatrzasku i nie potrzebnie leci tam woda.
Znalazłem dwa 91508-sm4-003 i 91508-sr3 oba niby do civica również 2000 rocznik, ale się różnią. Więc które?
Jako ciekawostkę dodam że jeśli ktoś chce tylko podgiąć tą blachę to wystarczy:
-odkręcić wentylator nawiewu(trzy śrubki)
-wsadzić lapkę po łokieć do góry i pociągnąć blaszkę
Roboty na jakieś 5min :d
przy okazji wymiany kabinówki tak zrobiłem bo zobaczyłem że w wirniku są liście dlatego postanowiłem odkęcić. Faktycznie 3 śrubki ale po prawej stronie u mnie jest jakiś moduł czy coś takiego i bez odkręcenia tego nie da rady wyjąć dmuchawy a to już gimnastyka - bez grzechotki i przedłużki nie podchodz!
witam. Czy ktoś może posiada zdjęcie zatrzasku zewnętrznego podszybia albo jego symbol. Poszedłem dzisiaj do sklepu, a gośc powiedział, że mam pokazać jaki w katalogu. Tylko ja ich nie wyciągałem, a po prostu brakuje mi jednego zatrzasku i nie potrzebnie leci tam woda.
Znalazłem dwa 91508-sm4-003 i 91508-sr3 oba niby do civica również 2000 rocznik, ale się różnią. Więc które?
91515-sr3-000
Witam wszystkich.
Odświeżając temat mam pytanie. Czy likwidując problem kapania wody od strony pasażera próbował ktoś TYLKO wymienić uszczelki (ewentualnie oczyścić kanały odpływowe) BEZ doginania tej blachy? Przecież jak nasze Hanki były nowe to problemu z kapaniem wody nie było. Blacha ta znajduje się w takim samym położeniu jak kilkanaście lat temu. Myślę że problem rozwiązuje wymiana i dobre dopasowanie uszczelek (oraz oczyszczenie kanałów odpływowych) a nie doginanie blachy której przecież nikt nie odgiął.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH i życzę samych suchych dywaników w naszych Civicach. !!!
wlooczykij
19-04-12, 23:38
Można i próbować zaradzić jedynie wymieniając uszczelki i czyszcząc kanalik ale po co? Dogięcie blachy jest o tyle korzystne, że nawet jeżeli poprzednie dwie rzeczy po jakimś czasie zawiodą to woda mimo to nie będzie się lała do środka. Jak się spojrzy od góry na rozłożone podszybie to ewidentnie widać, że blaszka nie jest wpasowana w linie przebiegania karoserii, więc wystarczy mała nieszczelność gumy i po deszczu mamy kałuże na dywaniku.
Witam wszystkich.
Odświeżając temat mam pytanie. Czy likwidując problem kapania wody od strony pasażera próbował ktoś TYLKO wymienić uszczelki (ewentualnie oczyścić kanały odpływowe) BEZ doginania tej blachy? Przecież jak nasze Hanki były nowe to problemu z kapaniem wody nie było. Blacha ta znajduje się w takim samym położeniu jak kilkanaście lat temu. Myślę że problem rozwiązuje wymiana i dobre dopasowanie uszczelek (oraz oczyszczenie kanałów odpływowych) a nie doginanie blachy której przecież nikt nie odgiął.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH i życzę samych suchych dywaników w naszych Civicach. !!!
kiedyś czytałem na forum że ktoś podjechał do aso z tym problemem, zdjęli plastykową osłonę podszybia i podgięli blachę :) to jakaś wada w w naszych haniach, próbuj z uszczelką ale to będzie ciężkie bo woda zawsze znajdzie sobie szczelinkę
Ja dodam od siebie że lepiej kupić nowe spinki i się z tym nie bawić bo te stare nawet jak się nie połamią to i tak nie będą dociskać tak dobrze uszczelki jak nowe, a o to głównie nam chodzi. Te przy szybie jeszcze da się w miarę wyjąć bez połamania, ale te w komorze lepiej wymienić na nowe
Chyba macie koledzy rację. Dla świętego spokoju i żeby roboty nie robić dwa razy zdeduję się na dogięcie tej blachy. :) Pozdrowionka !!!
U mnie dzisiaj tak lało że mam mokry cały dywanik i już wiem co będę robić w poniedziałek :/ szkoda że zapomniałem o tym problemie.
misiekbydgoszcz
03-08-12, 23:07
Witam
Co do kapania od pasażera!!!!
Odkręcacie schowek,odkręcacie dmuchawe z prawej strony są tam tylko 3 śruby,odczepiacie złączkę,wyjmujemy całą dmuchawę,ręka do środka pionowo tzn do góry wymacujecie blaszkę od razu można ją wymacac przechulacie do siebie minimalnie z 2cm i woda przestaje leciec,a nie wyjmowanie zacisków,gumy za dużo zabawy ja tak zrobiłem i nic nie leci można szlauchem lac.Pozdrowionka
U mnie było tak samo ściągnąłem podszybie dogiąłem blaszkę osłaniającą dmuchawę i po zabawie wody nie ma juz
Ja tez to dzisiaj zrobiłem i przy okazji wyczyściłem i uszczelniłem cały tunel . Powiedzcie mi czy teraz szyba będzie mniej parować czy szukać dalej przyczyny parowania szyby
trzeba wymienić filtr kabinowy
Camellia Racing
09-08-12, 09:22
Jeśli szyba jest tłusta to nieważne co zrobisz i tak będzie parować.
futrzak313
09-08-12, 17:26
u mnie blacha jest zagięta tak jak powinna być, podszybie uszczelnione a woda dalej się leje ale tylko po mocnych i długich ulewach, jakieś rady??
zajac_skacze
09-08-12, 18:31
Mialem ten sam problem, pomogło doklejenie kawałka taśmy dekarskiej do tej blachy, tak żeby zachodziła kawałek na róg od strony błotnika...
Co do parowania szyby. Kiedyś chyba w programie "Jazda polska" testowali sposoby na wymycie parującej szyby od środka. Próbowali specjalnych środków, cebuli, denaturatu, szamponu bambino itd. Wyszło na to, że najzwyklejszy szampon bambino za 3 zł jest najlepszy. Sprawdziłem i to działa. Bardzo dobrze odtłuściło to szybę i problem parowania zniknął.
Camellia Racing
09-08-12, 21:26
Szyba dookoła sprawdzona? Pod listwami dachowymi sprawdzone?
U mnie szyba NOWA wklejona w styczniu i nie ma mowy o jakimś przecieku .Teraz czekam aż popada to bede widzieć co dalej .
Camellia Racing
09-08-12, 23:45
Wiadro wody w rękę i powoli lać a druga osoba pod deskę i niech sprawdza skąd przeciek. dobrze by było obicia słupków zdemontować.
futrzak313
10-08-12, 08:28
woda mi kapie centralnie na nogi pasażera, czyli gdzieś zza schowka, widziałem osobiście jak kapie, nie wiem co mam z tym zrobić :(
woda mi kapie centralnie na nogi pasażera, czyli gdzieś zza schowka, widziałem osobiście jak kapie, nie wiem co mam z tym zrobić :(
Odkręć schowek, wykręć dmuchawę i zagnij tą blaszkę - więcej o tym w tym temacie.
Woda kapie przez tą blaszką, i potem dostaje się do dmuchawy i z dmuchawy na nogi.
futrzak313
10-08-12, 11:32
Odkręć schowek, wykręć dmuchawę i zagnij tą blaszkę - więcej o tym w tym temacie.
Woda kapie przez tą blaszką, i potem dostaje się do dmuchawy i z dmuchawy na nogi.
blaszke mam zagiętą bo już rozbierałem podszybie które później też uszczelniłem sylikonem :)
OD pewnego czasu woda zbierała się pod dywanikiem, rozkręciłem podszybie i okazało się, że ktoś już wcześniej nieszczęsną blachę podgiął, nawet założył na wlocie siateczkę, żeby syf nie leciał. Wykręciłem fotel pasażera tunel środkowy i podwinąłem dywanik, cały nasiąknięty wodą. Prawdopodobnie woda w jakiś sposób dostaje się ścianą grodziową, bo gąbka pod gumą na ścianie grodziowej była cała mokra więc to chyba nie problem wlotu powietrza. Jutro będę wyciągał wentylator, zobaczymy co się urodzi.
Co ciekawe w zeszłym roku tego problemu nie było, zauważyłem to ok miesiąc temu, a w lipcu poprzedniego roku była wymieniana szyba, może to ma jakiś związek z basenem w samochodzie ;/
Witam serdecznie,
mam problem z wodą, która dostaje się do kabiny od strony kierowcy przez prześwit z linką otwierania maski! Czy ktoś z Was borykał się z podobnym problemem ?!? jak się za to zabrać?
pozdrawiam i dzięki za pomoc!
kecaj
Ja też wczoraj znalazłem wodę (basen!) pod pedałami, siedzeniem kierowcy i w miejscu na nogi pasażera za kierowcą. Nie wiem czy to przez te deszcze się nazbierało, czy na myjni, wstępne oględziny prowadzą trop za schowek po lewej stronie obok kierownicy :/ skąd tam woda może się dostawać?
Ja założyłem ostatnio podobny temat bo nie widziałem tego. Cieszę się tylko że nie jestem sam. Mnie już szlak trafia z tą wodą pod dywanikami z przodu, dlatego wezmę się za to hardkorowo ale dopiero po sesji :// U mnie odgięcie tej blaszki chyba nie wystarczy bo dmuchawa była słucha ale spróbuje. Do mnie woda dostaje się po słupku. Oby nie trzeba było szyby kleić od nowa. I pewnie też z innych miejsc ale nie wiem skąd ale znajdę to i zniszcze!
Dzisiaj się za to zabrałem, artykuł bardzo mi pomógł. Dodatkowo wziąłem jeszcze objechałem szybę sylikonem od dołu. A co do odgięcia tej blaszki to chodziło w ten sposób ? ;p
http://imageshack.us/a/img59/5728/22wb.jpg
Edit: ale przyznam że trochę tego nie rozumiem w jaki sposób poprzez odgięcie tej blaszki woda ma się już tam nie dostawać ;p
powinno teraz być OK - mi dokładnie takie zagięcie samo zakończyło ten mokry temat :)
feliciano4
27-06-13, 19:11
Ja nie zaginałem tej blaszki, odkrecilem dzis podszybie i wyczyscilem je cale z błota i szlamu,wszystko bylo zawalone syfem i dlatego woda nie miala odblywu i wlatywala przez ta dziure teraz juz jest ok, zerwalem stara gabke i przykleiłem nowa, wylałem wiadro wody i ani kropli w sordku :) wiec problem zakonczony, przydało by sie tylko kupic nowe zatrzaski do podszybia zeby lepiej dociskało do szyby , macie jakis symbol tych zatrzaskow ??
Wiecie moze gdzie mozna kupic te gumowe linki trzymajace polke tylnia do klapy bagaznika ? Z góry dziekuje za opowiedz :)
Ja też zrobiłem ten zabieg, miesiąc temu, juz ostre deszcze przeżyła. I ani kropli w środku!! A wczesniej polalo 15 min ostrzej, i juz miałem kauze mała
Jeszcze tylko uszczelnić jakoś bagażnik bo teraz to tragedia. Cała pułka przykrywająca koło zapasowe mi spleśniała!!
Jeszcze tylko uszczelnić jakoś bagażnik bo teraz to tragedia. Cała pułka przykrywająca koło zapasowe mi spleśniała!!
co do bagażnika to tak:
1. Musi być dobra uszczelka, nie naderwana, zwłaszcza w dolnej części
2. Trzeba zwrócić uwagę na zagięcie uszczelki w okolicy lamp, gdzie jest ona na płasko, u mnie się tam przekręcała.
3. Połączenie lamp z karoserią, w miejscu które nie jest widoczne przy zamkniętej klapie bagażnika uszczelniłem silikonem.
To był dzień od kiedy już nigdy nie miałem wody w bagażniku, polecam taki zabieg.
Super kolego masz u mnie piwko. Mam uszczelkę bagażnika całkowicie to wymiany w wielu miejscach jest wycięta.
Co do punktu 3ciego to o które miejsca chodzi?
Co do punktu 3ciego to o które miejsca chodzi?
tak jak na fotce, silikon pociągnięty był tam gdzie jest zielona linia narysowana. Najlepiej użyć bezbarwnego silikonu (najlepiej sanitarnego, żeby grzyby nie rosły itd) i wcześniej odtłuścić acetonem technicznym, albo jakiejś kobietce zabrać zmywacz do paznokci. Jak odtłuścisz, naciągniesz silikon do szczelin, spryskaj je nastepnie np płynem do mycia szyb i ściągnij nadmiar palcem nawilżonym wodą, żeby nie zrobić półki która zwłaszcza u góry blokowała by przepływ wody, wtedy sie nie ropaprze na wszystko ;)
http://fotoo.pl//out.php?i=632387_llampa.jpg&id=eb6410ff5044f94f353739383432
Niestety obrazek został zablokowany mógłbyś spróbować wrzucić obrazek na inny serwer?
Niestety obrazek został zablokowany mógłbyś spróbować wrzucić obrazek na inny serwer?
proszę:
http://e-fotek.pl/images/30477332219391227354.jpg
A ja nie polecam silikonów sanitarnych, gdyż przyśpieszają one korozję. Uszczelniać klejem do szyb albo dekarskim ; )
może być i klej do szyb czy dekarski, silikon faktycznie dziala negatywnie na metal, ale jak warstwa lakieru jest ok, to też nic złego się dziać nie powinno, byle szczelnie było!
Wielkie dzięki koledzy. Jutr spróbuje nabyć taki klej.
Witam kolegów z podobnymi problemami ;p mój jest taki że woda mi nieleci do środka ale jak się jedzie pow. 100km/h to w dolnym prawym rogu szyby wiatr mi wieje a po myjni leci trochę wody na deskę oprócz tego w tym rogu słyszalny jest silnik, teraz pytanie co to może być? Może klej nietrzyma szyby w rogu ?
bartek1706
16-10-13, 14:33
Praktycznie sam sobie odpowiedziałeś. Skoro leci woda, hula wiatr no to cos tam jest nie tak. Ja bym szybę wkleił na nowo w jakims zaufanym warsztacie.
Sent from my iPhone using Tapatalk
eee tam dokleje klejem do szyb ;p
eee tam dokleje klejem do szyb ;p
A potem będziesz pytał od czego szyba Ci pękła... a może masz tam przegnitą blachę, która będzie pęczniała. Bartek dobrze radzi, ale zrobisz jak uważasz.
Też proponuję zrobić to porządnie i porządnie zabezpieczyć podszybie.
Owszem podszybie zgniło w standardowym miejscu i podniosło szybę od połowy słupka do prawej wycieraczki, i tak miałem farta, że niepękła (albo ktoś wkleił na zardzewiałe podszybie bo niejest ori) . Zrobiłem to tak: wyskrobałem stary klej i oczyściłem ten pęcherz rdzy (ostrożnie bez wyciągania szyby), zabezpieczyłem to miejsce podkładem antykorozyjnym. Na koniec wziełem strzykawkę napełnioną klejem do szyb i krótki wężyk którym wpuszczałem klej. Efekt jest taki ,że wiatr niewieje, woda nieleci a szyba "niechodzi" w narożniku, mam nadzieje że to jakiś czas wytrzyma a jak nie to wyjmę sam, pospawam podszybie i pojadę wkleić albo wkleję sam :P
NIEPOLECAM! po 3 dniach szyba pękła w standardowym miejscu :(
OD pewnego czasu woda zbierała się pod dywanikiem, rozkręciłem podszybie i okazało się, że ktoś już wcześniej nieszczęsną blachę podgiął, nawet założył na wlocie siateczkę, żeby syf nie leciał. Wykręciłem fotel pasażera tunel środkowy i podwinąłem dywanik, cały nasiąknięty wodą. Prawdopodobnie woda w jakiś sposób dostaje się ścianą grodziową, bo gąbka pod gumą na ścianie grodziowej była cała mokra więc to chyba nie problem wlotu powietrza. Jutro będę wyciągał wentylator, zobaczymy co się urodzi.
Co ciekawe w zeszłym roku tego problemu nie było, zauważyłem to ok miesiąc temu, a w lipcu poprzedniego roku była wymieniana szyba, może to ma jakiś związek z basenem w samochodzie ;/
Problemem prawdopodobnie była dziura w nadkolu, progu i pod kompem, załatane, czekam na deszcz :)
Cześć. Mam pytanie co do foto poradnika z pierwszej strony. Ma ktoś może linki do zdjęć bo najwidoczniej wygasłly. Dzięki z góry.
Witam. Również mam problem z przedostawaniem się wody do wnętrza kabiny podczas bardzo ulewnych deszczów. Dołączam się do prośby użytkownika Kaonde powyżej.
A ktoś poradził sobie z parowaniem auta podczas deszczu? Wygląda tak jakby woda leciała do filtra kabinowego:/ może coś zamiast standardowego papierowego filtru ?
Po 1, czysty filtr (u mnie zmieniam co 6 miesięcy, przed i po zimie)
po 2, odgięcie pionowej blachy we wlocie powietrza
po 3, sprawdzenie, czy gdzieś woda nie przesiąka do auta (najlepiej po porządnej myjni lub ulewie przepatrzeć dywaniki, na początek te ponad nogami z przodu i w bagażniku)
po 4, sprawdzić stan podłogi, widziałem angielkę która progi miała tak zjedzone, że po jeździe po większych kałużach, pasażerom z tyłu woda chlupała pod butami.
Dzięki przyda się,bo tez miałem mokry dywanik podczas ulewy.
Niebieski65
11-09-14, 10:47
Jak parują szyby, to na początek ustawić wywiew z zewnątrz (centralny przełącznik miedzy nawiewami) i zmiana filtra powietrza co najmniej raz w roku (najlepiej z węglowym wkładem)
Witam... ma ktoś może linki do fotek z poradnika z 1 strony? bo 404 i koniec
Również chciałbym prosić o odświeżenie fotek, bo tak to bez sensu trochę te poradniki jak nie ma fotek :p
Panowie,odzyskanie zdjęć to nie problem
ja zrobiłem tak:
1.W google wpisałem "CIVIC PODSZYBIE POZBYCIE SIĘ PRZEMO 78" i Enter
2. Bezpośrednio pod tekstem j/w wciskam "Grafika" i mam zdjęcia
3. Wybieram zdjęcia zielonej hondy opatrzone podpisem PRZEMO 78 w prawym dolnym rogu, zresztą po wpisaniu tekstu j/w wyskakują w pierwszej kolejności
Proste?
od siebie dodam jeszcze,że po zdjęciu podszybia można sprawdzić drożność odpływów ,u mnie jeden był przytkany
Panowie,odzyskanie zdjęć to nie problem
ja zrobiłem tak:
1.W google wpisałem "CIVIC PODSZYBIE POZBYCIE SIĘ PRZEMO 78" i Enter
2. Bezpośrednio pod tekstem j/w wciskam "Grafika" i mam zdjęcia
3. Wybieram zdjęcia zielonej hondy opatrzone podpisem PRZEMO 78 w prawym dolnym rogu, zresztą po wpisaniu tekstu j/w wyskakują w pierwszej kolejności
Proste?
od siebie dodam jeszcze,że po zdjęciu podszybia można sprawdzić drożność odpływów ,u mnie jeden był przytkany
Jesteś moim bohaterem :)
Dzięki śliczne za pomoc
btw: internety, tablety... i po co kajety? :D
Panowie znalazłem chyba ciekawy artykuł, jak pozbyć się zasysania przez nawiewy liści itd z tunelu nawiewu w podszybiu, pewien użytkownik D13 naciągnął pończochę na ten otwór :D
Myślę czy nie zastosować takiego patentu + nagięcie blachy :D co o tym myślicie? Zawsze przy wymianie filtra kabinowego jest tam taki ambarans że masakra od liści..
Może zamiast pończochy jakaś plastikowa drobna siatka dobrze dopasowana, już sam nie wiem ;p
http://www.civic5g.pdg.pl/inne.php?inne=nawiew
Jesteś moim bohaterem :)
Dzięki śliczne za pomoc
przecież po to mamy forum
Pozdrawiam
Panowie ogromna prośba. Ma ktoś zapisane te zdjęcia z poradnika i mógłby podesłać na maila kkamil_pl@interia.pl ? Bo powyższa metoda już nie działa, w grafice google już ich nie ma. A pojawiło mi się dzisiaj sporo wody i trzeba się za to koniecznie zabrać :/
Panowie ogromna prośba. Ma ktoś zapisane te zdjęcia z poradnika i mógłby podesłać na maila kkamil_pl@interia.pl ? Bo powyższa metoda już nie działa, w grafice google już ich nie ma. A pojawiło mi się dzisiaj sporo wody i trzeba się za to koniecznie zabrać :/
Wejdź w link który kiedyś podałem dwa posty wyżej, tam masz na przykładzie V gen, na fotce po zdjęciu podszybia widać te blachę, należy ją po prostu wygiąć ku dołowi :D
Radzę trochę czytać, a nie liczyć wszędzie na łatwiznę, wszystko jest na forum lub na innych stronach, tylko trochę chęci.
Radzę trochę czytać, a nie liczyć wszędzie na łatwiznę, wszystko jest na forum lub na innych stronach, tylko trochę chęci.
Przeszukałem google i przeczytałem wszystkie strony w tym temacie, każdy jeden post, więc nie wiem skąd ten atak na mnie. Chciałem po prostu zobaczyć na zdjęciach jak sprawa wygląda z tą uszczelką i jak autor sobie z tym poradził. A tych zdjęć już nie ma niestety, dlatego tylko o nie poprosiłem.
Ale dzięki za odpowiedź :)
Ja na wlot nakleiłem zelówkę gumową od buta, tak aby praktycznie dotykała podszybia, oczywiście po wcześniejszym odgięciu daszka, który powinien być tak odgięty w fabryce. Problem zniknął, i nawet jak lałem wiadra wody czy myję auto na myjni, mam sucho w aucie. Dodatkowo warto sobie parę złotych zainwestować w nowe spinki. 0 problemów.
Przeszukałem google i przeczytałem wszystkie strony w tym temacie, każdy jeden post, więc nie wiem skąd ten atak na mnie. Chciałem po prostu zobaczyć na zdjęciach jak sprawa wygląda z tą uszczelką i jak autor sobie z tym poradził. A tych zdjęć już nie ma niestety, dlatego tylko o nie poprosiłem.
Ale dzięki za odpowiedź :)
Nie ma żadnego ataku, masz ziom :D
Po pierwsze toto:
http://www.civic5g.pdg.pl/inne.php?inne=nawiew
Po drugie toto:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?247621-Kapanie-spod-schowka-POMOCY-%28
Nie ma żadnego ataku, masz ziom :D
Po pierwsze toto:
http://www.civic5g.pdg.pl/inne.php?inne=nawiew
Po drugie toto:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?247621-Kapanie-spod-schowka-POMOCY-%28
Jakoś za cholerę nie mogę sobie wyobrazić o którą dokładnie blaszke chodzi :|, a leci mi ta woda już od wiosny i się zebrać nie moge...
tam jest za bardzo to zagięte. Ma być tak, żeby ukos był lekki. Jak tak zagniecie, to może dalej wlatywać. Najlepiej jest jednak na tę blaszkę nakleić kawałek sztywnej gumy, tak aby woda po nim spływała w dół. to wystarczy w 100%.
Jakoś za cholerę nie mogę sobie wyobrazić o którą dokładnie blaszke chodzi :|, a leci mi ta woda już od wiosny i się zebrać nie moge...
Dokładnie toto:] + na to jakaś siatka, ja będę montować na dniach jakąś kratkę na to by liści nie łapać.
http://i66.tinypic.com/2u8xg6o.jpg
Teraz pewnie zrozumiesz :)
Dokładnie toto:] + na to jakaś siatka, ja będę montować na dniach jakąś kratkę na to by liści nie łapać.
http://i66.tinypic.com/2u8xg6o.jpg
Teraz pewnie zrozumiesz :)
Dziena :D w środe sie zabieram za robote =]
Siatki tam nie będę wciskać bo jakoś liści za wiele to nie mam w dmuchawie :D
@edit
Też dobry jestem.. Wszystko było podane w twoim drugim linku :D A ja sie odnosiłem do tego z 5gena
Dziena :D w środe sie zabieram za robote =]
Siatki tam nie będę wciskać bo jakoś liści za wiele to nie mam w dmuchawie :D
@edit
Też dobry jestem.. Wszystko było podane w twoim drugim linku :D A ja sie odnosiłem do tego z 5gena
Proszę, na zdrowie Hondzie :p Tak podane było, ale teraz jest jeszcze dokładniej to pokazane. Trzeba sobie przecież na wzajem pomagać i być uprzejmym :)
Po ośmiu latach znowu musiałem zajrzeć do podszybia i wymienić uszczelki. 3 h przypominania, roboty i już - jestem na bieżąco. Tak więc kto nie wie, to pytać.:D
Jak wygląda uszczelka, którą trzeba wymienić?
Zwykła do okien. Bierz tylko jak najcieńszy.
http://toya24.pl/product-pol-10002742-USZCZELKA-DO-OKIEN-I-DRZWI-EPDM-TYP-P-BRAZ-6M-uniw.html?gclid=CNfhnNLWmNACFaIK0wodeJwPIQ
Pozdrawiam
lucjan1223
18-06-17, 12:21
Trochę odkopię
Mam angielkę, zrobiłem wszystko wg opisu, zagiąłem blaszkę i uszczelniłem podszybie, niestety woda nadal dostaję się do kabiny, wycieka na łączeniu 2 blach - zaznaczone na zdjęciu, wystarczy polać szybę wodą a tam już się zbiera kałuża
Nie wiem czy zalepić to polimerem czy coś musi być zapchane ze tamtędy leci?
http://s2.ifotos.pl/img/201706171_aqqrnnq.jpg
http://s5.ifotos.pl/img/201706171_aqqrneh.jpg
Nie widać zdjęć.
by HUAWEI 😎
lucjan1223
18-06-17, 19:49
juz powinno być je widac, dodam jeszcze ze cały filtr suchy woda jakoś musi się dostawać w ścianę grodziową
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.