Zobacz pełną wersję : gaśnie po przełączeniu na LPG
honda civic IV gen. silnik 1,6 iLs, instalacja III gen. (z wielopunktowym wtryskiem).
Problem pojawił się kilka tyg. temu i polega na tym, że po przełączeniu na gaz silnik od razu spada z obrotów i gaśnie. Obojetnie czy zimny czy ciepły. Próbuje wtedy wciskać gaz do dechy aby utrzymac obroty ale nic to nie daje. Objaw występuje nieregularnie ale coraz cześciej. Pomaga wtedy zupełne wyłączenie (stacyjka w pozycji off) i ponowne odpalenie. Wtedy po 2-3 takich probach najczesciej jest juz ok. Chociaz czasem nawet jak się przełączy to dziwnie jedzie na lpg np. nie wkręca sie powyżej 4000 obr., szarpie na niskich i telepie nim jakby nie palił na wszystkie gary. "Reset" stacyką najczesciej wtedy pomaga. Co to moze byc? Elektonika? Bylem u gazownika, ale jak na zlosc odechciało mu sie strajkowac.
ja mialem podobnie ale z benzyną na gazie wszystko ladnie a po przelączeniu na benzyne gasło nawet wcisniecie pedału gazu nic nie dawało bo autem telepało i gasło i tak cały czas. Pomogło wtedy czyszczenie gaźnika i odrazu autko jak nowe.
filtr w instalacji niedawno wymienialem i dlaczego wobec tego czasem działa ok a czasem nie. gdyby to była kwestia czystosci i droznosci ukladu to chyba caly czas by cos bylo nie tak. A tymczasem gdy juz zalapie na lpg to najczesciej potem juz dziala bez zarzutu.
KOWAL ziom
14-04-10, 22:22
z gaśnięciem po przełączeniu na gaz to jest chyba normalna sprawa, jeżeli jest instalacja w miarę nowoczesna to działa na temp... i teraz tak jak jest cieplutko to nie ma problemów... ale za to jak się zrobi trochę zimniej to mimo iż temp zostanie osiągnięta(tak wskaże komputer) to nie wszystkie podzespoły instalacji się odpowiednio rozgrzeją.. w efekcie czego gaz się załącza, a np. wtryski jeszcze zimne. dlatego dobrym sposobem na chłodniejsze okresy (zima) jest podnoszenie temp załączenia nawet o kilka stopni... u mnie zdało sprawdzian koszt niewielki, a przygód niemiłych brak
moze jest tak, ze jakis elektrozawor szwankuje?
kiedys np. byla wadliwa seria reduktorow scorpion st, ktore lubiły się "zacinać"
nie chciałem rozpoczynać nowego tematu.u mnie problem jest taki ze przy przełaczaniu na gaz ni ważne czy ciepły silnik czy zimny to robi sie tak jakby go zalewalo czyli przez jakies 3-5sekundy nie reaguje na gaz,lubi też gasnac wiec lub chwilowo spada do takich obrotów ze kontrolka od akumulatora zapala sie.instalacja 2gen. przelacza automatycznie przy ok 3tys obr.
Piotrex4 to raczej normalne w II generacji, miałem to samo. Znajomy w Astrze zrobil pompke paliwa na przekaźniku, cyka na gazior, pompa sie wylacza. Po takim zabiegu problem ustapił.
zapewne jest opcja w centralce aby zmniejszyć nakładanie się paliw i problem nie powinien być tak uciążliwy
dobre ustawienie i cz 2 czy 3 generacja powinno chodzic !! zrob resrt kompa odłacz klemena kilka minut a potem odpal na benzynie niech po chodzi i sieustawi
Miałem ostatnio takie objawy, jak pisał Piotrex4.
Wystarczyło wyczyszczenie krokowego od LPG (2 generacja) i przy okazji uszczelnienie przy mikserze i przepustnicy.Silniczek krokowy był tak zasyfiony, że z trudem się otwierał, co na trochę rozgrzanym, ale jeszcze nie gorącym silniku, powodowało niemałe problemy.
Miałem ostatnio takie objawy, jak pisał Piotrex4.
Wystarczyło wyczyszczenie krokowego od LPG (2 generacja) i przy okazji uszczelnienie przy mikserze i przepustnicy.Silniczek krokowy był tak zasyfiony, że z trudem się otwierał, co na trochę rozgrzanym, ale jeszcze nie gorącym silniku, powodowało niemałe problemy.
czy może czyściłeś takiego http://i10.tinypic.com/405s37q.jpg bo u mnie masakra zaczyna się dziać ponieważ nie dość że przy przełączaniu na lpg gaśnie lub obroty spadają że kontrolka od ładowania się zapala to i w dodatku jak ostro przyśpieszam i wrzucę na luz to wtedy gaśnie co jest niebezpieczne bo ani wspomagania i znikome hamulce...no i niestety jest jeszcze jeden problem tylko że z bp a chodzi o rozruch silnika i jak odpalam to jest tak że załapie i chodzi ale często tak jest że od razu po odpaleniu ma niskie obroty i gaśnie a kolejna próba odpalenia jest ciężka i trzeba kręcić spokojnie z 10s...dbam o auto świece,filtry,olej zmieniane..błędów komp nie pokazuje a reset i uczenie nic nie daje i jest cały czas tak samo...
to co pokazujesz na zdjęciu to właśnie silniczek krokowy pd gazu albo inaczej attuator
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.