Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kręcenie silnika do 8 tyś obr - czy bezpieczne?



LechuLK
01-04-10, 16:24
Mam silnik D13B7 z wałkiem od D15B2. Odcinkę mam przy 7800obr. Widziałem na filmikach z youtube, że ludzie kręcą go do prawie 8 tyś. Czy jest to bezpieczne dla tego silnika? Mi przy ok 8tyś mruga check engine ale mam uszkodzoną sonde to może dlatego.

piroman
01-04-10, 16:36
Check mruga ci bo zapewne masz wgrana w mape funkcje shiftlighta. Co do krecenia tak wysoko to nie ma raczej żadnego sensu bo i tak wykres leci w dol a dla silnika nie jest to na pewno obojetne

skolopendra
01-04-10, 16:41
że ludzie kręcą go do prawie 8 tyś. Czy jest to bezpieczne dla

przy tak krótkim skoku tłoka jest to bezpieczne

81saren
03-04-10, 19:42
przy tak krótkim skoku tłoka jest to bezpieczne

Tia szczególnie przy seryjnych śrubach na korbach :)

jogal
03-04-10, 23:26
Ja zalecam zmianę biegu w d13b7 na wyższy po przekroczeniu 7200 rpm, czyli okolice 7500 rpm na obrotomierzu. Kontrolka Checka Ci się świeci właśnie gdzieś przy ok 7500 rpm i jest to znak dla Ciebie, że powinieneś zmienić bieg na wyższy, we wszystkich mapkach ode mnie włączam taki bajer, aby móc w 100 % wykorzystać potencjał silnika.

A co do bezpieczeństwa wysokiego kręcenia to jest to w miarę bezpieczne na nie wysilonym, z większym R/S ratio niż w b16 poczciwym silniku d13 (1.81, tylko b16b ma wyższy 1.82). Ja swojego katuje już 5 rok, przebieg realny to ok 370 tyś (z czego ja zrobiłem 130 tyś), olej Valvoline 5w-50 (od wymiany do wymiany nie trzeba nic dolewać, trochę ubywa, ale to raczej przez wycieki spod miski, z aparatu i do świec) i hanka ma się dobrze, korby bokami nie powychodziły a nie jest to też już seria :).

marcin1982
06-04-10, 00:39
mogę potwierdzić, w moim d13 też do tej pory nic się nie dzieje, a zdarza się że jest kręcony do 7700-8000 ( licznikowe 140km/h na trójce).. wprawdzie nie ma to większego sensu ale nie zmienia faktu że daje radę:D

WaSSIL
08-04-10, 00:14
w przypadku wspomnianych silników śmiem twierdzić, że lepiej wyżej kręcić niż zmieniać biegi po emerycku tj, przy 1500rpm. Nasze silniki po prostu lubią wyższe kręcenie i nic złego takie traktowanie im nie zrobi...