carno
01-04-10, 14:10
Dziś otwieram pokrywę silnika, patrze a plastik na silniku ubabrany :/
http://carno.republika.pl/civic/kuna/DSCF2930a.jpg (http://carno.republika.pl/civic/kuna/DSCF2930.jpg)
http://carno.republika.pl/civic/kuna/DSCF2932a.jpg (http://carno.republika.pl/civic/kuna/DSCF2932.jpg)
Z pewnością włazi Kuna by się ogrzać zapewne od ciepła silnika... w poprzednim samochodzie również gościła,
miałem naniesiona słomę, pewno gniazdo robiła, oczywiście nawet dobrała się do wygłuszenia maski.
Tym razem w nowej Hani nic z tych rzeczy :eek:
na allegro znalazłem kilka ofert odstraszaczy samochodowych
-> produkcji polskiej (http://www.allegro.pl/item979635915_mikroprocesorowy_odstraszacz_samocho dowy_kun.html)
-> czeskiej (http://moto.allegro.pl/item974202088_odstraszacz_myszy_szczurow_kun_aodha _do_samochodu.html)
-> niemieckiej (http://moto.allegro.pl/item946336511_odstraszacz_kun_i_gryzoni_12v_german y_100.html)
każdy z nich inaczej działa, polski:
Odstraszacz został wyposażony w układ kontroli napięcia akumulatora jeśli napięcie na akumulatorze podczas pracy spadnie o 1V urządzenie traktuje akumulator jako rozładowany, przestaje emitować odstraszające dźwięki i migać diodami LED, zamiast tego 2 razy na minutę będzie słychać dźwięk urządzenia informujący o niskim napięciu akumulatora. W takim przypadku należy odpiąć urządzenie od akumulatora, włączyć ładowanie, lub wymienić a akumulator na sprawny (naładowany). W przypadku gdy napięcie na akumulatorze wzrośnie zostanie włączony silnik i alternator zacznie ładować akumulator, urządzenie wyłączy się. Rozwiązanie takie powoduje, że nie ma potrzeby odłączania urządzenia na czas jazdy samochodem pod warunkiem, że urządzenie zamontowane jest stabilnie. Stan działania urządzenia jest sygnalizowany pulsowaniem diody LED i krótkim sygnałem dźwiękowym.
produkcji czeskiej:
Jeżeli silnik jest wyłączony (napięcie pokładowe jest w zakresie 10-13,3V) to urządzenie znajduje się w trybie pracy ciągłej wydając dźwięki/ultradźwięki o zmiennej częstotliwości. Po włączeniu silnika (napięcie pokładowe 13,3-17V) urządzenie rozpoznaje ten stan i automatycznie wyłącza się.
a ten produkcji niemieckiej chyba działa na tej samej zasadzie co produkcji czeskiej.
pytanko czy ktoś ma takie ustrojstwo zamontowane? Hanie mam na gwarancji i czy podjechać do ASO by to podłączyli i zamontowali, czy samemu i wpiąć się pod aku?
a najważniejsze jeszcze który z tych trzech zapodać na nieproszonych gości?
http://carno.republika.pl/civic/kuna/DSCF2930a.jpg (http://carno.republika.pl/civic/kuna/DSCF2930.jpg)
http://carno.republika.pl/civic/kuna/DSCF2932a.jpg (http://carno.republika.pl/civic/kuna/DSCF2932.jpg)
Z pewnością włazi Kuna by się ogrzać zapewne od ciepła silnika... w poprzednim samochodzie również gościła,
miałem naniesiona słomę, pewno gniazdo robiła, oczywiście nawet dobrała się do wygłuszenia maski.
Tym razem w nowej Hani nic z tych rzeczy :eek:
na allegro znalazłem kilka ofert odstraszaczy samochodowych
-> produkcji polskiej (http://www.allegro.pl/item979635915_mikroprocesorowy_odstraszacz_samocho dowy_kun.html)
-> czeskiej (http://moto.allegro.pl/item974202088_odstraszacz_myszy_szczurow_kun_aodha _do_samochodu.html)
-> niemieckiej (http://moto.allegro.pl/item946336511_odstraszacz_kun_i_gryzoni_12v_german y_100.html)
każdy z nich inaczej działa, polski:
Odstraszacz został wyposażony w układ kontroli napięcia akumulatora jeśli napięcie na akumulatorze podczas pracy spadnie o 1V urządzenie traktuje akumulator jako rozładowany, przestaje emitować odstraszające dźwięki i migać diodami LED, zamiast tego 2 razy na minutę będzie słychać dźwięk urządzenia informujący o niskim napięciu akumulatora. W takim przypadku należy odpiąć urządzenie od akumulatora, włączyć ładowanie, lub wymienić a akumulator na sprawny (naładowany). W przypadku gdy napięcie na akumulatorze wzrośnie zostanie włączony silnik i alternator zacznie ładować akumulator, urządzenie wyłączy się. Rozwiązanie takie powoduje, że nie ma potrzeby odłączania urządzenia na czas jazdy samochodem pod warunkiem, że urządzenie zamontowane jest stabilnie. Stan działania urządzenia jest sygnalizowany pulsowaniem diody LED i krótkim sygnałem dźwiękowym.
produkcji czeskiej:
Jeżeli silnik jest wyłączony (napięcie pokładowe jest w zakresie 10-13,3V) to urządzenie znajduje się w trybie pracy ciągłej wydając dźwięki/ultradźwięki o zmiennej częstotliwości. Po włączeniu silnika (napięcie pokładowe 13,3-17V) urządzenie rozpoznaje ten stan i automatycznie wyłącza się.
a ten produkcji niemieckiej chyba działa na tej samej zasadzie co produkcji czeskiej.
pytanko czy ktoś ma takie ustrojstwo zamontowane? Hanie mam na gwarancji i czy podjechać do ASO by to podłączyli i zamontowali, czy samemu i wpiąć się pod aku?
a najważniejsze jeszcze który z tych trzech zapodać na nieproszonych gości?